Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Osnovne informacije o projektu

Сличне презентације


Презентација на тему: "Osnovne informacije o projektu"— Транскрипт презентације:

1 Osnovne informacije o projektu
Oblast Priroda i društvo, Maaternji jezik i književnost, Likovna kultura, Muzička kultura Uzrast III, 8 godina Domaće životinje: izgled, osobine, ishrana, razmnožavanje, koristi za čovjeka. Razvijanje osjećanja prema domaćim životinjama kroz jezičko, likovno i muzičko stvaralaštvo. Ciljevi Opis Tokom realizacije nedjeljnog nastavnog projekta Domaće životinje, uključeno je funkcionalno znanje iz više nastavnih predmeta, uz korišćenje raznih medija i izvora znanja prema modernoj metodologiji rada u nastavi za III razred osnovne škole (8 godina). Projekiat je počeo posjetom obližnjoj farmi domaćih životinja, tj. neposrednim iskustvom djece. Cio projekat je realizovan interdisciplinarno i obogaćen različitim aktivnostima djece među kojima važno mjesto zauzima njihovo osposobljavanje za rad na raznim programiranim materijalima. U osnovi projekta je ideja da se kod djece razvije ljubav prema domaćim životinjama i uopšte prema prirodi kroz razvijanje sposobnosti stvaralačke imaginacije na savremeni i istraživački način i kroz korelaciju sa više nastavnih sadržaja i disciplina koje korespondiraju sa temom i uzrastom učenika. Microsoft Power Point 2003, Microsoft Word, Windows Media Player, Internet Exploer, Microsoft Excel, Microsoft Tools (Picture Manager, Clip Organizer), digitalni foto aparat i kamera. Software OBJAŠNJENJA Naslov projekta se unosi na sledeći način: Izabrati opcije View / Master / Slide Master i unijeti naslov projekta na Slide Master. Onda kliknuti na Close Slide Master. Ovo će postaviti naslov na svaki slajd. Objašnjenja unosa: Traženi podaci se unose jednostavnim brisanjem datog teksta objašnjenja i kucanja odgovarajućeg teksta (npr. obrisati zahtjeve u zagradama <Unesi oblast učenja> i otkucati naslov nastavne teme koja se obrađuje u projektu). Unesi naslov: Unijeti naslov nastavne teme koja se obrađuje u projektu; Oblast: Unijeti naziv predmeta (ili nekoliko predmeta) i oblast u okviru predmeta; Uzrast: Napisati za koji razred i tip škole se odnosi rad (npr. Drugi razred srednje stručne škole); Ciljevi: Kratko se upisuju se ciljevi iz obrazovnog programa za obrađivanu nastavnu jedinicu; Opis: Opisati projekat u kratkim crtama; Software: Napisati koji su softerski programi korišćeni pri realizaciji časova (npr. Word, Power Point...); Ključne riječi: Unijeti ključne riječi iz nastavne jedinice; Autori (i): Napisati ime ili imena autora (ukoliko rade u timu), naziv škole iz koje dolaze, grad i državu; Dokumenta: Inovativni nastavnici i o VCT-u su informativnog karaktera, koje treba, nakon iščitavanja, obrisati; Dokument Forma za izvore treba popuniti sa podacima o korišćenim tekstovima, slikama sa Interneta, knjiga i drugih izvora. U donjem desnom uglu se može postaviti slika iz realnog života škole, sa časa i sl., pri čemu za fotografisanje djece treba dobiti pisanu dozvolu od roditelja. Način dodavanja (embedovanja) dokumenta: Pripremiti i snimiti izvorni dokument (PPT, Word, Excel, Corel...). Iz menija Insert izabrati Object. Selektovati Create from File i kliknuti Browse. Naći fajl koji se želi embedovati i kliknuti na OK . Selektovati Display as icon i kliknuti Change Icon. U dobijenom dijalog boksu Change Icon okucati odgovarajući naslov. Kliknuti OK da unese naslov i kliknuti OK da se doda fajl. Pozicionirati dobijenu ikonicu dokumenta u donjem dijelu slajda. Može se zatim ići na View, Grid and Guides, i kliknuti na Display Grid on Screen za mrežu preko koje se mogu poređati svoje ikonice. Slobodno premještanje ikonice se može uraditi tako što se „klikne“ jednom lijevim tasterom miša i nepuštajući taster pomjeri se do željene pozicije. Domaće životinje, izražajna sredstva, interdisiplinary approach, team planning, thematic lessons, programmed lessons, group and practical work. Ključne riječi Autor(i) Tijana Luković, OŠ “Boro Ćetković”,Podgorica,Crna Gora Dokumenta

