Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Непроменљиве речи обрада
Advertisements

Добар дан, драга децо! Данас ћемо учити: САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ
Описивање Описивање.
ВИОЛИНА Мирослав Демак.
КРЕТАЊЕ ПРОИЗВОДИ ЗВУК
Sociologija sa sociologijom prava
SISTEMI PODRŠKE.
Шта је наука?.
Хришћанске врлине вјера, нада и љубав
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
Зависност разлике од умањеника
Живот и прикљученија Љубезни Харалампије
Uvod u funkcije Kolegij: Programski jezik C++ Ak. god. 2018/19
КВИЗ ПОКРЕНИ КВИЗ.
Test tri sita.
ROĐENJE SV. IVANA KRSTITELJA
Простор Платон Питања о простору се код Платона постављају у његовом нетипичном дијалогу Тимај, у коме Тимај Сократу и Критији излаже своју ‘космогонију’
Партнерски односи и насиље у везама младих
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
Барокне тенденције у српској књижевности
Kako koristimo Internet!?
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
ОШ „Краљ Петар Први” Правописна вежба.
О ПОСТУПЦИМА ОСАМОСТАЉИВАЊА У АНДРИЋЕВИМ ЗНАКОВИМА ПОРЕД ПУТА
POSTULATI SPECIJALNE TEORIJE RELATIVNOSTI
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
Библија за дјецу представља Старјешина храма посјећује Исуса.
Vježbe 3: Izgradnja tima
KAKO NAUČITI STARIJE OSOBE NA RAČUNALO
„ШТО ГОД ТКАШ, ВЕЗУЈ КОНЦЕ ЗА НЕБО“
Rješavanje jednadžbi 2.
Ponavljanje.
Паскалова опклада ‘Паскалова опклада’ је назив аргумента да треба веровати у бога.
ЧОВЕК КАО ЛИЧНОСТ И ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ
Библија у васпитно-образовном процесу
Мудрост топле чоколаде
Ovako smo počeli a i 6.b, zajedno za Europu, surađujemo dok radimo svatko na svom projektu, a na kraju ćemo biti ponosni i na svoj i na drugi.
Funkcije.
Сабирање и одузимње преко 1000
KRŠĆANSKA VJERA KAO ODGOVOR SMISLA
ПРАВОСЛАВНА ВЈЕРОНАУКА
Сергеј Иванов и Никола Кондић Радили су:.
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
ЛАВ И МИШ ЕЗОП.
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Tales.
DELOVI FORMULE PO GAJU DEMONSTRATIO – deo formule koji se stavlja na početak da bi se pokazalo šta je predmet spora, kao na primer S OBZIROM NA TO DA JE.
Proroci Jesen-zima 2011 p. Niko Bilić SJ > nastava > redovnice
Бесмртност душе.
ОСНОВНЕ ОДЛИКЕ УСМЕНЕ БАЈКЕ
НЕ МОГУ ДА ЗАМИСЛИМ ЖИВОТ БЕЗ...
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
JEZIK RAČUNALA: bit i bajt
“ja ne mogu ovo riješiti ...” “Ja ću ispraviti tvoje staze”
Molitva na prste.
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
I što bi smo trebali naučiti?
Убрзо након објављивања Медитација јављају се три интерпретације Декартове приче о узрочности, које су и данас актуелне међу стручњацима за Декарта.
Добар дан! Научили смо да множимо разломке.
Промена Парменид Један од главних разлога који проблем промене у свим периодима историје чини актуелним јесте постојање теорија које тврде да промена не.
Individualno i društveno ponašanje Približavanje Bogu
OVO SU NEKI OD BEZBROJ OPTIČKIH PARADOKSA.
OGRADA.
OVO JE MOJ LJUBLJENI SIN OVO JE MOJ LJUBLJENI SIN
Телеолошки аргументи Хјумова формулација (Дијалози, глава 2, стр 27-8; курзив је убачен): Погледајте свет око себе; размислите о целини и о сваком њеном.
Транскрипт презентације:

Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само у мислима, и пошто, када једном разумемо реч бог, он постоји у мислима, онда он мора постојати и у стварности.

Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само у мислима, и пошто, када једном разумемо реч бог, он постоји у мислима, онда он мора постојати и у стварности. Декарт: (1) Ако опажамо јасно и разговетно да је нешто садржано у идеји неке ствари, онда је то истина о тој ствари. (2) Ја јасно и разговетно опажам да је нужно постојање садржано у идеји бога. (3) Дакле, бог постоји.

Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само у мислима, и пошто, када једном разумемо реч бог, он постоји у мислима, онда он мора постојати и у стварности. Декарт: (1) Ако опажамо јасно и разговетно да је нешто садржано у идеји неке ствари, онда је то истина о тој ствари. (2) Ја јасно и разговетно опажам да је нужно постојање садржано у идеји бога. (3) Дакле, бог постоји. (1)Имам идеју највишег бића, тј бића које поседује све перфекције. (2) Нужно постојање је перфекција. (3) Дакле, бог постоји.

Онтолошки аргументи Томина критика Тома се противи мишљењу да су нам идеја бога и сазнање да бог постоји урођени.

Онтолошки аргументи Томина критика Тома се противи мишљењу да су нам идеја бога и сазнање да бог постоји урођени. Новоплатонизам (доминантан у раној схоластици) је у складу са тим мишљењем.

Онтолошки аргументи Томина критика Тома се противи мишљењу да су нам идеја бога и сазнање да бог постоји урођени. Новоплатонизам (доминантан у раној схоластици) је у складу са тим мишљењем. Тома наводи Јована Дамаскина који каже да је природа свима усадила свест да бог постоји

Онтолошки аргументи Томина критика Тома се противи мишљењу да су нам идеја бога и сазнање да бог постоји урођени. Новоплатонизам (доминантан у раној схоластици) је у складу са тим мишљењем. Тома наводи Јована Дамаскина који каже да је природа свима усадила свест да бог постоји Тако су биле две ствари из којих је следило да је постојање бога очигледно: теорије о урођености и онтолошки докази.

Онтолошки аргументи Томина критика По Томи постојање бога није само по себи очигледно.

Онтолошки аргументи Томина критика По Томи постојање бога није само по себи очигледно. Он се најпре позива на библију и наводи речи луде, оне исте коју помиње и Анселм, да бог не постоји.

Онтолошки аргументи Томина критика По Томи постојање бога није само по себи очигледно. Он се најпре позива на библију и наводи речи луде, оне исте коју помиње и Анселм, да бог не постоји. По Аристотеловом учењу о првим принципима доказивања и објашњења, међутим, јасно је да нико не може веровати у исказ супротан од нечега што је само по себи очигледно.

Онтолошки аргументи Томина критика По Томи постојање бога није само по себи очигледно. Он се најпре позива на библију и наводи речи луде, оне исте коју помиње и Анселм, да бог не постоји. По Аристотеловом учењу о првим принципима доказивања и објашњења, међутим, јасно је да нико не може веровати у исказ супротан од нечега што је само по себи очигледно. Дакле, постојање бога није само по себи очигледно.

Онтолошки аргументи Томина критика Оно што Јован Дамаскин зове природним знањем (бога) Тома описује као конфузно и нејасно.

Онтолошки аргументи Томина критика Оно што Јован Дамаскин зове природним знањем (бога) Тома описује као конфузно и нејасно. Човек има природну жељу за срећом, и та природна жеља претпоставља природно знање.

Онтолошки аргументи Томина критика Оно што Јован Дамаскин зове природним знањем (бога) Тома описује као конфузно и нејасно. Човек има природну жељу за срећом, и та природна жеља претпоставља природно знање. Али иако се истинска срећа може пронаћи једино у Богу, то не значи да свако има природно знање о богу какав он заиста јесте

Онтолошки аргументи Томина критика Оно што Јован Дамаскин зове природним знањем (бога) Тома описује као конфузно и нејасно. Човек има природну жељу за срећом, и та природна жеља претпоставља природно знање. Али иако се истинска срећа може пронаћи једино у Богу, то не значи да свако има природно знање о богу какав он заиста јесте Човек може имати нејасну свест о срећи јер је жели, али може сматрати да је срећа у чулном задовољству или богатству.

