Шта је портфолио професионалног развоја?

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
PODZAKONSKA AKTA NA OSNOVU ZAKONA O PLANIRANJU PROSTORA I IZGRADNJI OBJEKATA dio 1.
Advertisements

Припрема за СИР Предшколска педагогија Методика ВОР-а
“ Виолина”- Мирослав Демак ( дигитални час)
Kratko uputstvo za koriscenje pretrage
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Уређивање чланака на Википедији Србије
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Да ли су нам потребне школске униформе?
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Upravljanje odnosima s javnošću
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Дечја недеља Подршка породици Саветодавни рад са родитељима
UNUTARNJA REVIZIJA U JAVNOM SEKTORU SJEVERNE MAKEDONIJE – PRVI KORACI, POSTIGNUĆA I DALJNJI IZAZOVI – Mite Mitevski, voditelj Središnje harmonizacijske.
Предиспитне обавезе студената
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
INTERNA REVIZIJA U BUGARSKOJ –
Специјализована ИТ одељења
ГРУПНИ СУПЕРВИЗИЈСКИ САСТАНАК - СТРУКТУИРАЊЕ
Dejana Kurtović, dipl. prof. i knjižničarka
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
ОЦЈЕЊИВАЊЕ ДРЖАВНИХ СЛУЖБЕНИКА
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
Дечја недеља Подршка породици Саветодавни рад са родитељима
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ОШ “ВУК КАРАЏИЋ” - СУРЧИН
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
[Umetnite godinu] školska godina Ime škole Ime nastavnika Razred
ZAJEDNICA KOJA UČI SJENICA
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
Мој портфолио.
Категорија: ваннаставне активности – час одељењског старешине Разред: први
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Sistem sertifikacije i mentorstva za interne revizore u Estoniji
ПРОФЕСИОНАЛНИ ПОРТФОЛИО
Завод за унапређивање образовања и васпитања
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Шта је портфолио професионалног развоја? «Портфолио је, по одређеном критеријуму, брижљиво организована и развијена збирка разноврсних материјала која даје слику о томе шта наставник, васпитач или стручни сарадник зна и може да уради, одсликава његова постигнућа, професионално искуство, ставове и размишљања.» (Биљана Лајовић, ЗУОВ)

Садржај портфолиа

Портфолио професионалног развоја Насловна страна са основним подацима власника портфолија: име, презиме подаци за контакт (телефон, мејл адреса, поштанска адреса). Садржај који даје кратак преглед онога што је укључено у портфолио и омогућава лакше сналажење и аутора и корисника портфолија. Радна биографија садржи кључне податке о аутору, структуриран преглед његовог формалног, неформалног и информалног образовања; радног искуства и постигнућа. Лична професионална филозофија је есеј који представља субјективни приступ и даје приказ основе на којој се темељи професионални рад аутора портфолија. Процена / евалуација се састоји из самопроцене и спољашње процене ефеката рада. Прилози који садрже опипљиве доказе, конкретна сведочанства који приказују, потврђују, илуструју и документују наводе запосленог.

Неки елементи за писање личне професионалне филозофије како радим/ подучавам који је мој доминантан стил рада/ подучавања најчешћи облици рада зашто радим баш на тај начин које циљеве постављам које методе најчешће користим како се то што радим одражава на децу ученике рефлексија на сопствене компетенције ...

планови активности, припреме за час ученички радови, продукти деце анализе рада одељења/групе и појединаца примери вредновања радова деце, односно ученика резултати тестова ученика примери анкета, тестова, упитника, њихова анализа примери писане повратне информације ученицима анкете и анализе одговора деце, ученика, родитеља, колега прикази стручних радова дневнички записи, повремене белешке и коментари идеје за наредно планирање препоруке и савети колега фотографије, снимци, аудио-записи са коментарима лични план професионалног развоја записници, белешке колега, директора, стручних сарадника и других који су присуствовали активностима/часу сопствене рефлексије у вези са прилозима ...

Изглед личног портфолиа наставника од 2014. год.

Р А Д Н А Б И О Г Р А Ф И Ј А Лични подаци Име и презиме ЈМБГ Р А Д Н А Б И О Г Р А Ф И Ј А Лични подаци Име и презиме ЈМБГ Занимање/професија Мејл адреса Број телефона Тренутно радно место/установа Образовање (средња школа и даље) Испит за лиценцу за наставника Радно искуство (где је радила/радио, када, на ком радном месту) ЗВАЊЕ Страни језици (ниво) Информатичка писменост

С Т Р У Ч Н О У С А В Р Ш А В А Њ Е Учешће на акредитованим програмима стручног усавршавања Ред.бр. Назив Време Начин учествовања 1. Присуство Излагање Ауторство 2. Ауторств 3. 4. ___________ Учешће на осталим облицима стручног усавршавања

Учешће у пројектима Објављени радови, чланци, књиге Ред.бр. Назив Време Начин учествовања 1. Присуство Излагање Ауторство ___________ Објављени радови, чланци, књиге Аутор, коаутор Чланство у домаћим, међународним стручним организацијама Остало (награде, студијске посете...)

ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА ГОДИШЊИ ЛИЧНИ ПЛАН ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА ЗА 20__/__. ГОД Име и презимe Назив установе и радног места Последњи завршени ниво образовања Звање Ниво и врста образовања потребни за обављање посла у складу са систематизацијом, односно описом посла Знања и вештине потребни за обављање посла Знања и вештине које желим да развијем, унапредим у наредној години Назив планираног стручног усавршавања (нпр: тема огледног/угледног часа, назив активности, назив програма стручног усавршавања, тема конференције или стручног скупа итд.) Планирано време остваривања Прихваћено, одобрено У установи Ван установе

ИЗВЕШТАЈ О СТРУЧНОМ УСАВРШАВАЊУ И НАПРЕДОВАЊУ ИЗВЕШТАЈ О СТРУЧНОМ УСАВРШАВАЊУ И НАПРЕДОВАЊУ Назив установе Име и презиме Радно место Година/период за који се извештај пише Стручно усавршавање у установи ниво (стручни актив, веће и друго) време начин учествовања (присуство, излагање, ауторство, координисање, вођење, остало...) документ који доказује реализацију ван установе назив стручног усавршавања (присуство, излагање, ауторство, координисање, вођење, остало...) Документ који доказује реализацију, односно број сертификата, потврде/уверења и ко га је издао Која знања и вештине сам унапредила/унапредио у току ове године Облици остварени преко плана (навести облике који нису били планирани, а остварени су) Који од планираних облика стручног усавршавања није остварен и због чега Звање стечено у току ове године Напомена

ЛИЧНА ПРОФЕСИОНАЛНА ФИЛОЗОФИЈА је есеј који представља субјективни приступ и даје приказ основе на којој се темељи професионални рад вешег портфолија. Неки елементи за писање личне професионалне филозофије: како радим/ подучавам који је мој доминантан стил рада/ подучавања најчешћи облици рада зашто радим баш на тај начин које циљеве постављам које методе најчешће користим како се то што радим одражава на децу ученике рефлексија на сопствене компетенције