ПРОНАЛАЖЕЊЕ ИЗУЗЕТНОГ СВОЈСТВА У СВАКОМ ДЕТЕТУ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
[napisati ime inovacije]
Advertisements

Kultura javnoga govora
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Направити добру Power Point презeнтацију ...
ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА
Описивање Описивање.
ВИОЛИНА Мирослав Демак.
Бајка о рибару и рибици А. С. Пушкин
Универзитет у Нишу Учитељски факултет у Врању
SISTEMI PODRŠKE.
Хришћанске врлине вјера, нада и љубав
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
План и програми наставе и учења
O ХРИШЋАНСКИМ ДУЖНОСТИМА
8. Perspektiva dece u porodičnom biznisu
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Партнерски односи и насиље у везама младих
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
КАКО ДА ПОМОГНЕМ ДЕТЕТУ У УЧЕЊУ.
Барокне тенденције у српској књижевности
Meтодика наставе физике
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
ЈУ ОШ „ЂОРЂО ПАНЗАЛОВИЋ“ ОСИЊА, ДЕРВЕНТА
Електронским учењем до креативне наставе
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Вежбе у правилном писању и употреби великог слова
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
SLOBODNO VRIJEME Tematski dan u VI. razredu MŠ Budinščina
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
ЧОВЕК КАО ЛИЧНОСТ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
Мудрост топле чоколаде
ЗАДАЦИ РАДА НА ФОРМИРАЊУ ОСНОВНИХ ПОЈМОВА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
Funkcije.
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Женски ликови у роману На Дрини ћуприја
Сазнавање у настави Видови сазнања:
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Стручно усавршавање у установи
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Uvod u znanstveni rad Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji Uvod u znanstveni rad 2008./2009.
Osnovne informacije o projektu
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Medijska pismenost i mladi
Транскрипт презентације:

ПРОНАЛАЖЕЊЕ ИЗУЗЕТНОГ СВОЈСТВА У СВАКОМ ДЕТЕТУ мр НАТАША НИКОЛИЋ

ТЕМЕЉНИ ПРИНЦИПИ ПРЕ СВЕГА НЕ НАШКОДИТИ ПОСТУПНОСТ У СВЕМУ С МЕРОМ И НА ОДРЕЂЕНИ НАЧИН ЛИЧНИ ПРИМЕР ПРИРОДНОСТ И СЛОБОДА ЈЕДНОСТАВНОСТ ДУХОВИТОСТ СЕЈАЊЕ СРЕЋЕ ОСЛОБАЂАЊЕ ЕМОЦИЈА ПОДСТИЦАЊЕ ПОЛНОСТИ БЕСКРАЈНА ЉУБАВ И ВЕРА УЧЕЊЕ МУДРОВАЊУ УОЧАВАЊЕ БИТНОГ

PRIMUM NON NOCERE Ваше дете је јединствено, другачије од свих! Ваше дете је непоновљиво. Сваки тренутак са њим непоновљив. Не пропуштајте тај тренутак! Не радите ништа док не размислите да ли ћете нанети штету детету макар и добром намером! Не реметите срећу детета ни по коју цену! Поштујте сваку особину детета! Говорите му само позитивне речи! Чините само позитивне поступке! Многи ће му током живота говорити негативне речи и чинити негативне поступке.

ПОСТУПНОСТ ЈЕ НАЈБРЖА СТЕПЕНИК ПО СТЕПЕНИК КАШИКА ПО КАШИКА СЛОВО ПО СЛОВО

МЕРА И НАЧИН

ПРИРОДНОСТ И СЛОБОДА ДЕТЕТА ЛИЧНИ ПРИМЕР ПРИРОДНОСТ И СЛОБОДА ДЕТЕТА

ПОДСТИЦАЊЕ ПОЛНОСТИ Све веће разлике међу половима зближавају оба пола; Полност је страст, узбуђење, природно стање и не сме се спутавати; Пол је половина једне целине; Полност се учи и васпитава; Да ли сте икада чули да када лађа тоне и нема довољно чамаца за спасавање жена стане на врх палубе и каже: “Мушкарци и деца у чамце. Ми жене тонемо!”

