Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Advertisements

Оцењивање засновано на стандардима
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
“ Виолина”- Мирослав Демак ( дигитални час)
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
3. 4. Дизајн статичких веб страна
Уређивање чланака на Википедији Србије
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Унапређивање наставе употребом информационо комуникационих технологија
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
Наташа Дакић, Јелена Андоновски
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Prezentacija rezultata ankete
OPERA.
Meтодика наставе физике
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
Електронским учењем до креативне наставе
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Preuzimanje i instaliranje programa
Izgled prve stranice T7 7.1 Zrakoplovi (Canadair, Air tractor)
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
Шта је портфолио професионалног развоја?
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
DODAVANJE ANIMACIJA I ZVUKA/VIDEA NA SLAJDOVE PREZENTACIJE
Multimedija.
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Multimedijalni sistemi
Osnovne informacije o projektu
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
Тема 2. Принципи конструктивизма у сврху примене технологије у настави - настава некад и сад проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
Ivana Katavić, AZOO Hrvoje Mladinić, OŠ Mertojak
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
Управљање ризицима и улога интерне ревизије
upravljanja projektima
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Izrada plana kapitalnih investicija
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Hrvatski jezik online.
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Integrisane marketinške komunikacije
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Medijska pismenost i mladi
Definicija i osobine digitalnih biblioteka
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1

План рада (оквиран) Критеријуми квалитета дигиталних уџбеника (15 минута) Радионица: оцена квалитета понуђених наставних материјала (45 минута) Представљање резултата и дискусија (30 минута) Завршне опаске о обуци, питања и предлози (30 минута)

Евалуација дигиталних уџбеника Да ли је унапред могуће предвидети ефекте употребе дигиталног уџбеника у настави? Који су све критеријуми које треба узети у обзир приликом евалуације? Резултат евалуације може допринети поправљању квалитета.

Прво садржај, па тек онда форма! дигитални уџбеник је пре свега уџбеник никаква форма и техничка припрема не може поправити уџбеник чији је садржај неквалитетан скоро сви стандарди квалитета уџбеника преносе се готово потпуно директно и на дигиталне уџбеника ипак, ако је садржај квалитетан, пуно фактора може додатно утицати на квалитет дигиталног уџбеника (и побољшати га или покварити)

Градивни елементи уџбеника Традиционални елементи текст илустрације Мултимедијални елементи анимације аудио-записи видео-записи Интерактивни елементи питалице игре симулације вођене путање учења

Опште карактеристике дигиталних уџбеника мултимедијалност интерактивност доступност (да ли се књизи може приступити са било ког уређаја, у било које време) линеарност/нелинеарност активност ученика сарадња праћење прогреса (од стране ученика и од стране наставника)

Критеријуми за процену квалитета дидактички критеријуми технички критеријуми специфични критеријуми предмета организациони критеријуми

Дидактички критеријуми активна улога ученика индивидуализација и диференцијација учења учење својим темпом слободан одабир путање учења слободан избор погодне форме наствног садржаја слободан избор погодних начина eвалуације развој општих компетенција (технолошких, когнитивних, етичких, ...) прилагођеност узрасту и технолошком предзнању ученика индуктивни дидактички приступ (учење кроз експериментисање и откривање)

Специфични критеријуми предмета уџбеник се мора уклапати у уобичајену методологију рада за специфични предмет на који се односи садржај мора пратити очекивано предзнање, компетенције и вештине ученика у области која се изучава мора да обезбеди планиране исходе учења

Технички критеријуми присуство мултимедијалних, невербалних елемената мутлимедијални елементи морају да буду задовољавајућег техничког квалитета (висока резолуција слике и звука) доступност на свим оперативним системима под свим прегледачима веба једноставан приступ/инсталација прилагођеност разним величинама екрана доступност и са слабом или непостојоећом конекцијом на интернет висока интерактивност (тестови, игре, симулације, ...)

Организациони критеријуми јасна структура насловна страна упутство за употребу садржај тематске јединице/поглавља (увод, централни део, сажетак) литература и извори једноставан приступ свим садржајима јасна и једноставна навигација (менији) различите опције у учионици једноставно пролажење различитим путањама

Радионица (45 минута) Прилагодити упитнике за оцењивање квалитета дигиталних уџбеника Оценити неколико понуђених материјала на основу дефинисаних упитника Идентификовати најкрупније пропусте у постојећим материјалима Формулисати јасне смернице издавачима како да поправе квалитет својих дигиталних издања

Литература Nives Kreuh, Ljiljana Kač, Gregor Mohorčić: Framework for the design of electronic textbooks https://www.zrss.si/pdf/framework-design-etextbooks.pdf