Онтолошки аргументи Томина критика Оно што Јован Дамаскин зове природним знањем (бога) Тома описује као конфузно и нејасно. Човек има природну жељу за срећом, и та природна жеља претпоставља природно знање. Али иако се истинска срећа може пронаћи једино у Богу, то не значи да свако има природно знање о богу какав он заиста јесте Човек може имати нејасну свест о срећи јер је жели, али може сматрати да је срећа у чулном задовољству или богатству. Потребно је дакле даље разјашњење да би се схватило да је срећа једино у богу.

Онтолошки аргументи Томина критика Ствари које су очигледне саме по себи су некада очигледне и за нас, али некада и нису.

Онтолошки аргументи Томина критика Ствари које су очигледне саме по себи су некада очигледне и за нас, али некада и нису. Исказ је очигледан сам по себи када је предикат део значења субјекта

Онтолошки аргументи Томина критика Ствари које су очигледне саме по себи су некада очигледне и за нас, али некада и нису. Исказ је очигледан сам по себи када је предикат део значења субјекта Ми, међутим, нисмо увек свесни шта је све део значења неког субјекта

Онтолошки аргументи Томина критика Ствари које су очигледне саме по себи су некада очигледне и за нас, али некада и нису. Исказ је очигледан сам по себи када је предикат део значења субјекта Ми, међутим, нисмо увек свесни шта је све део значења неког субјекта Тако може бити исказа који јесу очигледни сами по себи, али нису очигледни и за нас

Онтолошки аргументи Томина критика ‘Бог постоји’ је исказ очигледан сам по себи

Онтолошки аргументи Томина критика ‘Бог постоји’ је исказ очигледан сам по себи То је зато што су субјекат и предикат идентични: божја суштина је његово постојање

Онтолошки аргументи Томина критика ‘Бог постоји’ је исказ очигледан сам по себи То је зато што су субјекат и предикат идентични: божја суштина је његово постојање Али овај исказ није очигледан за нас.

Онтолошки аргументи Томина критика ‘Бог постоји’ је исказ очигледан сам по себи То је зато што су субјекат и предикат идентични: божја суштина је његово постојање Али овај исказ није очигледан за нас. Како ми онда можемо доказати да бог постоји?

Онтолошки аргументи Томина критика ‘Бог постоји’ је исказ очигледан сам по себи То је зато што су субјекат и предикат идентични: божја суштина је његово постојање Али овај исказ није очигледан за нас. Како ми онда можемо доказати да бог постоји? Једино преко ствари које јесу очигледне за нас, а то су ефекти божјег деловања

Онтолошки аргументи Томина критика ‘Бог постоји’ је исказ очигледан сам по себи То је зато што су субјекат и предикат идентични: божја суштина је његово постојање Али овај исказ није очигледан за нас. Како ми онда можемо доказати да бог постоји? Једино преко ствари које јесу очигледне за нас, а то су ефекти божјег деловања Постојање бога се дакле не може доказати а приори, већ а постериори, јер ми те ефекте сазнајемо искуством.

Онтолошки аргументи Томина критика Експлицитно о Анселмовом доказу: Неко ко чује реч ‘бог’ врло лако може да не подразумева под њом ‘биће од кога се веће не може замислити’

Онтолошки аргументи Томина критика Експлицитно о Анселмовом доказу: Неко ко чује реч ‘бог’ врло лако може да не подразумева под њом ‘биће од кога се веће не може замислити’ (заиста, неки сматрају да је бог телесно биће, старац с брадом, на пример)

Онтолошки аргументи Томина критика Али чак и када би Анселмова дефиниција бога била опште прихваћена, из ње не би следило постојање бога у стварности, већ само у мислима

Онтолошки аргументи Томина критика Али чак и када би Анселмова дефиниција бога била опште прихваћена, из ње не би следило постојање бога у стварности, већ само у мислима ’’Уколико нам већ није познато да постоји у стварности биће од кога се веће не може замислити – а нико не пориче да би то било тако ако би Бог постојао – закључак да Бог постоји не следи’’

