Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
Advertisements

АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
PRIMENA OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA NA UNIVERZITETU
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
Tatjana Pivac, Milica Pavkov Hrvojević, Lana Zorić
OSIGURANJE KVALITETA NA UNIVERZITETU U BIHAĆU
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
UTICAJ MEĐUNARODNIH I DOMAĆIH FAKTORA NA KVALITET VISOKOG OBRAZOVANJA
POREĐENJE KARAKTERISTIKA KOLABORACIJE
DOBRODOŠLI BUDUĆI STUDENTI!
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Ekonomska statistika (Makroekonomski računi i modeli) -uvodno predavanje Prof.dr Maja Baćović
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Prezentacija rezultata ankete
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
Савез студената Београда
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Упутство о друштвеној одговорности
doc. dr Nataša Simeunović
Физика околине.
Prezentacija tema završnih radova po Katedrama
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Agencija za mobilnost i programe EU
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Upravljanje odnosima s javnošću
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Специјализована ИТ одељења
KGH sistemi u školama u Srbiji
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Стручно усавршавање у установи
Водопривреда брдско-планинских подручја
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Физика 1 ИТ.
STANDARDI SISTEMA UPRAVLJANJA KVALITETOM ISO 9000
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Uvod u pravo Evropske unije
Иницијативу су покренули
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Milica Mosurović Nataša Ševo Jelena Jovančević
Пондерисање 4/5. октобар
METODE PREZENTACIJE NASTAVNO OSOBLJE: Dr Branko Kolin, red. prof. Dr Goran Milić, docent Godina slušanja: II Semestar: III Tip predmeta: opšteobrazovni.
Проширена делатност и верификација установа
Integrisane marketinške komunikacije
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Fakultet za poslovni menadžment Bar
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
PLAN PREZENTACIJE ALTERNATIVNIH I IZBORNIH PREDMETA
Транскрипт презентације:

Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata Prof. dr Maja Ćirić, doc. dr Sandra Brkanlić, prof. dr Marko Carić

Uvod: Marketing orijentacija u visokom obrazovanju Osnovni zadatak marketinški orijentisanih visokoškolskih ustanova jeste ostvarivanje satisfakcija studenata uz vođenje računa o njihovim dugoročnim interesima! Instrument putem kojeg visokoškolske ustanove mogu aktivno delovati je marketing miks.

Metod istraživanja: Predmet istraživanja Cilj istraživanja Istraživanje je sprovedeno na četiri fakulteta Univerziteta Privredna akademija u Novom Sadu. Uzorak istraživanja činio je 720 studenata. Za izbor prigodnog uzorka korišćena je metoda slučajnog odabiranja. Primenjena je metoda ankete, a instrument kojim se vršilo anketiranje jeste upitnik. U analizi dobijenih podataka korišćene su korelaciona i regresiona analiza.

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen korelacije postoji između kompletnog doživljaja uslužnog proizvoda u celini i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijent korelacije r=0,60) kvalitet kurikuluma studijskog programa, primenjivost stečenih kompetencija nakon završetka fakulteta, kvalitet predavanja nastavnika, kvalitet vežbi saradnika, kvalitet literature, mogućnost obavljanja stručne prakse, mogućnost međunarodne razmene i usavršavanja u inostranstvu.

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen povezanosti postoji između procesa pružanja usluge posmatranog u celini i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijent korelacije r=0,65). dobro organizovanje informisanosti studenata na fakultetu, proces izvođenja nastave, kolokvijuma i ispita interaktivni proces izvođenja predavanja i vežbi organizacija stručne prakse organizacija međunarodne razmene od strane fakulteta

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen povezanosti postoji između kompletnog ljudskog faktora na fakultetu, posmatranog u celosti (nastavnici, saradnici, nenastavno osoblje i upisani studenti) i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijent korelacije r=0,61). kvalitet studenata na fakultetu, motivacija studenata na učenje od strane nastavnika, ljubaznost nenastavnog osoblja, motivacija studenata na učenje od strane saradnika, interesantan način vežbanja gradiva sa saradnicima, interesantan način izvođenja predavanja od strane nastavnika.

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen povezanosti postoji između kompletnog doživljaja uslužnog ambijenta u celini i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijenat korelacije r=0,56) enterijer i opremljenost prostorija na fakultetu oblačenje zaposlenih opremljenost računarskih laboratorija, snabdevenost biblioteke, lokacija fakulteta, dizajn i eksterijer zgrade.

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen povezanosti postoji između cene posmatrano u celini i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijent korelacije r=0,51). visina školarine, odnos onoga što plaćaju i onoga što će dobiti za plaćenu cenu školarine, uslovi plaćanja (rate i rokovi), prihvatljivost školarine u odnosu na životni standard građana Srbije, prihvatljivost školarine u odnosu na konkurenciju, mogućnost dobijanja stipendija, popusta i niski dodatni troškovi studiranja (prijave, knjige, potvrde).

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen povezanosti postoji između distribucije ili isporuke usluge fakulteta posmatrane u celini i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijent korelacije r=0,55). dostupnost informacija (studentska služba, sajt, društvene mreže i učenje na daljinu), izvođenje konsultacija prema rasporedu, dobijanje informacija putem telefona, izvođenje ispita i predavanja po rasporedu.

Rezultati istraživanja Umereno visok stepen povezanosti postoji između promocije fakulteta posmatrane u celini i satisfakcije studenata (Pirsonov koeficijent korelacije r=0,55). organizacija promotivnih događaja od strane fakulteta, promocija fakulteta putem sajta, društvenih mreža, gostovanje u televizijskim emisijama, prezentacija u srednjim školama, bilbordi, citylight-ovai, radijo i štampani mediji.

Rezultati istraživanja Instrumenti marketing miksa objašnjavaju 69% (korigovani R2=.695) varijanse satisfakcije fakulteta. Statistička značajnost modela potvrđena je F-testom (F=230.047, p<0.001).

Zaključak Regresiona analiza pokazala je da satisfakciji studenata doprinose adekvatan uslužni proces, uslužni ambijent i ljudski faktor, kao i adekvatan uslužni proizvod i distribucija. Ukoliko visokoškolska ustanova želi da ostvari satisfakciju studenata to može ostvariti pravilnim kreiranjem navedenih instrumenata marketing miksa. Ostvarivanje satisfakcije studenata i pravilno kreiranje instrumenata marketing miksa na fakultetu zahteva dobar strategijski i operativni menadžment, kvalitetan menadžment ljudskih resursa, kao i marketing orijentaciju svih zaposlenih na visokoškolskoj ustanovi.