VEŽBA 3: EKONOMIČNOST POTROŠNJE GORIVA

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Advertisements

СТАБИЛИЗАЦИЈА РАДНЕ ТАЧКЕ
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Stalno opterećenje Bg = (30×122/2)/9 = 240 kN
ISTICANJE KROZ MALI OTVOR
Dinamika konstrukcija i zemljotresno inženjerstvo
Digitalna obrada signala u FPGA
INSTRUMENTALNA ANALIZA REGRESIJA I KORELACIJA
ANALITIČKA METODA ZA KINEMATIČKU ANALIZU – METODA KOMPLEKSNOG BROJA
Raspored naslova Podnaslov.
Osnovne jedinice SI sistema
BREGASTI MEHANIZMI.
SMANJENJE GUBITAKA U MREŽI BARA KAO REZULTAT IZMJEŠTANJA I UGRADNJE NOVIH BROJILA I UVOĐENJA AMM-a Sve studije gubitaka električne energije,koje su do.
ОРГАНИЗАЦИЈА ПАРКИРАЛИШТА И ИЗРАЧУНАВАЊЕ ПРИХОДА ОД ПАРКИРАЊА
Šta pokreće promene na tržištu goriva
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА НОВИНАРЕ
UVOD, STRUKTURNA ANALIZA
7. Алтернатор – улога.
POLINOMI :-) III℠, X Силвија Мијатовић.
Merenje koeficijenta indukcije
КОМПЈУТЕРСКА СИМУЛАЦИЈА И ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА
Parametarska sinteza regulatora (izbor parametara)
1.Tablice životne istorije
Periodične funkcije Periodična funkcija je tip funkcije koja ponavlja svoje vrednosti u određenim intervalima (periodama). Period se definiše kao trajanje.
ИНТЕГРАЛНИ-I РЕГУЛАТОР
PREZENTACIJA PODATAKA
План и програм индивидуалног третмана
METODE I TEHNIKE ZA ANALIZU I UNAPREĐENJE KVALITETA
Отпор кретању тела.
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
Семинарски рад Рита Адам 298/09
Strukturni (međusektorski) modeli
7.2 Faza, početna faza i fazna razlika naizmeničnih veličina
Кинематика и кретање.
Компјутерска симулација и вештачка интелигенција
Logički sklopovi Zadaci.
V Savjetovanje CG KO CIGRE
Мотори са спољашњим сагоревањем Мотори са унутрашњим сагоревањем
Olivera Kujundžić Ministarstvo održivog razvoja i turizma Oktobar 2017
Др Наташа Папић-Благојевић
KGH sistemi u školama u Srbiji
KALIBRACIJA SONDE ZA PRITISAK
R B3-05 Proračun hidromehaničkih prelaznih procesa na primjeru mHE Vrelo Uroš Karadžić.
Почетна состојба на економичноста на горивото
Primjer održivosti bioreaktorskog odlagališta komunalnog otpada Autori: Marin Herenda, dipl.ing.prom. Kristina Tomašić, dipl.ing.građ. H-PROJEKT.
Sanja Popovac Consultant/Coordinator October 2017
LV FIZIKA /18.
Mihailo Micev Prof. dr Vladan Vujičić Doc. dr Martin Ćalasan
PANEL
ZAMAJAC.
upravljanje kvalitetom
Relacione baze –primer modelovanja baze
43.Избор електромотора.
Угао паљења и угао претпаљења
МАШИНЕ И МЕХАНИЗМИ 3. ДЕО.
METODOLOGIJA REVIZIJE IV lekcija vježbe
Ohmov zakon                           Ohmov zakon je temeljni zakon elektrike (elektrotehnike). Govori o odnosu jakosti struje, napona i otpora u strujnom.
Profesor Sead Rešić,van.prof
Izlazne karakteristike asinhrone mašine pri različitim frekvencijama
Raspored naslova Podnaslov.
Анализа структуре.
Primena matričnog računa
Prof. dr Vlado Simeunović OSNOVE RAČUNARSKE TEHNIKE vlado
5. Термоелектране: подела, опште карактеристике, губици
Studiju izradio Luka Mišović
Управљање инвестицијама
63. Common-rail систем.
Транскрипт презентације:

VEŽBA 3: EKONOMIČNOST POTROŠNJE GORIVA 3. OBLAST

Zadatak Za dato motorno vozilo ___________________________: A) Izračunati i grafički predstaviti krivu specifične potrošnje goriva Gs u [l/100 km] za 5 vrednosti koeficijenta otpora puta (ψ) koje vozilo može da savlada u maksimalnom stepenu prenosa B) Izračunati i grafički predstaviti krivu specifične potrošnje goriva Gs u [l/100 km] po stepenima prenosa, a vrednost ψ izabrati tako da nominalno opterećeno vozilo može da ga savlada i pri najvišoj brzini (vmax)

Ulazni podaci zadatka Ulazni podaci: Maksimalna snaga Pemax Broj obrtaja pri max snazi nPemax Koeficijent iskorišćenja meh. transmisije ηmt Nominalno opterećeno vozilo G Dinamički poluprečnik točka rd Odnos u glavnom prenosniku io

Ulazni podaci zadatka Ulazni podaci: Efek. spec. potrošnja pri Pemax gp Zapreminska masa goriva ρ Savladivi koeficijent otpora puta ψ Otpor puta Rψ Čeona površina vozila A Koeficijent aerodinamičnosti k

Potrebna literatura Praktikum ETSM (studentski servis) – oblast Ekonomičnost potrošnje goriva (str. 48 – 53)

Jednačina potrošnje goriva Ovako data jednačina potrošnje goriva služi kao osnova za crtanje karakteristika ekonomičnosti potrošnje, odnosno zavisnosti potrošnje goriva po jedinici pređenog puta od brzine kretanja i koeficijenta ukupnog otpora puta 0 – zato što je ravnomerno kretanje p