Онтолошки аргументи Томина критика Али чак и када би Анселмова дефиниција бога била опште прихваћена, из ње не би следило постојање бога у стварности, већ само у мислима ’’Уколико нам већ није познато да постоји у стварности биће од кога се веће не може замислити – а нико не пориче да би то било тако ако би Бог постојао – закључак да Бог постоји не следи’’ Вероватно значење ове реченице је да Тома сматра онтолошке доказе циркуларним: на основу његове теорије есенције и егзистенције, и с обзиром да нам божја суштина није дата а приори, ми ту суштину сазнајемо само кроз сазнање божјег постојања

Онтолошки аргументи Хјумова критика Очигледна је бесмислица покушавати да се неко чињенично стање докаже или изведе аргументима а приори.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Очигледна је бесмислица покушавати да се неко чињенично стање докаже или изведе аргументима а приори. Ништа се не може доказати, уколико супротна тврдња не имплицира противуречност.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Очигледна је бесмислица покушавати да се неко чињенично стање докаже или изведе аргументима а приори. Ништа се не може доказати, уколико супротна тврдња не имплицира противуречност. Ништа што се може јасно замислити не имплицира противуречност.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Очигледна је бесмислица покушавати да се неко чињенично стање докаже или изведе аргументима а приори. Ништа се не може доказати, уколико супротна тврдња не имплицира противуречност. Ништа што се може јасно замислити не имплицира противуречност. Шта год замишљамо као постојеће, можемо замислити и као непостојеће.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Очигледна је бесмислица покушавати да се неко чињенично стање докаже или изведе аргументима а приори. Ништа се не може доказати, уколико супротна тврдња не имплицира противуречност. Ништа што се може јасно замислити не имплицира противуречност. Шта год замишљамо као постојеће, можемо замислити и као непостојеће. Не постоји дакле биће чије непостојање имплицира противуречност

Онтолошки аргументи Хјумова критика Очигледна је бесмислица покушавати да се неко чињенично стање докаже или изведе аргументима а приори. Ништа се не може доказати, уколико супротна тврдња не имплицира противуречност. Ништа што се може јасно замислити не имплицира противуречност. Шта год замишљамо као постојеће, можемо замислити и као непостојеће. Не постоји дакле биће чије непостојање имплицира противуречност Према томе не постоји биће чије се постојање може доказати.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Бог се сматра бићем које нужно постоји

Онтолошки аргументи Хјумова критика Бог се сматра бићем које нужно постоји Нужност његовог постојања покушава се показати овако:

Онтолошки аргументи Хјумова критика Бог се сматра бићем које нужно постоји Нужност његовог постојања покушава се показати овако: Тврди се да, када бисмо спознали сву његову суштину или природу, увидели бисмо да је њему немогуће да не постоји, као што је немогуће да два пута два није 4.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Али очигледно је да се та спознаја никада не може десити, докле год наше способности остају такве какве су.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Али очигледно је да се та спознаја никада не може десити, докле год наше способности остају такве какве су. Нама ће у свако доба бити могуће да замислимо непостојање нечега што смо раније замишљали као постојеће.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Али очигледно је да се та спознаја никада не може десити, докле год наше способности остају такве какве су. Нама ће у свако доба бити могуће да замислимо непостојање нечега што смо раније замишљали као постојеће. Дух никада не може бити подређен нужности да за неку ствар претпостави да ће одувек постојати, као што смо подређени нужности да за два пута два увек сматрамо да је 4.

Онтолошки аргументи Хјумова критика Али очигледно је да се та спознаја никада не може десити, докле год наше способности остају такве какве су. Нама ће у свако доба бити могуће да замислимо непостојање нечега што смо раније замишљали као постојеће. Дух никада не може бити подређен нужности да за неку ствар претпостави да ће одувек постојати, као што смо подређени нужности да за два пута два увек сматрамо да је 4. Према томе речи 'нужно постојање' немају никакво значење; или, што се своди на исто, немају никакво конзистентно значење.

Онтолошки аргументи Кантовска критика Трећа Анселмова премиса имплицитно садржи тврдњу да је постојање квалитет или предикат који доприноси величини ствари.

