Novinarstvo u XIX vijeku

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Lekcija 1: Istorija osiguranja
Advertisements

Demokratija.
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
ВИОЛИНА Мирослав Демак.
Хришћанске врлине вјера, нада и љубав
АГЕНЦИЈА ЗА БОРБУ ПРОТИВ КОРУПЦИЈЕ
REALIZAM – 1892./1895..
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Примена новог Закона о финансирању политичких активности
Новинско-издавачка установа „Руске слово“ чува и негује русински језик и културу, националну свест и идентитет Русина.
Живот и прикљученија Љубезни Харалампије
HRVATSKI NARODNI PREPOROD – ILIRIZAM – HRVATSKI ROMANTIZAM ( )
Definisanje kriznih situacija. Tipologija i podjela.
HRVATSKI NARODNI PREPOROD
Медији у савременом друштву
Radio novinarstvo- uvodno predavanje
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
Барокне тенденције у српској књижевности
„MEDIJI I MI” „Mobitel u slobodno vrijeme koristim više od 5 sati dnevno.” „Pažljivo biram koga prihvaćam za prijatelja/pratitelja na društvenim mrežama.”
ХОРИЗОНТАЛНО И ВЕРТИКАЛНО СТРУКТУИРАЊЕ ЈАВНОСТИ
Упутство о друштвеној одговорности
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ НЕ УЗ ГЛАГОЛЕ, ПРИДЕВЕ И ИМЕНИЦЕ
6.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
MOJA OMILJENA FILOZOFIJA.
Ponavljanje.
Примена новог Закона о финансирању политичких активности
Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
BOŠNJAČKA NACIONALNA MANJINA U RH
Др Ката Шкарић Јовановић
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
Dan sigurnijeg interneta
ДАН ДЕВОЈЧИЦА.
ELEMENTI I OBLICI ANGAŽOVANJA SREDSTAVA
Ljudevit Gaj.
Златна правила лепог понашања
БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6
Analitički osvrt na sestrinstvo u medijima
Православни Катихизис
ЗАКОН О ЗАШТИТИ ПОТРОШАЧА
Školska knjižnica, Internet, mediji
LOGO – Europskog dana jezika
Prvi mjesečnici i nedeljnici
Uvod u pravo Evropske unije
HRVATSKI NARODNI PREPOROD
Ustavno pravo I Doc.dr. Lejla Balić.
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
‘ONCE UPON A TIME IN AMERICA’ OKO 1930
Ideja pravednosti.
Никола ходоба, ii4 Глишић, око године.
PROFIL INTERNET Internetski servisi.
Сиромаштво и друштвена изопштеност
JAVNE FINANSIJE FINANSIJSKO PRAVO Doc.dr Milutin Ateljević
Intervju.
Novinarstvo u XVIII vijeku
Individualno i društveno ponašanje Približavanje Bogu
Poznavanje istorije i stavovi građana prema događajima iz prošlosti
Izrada plana kapitalnih investicija
Međunarodni standardi finansijskog izvještavanja
Холокауст Геноцид над јеврејима
Demografski trendovi i urbanizacija (2):
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Dijeljenje decimalnih brojeva
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Medijska pismenost i mladi
Транскрипт презентације:

Novinarstvo u XIX vijeku

Karakteristike novinarstva u prvoj polovini XIX vijeka Komercijalno novinarstvo Penny press Autorsko novinarstvo Pojava reportera Povoljnija zakonska regulativa Druga polovina XIX vijeka – zlatno doba novinarstva Karakteristike novinarstva u prvoj polovini XIX vijeka

Komercijalno novinarstvo Francuska – Emil de Žirarden Nedjeljnik Lopov Prvi ženski časopis La mode Le Journal Osnivač “masovne i popularne štampe” La Presse Francuska – reklamni oglasi zauzimaju mali prostor SAD – ¾ novine – plaćeni oglasi Komercijalno novinarstvo

Komercijalizacija listova u SAD-u 1833 - New York Morning Post – Horas Grili 1834 – 1841- The New Yorker – nedeljnik – Horas Grili i Jonas Winchester Od 1841 dnevni list 1841- The New York Tribune 1841 – Weekly Tribune – najpopularniji nedeljnik 1859 – intervju sa liderom mormonske zajednice Brigamom Jangom Komercijalizacija listova u SAD-u

