SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Направити добру Power Point презeнтацију ...
Advertisements

ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Наставна целина 1 Рад са табелама MS Excel
Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Уређивање чланака на Википедији Србије
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Квиз Врсте саобраћаја, саобраћајна средства
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Шта је портфолио професионалног развоја?
Napomena: Ovaj fajl ne sadrži animacije i slike koje su bile preveliko za download i upload! Originalni fajl je podijeljen učesnicima konkursa, a možete.
Osnovne informacije o projektu
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Стручно усавршавање у установи
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Oblast Isorija Građansko Vaspitanje> Uzrast VII razred
Klikni ovdje! Osnovne informacije o projektu <Matematika>
Energija Energija i njeni izvori Osnovne informacije o projektu Oblast
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Podsticanje ljubavi prema matematici,
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
”NA TOČKOVIMA ZNANJA” Osnovne informacije o projektu Oblast Uzrast
Fizičko vaspitanje i Engleski jezik
Osnovne informacije o projektu
Oblast Crnogorski – srpski, bosanski, hrvatski jezik i knjizavnost
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ANGLES-UGLOVI Osnovne informacije o projektu Oblast Uzrast Ciljevi
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Osnovne informacije o projektu
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
dr Aleksandra Kostić-Milanović mr Vule Aleksić
Транскрипт презентације:

SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA Osnovne informacije o projektu Oblast Priroda i društvo Uzrast III razred, 8 godina Uočavaju da saobraćaj omogućaba prevoz ljudi i robe, znaju kojim se saobraćajnim sredstvima saobraća, ukazuju na pravilno ponašanje u sredstvima javnog saobraćaja. Ciljevi Opis Časovi su realizovani u okviru redovne nastave prirode i društva za III razred osnovne škole. Prilikom realizacije nastavnog projekta SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA uključeno je i dosadašnje znanje i iskustvo učenika. Učenici su rješavali otkrivalicu, rješavali pitanja u grupi, glumili, samostalno pisali propagandne poruke. Microsoft Word, Corel, Microsoft Power Point, Internet Explorer, Photoshop, Microsoft Excel Software OBJAŠNJENJA Naslov projekta se unosi na sledeći način: Izabrati opcije View / Master / Slide Master i unijeti naslov projekta na Slide Master. Onda kliknuti na Close Slide Master. Ovo će postaviti naslov na svaki slajd. Objašnjenja unosa: Traženi podaci se unose jednostavnim brisanjem datog teksta objašnjenja i kucanja odgovarajućeg teksta (npr. obrisati zahtjeve u zagradama <Unesi oblast učenja> i otkucati naslov nastavne teme koja se obrađuje u projektu). Unesi naslov: Unijeti naslov nastavne teme koja se obrađuje u projektu; Oblast: Unijeti naziv predmeta (ili nekoliko predmeta) i oblast u okviru predmeta; Uzrast: Napisati za koji razred i tip škole se odnosi rad (npr. Drugi razred srednje stručne škole); Ciljevi: Kratko se upisuju se ciljevi iz obrazovnog programa za obrađivanu nastavnu jedinicu; Opis: Opisati projekat u kratkim crtama; Software: Napisati koji su softerski programi korišćeni pri realizaciji časova (npr. Word, Power Point...); Ključne riječi: Unijeti ključne riječi iz nastavne jedinice; Autori (i): Napisati ime ili imena autora (ukoliko rade u timu), naziv škole iz koje dolaze, grad i državu; Dokumenta: Inovativni nastavnici i o VCT-u su informativnog karaktera, koje treba, nakon iščitavanja, obrisati; Dokument Forma za izvore treba popuniti sa podacima o korišćenim tekstovima, slikama sa Interneta, knjiga i drugih izvora. U donjem desnom uglu se može postaviti slika iz realnog života škole, sa časa i sl., pri čemu za fotografisanje djece treba dobiti pisanu dozvolu od roditelja. Način dodavanja (embedovanja) dokumenta: Pripremiti i snimiti izvorni dokument (PPT, Word, Excel, Corel...). Iz menija Insert izabrati Object. Selektovati Create from File i kliknuti Browse. Naći fajl koji se želi embedovati i kliknuti na OK . Selektovati Display as icon i kliknuti Change Icon. U dobijenom dijalog boksu Change Icon okucati odgovarajući naslov. Kliknuti OK da unese naslov i kliknuti OK da se doda fajl. Pozicionirati dobijenu ikonicu dokumenta u donjem dijelu slajda. Može se zatim ići na View, Grid and Guides, i kliknuti na Display Grid on Screen za mrežu preko koje se mogu poređati svoje ikonice. Slobodno premještanje ikonice se može uraditi tako što se „klikne“ jednom lijevim tasterom miša i nepuštajući taster pomjeri se do željene pozicije. Saobraćaj, vozila, teret, putnik, putničko i teretno vozilo, zanimanja u saobraćaju. Ključne riječi Autor(i) Radmila Ćeha, OŠ “Luka Simonović” Nikšić Dokumenta

SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA Planiranje i rukovođenje od stane nastavnika Kliknite na donja dokumenta da dobijete pojašnjenja o kontekstu ovog projekta za učenje. Informacije i planiranje objašnjava nastanak projekta. Slike iz učionice: Slike iz učionice koje će dati bolju predstavu o tome kako je projekat implementiran. OBJAŠNJENJA Dokumenta: Informacije i planiranje treba ispuniti tražene informacije o projektu u skladu sa datim objašnjenima u žutim okvirima; Slike iz učionice u kojemu treba dodati fotografije sa održanih časova, vodeći računa o pravu za objavu fotografija (dozvola roditelja); Obzirom da se ovaj slajd odnosi na opisivanje nastanka projekta, uključuje načine na koje je planiran i realizovan. Zato u ovom dijelu se obavezno treba insertovati dokument Word-a, eventualno Power Point-a ili neki drugi, u kojem će se napisati detaljan plan časa ili časova koji će se održati. Plan časa treba da sadrži sve elemente u skladu sa modelima iz savremene stručne literature, sa naglašenim aktivnostima učenika, nastavnika, vremenskim odrednicama idr. Insertovanje dokumenta je objašnjeno gore u okviru objašnjenja rada sa grupama dokumenata. U dokumentu Slike iz učionice treba unijeti fotografije koje će dati bolju predstavu kako je projekat realizovan. Na ovom slajdu se, takođe, insertuju dokumenta koja predstavljaju materijale za učenike i izvore kreirane za ovaj projekat, Internet i druge izvore, uputstva za umjetnička djela, ili instrukcije za pre-editovanje projekta za učenike. Dokumenta

SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA Nastavni resursi U ovim dokumentima možete pristupiti resursima i nastavnim materijalima koji nastavnicima mogu biti od velike koristi za podučavanje u okviru ovog projekta za učenje: Opis učeničkog rada: Aktivnost počinjemo utvrđivaynjem prethodnih znanja i iskustava. Učenici rješavaju otkrivalicu i mentalno se pripremaju za obnavljanje gradiva na način što ih otkrivalica uvodi u centralni dio sistematizacije. Slajdove komentarišu rekonstruišući put koji je nauka i praksa prešla dolazeći do današnjih znanja. Koristeći razne tehnike da dođu do rezultata prezentuju sadržaj iz različitih perspektiva. Osnovna aktivnost učenika je praktikovanje (praktično izvođenje vještina) uz korigovanje grešaka do tehničkog usavršavanja. OBJAŠNJENJA Dokument MS resursi za obuku je informativnog karaktera, koji nakon iščitavanja treba obrisati. Ovdje se unose korišćeni resursi za održavanje časa / časova. To mogu da budu različiti izvori, na primjer: audio ili video snimci, Power Point prezentacije, tekstualni dokumenti, tabelarni obračuni, grafikoni, didaktički softver i drugo (programi koji se mogu koristiti su navedeni u dijelu nabrajanje grupa dokumenta). Dodavanje (embedovanje) dokumenta je objašnjeno gore u okviru objašnjenja rada sa grupama dokumenata. Nazivi ovih dokumenata treba da su jasni i asociraju na sadržaj (npr. Prezentacija za čas 1, Prezentacija za čas 2, Čas matematike, Čas biologije...). Dokumenta

SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA Ocjenjivanje i standardi U ovim dokumentima možete vidjeti rubrike i standarde za ocjenjivanje u ovom projektu za učenje: Rubrike za ocjenjivanje: Postignuće učenika tokom projekta se prati kroz otkrivalicu, grupni rad, gramatizaciju, domaći rad. Definisanje standarda: Standardi su definisani kroz aktivnosti. National Educational Technology Standards for Students (NETS): (Nacionalno obrazovno-tehnološki standardi za učenike) Indikatori učenika za tehnološki pismene učenike. OBJAŠNJENJA Na ovom slajdu se dodaju materijali koji su se koristili za ocjenjivanje učenika od strane nastavnika, kao i evaluacija časova od strane učenika. Osim ovih ocjenjivanja, u ovom dijelu se treba pozabaviti definisanjem ciljeva projekta u odnosu na obrazovne standarde. Pomoć pri definisanju standarda se može naći otvaranjem linkova koji su dati u dokumentima Definisanje standarda i Procjena i autentičnosti, koji su informativnog karaktera i treba ih obrisati prije slanja finalne verzije rada. U ovom dijelu se trebaju insertovati fajlovi kojima se ocjenjuje nivo postignuća učenika. Oni se mogu mjeriti različitim testovima, ukrštenicama, zadacima, asocijacijama i slično. Testovi se mogu postaviti i u okviru prethodnog slajda, na onim prezentacijama kojima se realizuje nastavna jedinica. Važno je da testiranje učenika bude obavezno zastupljeno u projektu. Sledeći dokument koji treba obavezno postaviti je evaluacija časa od strane učenika. Dokumenta

SAOBRAĆAJ SISTEMATIZACIJA Informacije o nastavniku i školi OŠ "Luka Simonović" je počela je sa radom 1949. godine u dvorcu kralja Nikole pod nazivom “Niža gimnazija“, da bi sledeće godine prerasla u sedmogodišnju ,,Prvu osnovnu školu“ u Nikšiću.     Godine 1960. dobija sadašnje ime po profesoru i revolucionaru Luki Simonoviću. Od 1975. godine radi u sadašnjoj zgradi.    Škola je i vježbaonica Filozofskog fakulteta. U školi svakodnevno “punom parom” radi preko hiljadu učenika i oko 70 nastavnika. Zbog mnogobrojnih nagrada i priznanja koje je dobila, u reformu je ušla među prvih dvadeset škola u Crnoj Gori, prije četiri godine. OBJAŠNJENJA U ovom slajdu unijeti informacije o nastavnicima koji su autori projekta, kao i o školi u kojoj su zaposleni. Radmila Ćeha prof. razredne nastave