Од активности домског васпитача (начина подучавања)

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
Advertisements

КОНТЕКСТУАЛИЗАЦИЈА ПУТ У ОТВОРЕНИ КУРИКУЛУМ
ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА
SISTEMI PODRŠKE.
Konto, kontni okvir, kontni plan
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Bajka u radu s djecom i odraslima
Од права на партиципацију до праве партиципације
O ХРИШЋАНСКИМ ДУЖНОСТИМА
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
Ponašanje potrošača.
SIGURNIJI INTERNET ZA DJECU I MLADE
Уређивање чланака на Википедији Србије
8. Perspektiva dece u porodičnom biznisu
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
PRIJATELJSTVO.
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
-веза наставе и оцењивања двосмерна
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
ЈУ ОШ „ЂОРЂО ПАНЗАЛОВИЋ“ ОСИЊА, ДЕРВЕНТА
Електронским учењем до креативне наставе
РАЧУНОВОДСТВО ОДЛУЧИВАЊА (диференцијалних вредности)
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Спаси воду спаси свој живот!.
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
Безбедност на интернету
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
NEŽELJENI KONTAKT.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
SLOBODNO VRIJEME Tematski dan u VI. razredu MŠ Budinščina
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Безбедност на интернету
Електротехничка школа „Раде Кончар,,
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
Предиспитне обавезе студената
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Шта је портфолио професионалног развоја?
ГРУПНИ СУПЕРВИЗИЈСКИ САСТАНАК - СТРУКТУИРАЊЕ
Procena rizika u Estoniji
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Osnovne informacije o projektu
PROCENA POGREŠNIH ISKAZA IDENTIFIKOVANIH TOKOM REVIZIJE
Osnovne informacije o projektu
Ideja pravednosti.
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
Проширена делатност и верификација установа
Strategije suočavanja sa školskim neuspehom
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Основе управљања понашањем, технике надзора и могућности контроле понашања Од активности домског васпитача (начина подучавања) до понашања ученика (примери добре праксе)

Основна правила управљања понашањем (технике) Основна правила управљања понашањем (технике) Biti jasan. Biti svestan. Biti miran i dosledan. Dati smernice (blagovremeno). Biti pozitivan.

Како успоставити и задржати контролу? Технике надзора Како успоставити и задржати контролу? Причекати да се деца умире (Зашто морају бити тихи?). Бити љубазан са децом и контролисати свој глас. Избегавати конфликтне ситуације. Реаговати разумом, а не “срцем”. Оштар поглед и невербални знакови. Бити креативан у односима са децом и свом подучавању дати личну “ноту”. Бити флексибилан када је могуће и користити се понављањем, али одредити границе деловања. Организовати активност тако да деца имају право избора. Превентивно и благовремено реаговање.

Када ученик не жели да ради оно што се од њега тражи: Бити јасан у својим захтевима. Контрола својих емоција (остати смирен). Контрола емоција подразумева пристојност особе која образује и ВАСПИТАВА. Увек треба изложити своја очекивања и проблем са којим се тренутно срећете (зашто учениково понашање одступа од наших очекивања). Разјаснити могуће неспоразуме. Јасно дати до знања ученику које су могуће последице његовог недоличног понашања, чиме нарушава очекивања васпитача. Не дозволити да ученици скрену пажњу од основног проблема (промена фокуса деловања и контроле). Ако је неопходно, казну и применити. Реаговати тако да ученик не схвати казну као напад на његову личност, него као последицу његовог недоличног понашања, правило које важи за све ученике (децу), претходно образложено и договорено. Искрено испољавати своје емоције (туга, разочарење, нзадовољство, због недоличног понашања појединца). Дати ученику шансу да се промени, другачијим реакцијама или предлозима (извињење, обећање, нови покушај,...)

Како бити позитиван? Започети рад са децом изношењем позитивних мисли, очекивања. Од ученика увек “извлачити” најбоље, његов максимум. Избегавати критике упућене ученику. Избегавати оптужбе ученика. Не треба бити саркастичан, то често децу вређа. Покушати наћи модел позитивног реаговања на непослушност детета (у првом моменту). Да би охрабрили целу групу деце (разред), треба их хвалити појединачно. Награде користити када год је могуће. Казну применити само када нема више алтернативе. Постављати захтеве (циљеве) тако да они деци омогућују да константно напредују (подстицај унутрашње мотивације).

Предуслови квалитетног управљања понашањем деце (ученика) О чему васпитач треба да води рачуна? Сазнања васпитача о ученицима пре првог сусрета са њима (могући проблеми у понашању или учењу, физичке потребе појединаца, знати имена ученика); Изглед васпитача; Начин на који се опходи према деци; Начин на који започиње и завршава активност; Начин на који организује активности са децом; Начин на који васпитач спроводи надзор над децом (ауторитет васпитача).