Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
1
Медији и социјална контрола Јавност и друштвене девијације: Изазивање “моралне панике”
2
Медији у савременом друштву
Медији имају велики утицај на живот људи у савременом друштву. Они служе за пренос информација, учење, комуникацију, дружење, забаву... Медији не утичу само на човека, већ на целокупну културу, религију, образовање, вредности, стил живота. Значај медија се види у томе што различите интересне, политичке или финансијске групе покушавају да ставе под контролу кључне медије (те-ве канале, дневну и недељну штампу, интернет).
3
Медији остварују утицај преко три нивоа комуникације:
експлицитна – посматрање садржаја у информативним и забавним емисијама; технолошка – стварање лажног света, како би се оставио јачи утисак на гледаоца. Пример је холивудска индустрија филмова; подсвесна – најчешће се користи у рекламама, где није важно шта видимо, већ порука која се подсвесно доживљава.
4
Морална паника Термин је у широкој примени након књиге Стенли Коена (1972) Folk Devils and Moral Panics: The Creation of the Mods and Rockers Основна одлика моралне панике је искривљена слика – медији преувеличавају озбиљност догађаја. Средства су: сензационалистички наслови, мелодрамски приказ догађаја, пренаглашавање појединих елемената. Изазивање страха код људи има понекад за циљ одвраћање пажње од других социјалних проблема у свакодневном животу.
5
Објашњење “моралне панике” (Коен):
стање, догађај, појединац или група појединаца се дефинише као претња друштвеним вредностима или интересима; масовних медији их описују на стилизован и стереотипан начин; постављају се “моралне ограде”од стране свештенства, политичара, уредника и других људи који “размишљају исправно”; акредитовани експерти постављају своје “дијагнозе” и нуде решења; прибегава се средствима за решавање; ситуација се смирује (паника се повлачи) или погоршава (проблем постаје још видљивији).
Сличне презентације
© 2023 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.