ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Завод за унапређивање образовања и васпитања
U ONLINE OKRUŽENJU, prikaz projekta Igrajmo se jezikom
Projekat „Učim da učim“
Од права на партиципацију до праве партиципације
План и програми наставе и учења
BILJKE I ŽIVOTINJE- RIJEKA NERETVA
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Уређивање чланака на Википедији Србије
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Сарадња кадра у ПУ и школи
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Правилник о оцењивању ученика у основном образовању и васпитању
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Да ли су нам потребне школске униформе?
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
Предиспитне обавезе студената
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Шта је портфолио професионалног развоја?
Специјализована ИТ одељења
Стручно усавршавање у установи
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
ИОП (ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН).
Физика 1 ИТ.
Osnovne informacije o projektu
Osnovne informacije o projektu
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
Klikni ovdje! Osnovne informacije o projektu <Matematika>
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
POSLOVI U ŠKOLI U RAZDOBLJU OD DO
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Osnovne informacije o projektu
ФОРМУЛА 1 – ОД НАУКЕ ДО СПОРТА Основна школа ‘’Павле Савић’’ Београд
ОШ “ВУК КАРАЏИЋ” - СУРЧИН
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
[Umetnite godinu] školska godina Ime škole Ime nastavnika Razred
ZAJEDNICA KOJA UČI SJENICA
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел ПРИКАЗ КЊИГЕ

Садржај: Увод Уравнотежено учење и портфолио Постављање основа за портфолио програм Развијање сопственог портфолио програма

Одлучивање о томе шта ставити у портфолио Представљање портфолија на састанцима Модел доживотног учења, искуство једне школе

Увод Аутори износе тешкоће са којима су се сусреле приликом убеђивања колега, у својој школи, да прихвате портфолио као начин праћења ученика

Уравнотежено учење и портфолио Аутори упоређују начин учења некада и сада Традиционалан начин оцењивања није адекватан за мерење напредовања ученика Дати су примери ђачких књижица у којима је приказано постигнуће и труд односно интересовање

Уравнотежено учење и портфолио У овом програму портфолио је пажљиво креирана збирка радова која пружа слику онога што ученик зна или може да уради Портфолио представља опипљиве доказе који стоје иза оцена То је збирка радова које је ученик сам изабрао као своје најбоље радове током целе школске године То је један од најубедљивијих средстава које мање успешним ученицима даје наду

Постављање основа за портфолио програм Аутор даје одговоре на уобичајене бриге које прате сваку иновацију па и портфолио.

Постављање основа за портфолио програм Није неопходно да сви наставници истовремено започну реализацију новог програма. Наставник може и без подршке колектива успешно да примени иновацију. Први корак је прикупљање узорака радова на почетку године, основни узорци

Постављање основе за портфолио програм На пример, ако је у питању српски језик може се узети први контролни диктат из правописа. Први корак у обуци ученика да вреднују свој рад је израда листе критеријума. У наставку аутор даје упутства како се израђује листа критеријума.

Развијање сопственог портфолио програма Није ништа посебно бити бољи од другог. Истинска посебност је превазићи себе.

Развијање сопственог портфолио програма Аутор даје разлику између портфолија и радног досијеа. Портфолио је пречишћена збирка најбољих радова ученика који осликавају његов напредак. Објашњено је како се прикупљају основни узорци а како се израђује збирни портфолио.

Развијање сопственог портфолио програма Дат је редослед поступака наставника за прављење портфолија, као и редослед поступака ученика. Приказани су примери мишљења ученика зашто су одабрали одређене радове.

Одлучивање о томе шта ставити у портфолио Пример садржаја портфолија за шести разред: писани састав о прочитаној књизи математичко објашњење новинска критика графикон напредовања у читању

Одлучивање о томе шта ставити у портфолио Дата су прецизна упутства како се израђује листа критеријума о томе шта ставити у портфолио. Дата су упутства како помоћи ученицима да развију вештине потребне за писање састава из математике.

Представљање портфолија на састанцима Кад децу посматрамо свакодневно, не примећујемо да они напредују. Међутим када погледамо њихове радове из различитих периода, промена је очигледна. То је пут стварања самопоуздања код ученика и старање осећаја поноса на сопствене успехе.

Представљање портфолија на састанцима Дата су практична упутства како водити разговор између наставника и родитеља: одржавање информативних састанака слање билтена

Модел доживотног учења - искуство једне школе Модел доживотног учења - искуство једне школе Добра школа је место где истовремено под истим кровом свако подучава и учи. Ученици подучавају и уче, директори подучавају и уче, наставници подучавају и уче.

аутор презентације Катарина Симовић