Penny press Prvi peni list 1833 – Bendžamin Dej “It shines for all” Ljubavi, rođenja, bolesti, vjenčanja, smrt,zločini 1834 – rubrika “Police Office” “Bad news is a good news” – pravilo penny press 1868 – Čarls Dejn

Pravo na privatnost Džejms Gordon Benet – The Morning Herald - 1835 Uvodi žanr političke hronike (detalji iz privatnog života političara) Više pažnje posvećuje privrednim i finansijskim vijestima Za sportske informacije ima mrežu dopisnika Tiraž Heralda raste sa 20 000 na 50 000 primjeraka Pravo na privatnost

Imaju li javne ličnosti pravo na privatnost? “Štampa zlostavlja političare, književnost, umjetnost, pozorište, čak i privatni život. Pod izgovorom da štiti javni moral, ona ga kvari, i dok se pretvara kako podržava slobodu, postepeno zavodi nemilosrdan, pohlepan i vulgaran despotizam. Iza visokoparnih izjava o slobodi mišljenja ne stoji tolerancija; pred izlivima patriotizma nema nikakvog žrtvovanja interesa; a uprkos otužnim hvalospjevima o dostojanstvu, često je lišena svake pristojnosti”. Džejms Kuper Imaju li javne ličnosti pravo na privatnost?

Najvažniji izvor prihoda - oglasi “Oglasi su najzanimljiviji i najpraktičniji oblik lokalne vijesti. Predstavljaju nade, misli, radosti, projekte, sramote, gubitke, nesreće, sreće, zadovoljstva, bijedu, politiku i religiju ljudi. Svaki davalac oglasa je stoga reporter...” Frederik Hadson „Reklama predstavlja veliki izvor zarade za novine; bez nje neki od najčitanijih listova ne bi mogli da podmire sve troškove“. (1834) Najvažniji izvor prihoda - oglasi

Najvažniji izvor prihoda - oglasi “Neki od naših čitalaca se žale na veliki broj medicinskih sredstava koja se reklamiraju u našim novinama. Jedini odgovor koji možemo da damo jeste da je u našem interesu da objavljujemo ove oglase budući da oni nisu napisani ni neprecizno, ni neprimjereno, a mi ne možemo utvrđivati da li su artikli koji se reklamiraju zaista ono što tvrde da jesu. To je zadatak čitaoca, koji je zainteresovan za te proizvode, a ne naš”. Boston Daily Times, 1837 Najvažniji izvor prihoda - oglasi

Prve reklamne agencije 1812 – London 1841 – SAD – Voni Palmer 1845 ili 1846 – Francuska – Šarl Diverje 1870 – Italija – Atilio Manconi Prve reklamne agencije

Reklamni časopisi 1865 – Advertising Agency Circular 1875 – Advertiser’ s Gazette 1898 – Njujork – zakon o reklami koji treba da “predupredi prikazivanja koja skreću s pravog puta i nisu časna”. Reklamni časopisi

New York Times 1851 - New York Daily Times - Henri Džarvis Rejmond Tiraž – 25 000 primjeraka New York Times

New York Times- elitna štampa „Dođite do svih novosti; ne ugađajte ličnostima; tretirajte pristojno sve ljude; ...i ne zaboravite da dnevne novine moraju biti tačan odraz onoga kako izgleda svijet. Novine ne smiju biti izborni pamflet odnosno alat ili rob neke stranke.“ Henri Rejmond New York Times- elitna štampa

New York Times 1896 – Adolf Ohs „All the News That's Fit to Print“ („Sve vijesti koje su za štampu”) “Moj najpreči cilj biće da New York Times objavljuje vijesti, sve vijesti, u sažetom i privlačnom obliku, napisane urbanim jezikom dobrog društva i sa isto tolikom (ili većom) tačnošću bilo kojeg pouzdanog izvora, i neka ih daje nepristrasno, bez straha ili oklijevanja, bez obzira na partiju, udruženje ili umješani interes. Namjeravam da od stubaca New York Timesa stvorim forum za rasprave o svim pitanjima koja imaju javni značaj i da za to tražim inteligentan doprinos svih mišljenja”. New York Times

The New York Times Prvi uvodi opposit editorial- kolumne The New York Times se poslednji počeo štampati u boji tek 1997. godine The New York Times

Karakteristike novinarstva u XIX vijeku Podjela na elitnu i masovnu štampu Štampa dobija ulogu moralnog nadzora nad politikom Reporteri imaju nadmoć nad urednicima Novinar je newsgatherer, a ne gatekeeper Karakteristike novinarstva u XIX vijeku