ЈЕДНОСТАВНОСТ Спонтано, природно излагање, поступање; У једноставности је највећа моћ; Једноставне речи, поступци, мисли, посматрања, одлучивања...; Као када пецаш ситну рибу; “Ако труба не да јасан звук, како војска да зна да ли да јуриша или да бежи.”

ОСЛОБАЂАЊЕ ЕМОЦИЈА Свака игра ослобађа емоције! Свако учење је трајно ако онај ко учи то емотивно доживи! Емоционална интелигенција обухвата 9/10 свеукупне неше интелигенције; Емоције се уче, не само развијају! Покажите своје емоције у сваком тренутку. Будите добар лични пример!

УЧЕЊЕ МУДРОВАЊУ Mudrost ne izvire toliko iz razuma koliko iz srca. Rosseger Дете је природно мудро; Дете није мало за велике животне мудрости; Лав Толстој је своје велике књиге увек прво читао својим ђацима. Ако су они разумели саржај штампао је књиге. Питајте вашу децу и ваше ђаке шта мисле о срећи, судбини, вери, моралу, бесмртности...

Непрекидно му дајимо до знања да га волимо онаквог какво је! СЕЈАЊЕ СРЕЋЕ Све што посејемо у дете умножава се до краја живота! Не тражимо од детета ни сантиметар више, ни сантиметар мање него што су његове могућности! Непрекидно му дајимо до знања да га волимо онаквог какво је!

БЕСКРАЈНА ЉУБАВ И ВЕРА У ДЕТЕ Колико мајка натопи дете емоцијама толико ће дете бити сигурније у себе, самопузданије, позитивније, емотивније, саосећајније... Дете не живи од хране, него од љубави мајке и оца!

ДУХОВИТОСТ Нека се ваша дом и учионоца претвори у собу за смејање! Објасните деци важне ствари на духовит начин! Ако желите да продате своје знање потрудите се да Вам реклама буде памтљива, смешна и маштовита! СМЕХ 1 ОСМЕХ 100 ОСМЕХА 1 МИНУТ СМЕЈАЊА 45 МИНУТА ОПУШТАЊА ЛЕК ЛЕПШИ СМО ИСКРЕНОСТ 100 СМЕЈАЊА 10 МИНУТА ВЕСЛАЊА ПРИРОДАН ДАР ЗА ПРИВЛАЧЕЊЕ ПАЖЊЕ ШИРИ КРВНЕ СУДОВЕ ЛУЧИ СРЕДСТВА ПРОТИВ БОЛОВА ПРОДУЖАВА ЖИВОТ

НАНИ МЕТОДА ОТКРИВАЊЕ НАНИ КАРИКА - особина, интересовања, маште, емоције, полности, среће, мудрости, успеха, духовотости, знања, дуговечности... СЕЛЕКЦИЈА НАНИ КАРИКА И БИРАЊЕ НАЈДОМИНАНТНИЈЕ- НАНИ КАРИКЕ ПРЕДВОДНИКА КОМБИНОВАЊЕ НАНИ КАРИКЕ ПРЕДВОДНИКА СА СВИМ ОСТАЛИМ ОРГАНИЗАЦИЈА И ПОВЕЗИВАЊЕ НАНИ КАРИКЕ ИЗРАДА ИДЕЈНОГ ПЛАНА У СКЛАДУ СА НАНИ КАРИКОМ ПРЕДВОДНИКОМ РАЗБИЈАЊЕ СТЕРЕОТИПА ОСЛОБАЂАЊЕМ МАШТЕ СТРАТЕГИЈА РАЗВОЈА ДЕТЕТА ПРОПАГАНДА ДЕТЕТА И ЊЕГОВИХ ИДЕЈА РЕАЛИЗАЦИЈА ИДЕЈА

