Ponašanje potrošača.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Направити добру Power Point презeнтацију ...
Упити Queries.
Мерење силе динамометром
СТАБИЛИЗАЦИЈА РАДНЕ ТАЧКЕ
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Др Ката Шкарић Јовановић
Data mining Izdvajanje informacije iz skupa podataka i transformacija u jasnu strukturu za buduće korišćenje Data Mining koristi/prati isti opšti pristup.
Зависност разлике од умањеника
Nastavna cjelina: 2. BASIC
Statistika cena.
BREGASTI MEHANIZMI.
SMANJENJE GUBITAKA U MREŽI BARA KAO REZULTAT IZMJEŠTANJA I UGRADNJE NOVIH BROJILA I UVOĐENJA AMM-a Sve studije gubitaka električne energije,koje su do.
3. Reprodukcija kao predmet izučavanja ekonomike preduzeća
Ekonomska statistika (Makroekonomski računi i modeli) -uvodno predavanje Prof.dr Maja Baćović
Целобројно и реално дељење
1.4 Elastične deformacije i kompresibilnost fluida
PRIJATELJSTVO.
Krug i kružnica.
Preslikavanje ravnina
Preslikavanja ravnine
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
СТАБИЛИЗАТОРСКЕ (ЦЕНЕРОВЕ) ДИОДЕ
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Konačni automati i regularni izrazi
Parametarska sinteza regulatora (izbor parametara)
Rješavanje jednadžbi 2.
Osnove pseudo jezika operatori, funkcije
Zakon spojenih posuda Guste Santini: Zagreb,
Osnovne klasifikacije troškova u trgovinskim preduzećima
PRIMARNA EMISIJA.
EKONOMSKE FUNKCIJE.
Funkcije.
PRIKAZIVANJE I ANALIZA PODATAKA
Nastavna jedinica: 1.3. (B) Crtanje kružnice
Семинарски рад Рита Адам 298/09
Razlomljeno linearno programiranje
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
Др Наташа Папић-Благојевић
V Savjetovanje CG KO CIGRE
Др Наташа Папић-Благојевић
Др Ката Шкарић Јовановић
Ass. Alma Zildžić MAKROEKONOMIJA Poglavlje 5 „TRŽIŠTE DOBARA I FINANSIJSKA TRŽIŠTA: MODEL IS-LM” Ass. Alma Zildžić.
Uredjenje prodajnih objekata - Spoljni i unutrašnji ambijent
GLAVA XXI: INVESTICIJE
Dvočestična „ridge” korelacija
Др Ката Шкарић Јовановић
Zemlja 2 ne može da stupi na tržište.
Jelena Franić Rihter, prof.
Integralni i multimodalni transport
BILANS STANJA.
43.Избор електромотора.
IS-LM model Prof. dr Maja Baćović
Rashodi.
DINAMIKA NASELJAVANJA I NESTAJANJA VRSTA NA OSTRVIMA
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Hrvoje Volarević Ivan Šutalo
Obrazovanje.
Ministarstvo zaštite životne sredine
Studiju izradio Luka Mišović
Porezi na potrošnju - predavanja -.
V SAVJETOVANJE CRNOGORSKOG KOMITETA CIGRE
Dijagram 45° željena tražnja A Slika 10.1 Output.
63. Common-rail систем.
14. PREDAVANJE.
Tржишна вредност и цена акција
ВИСОКА ПОСЛОВНА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА ВАЉЕВО
Транскрипт презентације:

Ponašanje potrošača

Kako potrošači biraju? Izbor ovisi o: Dohotku Cijenama Ukusima potrošača Pretpostavkama o ponašanju potrošača – tj. potrošači biraju najbolje što mogu za sebe – maksimiziraju korisnost Snop ili svežanj dobara (bundle of goods) Snop ili svežanj potrošnje (consumption bundle) (x1, x2, …, xn)

Kako potrošači biraju: model izbora Potrošačev problem je koji od dostupnih svežnjeva potrošnje (x1, x2, …, xn) odabrati. Pretpostavka modela: dohodak je fiksiran cijene su fiksirane Sav prihod se potroši Izbor ovisi o: Budžetskom ograničenju Preferencijama potrošača O tome kako potrošač odlučuje o izboru

Budžetsko ograničenje Opisuje različite svežnjeve koje potrošač može kupiti, točnije pokazuje maksimalnu količinu jednog dobra koje se može kupiti, ako je kupljena određena količina drugog dobra Budžetski pravac – pokazuje trade-off Primjer: student bira između hrane i zabave (npr. filmova)

Preferencije potrošača Potrošači mogu rangirati svežnjeve dobara obzirom na zadovoljstvo ili korisnost koju im pružaju (korisnost je zadovoljstvo koje potrošač dobiva od određenog postupka) Korisnost ne mora biti kvantificirana, dovoljno je moći napraviti usporedbu Ukupna korisnost – ukupno zadovoljstvo od konzumiranog snopa dobara Marginalna korisnost – dodatno zadovoljstvo koje potrošač dobije od dodatne jedinice proizvoda

Preferencije potrošača Pretpostavke modela: Pretpostavljamo da je rangiranje snopova konzistentno (tj. ako je A preferiran B i B preferiran C, onda je A preferiran C) Pretpostavljamo da potrošač uvijek preferira više nekog dobra nego manje tog dobra Preferencije potrošača pokazuju padajuću graničnu stopu supstitucije Sve manje i manje količine jednog dobra moraju biti žrtvovane da bi se postigla jednaka povećanja u količini drugog dobra

Krivulja indiferencije Skup snopova dobara (“košare dobara”) ili točaka na kojima potrošač postiže jednako zadovoljstvo Za skup dvaju dobara x i y, sve točke koje u pravokutnom koordinatnom sustavu predočuju različite kombinacije potrošnje dobara x i y istog nivoa zadovoljstva čine krivulju indiferencije: F (x,y) = U Indiferencijska krivulja povezuje svežnjeve potrošnje koji imaju jednaku korisnost Nagib indiferencijske krivulje ovisi o individualnim preferencijama i jednak je graničnoj stopi supstitucije

Krivulja indiferencije Padajuća funkcija Zbog toga što potrošač uvijek preferira više nekog dobra Nagib krivulje je sve blaži što više idemo na desno Pretpostavka o padajućoj graničnoj stopi supstitucije Krivulje indiferencije se ne presijecaju Različiti ukusi reprezentirani su različitim krivuljama Substituti i komplementi

Granična stopa supstitucije Granična stopa supstitucije dobra y za x (MRS) je broj proizvoda y koji je potrošač voljan žrtvovati za dodatnu jedinicu dobra x da bi zadržao istu razinu zadovoljstva. Matematički: korisnost je f (x,y) = U totalni diferencijal te funkcije je:

granična stopa supstitucije: - gornji izraz možemo pisati:

Izbor potrošača Pretpostavka: potrošači biraju svežanj dobara koji si mogu priuštiti, i koji maksimizira korisnost Odabrani snop će biti točka na kojoj indiferencijska krivulja tangira budžetski graf

Efekt dohotka i supstitucije Pretpostavimo da je cijena jednog dobra povećana dok sve drugo ostane konstantno. Tada se promjena u odabranom snopu dobara može podijeliti u dva efekta: Efekt supstitucije Promjena potražnje za proizvodom koja je uzrokovana promjenom u relativnim cijenama (korisnost konstantna) Uvijek negativan Efekt dohotka Promjena potražnje za proizvodom koja je uzrokovana promjenom u stvarnom dohotku potrošača kad se promijeni cijena (stvarni dohodak je smanjen) Može biti pozitivan ili negativan