Проширена делатност и верификација установа

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
PODZAKONSKA AKTA NA OSNOVU ZAKONA O PLANIRANJU PROSTORA I IZGRADNJI OBJEKATA dio 1.
Advertisements

Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
ПОРЕСКЕ ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ ДИРЕКТНИХ ПОРЕЗА
IZVOZ VINA U EU DRAGICA SAMARDŽIĆ PRIVREDNA KOMORA VOJVODINE
Polaganje ispita za steč. Upravitelja Reljić Nada mag oec
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
Kontrola finansiranja političkih subjekata i izbornih kampanja u Srbiji april, Budva, Crna Gora.
Rješavanje sporova u međunarodnim organizacijama
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
Meтодика наставе физике
-веза наставе и оцењивања двосмерна
”СИНЕРГИЈА” Презентације: Привредно право Банкарски послови, банке и друге финансијеске организације Недеља 8.1.
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОГРАМСКИХ АКТИВНОСТИ У ОКВИРУ ИНИЦИЈАТИВЕ ЗА ПОДРШКУ РАЗВОЈУ И УЧЕЊУ РОМСКЕ ДЕЦЕ РАНОГ УЗРАСТА У СРБИЈИ 2-3.октобар Београд.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Покрајински секретар за образовање
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
“Projektna dostignuća”
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
ЗАКОН О ОЗАКОЊЕЊУ ОБЈЕКАТА
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Шта је портфолио професионалног развоја?
Специјализована ИТ одељења
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
Субјекти привредног права и индувидуализација
Osnovne informacije o projektu
Савез синдиката Републике Српске
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
Категорија: ваннаставне активности – час одељењског старешине Разред: први
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Унапређење локалних финансија
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
Sistem sertifikacije i mentorstva za interne revizore u Estoniji
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Транскрипт презентације:

Проширена делатност и верификација установа Снежана Павловић, Министарство просвете, науке и технолошког развоја

Изазови образовног система

ИЗАЗОВИ ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА

Проширена делатност установе Установа која има решење о верификацији може да обавља и другу делатност која је у функцији образовања и васпитања под условом да се њоме не омета обављање делатности образовања и васпитања.

Проширена делатност установе Ученици млађи од 15 година не могу да се ангажују у проширеној делатности школе. Ученици са навршених 15 година могу да се ангажују само у оквиру наставе, а запослени установе ако се не омета остваривање образовно-васпитног рада.

Проширена делатност установе Проширена делатност установе може да буде давање услуга, производња, продаја и друга делатност којом се унапређује или доприноси рационалнијем и квалитетнијем обављању образовања и васпитања. Средња школа може да остварује програме обука, у складу са потребама тржишта рада.

Проширена делатност установе Одлуку о проширењу делатности доноси орган управљања установе, уз сагласност Министарства. Одлука о проширењу делатности установе садржи и план прихода који ће се остварити и издатака за обављање те делатности, начин ангажовања ученика и запослених и начин располагања и план коришћења остварених средстава

Шта је предложено у изменама и допунама кровног Закона? Проширена делатност установе подразумева Смештај Исхрану Кетеринг Образовни туризам Производња, продаја и друга делатност

Саставни део одлуке о проширеној делатности су: Шифра делатности Елаборат о остваривању делатности Докази о испуњености посебних услова за обављање делатности прибављени од надлежних органа Мишљење савета родитеља

КЉУЧНЕ ИЗМЕНЕ! Запослени у установи могу да се ангажују у реализацији проширене делатности ако се њиховим ангажовањем не омета остваривање образовно-васпитног рада. Установа може, осим запослених, да ангажује друге сараднике за потребе обављања проширне делатности, који ће се финансирати из сопствених прихода установе, у складу са законом.

ДЕЦА И УЧЕНИЦИ Деца и ученици могу да се ангажују само у оквиру наставе, ваннаставних активности и васпитно-образовног процеса с циљем подстицања њиховог позитивног односа према раду, професионалне оријентације, развијања свести о одговорности за преузете обавезе, као и развоја позитивног односа према тимском раду, у складу са Уставом, потврђеним међународним конвенцијама, повељавама, споразумима и законом.

Образовни туризам Подразумева нову филозофију образовања Амбијенталну учионицу Интегративну наставу Другачија законска решења у области финансија и образовања Свеобухватнији приступ локалне самоуправе

Амбијентална учионица Учење и поучавање ван учионице Подстицајна средина за учење Облици рада на отвореном простору Директан контакт са предметима и утицај аутентичног простора на процес учења Отвара школу ка локалној средини Отвара могућност ка несметаном праћењу нових тенденција у настави

Амбијентална учионица Подразумева другачији однос према наставнику Развија квалитетнији однос према разумевању и осмишљавању програма стручног усавршавања

Верификација установа Установа може да почне са радом када се утврди да испуњава услове за почетак рада и добије решење о верификацији. Све школе треба да се верификују, на основу члана 32. Закона

Верификација установа Захтев за верификацију подноси се и када се у установи врши статусна промена, мења седиште, односно објекат, организује рад у издвојеном одељењу, уводи нови образовни профил или остварује нови програм образовања и васпитања.

Захтев за верификацију садржи: назив седиште врсту установе програм образовања и васпитања језик на коме ће се остваривати образовно васпитни рад Разлоге и оправданост оснивања установе и докази о испуњености услова из члана 30. Закона.

Елаборат Крвна слика школе Даје увид у испуњеност прописаних услова у погледу простора, опреме, наставних и дактичких средстава и наставног кадра

Захтев за верификацију Програм образовно васпитног рада Одлука органа установе о покретању поступка верификације Оснивачки акт Извод из уписа у судски регистар

sm.pavlovic@mpn.gov.rs