НАНИ КАРИКА ПРЕДВОДНИК ГЛАВНА ОСОБЕНОСТ СВОЈСТВО У КОМЕ СЕ ДЕТЕ ОСЕЋА ДОБРО СВОЈСТВО КОЈЕ ОБЕЗБЕЂУЈЕ БЕСКРАЈНУ СРЕЋУ СВОЈСТВО ПОМОЋУ КОГА ДЕТЕ МОЖЕ ИСКАЗАТИ СВОЈУ ХАРИЗМУ СВОЈСТВО КОМЕ СЕ ДЕТЕ НАЈВИШЕ ПОСВЕЋУЈЕ, ЗА КОЈЕ ИМА НАЈВЕЋУ ПАЖЊУ И КОНЦЕНТРАЦИЈУ СВОЈСТВО КОЈЕ МОЖЕ СЕЈАТИ СВИМА И ЊИМЕ ПОДСТИЦАТИ И СЕБЕ И ДРУГЕ

ОТКРИВАЊЕ НАНИ КАРИКЕ Препознавање и синтеза свих својстава; Посматрање из угла детета; Проглашавање најбоље особености; “Пробијање плафона” “Мердевине” систем васпитања и образовања; Чаробно питање зашто?

НАНИ КАРИКА ОСОБИНА Глас Мирис Укус Додир Радозналост Концентрација Мисли Интелигенција

НАНИ КАРИКА ИНТЕРЕСОВАЊА ХОБИ НАНИ КАРИКА МАШТЕ У машти има нечег што је лепше од реалности. У реалности има нечег што је лепше од маште. Било би права срећа то спојити. Л. Н. Толстој

НАНИ КАРИКА ЕМОЦИЈА

Разговор о различитим емоцијама које су се појавиле у току дана; Бележење када дете испољава одређене реакције; Када су одређене емоције израженије него обично; Одредите простор за смех, плакање, љутњу... Нека дете напише разлог своје туге или среће и нека окачи на зид; Увежбавање испољавања емоција; Лични пример

НАНИ КАРИКА ПОЛНОСТИ Учитељица је говорила о савременим проналасцима и упитала: “Може ли неко да ми каже који је највећи проналазак 21. века? Један дечак бистрог изгледа први је узбуђено подигао руку и рекао: “Ја!” Бележење ситуација у којима је ваше дете најмужевније или најженственије; Бележење свих запажања других о вашем детету у овом смислу; Посматрање чиме ваше дете жели да остави утисак (посебно када је у питању супротни пол)?; Сазнање о речима из “света” девојчица и “света” дечака;

Срећа није срећа, ако није срећна са нама! НАНИ КАРИКА СРЕЋЕ Срећа није срећа, ако није срећна са нама! ШТА ТЕ ЧИНИ СРЕЋНИМ А ШТА НЕСРЕЋНИМ? НАНИ КАРИКА МУДРОСТИ Прикупљање изречених и написаних мудрости; Бележење мудрости које је дете изговорило; Приче о мудрим људима, њиховом детињству, раду и стваралаштву; Нека деца дају што чешће мишљење о “великим” стварима;

НАНИ КАРИКА ДУХОВИТОСТИ Када се ваше дете насмеје и зашто? Коју врсту духовитости ваше дете воли? Какве вицеве најчешће прича? Осмислите Дане духовитости, Дане вицева, Дане снеха, Дане анегдота.... Нека вашем детету духовитост пређе у навику! Подстичите дете да посматра свет и само осмишљава духовитости; Немојте да прође ни један дан да се нисте шалили са својим дететом, ма колико били тужни! Откривајте природу детета док се смеје!

НАНИ КАРИКА ЗНАЊА Пратите и посматрајте дете! Где показује највеће знање? Немојте се држати наставног градива, већ истражите шта дете зна из неких других области; Неке дете направи албум свог знања и ту прикупља све из области о којој највише зна: спорт, мода, ТВ, скијање, сликарство... Организујте активности где ће дете моћи да искаже своје знање: на часовима, у породичном дружењу, у гостима... Нека дете што чешће презентује своје знање и стекне навику лепоте знања!

