Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

63. Common-rail систем.

Сличне презентације


Презентација на тему: "63. Common-rail систем."— Транскрипт презентације:

1 63. Common-rail систем

2 Common Rail систем ради на принципу одвојеног стварања притиска и убризгавања горива. Посебна пумпа ствара константан притисак горива, које се преноси заједничким водом до цеви где се раздваја за сваку главу цилиндра посебно. Управљачка јединица прикупља велики број података од различитих сензора, те управља почетком и крајем убризгавања. Највећи притисци убризгавања горива у првој генерацији износили су око 1350 бара, да би се данас дошло до притиска од преко 2500 бара.

3 Сам систем се развијао још 60
Сам систем се развијао још 60.-их година, да би га први у јавност лансирао Бош 1997.године. Систем је добио назив по заједничком резервоару високог притиска (common rail – заједнички вод), из кога се горивом снабдевају сви цилиндри мотора. Код конвенционалних система за убризгавање дизел-горива, притисак горива мора се стварати појединачно за свако убризгавање. Међутим, код common rail система, стварање притиска и убризгавање су одвојени, па је гориво увек доступно при потребном притиску за убризгавање. На слици 124. приказан је common rail систем убризгавања горива.

4

5 Основни делови Common Rail система су:
- пумпа високог притиска, - инјектори (бризгаљке) – електронски контролисане, - заједнички вод горива (резервоар) у коме се ствара висок притисак, - електроника – централна електронска јединица, сензори, магнетни вентили бризгаљки, искључни вентил и сензор притиска Common Rail-a, - инсталација која спаја све ове делове, а која се може поделити на кола: - ниског притиска – чине га коло за снабдевање одговарајућег притиска, круг за предснабдевање и повраћај горива. Повезује: резервоар, предгревач горива, пумпу за снабдевање, филтер горива, електрични искључни вентил и хладњак, - високог притиска – ВТ пумпа и цеви високог притиска, Rail и бризгаљке на сваком цилиндру.

6 Принцип рада common rail система
Пумпа за гориво ниског притиска потискује гориво из резервоара преко филтера до пумпе високог притиска, која дистрибуира гориво до заједничког вода (Common rail-a) у коме се ствара потребан висок притисак. Како су све бризгаљке својим водовима директно повезане са наведеним заједничким водом, добија се исти притисак на свим бризгаљкама, а самим тим и убризгавање горива у сваки цилиндар је идентичних карактеристика.

7

8 Предности Common Rail система у односу на друге системе убризгавања:
- Убризгавање се врши електромагнетним вентилима па је избор почетка, краја и трајања убризгавања потпуно слободан и није ограничен геометријским обликом брега као у пумпи са механичким убризгавањем, - притисак убризгавања је константан од почетка до краја процеса убризгавања, - у једном радном циклусу мотора гориво се може убризгати неколико пута, па је смањена потрошња горива, - пумпа високог притиска не мора бити синхронизована с коленастим вратилом мотора, - мирнији рад мотора, - смањена бука од мотора.


Скинути ppt "63. Common-rail систем."

Сличне презентације


Реклама од Google