Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Osnovne informacije o projektu

Сличне презентације


Презентација на тему: "Osnovne informacije o projektu"— Транскрипт презентације:

1 Osnovne informacije o projektu
Oblast BIOLOGIJA SA EKOLOGIJOM Uzrast VII , 12 godina Upoznavanje sa biljnim i životinjskim svijetom našeg primorja, sa posebnim osvrtom na sposobnost ucenika da raspoznaju ove ekosisteme i vrste u njima; Da znaju kako čovjek koristi, a kako uništava ove ekosisteme, i kako ucenici mogu ucestvovati u ocuvanju Ciljevi Opis Kao uvod u ovu temu za učenike je organizovan izlet koji je bio posvećen njihovom direktom upoznavanju sa primorskim ekosistemima. Prvi i drugi čas učenici su odgledali pripremljene prezentacije i pravili su prilagodne panoe od živog materijala. Treći čas je služio za provjeru usvojenog znanja. Microsoft PowerPoint 2007; Internet Explorer; Microsoft Excel; Word; Microsoft Tools (Picture Manager); digitalni fotoaparat , projektor Software OBJAŠNJENJA Naslov projekta se unosi na sledeći način: Izabrati opcije View / Master / Slide Master i unijeti naslov projekta na Slide Master. Onda kliknuti na Close Slide Master. Ovo će postaviti naslov na svaki slajd. Objašnjenja unosa: Traženi podaci se unose jednostavnim brisanjem datog teksta objašnjenja i kucanja odgovarajućeg teksta (npr. obrisati zahtjeve u zagradama <Unesi oblast učenja> i otkucati naslov nastavne teme koja se obrađuje u projektu). Unesi naslov: Unijeti naslov nastavne teme koja se obrađuje u projektu; Oblast: Unijeti naziv predmeta (ili nekoliko predmeta) i oblast u okviru predmeta; Uzrast: Napisati za koji razred i tip škole se odnosi rad (npr. Drugi razred srednje stručne škole); Ciljevi: Kratko se upisuju se ciljevi iz obrazovnog programa za obrađivanu nastavnu jedinicu; Opis: Opisati projekat u kratkim crtama; Software: Napisati koji su softerski programi korišćeni pri realizaciji časova (npr. Word, Power Point...); Ključne riječi: Unijeti ključne riječi iz nastavne jedinice; Autori (i): Napisati ime ili imena autora (ukoliko rade u timu), naziv škole iz koje dolaze, grad i državu; Dokumenta: Inovativni nastavnici i o VCT-u su informativnog karaktera, koje treba, nakon iščitavanja, obrisati; Dokument Forma za izvore treba popuniti sa podacima o korišćenim tekstovima, slikama sa Interneta, knjiga i drugih izvora. U donjem desnom uglu se može postaviti slika iz realnog života škole, sa časa i sl., pri čemu za fotografisanje djece treba dobiti pisanu dozvolu od roditelja. Način dodavanja (embedovanja) dokumenta: Pripremiti i snimiti izvorni dokument (PPT, Word, Excel, Corel...). Iz menija Insert izabrati Object. Selektovati Create from File i kliknuti Browse. Naći fajl koji se želi embedovati i kliknuti na OK . Selektovati Display as icon i kliknuti Change Icon. U dobijenom dijalog boksu Change Icon okucati odgovarajući naslov. Kliknuti OK da unese naslov i kliknuti OK da se doda fajl. Pozicionirati dobijenu ikonicu dokumenta u donjem dijelu slajda. Može se zatim ići na View, Grid and Guides, i kliknuti na Display Grid on Screen za mrežu preko koje se mogu poređati svoje ikonice. Slobodno premještanje ikonice se može uraditi tako što se „klikne“ jednom lijevim tasterom miša i nepuštajući taster pomjeri se do željene pozicije. Listopadne zimzelene šume (tvrdolisne šume); Makije, Garige, Krš. Ključne riječi Autor(i) Jadranka Vujadinović, Duška Vučeljić, OŠ “Savo Kažić”, Barutana,Podgorica, Crna Gora Dokumenta

2 OBJAŠNJENJA Planiranje i rukovođenje od stane nastavnika
Informacije i planiranje opisuju nastanak i suštinu projekta. U nedjeljnom fondu časaova za VII razred osnovne škole, propisanim Planom i programom Ministarstva prosvjete i nauke Crne gore, planirano je tri časa Biologije sa Ekologijom. Pisane pripreme za časove detaljno obrazlažu ciljeve, aktivnosti, zadatke i korake u realizaciji časova. OBJAŠNJENJA Dokumenta: Informacije i planiranje treba ispuniti tražene informacije o projektu u skladu sa datim objašnjenima u žutim okvirima; Slike iz učionice u kojemu treba dodati fotografije sa održanih časova, vodeći računa o pravu za objavu fotografija (dozvola roditelja); Obzirom da se ovaj slajd odnosi na opisivanje nastanka projekta, uključuje načine na koje je planiran i realizovan. Zato u ovom dijelu se obavezno treba insertovati dokument Word-a, eventualno Power Point-a ili neki drugi, u kojem će se napisati detaljan plan časa ili časova koji će se održati. Plan časa treba da sadrži sve elemente u skladu sa modelima iz savremene stručne literature, sa naglašenim aktivnostima učenika, nastavnika, vremenskim odrednicama idr. Insertovanje dokumenta je objašnjeno gore u okviru objašnjenja rada sa grupama dokumenata. U dokumentu Slike iz učionice treba unijeti fotografije koje će dati bolju predstavu kako je projekat realizovan. Na ovom slajdu se, takođe, insertuju dokumenta koja predstavljaju materijale za učenike i izvore kreirane za ovaj projekat, Internet i druge izvore, uputstva za umjetnička djela, ili instrukcije za pre-editovanje projekta za učenike. Dokumenta