СТРАТЕГИЈА РАЗВОЈА ДЕТЕТА Принцип уочавања битног Планирање времена- 1 сат рад на Свесци будућности Сакупљање материјала- текстови, слике, графикони, белешке, филмићи, клипови... Презентације себе Презентација идеје Избор будућег занимања

ЕФЕКТИ ПРИМЕНЕ НАНИ МЕТОДЕ Мотивација Срећа Слобода изражавања Сигурност, самопуздање, одлучност Бољи успех у школи Хуманост и сарадња Нема сукоба Богаћење речника Лакша комуникација Боља сарадња са родитељима И одрасли уче од деце Свако дете је лидер и инспиратор

МАЛА ШКОЛА ВЕЛИКОГ ЗДРАВЉА – ВЕЖБЕ И ИГРЕ ДУХА И ТЕЛА Компетенција: К1 Приоритети: 6. Јачање професионалних капацитета запослених нарочито у области иновативних метода наставе и управљања одељењем Аутори: проф. др Павле Ковачевић и мр Наташа Николић Каталошки број: 217 Циљна група: васпитачи и медицинске сестре, учитељи, наставници свих предмета у основној школи, професори свих предмета у средњој школи, педагози, психолози, социолози, дефектолози, директори... Време трајања: 16 сати Број учесника: од 25 до 35

ТЕМЕ: I МУДРОСТ ЖИВЉЕЊА ВИТАЛНОСТ IV ПАКО МЕТОД У ПЕДАГОГИЈИ ДУГА ЈЕ ВЕЧНОСТ НАВИКЕ ЗДРАВОГ ЖИВОТА СУШТИНА РАЗВОЈА ЈЕ ИГРА ДЕТЕ НИЈЕ ЧОВЕК У МАЛОМ   II СИНТЕЗА ДУХА ПЕДАГОГИЈА ДО ДАНАС ЛИЧНИ ПРИМЕР ПРЕ СВЕГА НЕ НАШКОДИТИ ПОСТУПНОСТ ЈЕ НАЈБРЖА С МЕРОМ И НА ОДРЕЂЕНИ НАЧИН УОЧАВАЊЕ БИТНОГ III СРЕЋА ЈЕ СВУДА ОКО НАС ЈЕДНОСТАВНОСТ И ДУХОВОТОСТ ОСЛОБАЂАЊЕ ЕМОЦИЈА УЧЕЊЕ МУДРОВАЊУ СЕЈАЊЕ СРЕЋЕ ПОДСТИЦАЊЕ ПОЛНОСТИ БЕСКРАЈНА ЉУБАВ И ВЕРА   IV ПАКО МЕТОД У ПЕДАГОГИЈИ УПРАВЉАЊЕ СОБОМ НЕГАТИВНЕ ОСОБИНЕ СУ ВЕЋА ЕНЕРГИЈА ЗА ОДСКОК ПРЕТАКАЊЕ ЈЕДНЕ ЕНЕРГИЈЕ У ДРУГУ ПОСВЕТИТЕ СЕ НАЈСЛАБИЈЕМ МОЋ ПОХВАЛЕ КОЛА ПУНА КАМЕЊА ИЛИ ЗЛАТНИХ ПОЛУГА ЈЕДНАКО ПУЦАЈУ V НАНИ МЕТОДА – ОТКРИВАЊЕ НАНИ КАРИКЕ (ИЗУЗЕТНОГ СВОЈСТВА) ШТА ЈЕ НАНИ КАРИКА? ПРЕПОЗНАВАЊЕ СВИХ СВОЈСТАВА ПРОГЛАШАВЉЊЕ НАЈБОЉЕГ ЦИЉ ЈЕ КРАЈ ПРОБИЈАЊЕ ПЛАФОНА МОЋ ДОНОШЕЊА ОДЛУКЕ РАЗБИЈАЊЕ СТЕРЕОТИПА СТРАТЕГИЈА РАЗВОЈА

РЕЧИ У КРУГОВИМА ЖИВОТА Компетенција: К1 Приоритети: 6. Јачање професионалних капацитета запослених нарочито у области иновативних метода наставе и управљања одељењем Аутори: мр Наташа Николић и проф. др Павле Ковачевић Каталошки број: 792 Циљна група: васпитачи и медицинске сестре, учитељи, наставници свих предмета у основној школи, професори свих предмета у средњој школи, педагози, психолози, социолози, дефектолози, директори... Време трајања: 8 сати Број учесника: од 25 до 35