Eksp. Određivanje karakteristika potrošnje goriva - Metod Šlipea Karakteristika ekonom. potrošnje goriva određuje se za najviši stepen prenosa Odabrati nekoliko vrednosti broja obrtaja motora (brzina vozila za dati stepen prenosa) ne Sa poznatim brojem obrtaja motora pri maksimalnoj snazi np Odrediti odnose ne/np

Određivanje Kn Kn - koeficijent koji uzima u obzir promenu ge u zavisnosti od promene broja obrtaja motora SA GRAFIKONA KOJI SE NALAZI NA STUDENTSKOM SERVISU

Vrednosti u nomograma Kn – ne/np 0,00 1,230 0,05 1,200 0,10 1,166 0,15 1,133 0,20 1,103 0,25 1,072 0,30 1,045 0,35 1,022 0,40 1,000 0,45 0,981 ne/np Kn 0,50 0,970 0,55 0,964 0,60 0,960 0,65 0,70 0,75 0,961 0,80 0,965 0,85 0,90 0,976 0,95 0,986 ne/np Kn 1,00 1,000 1,05 1,022 1,10 1,054 1,15 1,095 1,20 1,150

Metod Šlipea Potrebno je odrediti stepene iskorišćenja snage motora nk, za odabranu vrednost koeficijenta ukupnog otpora puta Određuje se na osnovu svake odabrane vrednosti ne, odnosno V Određuje se prema formuli: m / s m / s

Metod Šlipea Dobija se nk Nomogram se nalazi na studentskom servisu

Vrednosti u nomograma ŋk – Kŋ ne/np Kŋ 0,00 1,520 0,05 1,480 0,10 1,420 0,15 1,350 0,20 1,273 0,25 1,204 0,30 1,134 0,35 1,065 0,40 1,000 0,45 0,944 ne/np Kŋ 0,50 0,890 0,55 0,838 0,60 0,800 0,65 0,782 0,70 0,75 0,796 0,80 0,815 0,85 0,843 0,90 0,880 0,95 0,913

Metod Šlipea Pomoću jednačine za potrošnju goriva se izračuna potrošnja goriva Gs pri kretanju vozila po putu sa odabranim koeficijentom otpora puta Ψ i odgovarajućom brzinom kretanja. Postupak se ponavlja i sa drugim vrednostima koeficijenta i na osnovu ovoga se crta karakteristika ekonomičnosti potrošnje goriva.

Određivanje karakteristika ekonomičnosti potrošnje goriva za najviši stepen prenosa Primenom metode Šlipea treba prikazati karakteristiku ekonomičnosti potrošnje goriva Potrebno je uzeti 5 vrednosti koeficijenata otpora puta Vrednosti se biraju tako da vozilo može da savlada otpore pri svim brzinama u najvišem stepenu prenosa menjača Može se izračunati pomoću: Alternativno nalaženje je primenom dijagrama Ostrovcova kada je vozilo neopterećeno Ho

Određivanje karakteristika ekonomičnosti potrošnje goriva za najviši stepen prenosa Pored koef. otpora puta, potrebno je poznavati i specifičnu efektivnu potrošnju pri maksimalnoj snazi motora i vrednosti zapreminske mase goriva. Za dizel motore gp = (200-290) gr/kWh Za OTO motore gp = (300-380) gr/kWh Usvojeno gp = 250 gr/kWh Vrednosti zapreminske mase RO (kg/l) u zavisnosti od vrste goriva D1 0,822 – 0,855 D2 0,839 – 0,842 kod nas je: 0,830 – 0,860 Usvojeno: ρ = 0,840 kg/l Benzin 0,702 – 0,716 Super 0,740 – 0,750

Potrošnja goriva u najvišem stepenu prenosa (primer) ne [obr/min] ne/np [-] Kn [-] Rv [N] V [km/h] Pe [W] Ψ [-] RΨ [N] ŋk [-] Kŋ [-] Gs [l/100km] 431 0,154 1,134 82 14,4 18146 Prva odabrana vrednost 392 0,12 1,4 6,91 Druga odabrana vrednost 785 0,21 1,266 11,43 Treća… 1177 0,31 1,125 14,75 Četvrta… 1570 0,4 1 17,2 Peta… 1962 0,5 0,883 18,8 xxx NA OSNOVU VREDNOSTI IZ TABELE NAPRAVITI DIJAGRAM ODNOSA POTROŠNJE GORIVA Gs i BRZINE V !!!

Određivanje karakteristika ekonomičnosti potrošnje goriva u pojedinim stepenima prenosa Isti postupak kao i u prethodnim slučajevima …ALI… Obratiti pažnju na stepen korisnosti transmisije za različite stepene prenosa menjača Potrebno je usvojiti koeficijent otpora puta za koji se radi karakteristika ekonomičnosti potrošnje goriva

Potrošnja goriva u pojedinim stepenima prenosa menjača za dati koeficijent otpora puta ne [obr/min] ne/np [-] Kn [-] Pe [W] Stepen prenosa V [km/h] Rv [N] Rv+RΨ [N] ŋk [-] Kŋ [-] Gs [l/100km] 431 0,154 1,134 18146 I 2,9 3 2327 0,12 1,4 34,71 II 4,3 7 2331 0,17 1,333 32,92 III 6,5 16 2340 0,26 1,2 29,58 IV 9,6 37 2360 0,39 1,008 24,92 V 14,4 82 2406 0,59 0,792 19,85 xxx NA OSNOVU VREDNOSTI IZ TABELE NAPRAVITI DIJAGRAM ODNOSA POTROŠNJE GORIVA Gs i BRZINE V !!!