3 Nastavni resursi OBJAŠNJENJA
Opis učeničkog rada: Ucenici su posjetili ekosisteme naseg primorja (Becice i zaledje primorja-Rijeku Crnojevica na Skadarskom jezeru). Zatim, na prvom casu prezentacije usvojili su pojmove iz nastavne jedinice Liscarske zimzelene sume i pomocu prikupljenog prirodnog materijala u grupama su pravili panoe i tako naucili da prepoznaju ove biljke i zivotinje.Koristili smo i prezentaciju za utvrdjivanje gradiva (prepoznavanje biljnih i zivotinjskih vrsta). Isti princip smo primjenili i na drugom casu prezentacije (Degradacija suma). Zadnjeg casa su samostalno radili unaprijed pripremljen test. OBJAŠNJENJA Dokument MS resursi za obuku je informativnog karaktera, koji nakon iščitavanja treba obrisati. Ovdje se unose korišćeni resursi za održavanje časa / časova. To mogu da budu različiti izvori, na primjer: audio ili video snimci, Power Point prezentacije, tekstualni dokumenti, tabelarni obračuni, grafikoni, didaktički softver i drugo (programi koji se mogu koristiti su navedeni u dijelu nabrajanje grupa dokumenta). Dodavanje (embedovanje) dokumenta je objašnjeno gore u okviru objašnjenja rada sa grupama dokumenata. Nazivi ovih dokumenata treba da su jasni i asociraju na sadržaj (npr. Prezentacija za čas 1, Prezentacija za čas 2, Čas matematike, Čas biologije...). Dokumenta

4 Ocjenjivanje i standardi
Tokom projekta ispunjeni su svi standardi znanja koji su definisani ovim nastavnim jedinicama. Osim navedene pismene provjere (datog testa) , ucenici su i na kraju svakog casa prepoznavali ove ekosisteme (putem prezentovanih ilustracija i zivog materijala). Samostalno pravljenje panoa ( u grupama) takodje je pomoglo ucenicima u trajnom usvajanju zadatih pojmova. OBJAŠNJENJA Na ovom slajdu se dodaju materijali koji su se koristili za ocjenjivanje učenika od strane nastavnika, kao i evaluacija časova od strane učenika. Osim ovih ocjenjivanja, u ovom dijelu se treba pozabaviti definisanjem ciljeva projekta u odnosu na obrazovne standarde. Pomoć pri definisanju standarda se može naći otvaranjem linkova koji su dati u dokumentima Definisanje standarda i Procjena i autentičnosti, koji su informativnog karaktera i treba ih obrisati prije slanja finalne verzije rada. U ovom dijelu se trebaju insertovati fajlovi kojima se ocjenjuje nivo postignuća učenika. Oni se mogu mjeriti različitim testovima, ukrštenicama, zadacima, asocijacijama i slično. Testovi se mogu postaviti i u okviru prethodnog slajda, na onim prezentacijama kojima se realizuje nastavna jedinica. Važno je da testiranje učenika bude obavezno zastupljeno u projektu. Sledeći dokument koji treba obavezno postaviti je evaluacija časa od strane učenika. Dokumenta

5 Informacije o nastavniku i školi
Devetogodisnja skola “Savo Kazic” na Barutani pocela je da radi kao cetvororazredna skola jos daleke godine. Skola nosi naziv po borcu, doktoru veterine, Savu Kazicu iz sela Brezine. Podrucno odjeljenje Gradac spada u jednu od najstarijih skola u staroj Crnoj Gori koje je pocelo sa radom daleke godine. Skola je imala i jos dva podrucna odjeljenja Releza i Buronji (danas jedino aktivno podrucno odjeljenje). Bivsi ucenici nase skole su sada mnogi naucni radnici, doktori, profesori, sportisti. Nasa skola trenutno broji 34 ucenika. Predavac: Jadranka Vujadinovic, profesor biologije.Strucno zvanje profesora biologije stekla na PMF-u, odsjek biologija, prosvetno pedagoski smjer, u Podgorici. Zaposlena u OS «Savo Kazic», Barutana i u OS»18.Oktobar», Bioce. Ucestvovala na brojnim takmicenjima i prisustvovala velikom broju seminara. Asistent: Vuceljic Duska, profesor engleskog (ICT koordinator). Strucno zvanje profesora engleskog jezika stekla na Filozofskom fakultetu, odsjek engleski jezik i knjizevnost, u Niksicu.Zaposlena u skoli «Savo Kazic», kao prof. Engleskog jezika i ICT koordinator. Znanja vezano za informacione tehnologije stekla kroz razne vrste obuka u organizaciji odjeljenja za ICT Ministarstva prosvjete i sporta, kao i na kursevima za obuku na racunarima. OBJAŠNJENJA U ovom slajdu unijeti informacije o nastavnicima koji su autori projekta, kao i o školi u kojoj su zaposleni.


Скинути ppt "Osnovne informacije o projektu"

Сличне презентације


Реклама од Google