ТЕМЕ I ЗНАЧЕЊЕ РЕЧИ ЧУВАЊЕ МАТЕРЊЕГ ЈЕЗИКА, КУЛТУРЕ И ИДЕНТИТЕТА И ЊЕГОВ ЗНАЧАЈ ЗА ЗДРАВЉЕ ЧОВЕКА ЗНАЧЕЊЕ И ТУМАЧЕЊЕ РЕЧИ У РАЗЛИЧИТИМ НАСТАВНИМ ПРЕДМЕТИМА НЕПОЗНАТА РЕЧ У УСМЕНОМ И ПИСАНОМ ТЕКСТУ И ЊЕН УТИЦАЈ НА ЗДРАВЉЕ КОРИШЋЕЊЕ РЕЧНИКА КАО ПОДСТИЦАЈ И МОТИВАЦИЈА II РЕЧ КАО ЕНЕРГИЈА И ЛЕК а) РЕЧ У ИЗРАЖАВАЊУ РЕЧ У УВЕРАВАЊУ И ОСЛОБАЂАЊУ У ГОВОРУ РЕЧ У КОМУНИКАЦИЈИ НЕГАТИВНА РЕЧ КАКО ЗАДОБИТИ НАКЛОНОСТ? МОЋ ГЛАСА МОЋ ПИСАНЕ РЕЧИ б) РЕЧ У ФУНКЦИЈИ ОСЛОБАЂАЊА ЛИЧНОСТИ МЕДИЈСКО ПРЕДСТАВЉАЊЕ ЈАВНИ НАСТУП РЕЧ У ПРЕПОЗНАВАЊУ ЛИЧНОСТИ III НОВЕ МЕТОДЕ ЛЕКСИЧКИХ ВЕЖБАЊА ПЛАНИРАЊЕ ЛЕКСИЧКИХ САДРЖАЈА У СВИМ НАСТАВНИМ ПРЕДМЕТИМА И АКТИВНОСТИМА ЛЕКСИЧКИ САДРЖАЈИ У ВАННАСТАВНИМ АКТИВНОСТИМА ЛЕКСИЧКЕ ИГРЕ И ТАКМИЧЕЊА У СВИМ НАСТАВНИМ ПРЕДМЕТИМА И АКТИВНОСТИМА НАЧИНИ ИЗРАДЕ ДЕЧЈИХ РЕЧНИКА У СВИМ НАСТАВНИМ ПРЕДМЕТИМА И ШИРЕ

СВЕ КЊИГЕ СЕ МОГУ НАБАВИТИ И У ЕЛЕКТРОНСКОЈ ФОРМИ ЛИТЕРАТУРА Н. Николић: Проналажење изузетног својства у сваком детету- НАНИ МЕТОДА, Панакон, Београд, 2013. Н. Николић: Нани свеске- Каталог дечјих особености; Вежбанка доношења одлуке; Свеска будућности, Панакон, Београд, 2013. Н. Николић: Тегла меда, Панакон, Београд, 2013. П.Ковачевић: Управљање собом; Панакон, 1996. П.Ковачевић: Управљање собом у пракси, Панакон, Београд, 2012. П. Ковачевић: Књига о срећи- Маша; Панакон, Београд, 2012. П.Ковачевић: Дуга је вечност, Панакон, Београд, 2012. П.Ковачевић: Победник, Панакон, Београд, 2011. СВЕ КЊИГЕ СЕ МОГУ НАБАВИТИ И У ЕЛЕКТРОНСКОЈ ФОРМИ

ЛИТЕРАТУРА КОЈУ МОЖЕТЕ КОРИСТИТИ Ken Adams: Пробудите генија у вашем детету, Eyotheria, Београд, 2010. Toni Buzan: Мали генијалац, Logos Art, Београд, 2007. Zig Ziglar: Видимо се на врху, Mono&Manana, Београд, 2005. Melkom Gledvel: Натпросечни, Чаробна књига, Београд, 2010. John Mc Coy: Ваше дете геније, Зограф, Ниш, 1999. Brajan Souza: Постаните оно за шта сте предодређени, Leo commerce, Београд, 2005.