2 Pisane pripreme za realizaciju časova
Planiranje i rukovođenje od stane nastavnika Informacije i planiranje opisuju nastanak i suštinu projekta. U nedjeljnom fondu časaova za III razred osnovne škole, propisanim Planom i programom Ministarstva prosvjete i nauke Crne gore, planirano je tri časa Prirode i društva, šest časova Maternjeg jezika i književnosti, dva časa Likovne kulture i jedan čas Muzičke kulture. Rukovodeći se tim, nastao je i projekat čija realizacija i traje nedjelju dana. Pisane pripreme za časove detaljno obrazlažu ciljeve, aktivnosti, zadatke i korake u realizaciji časova. Slike iz učionice prikazuju realizaciju djeloveaktivnosti sa časova. OBJAŠNJENJA Dokumenta: Informacije i planiranje treba ispuniti tražene informacije o projektu u skladu sa datim objašnjenima u žutim okvirima; Slike iz učionice u kojemu treba dodati fotografije sa održanih časova, vodeći računa o pravu za objavu fotografija (dozvola roditelja); Obzirom da se ovaj slajd odnosi na opisivanje nastanka projekta, uključuje načine na koje je planiran i realizovan. Zato u ovom dijelu se obavezno treba insertovati dokument Word-a, eventualno Power Point-a ili neki drugi, u kojem će se napisati detaljan plan časa ili časova koji će se održati. Plan časa treba da sadrži sve elemente u skladu sa modelima iz savremene stručne literature, sa naglašenim aktivnostima učenika, nastavnika, vremenskim odrednicama idr. Insertovanje dokumenta je objašnjeno gore u okviru objašnjenja rada sa grupama dokumenata. U dokumentu Slike iz učionice treba unijeti fotografije koje će dati bolju predstavu kako je projekat realizovan. Na ovom slajdu se, takođe, insertuju dokumenta koja predstavljaju materijale za učenike i izvore kreirane za ovaj projekat, Internet i druge izvore, uputstva za umjetnička djela, ili instrukcije za pre-editovanje projekta za učenike. Dokumenta Pisane pripreme za realizaciju časova

3 Nastavni resursi Ovim dokumentima možete pristupiti resursima i nastavnim materijalima koji nastavnicima mogu biti od velike koristi za podučavanje u okviru ovog projekta za učenje: Zadaci za učenike: Upućuju učenike na upoznavanje osobina domaćih životinja kroz uočavanje ključnih pojmova i važnih podataka. Pregled zadataka koje učenici obavljaju. Nastavni materijali: Putem prezentacija predstavljaja se planirano gradivo, omogućava prikupljanje potrebnih podataka i realizovanje grupnih zadataka. OBJAŠNJENJA Dokument MS resursi za obuku je informativnog karaktera, koji nakon iščitavanja treba obrisati. Ovdje se unose korišćeni resursi za održavanje časa / časova. To mogu da budu različiti izvori, na primjer: audio ili video snimci, Power Point prezentacije, tekstualni dokumenti, tabelarni obračuni, grafikoni, didaktički softver i drugo (programi koji se mogu koristiti su navedeni u dijelu nabrajanje grupa dokumenta). Dodavanje (embedovanje) dokumenta je objašnjeno gore u okviru objašnjenja rada sa grupama dokumenata. Nazivi ovih dokumenata treba da su jasni i asociraju na sadržaj (npr. Prezentacija za čas 1, Prezentacija za čas 2, Čas matematike, Čas biologije...). Dokumenta

4 Ocjenjivanje i standardi
U ovim dokumentima možete vidjeti rubrike i standarde za ocjenjivanje u ovom projektu za učenje: Rubrike za ocjenjivanje: Dati su primjeri testova sa kljčevima rješenja iz Prirode i društva. Definisanje standarda: Definisani su standardi koje učenici treba da postignu na kraju realizacije projekta. OBJAŠNJENJA Na ovom slajdu se dodaju materijali koji su se koristili za ocjenjivanje učenika od strane nastavnika, kao i evaluacija časova od strane učenika. Osim ovih ocjenjivanja, u ovom dijelu se treba pozabaviti definisanjem ciljeva projekta u odnosu na obrazovne standarde. Pomoć pri definisanju standarda se može naći otvaranjem linkova koji su dati u dokumentima Definisanje standarda i Procjena i autentičnosti, koji su informativnog karaktera i treba ih obrisati prije slanja finalne verzije rada. U ovom dijelu se trebaju insertovati fajlovi kojima se ocjenjuje nivo postignuća učenika. Oni se mogu mjeriti različitim testovima, ukrštenicama, zadacima, asocijacijama i slično. Testovi se mogu postaviti i u okviru prethodnog slajda, na onim prezentacijama kojima se realizuje nastavna jedinica. Važno je da testiranje učenika bude obavezno zastupljeno u projektu. Sledeći dokument koji treba obavezno postaviti je evaluacija časa od strane učenika. Dokumenta

5 Informacije o nastavniku i školi
Osnovna škola „Boro Ćetković“ osnovana je godine kao četvrta osnovna škola u Podgorici (Titogradu) i prošle godine proslavil je 50 godina postojanja. Ima oko 700 učenika raspoređenih u 27 odjeljenja.Od postanka škola radi u istoj zgradi i uz izvjesna ulaganja odolijeva zubu vremena. Zgrada je ostala ista, ali nastava je obogaćena novim sadržajima, metodama rada, udžbenicima, nastavnim sredstvima, namještajem. Školske 2005/06. godine počela je sa reformom obrazovanja. Entuzijazmom, iskustvom i znanjem, nastavnici postižu odlične rezultate na obrazovnom i vaspitnom planu. Projekat je realizovala profesorica Tijana Luković OBJAŠNJENJA U ovom slajdu unijeti informacije o nastavnicima koji su autori projekta, kao i o školi u kojoj su zaposleni.


Скинути ppt "Osnovne informacije o projektu"

Сличне презентације


Реклама од Google