Онтолошки аргументи Кантовска критика Трећа Анселмова премиса имплицитно садржи тврдњу да је постојање квалитет или предикат који доприноси величини ствари. Две ствари су садржане у тој тврдњи: постојање је квалитет или предикат постојање (као и мудрост, а за разлику од физичке величине) је квалитет или предикат који доприноси величини ствари

Онтолошки аргументи Кантовска критика Трећа Анселмова премиса имплицитно садржи тврдњу да је постојање квалитет или предикат који доприноси величини ствари. Две ствари су садржане у тој тврдњи: постојање је квалитет или предикат постојање (као и мудрост, а за разлику од физичке величине) је квалитет или предикат који доприноси величини ствари Кантова критика је усмерена на 1.

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Зашто није?

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Зашто није? Анализирајмо пример исказа којим се нечему приписуј неки предикат: ‘Девојка прекопута је шармантна (висока, пуначка...)’

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Зашто није? Анализирајмо пример исказа којим се нечему приписуј неки предикат: ‘Девојка прекопута је шармантна (висока, пуначка...)’ Шта радимо када изричемо овај исказ: твримо да девојка прекопута постоји приписујемо јој предикат

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Заступници теорије да постојање није предикат сматрају да оваква анализа важи у свим случајевима када се неким исказом приписује неки предикат:

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Заступници теорије да постојање није предикат сматрају да оваква анализа важи у свим случајевима када се неким исказом приписује неки предикат: такав исказ увек тврди постојање ствари о којој је реч, и затим тој ствари приписује извесни предикат

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Расл-фрегеовска логика (тј рачун првог реда који сте учили у првој години) је у складу са овом теоријом.

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Расл-фрегеовска логика (тј рачун првог реда који сте учили у првој години) је у складу са овом теоријом. Преведите у језик рачуна предиката првог реда: Тигрови постоје Змајеви не постоје Ана је шармантна Девојка прекопута је шармантна

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Тигрови постоје xTx Змајеви не постоје xZx Ана је шармантна Ša Девојка прекопута је шармантна x( Dx  Px  Šx  y(Dy  Py  yx) )

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат?

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Ако кажемо: ‘Питоми тигрови постоје’, тиме онда:

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Ако кажемо: ‘Питоми тигрови постоје’, тиме онда: тврдимо да питоми тигрови постоје, и

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Ако кажемо: ‘Питоми тигрови постоје’, тиме онда: тврдимо да питоми тигрови постоје, и затим им приписујемо постојање

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Ако кажемо: ‘Питоми тигрови постоје’, тиме онда: тврдимо да питоми тигрови постоје, и затим им приписујемо постојање Ако кажемо: ‘Змајеви не постоје’, тиме онда:

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Ако кажемо: ‘Питоми тигрови постоје’, тиме онда: тврдимо да питоми тигрови постоје, и затим им приписујемо постојање Ако кажемо: ‘Змајеви не постоје’, тиме онда: тврдимо да змајеви постоје, и

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Ако кажемо: ‘Питоми тигрови постоје’, тиме онда: тврдимо да питоми тигрови постоје, и затим им приписујемо постојање Ако кажемо: ‘Змајеви не постоје’, тиме онда: тврдимо да змајеви постоје, и одричемо змајевима предикат постојања

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Исказ ‘Тигрови постоје’садржи редундантну тврдњу, а исказ ‘Змајеви не постоје’ је противуречан.

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Исказ ‘Тигрови постоје’садржи редундантну тврдњу, а исказ ‘Змајеви не постоје’ је противуречан. Како је ово очигледно лажно, заступници ове теорије закључују да постојање није прави предикат.

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Исказ ‘Тигрови постоје’садржи редундантну тврдњу, а исказ ‘Змајеви не постоје’ је противуречан. Како је ово очигледно лажно, заступници ове теорије закључују да постојање није прави предикат. Ове две тврдње не приписују и не одричу неки предикат, већ нешто говоре о појмовима тигрова и змајева

Онтолошки аргументи Кантовска критика ‘Постојање није предикат!’ Шта се дешава ако претпоставимо да је постојање предикат? Исказ ‘Тигрови постоје’садржи редундантну тврдњу, а исказ ‘Змајеви не постоје’ је противуречан. Како је ово очигледно лажно, заступници ове теорије закључују да постојање није прави предикат. Ове две тврдње не приписују и не одричу неки предикат, већ нешто говоре о појмовима тигрова и змајева (да се први односи на нешто чега има у свету, а да за други то није тако)