Predmet i zadaci razvojne psihologije

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
Advertisements

ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
ЧОВЕК И РАД.
ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА
POJAVA ŽIVOTA NA ZEMLJI
Sociologija sa sociologijom prava
Конвенција о правима детета – како је све текло
Шта је наука?.
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
План и програми наставе и учења
POJAVA ŽIVOTA NA ZEMLJI
HRVATSKI NARODNI PREPOROD – ILIRIZAM – HRVATSKI ROMANTIZAM ( )
STRATEGIJSKI MENADŽMENT
1. час: Одељењска заједница
Socio-kulturna teorija razvoja viših psihičkih funkcija
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
EVOLUCIJA SPECIFIČNIH OSOBINA LJUDI
САВРЕМЕНО ДРУШТВО И ЕКОЛОШКИ ПРОБЛЕМИ
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
БУДИЗАМ.
„MEDIJI I MI” „Mobitel u slobodno vrijeme koristim više od 5 sati dnevno.” „Pažljivo biram koga prihvaćam za prijatelja/pratitelja na društvenim mrežama.”
Крагујевац, Маја Марковић Гашић
Упутство о друштвеној одговорности
Завод за унапређивање образовања и васпитања
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
INKLUZIVNO OBRAZOVANJE
1.Tablice životne istorije
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
ЗАДАЦИ РАДА НА ФОРМИРАЊУ ОСНОВНИХ ПОЈМОВА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
План и програм индивидуалног третмана
Fiksacija azota – primer Frankia
Модели информационо-комуникационог система
Rano detinjstvo RAZVOJ GOVORA
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
СВЕТ КОЈИ СЕ МЕЊА -ГЛОБАЛИЗАЦИЈА
Organizacija preduzeća
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Стручно усавршавање у установи
LOGO – Europskog dana jezika
КRIMINOLOGIJA SA PENOLOGIJOM - PREDAVANJA - Doc
DIVLJE ŽIVOTINJE.
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
Uvod u nauku o državi i pravu
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
KREATIVNA EKOLOGIJA KREATIVNA EKOLOGIJA.
Јелена Бошковић, проф. Рачунарства и информатике
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
PRAVO NA PRIVATNOST I ZAŠTITA OSOBNIH PODATAKA
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
UTISKIVANJE (Imprinting)
JAVNOST KAO POLITIČKI SUBJEKT
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Socijalno analitičke teorije
Uvod u pravo Evropske unije
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
Транскрипт презентације:

Predmet i zadaci razvojne psihologije Koji

Predmet razvojne psihologije Filogenetske, evolucione promene (grč. phylon-pleme, rod, genesis-postanak) Razvoj tokom društvene istorije Ontogenetske (grč. ontos–biće, genesis-postanak) promene

Genetička psihologija Nastanak i promene psihičkog života tokom evolucije Na kom stepenu evolucionog razvoja nastaje psihički život Simbolička funkcija razlikuje čoveka od životinja na nižim stepenima evolucije Koji stepen organizacije i strukturalne kompleksnosti treba da bude dostignut da bi postala moguća psihička aktivnost Doprinos mentalnog života ponašanju živoh bića je u tome što im omogućava da prevaziđu ograničavajuće uslove neposrednog trenutka

Istorijska razvojna psihologija Lav S. Vigotski (1896-1934)

Istorijska razvojna psihologija Promene psihičkih funkcija tokom kulturne istorije čoveka Niže psihičke funkcije određene biološkim razvojem Više psihičke funkcije su posredovane znacima i socijalnog su porekla -

Ljudska socijabilnost Socijalna interakcija Znak i oruđe Kultura Istorija Više mentalne funkcije “ Socio – istorijsko – kulturna teorija razvoja viših mentalnih funkcija” Ivić, 1994

Vigotski: “Dečija aktivnost se odvija posredstvom odrasle osobe Vigotski: “Dečija aktivnost se odvija posredstvom odrasle osobe. Celokupno ponašanje deteta je utkano u socijalne odnose i ima korene u tim odnosima. Dakle, dečji odnos sa stvarnošču je od početka socijalan odnos.”

Formativna uloga socijalne interakcije u dečjem razvoju: Asimetrična relacija odrasli-dete Znakovi i različiti semiotički sistemi imaju najpre komunikativnu funkciju, a zatim postaju oruđa organizacije i kontrole individualnog ponašanja

Više psihičke funkcije: namerna pažnja, logičko pamćenje, verbalno i pojmovno mišljenje, složene emocije... Ne mogu se razviti bez konstruktivne uloge socijalne interakcije

Opšti genetski zakon kulturnog razvoja U razvoju deteta svaka viša psihička funkcija stupa dva puta na scenu. Prvo na socijalnom planu, a onda na psihološkom planu. Najpre se javlja u kao interpsihička funkcija, a zatim kao intrapsihička funkcija. Primer: Jezik je najpre sredstvo socijalne interakcije, a zatim postaje instrument unutrašnje psihičke organizacije putem privatnog govora, unutrašnjeg govora i verbalnog mišljenja.

Razvoj ne predstavlja nezavisan razvoj pojedinačnih psihičkih funkcija, već se razvoj odlikuje promenom odnosa između između pojedinih funkcija.

Socijalni odnosi, ili odnosi među ljudima, stoje u osnovi razvoja svih viših funkcija i njihovih odnosa.

Psihologija celoživotnog razvojnog toka (biodromalna, uzrasna psihologija) Proučavanje razvoja od koncepcije do smrti organizma Razvoj tokom celokupnog života obuhvata aspekte rasta, napredovanja i razgradnje, opadanja Psihologija zrelog doba (životni događaji i krize kao pokretači razvoja) Psihologija starenja – neurofiziološko opadanje, ekspertko znanje i životna mudrost se razvijaju

PREDMET I ZADACI RAZVOJNE PSIHOLOGIJE 1. Opis ponašanja i psihičkih funkcija u pojedinim periodima 2. Proces razvoja (nastajanje, nestajanje, preobražaji) 3. Faktori razvoja (determinante, činioci) 4. Mehanizmi razvoja putem kojih dolazi do do transformacije psihičkog sistema 5. Opšte zakonitosti razvoja