Bajka u radu s djecom i odraslima

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Komunikacija ponašanje na Internetu Sanja Ružić
Advertisements

ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
КОНТЕКСТУАЛИЗАЦИЈА ПУТ У ОТВОРЕНИ КУРИКУЛУМ
ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА
Radionica: Pravilnik o uvjetima i načinu pružanja aerodromskih letnih informacija Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo Zagreb,
OШ “Краљ Петар I” СРПСКИ ЈЕЗИК Наташа Гавриловић.
„Два јарца” Доситеј Обрадовић
Vrednovanje lokalne zajednice/ekonomije
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
Etika u psihologijskim istraživanjima 2
PROBLEM SOLVING TEHNIKE
OSOBE S DISLEKSIJOM I KNJIŽNIČNE USLUGE – o gledištu knjižničara
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Партнерски односи и насиље у везама младих
SIGURNO VOĐENJE GRUPE NA IZLETE I TURE
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Lokalna razvojna strategija
PRIJATELJSTVO.
КАКО ДА ПОМОГНЕМ ДЕТЕТУ У УЧЕЊУ.
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
TELEFONIRANJE I ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA
Упутство о друштвеној одговорности
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Спаси воду спаси свој живот!.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
KAKO NAUČITI STARIJE OSOBE NA RAČUNALO
Отварање налога на сервису за проверу оригиналности радова Ithenticate
KPR U OSNOVNOJ ŠKOLI Teme: Socijalne priče, biblioterapija
NEŽELJENI KONTAKT.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Informacijska pismenost
План и програм индивидуалног третмана
PSIHIČKI POREMEĆAJI ODRASLIH
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
Сазнавање у настави Видови сазнања:
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
Предиспитне обавезе студената
ЛАВ И МИШ ЕЗОП.
(Potencijalno) Daroviti učenici
ZAŠTITA OD GUBITKA POBUDE I KOORDINACIJA SA LIMITEROM MINIMALNE POBUDE
ГРУПНИ СУПЕРВИЗИЈСКИ САСТАНАК - СТРУКТУИРАЊЕ
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
Eksperiment.
Rad s nedobrovoljnim korisnicima Individualni plan promjene/rada između potreba korisnika i društvenih normi M. Ajduković 2018.
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Emocionalna inteligencija i regulacija emocija
НАРОДНЕ УМОТВОРИНЕ Аутор ГОРИНКА БАЈИЋ Професор разредне наставе.
MATERIJALNOST - ZNAČAJNOST
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
upravljanja projektima
Kako se koristi 1 Izbrišite nepotrebne linije i tekst 2
Facebook.
Strategije suočavanja sa školskim neuspehom
ТУГОВАЊЕ ЗБОГ БОЛЕСТИ И ГУБИТКА БЛИСКИХ ОСОБА
АКТИВНОСТИ СТУДЕНАТА НА КАТЕДРИ ЗА ПЕДАГОГИЈУ Академска 2018/2019
Medijska pismenost i mladi
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
Sigurniji Internet za djecu i mlade
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Bajka u radu s djecom i odraslima Biblioterapija i terapijsko obrađivanje literarnih tekstova: mogući iskorak u radu bibliotekara Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Biblioterapija – osnovno značenje U upotrebi od sedamdesetih godina 20. stoljeća (Brown/1975, Ayalon/1987) Osnova: psihoanaliza i klinički pristup u tretmanu psihičkog poremećaja Značenje u psihoterapiji danas: svaka planirana i unaprijed pripremljena upotreba literarnih djela bilo koje vrste, namijenjena tretmanu psihičkih poremećaja Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Procesi koje u osobama pobuđuje biblioterapija Identifikacija – lakoća u poistovjećivanju sa likovima u bajkama – doživljaj poteškoće i emocija u kontroliranim uvjetima – osnova za gradnju empatije Projekcija – korak dalje u propitivanju ponašanja likova iz njihove perspektive: da sam ja..., učinio/učinila bih... – sigurnost u propitivanju vastitog ponašanja, bez izvrgavanja ruglu, stidu, kritici drugih Katarza – podijeliti emocije i misao znači “ventiliranje” mentalnih snaga osobe Uvid – konflikt u priči srodan je konfliktu u stvarnom životu – uviđanje vlastitog problema i mogućih rješenja Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo Terapija i poduka Nisu istovjetni procesi, ali imaju zajedničke elemente Poduka nije terapija, ali može imati terapijske učinke Literarni tekstovi su sadržaj koristan za preveniranje emocionalnih napetosti, razvoj sposobnosti aktivnog suočavanja sa problemima i poticanje emocionalnog izražavanja Grupna diskusija pisanje ili crtanje dovodi do smanjenja emocionalne napetosti Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Terapijsko podučavanje i uobičajena obrada literarnog teksta U terapijskom podučavanju bit je na emocionalnim doživljajima i razgovoru o emocijama, dok je u obradi teksta važno mnogo drugih elemenata Tekst je samo predložak za strukturirani razgovor Misaoni procesi upravljaju emocijama dok razgovaramo o postupcima drugih – proširuje se repertoar uobičajenih načina suočavanja i rješavanja problema Važno: lik treba biti psihološki blizak korisniku Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Osnovni koraci u terapijskoj obradi literature Čitanje teksta Prepričavanje događaja (razina činjenica) Prepoznavanje emocionalnih reakcija likova i razgovor o tome Usporedba sa situacijama iz stvarnog/osobnog života Iznalaženje zaključaka, pravila, pouka Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Važno je držati se nekih savjeta: Razredni ugođaj je iznimno važan – prijateljska atmosfera, opuštena i puna potpore, a ne želje za nadmetanjem Poslati poruku: sve ljudske emocije i misli su prirodne i mogu se razumjeti – prevazići dihotomiju dobro-loše, prihvatljivo-neprihvatljivo i sl. Ukazati na razliku: unutarnji psihički život postoji u svojim oblicima i svi su ti oblici prihvatljivi, no izvanjsko ponašanje mora biti vođeno našim mislima i akcijama Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Pitanja za šestodjelnu priču (six-pieces story) Ko je/što je glavni lik u priči? Šta je njegova/njena misija/šta radi? Koji cilj želi postići/koji zadatak ima? Ko/što ometa postizanje tog cilja/problemi na koje nailazi? Ko/što može pomoći/kako se s tim poteškoćama lik nosi? Šta je bilo na kraju? Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo

Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo Zapamtiti Bibliotekar nije terapeut, ali biblioteka može biti prostor za terapijsku djelatnost Biblioterapija je metod rada koji traži dodatnu edukaciju da bi se mogla primjenjivati Dr. Mirjana Mavrak, Filozofski fakultet Sarajevo