Medijska pismenost i mladi

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Demokratija.
Advertisements

Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Београд, 25. јануар ДИГИТАЛНИ МЕДИЈИ И КОГНИТИВНИ И СОЦИЈАЛНИ.
АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
2.1 Spremnici računala.
DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Informacije o EU u knjižnicama
ДЕРЕГУЛАЦИЈА У МЕДИЈСКОМ СИСТЕМУ СРБИЈЕ
Медији у савременом друштву
Уређивање чланака на Википедији Србије
Radio novinarstvo- uvodno predavanje
Партнерски односи и насиље у везама младих
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Lokalna razvojna strategija
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
„MEDIJI I MI” „Mobitel u slobodno vrijeme koristim više od 5 sati dnevno.” „Pažljivo biram koga prihvaćam za prijatelja/pratitelja na društvenim mrežama.”
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ХОРИЗОНТАЛНО И ВЕРТИКАЛНО СТРУКТУИРАЊЕ ЈАВНОСТИ
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Nastavna cjelina: 1. Osnove IKT-a
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
KRITIČKI ODNOS PREMA INTERNETU
Informacijska pismenost
Seminarski rad: Referentni sistemi
VEZE IZMEĐU SLAJDOVA 8. razred.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Poticanje ulaganja u vlasnički kapital
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Шта је портфолио професионалног развоја?
Analitički osvrt na sestrinstvo u medijima
Školska knjižnica, Internet, mediji
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Lokalni ekonomski razvitak
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
LOGO – Europskog dana jezika
Multimedija.
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
INTERNET 5. razred.
I što bi smo trebali naučiti?
Pregled deviznog tržišta
Međunarodna federacija računovođa
Uvod u nauku o državi i pravu
LOGISTIKA mr.sc. Hrvoje Budić, viši predavač E -
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Uvod u znanstveni rad Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji Uvod u znanstveni rad 2008./2009.
PRAVO NA PRIVATNOST I ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Programski jezici.
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
PROFIL INTERNET Internetski servisi.
Analogno-digitalna pretvorba
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
2. Sklopovlje i prog. podrška
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Избор ТВ канала у програмској шеми кабловског оператера Пошта НЕТ Зоран Антонић, РЈ Пошта НЕТ, ЈП „Пошта Србије“
14. PREDAVANJE.
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Medijska pismenost i mladi

Što je medijska pismenost ? MEDIJSKA PISMENOST – „sposobnost pristupa, analize, vrednovanja i odašiljanja poruka posredstvom medija“. Medijska je pismenost multimedijalna te zahtijeva razvijanje „kognitivnih, etičkih, estetskih i filozofskih vještina i znanja.”

Vještine medijske pismenosti Tehničke (sposobnost pristupa medijima), Kritičke (razumijevanje medijskih sadržaja, sposobnost njihova tumačenja i kritičkog vrednovanja) Praktične (sposobnost stvaranja medijskih poruka). Vještine medijske pismenosti

U čemu nam medijska pismenost pomaže? Razvijamo kritičko razmišljanje Razumijemo kako poruke koje mediji prenose oblikuju našu kulturu i društvo Identificiramo medijske strategije Prepoznajemo kako vlasnici medija oblikuju sadržaj Prepoznajemo tehnike uvjeravanja koje se koriste U čemu nam medijska pismenost pomaže?

Kritičko razmišljanje i medijska pismenost Kritičko razmišljanje jedno je od najvažnijih elemenata koje podrazumijeva medijska pismenost jer omogućava publici da donosi neovisni sud o nekom medijskom sadržaju. Za medijsku pismenost potrebno je i kritičko razumijevanje medijskog sadržaja.

Tijekom čitanja članaka ili gledanja emisija treba se zapitati: Je li tema objektivno prikazana? Je li prikazana i druga strana događaja? Tko govori ili piše o temi? Je li autor / komentator relevantan za tu temu? Koga se još moglo pozvati da govori o toj temi? Koju poruku članak ili emisija stvarno želi poslati?

U čemu nam medijska pismenost pomaže? Prepoznajemo pristrane informacije, spinove, pogrešne informacije i laži Prepoznajemo dijelove priče koji nisu jasno izrečeni ocjenjuju medijske poruke prema vlastitom iskustvu, vještinama, vjerovanjima i vrijednostima Kreiramo i distribuiramo svoje vlastite poruke U čemu nam medijska pismenost pomaže?

MEDIJ – (lat. medius) u svom prvom značenju (u jednini) posrednik, onaj putem kojeg se prenosi informacija. Uz neka druga značenja, to su najčešće fizički nositelji komunikacije, primjerice papir, zvučni valovi, radiovalovi ili nosač zvuka (CD). Što je medij ?

Javni mediji JAVNI (MEDIJI) MEDIJSKI SERVIS – javni servis stvoren za javnost, javno je financiran i javnost ga nadzire. On nije niti komercijalan niti državni, slobodan je od političkoga upletanja i od pritisaka komercijalnih sila. Javni servis informira, obrazuje, ali i zabavlja slušatelje i gledatelje. Tek uz osiguran pluralizam, programsku raznolikost, uredničku neovisnost, primjereno financiranje, odgovornost i transparentnost, javni servis može služiti kao temelj demokracije.

Komercijalni mediji KOMERCIJALNI MEDIJI – emitiranje televizijskog i radijskog programa od strane privatnih korporativnih medija. Temeljni zadatak komercijalne televizije jest ostvariti profit.

Neprofitni mediji ALTERNATIVNI (NEOVISNI, NEPROFITNI) MEDIJI – neprofitni internetski portali, novine, časopisi i proizvođači radijskog ili televizijskog programa, bez obzira distribuiraju li ga samostalno, putem radiofrekvencijskog spektra, interneta ili drugih medija.

Masovni mediji MASOVNI MEDIJI – knjiga, tisak (novine, časopisi), film, televizija, radio, nosači zvuka i slike (video, CD, DVD). Mediji mogu biti lokalni, nacionalni i međunarodni, privatni, javni, državni i community, tj. asocijativni ili mediji trećeg sektora te matični (mainstream) i alternativni.

MEDIJSKE INSTITUCIJE – čine medijski sustav koji se razvija pod utjecajem specifičnih političkih okolnosti u svakoj zemlji (političke strukture i kulture) i temeljem normativnih očekivanja ugrađenih u zakonodavni okvir kojim je reguliran medijski sustav. Medijski je sustav skup svih medija u određenoj državi. Medijske institucije

Medijski sadržaji MEDIJSKI SADRŽAJI – posebno organizirani zvukovi i slike prilagođeni tehnološkim karakteristikama i svojstvima medija na kojima se pojavljuju. Neki medijski sadržaji predmeti su raznovrsnih istraživanja njihovog utjecaja na društvo, primjerice nasilje, seksizam, reklame, stereotipi…

Vjerujemo li svemu što nam kažu ?