PRANJE NOVCA.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
КОНСОЛИДОВАЊЕ КАПИТАЛА У СКЛАДУ СА МСФИ 3
Advertisements

СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
Сарадња у области правосуђа и унутрашњих послова
IMQF Бранко Урошевић 16. мај
Dr. Pendl & Dr. Piswanger Ozren Iljadica Zagreb, 18.veljače 2015
REZULTATI POSLOVANJA PREDUZEĆA
MEĐUNARODNO FINANSIJSKO PRAVO
КАПИТАЛ БАНАКА ЧЕТВРТО ПРЕДАВАЊЕ.
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
Kontrola finansiranja političkih subjekata i izbornih kampanja u Srbiji april, Budva, Crna Gora.
DIGITALNI NOVČANICI Uobičajeni novčanik možemo nazvati «analogni novčanik». Digitalni novčanik teži da po funkcionalnosti liči na neki analogni novčanik.
ФИНАНСИЈСКЕ ОПЦИЈЕ И ФИНАНСИЈСКИ СВОПОВИ
Управљање инвестицијама
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Упутство о друштвеној одговорности
FINANCE & TRADE Svetlana Magdelinić, specijalni savetnik.
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
doc. dr Nataša Simeunović
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Еконономска и монетарна унија
JAVNE FINANSIJE FINANSIJSKO PRAVO Doc.dr Milutin Ateljević
Zakon spojenih posuda Guste Santini: Zagreb,
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
PRIMARNA EMISIJA.
ПРИЗНАВАЊЕ РАСХОДА.
Др Ката Шкарић Јовановић
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
Poticanje ulaganja u vlasnički kapital
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
KAKO RADE MEĐUNARODNE FINANSIJSKE ORGANIZACIJE
„ZADRUGE SU BIZNIS, DEMOGRAFIJA I BUDUĆNOST“
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
Procena rizika u Estoniji
EFEKTI INSTRUMENATA MONETARNO-KREDITNE POLITIKE BRZINA OPTICAJA NOVCA
Praksa iz finansija i bankarstva
Ass. Alma Zildžić MAKROEKONOMIJA Poglavlje 5 „TRŽIŠTE DOBARA I FINANSIJSKA TRŽIŠTA: MODEL IS-LM” Ass. Alma Zildžić.
Цена капитала корпоративног предузећа
Statistika ekonomske aktivnosti
Uvod u pravo Evropske unije
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
PRAVO FINANSIJSKIH INSTITUCIJA
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
Značaj objavljivanja finansijskih izvještaja za tržište kapitala
мр Бобан Величковић, дипл. инж. грађ.
Високоризични кредити у банкарском сектору Републике Србијe
FINANSIJSKO RAČUNOVODSTVO
Ustavno pravo I Doc.dr. Lejla Balić.
BILANS STANJA.
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
PRIVREDA SRBIJE PRED IZAZOVOM ČETVRTE INDUSTRIJSKE REVOLUCIJE
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Сиромаштво и друштвена изопштеност
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Унапређење локалних финансија
POJAM I VRSTE BANAKA NASTANAK I RAZVOJ BANKARSTVA
Проширена делатност и верификација установа
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Međunarodni standardi finansijskog izvještavanja
Ž I V I M O U MATRIKSU - UPALITE ZVUČNIKE -.
Računovodstvo malih i srednjih subjekata Reparis Radionica
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
REPUBLIKA HRVATSKA MINISTARSTVO FINANCIJA CARINSKA UPRAVA USTROJ, POSLOVI I OVLASTI Zagreb, veljača 2015.
Транскрипт презентације:

PRANJE NOVCA

Pojam pranje novca potiče od engleske riječi “money laundering” što znači legalizacija kapitala stečenog kriminalnom djelatnošću odnosno finansijske transakcije radi prikrivanje porijekla novca i drugih oblika kapitala na tržištu

Pojam pranja novca Početak XX vijeka Droga, kocka, prostitucija, utaja poreza itd. Smanjuje efikasnost privrede

Obim pranja novca Razvoj tehnologije i globalizacija Neke male zemlje neki novi zakoni (Belize)

Tehnika “pranja” novca sadrži tri faze, i to: faza ulaganja (placement) faza prikrivanja (layering) faza integracije (integration)

Tehnike pranja novca Zajedničke osobine tehnika pranja novca su: oni koji peru novac moraju da sakriju pravi identitet vlasnika i porijeklo novca, moraju da zadrže kontrolu na sredstvima i moraju da promijene oblik sredstava

Tehnike pranja novca koje se najčešće koriste su: krijumčarenje protivpravno stečenih sredstava u zemlje sa off-shore centrima “rafinisanje” “štrumfovanje” “prividne” ili fiktivne firme kockarnice lažne fakture mali preduzetnici

Efekti pranja novca su: Opadanje poslovnog legalnog privatnog sektora Uticaj na devizne kurseve i kamatne stope Smanjenje državnih prihoda i slabljenje kontrole ekonomske politike Ugrožavanje programa reforma ili privatizacije Opadanje reputacije države Ekonomski poremećaji i nestabilnost

Povratni efekti pranja novca Pranje novca i finansiranje terorizma predstavlja globalne probleme, koji imaju povratne efekte na ekonomsku, političku, bezbjednosnu i socijalnu strukturu svake zemlje. Procjena Međunarodnog monetarnog fonda je da tzv. “bruto kriminalni proizvod” u svijetu iznosi više od 500 milijardi dolara godišnje, a po procjeni Ujedinjenih nacija čak 80% navedenog iznosa ostvaren je trgovinom narkoticima. Jedan od najpoznatijih uspješnih slučajeva sprečavanja pranje novca jeste akcija pokrenuta protiv Bank of Credit and Commerce International, (BCCI), koja je ponajviše djelovala u Velikoj Britaniji i SAD-u i za koju su američke vlasti ustanovile da je oprala oko 32 miliona dolara.

U borbi protiv pranja novca međunarodne standarde uspostavljaju : Ujedinjene Nacije FATF- Financial Action Task Force Bazelski komitet za bankarske supervizije IAIS- Međunarodno udruženje sa superviziju osiguranja i reosiguranja Egmont grupa EU

Metode i mjere u sprečavanju pranja novca su: Izvještaji o sumnjivim i neobičnim transakcijama Utvrđivanje identiteta stranke Kontrola unošenja i iznošenja novca i drugih finansijskih instrumenata Privremeno oduzimanje prihoda koji potiču od kriminalne djelatnosti Nadzor i interne kontrole u oblasti sprečavanja pranja novca Školovanje, stručno usavršavanje i smjernice u oblasti sprečavanja pranja novca Saradnja i koordinacija na unutrašnjem planu u sprovođenju mjera za sprečavanje pranja novca Razvijanje međunarodne saradnje u borbi potiv pranja novca

Preporuke finansijskim institucijama za borbu protiv pranja novca su: Finansijske institucije trebaju preduzeti razumne mjere u cilju dobijanja informacija u vezi sa pravim identitetom osobe na čije ime je račun otvoren ili izvršena transakcija, ukoliko postoji sumnja u pogledu toga da li klijenti djeluju u njihovo ime. Finansijske institucije bi trebale čuvati barem pet godina svu neophodnu evidenciju o transakcijama, kako domaćim, tako i sa inostranim klijentima, kako bi mogle brzo reagovati na zahtjeve za informacijama koje uputi nadležni organ Finansijske institucije bi trebale posvetiti posebnu pažnju svim kompleksnim, neobičnim i velikim transakcijama koje nemaju očigledan ekonomski, niti uočljiv zakonski cilj.

Hvala na pažnji