Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Intervju.

Сличне презентације


Презентација на тему: "Intervju."— Транскрипт презентације:

1 Intervju

2 Intervju- pojmovno određenje
Intervju (en. interview – ispitivanje, razgovor) Intervju je smišljen razgovor da bi se izmamile (razmijenile) informacije u korist auditorijuma koji se ne vidi. „Konverzacijska razmjena informacija dvije osobe u korist neviđene publike da bi se proizveo nivo obavještenosti koji nijedan od učesnika ne bi mogao da proizvede sam“. Ken Mecler

3 Funkcije intervjua Intervju kao metod prikupljanja podataka
Intervju kao metod saznavanja mišljenja Intervju kao osnova brojnih žanrova

4 Istorijski razvoj intervjua kao žanra
Intervju kao žanr se prvi put pojavio u SAD-u. 1836 – Džejms Gordon Benet intervjuiše Rozinu Tausend 1859 – intervju Horasa Grilija sa Brigamom Jangom Od 60-tih godina XIX vijeka intervju postaje obavezni sadržaj jednog lista. Tek godine postaje samostalan žanr.

5 Elementi realizacije intervjua
Izbor teme – intervju sa povodom Izbor ličnosti Priprema Izbor pitanja Kompozicija

6 Tri faze rada na intervjuu
Neda Todorović razlikuje tri faze rada na intervjuu: Priprema Vođenje razgovora Čin pisanja

7 Deset faza intervjua Određivanje svrhe intervjua
Sprovođenje bekgraund istraživanja Zakazivanje intervjua Planiranje intervjua Sastajanje sa sagovornikom Postavljanje prvog pitanja Uspostavljanje dobre komunikacije Pitanje “bomba” Oporavljanje od “bombe” Zaključivanje intervjua Planiranje intervjua Definisanje svrhe intervjua Zakazivanje intervjua Obavljanje istraživanja kroz dokumentaciju Procjena karaktera i interesovanja vašeg izvora Utvrđivanje tema Anticipiranje odgovora Razvijanje strategije

8 Motivi sagovornika Razlozi za prihvatanje intervjua
Razlozi za odbijanje Publicitet Iznošenje stava o nekom pitanju Poslati poruku u javnost Šansa za promociju Pojašnjenje stava Uticaj na druge ili pokušavamo da ih impresioniramo Novo iskustvo, ego… Novi aspekt obrade teme Nepovjerenje u novinara Averzija prema određenim novinarima Nema vremena Nema interesovanja Nepoznavanje teme Neslaganje sa svrhom intervjua Želja da se izbjegne publicitet Snobizam Trema od javnog nastupa Odbojnost zbog nekadašnje nepravde…

9 Kvalitetan intervju Dobra priprema
Novinar treba da bude jasan prilikom intervjuisanja Preciznost Sitni detalji su izuzetno važni Intervju se vodi na udaljenosti od 45 do 120 cm Pratite govor tijela “Intervju nije samo nekakva skupina pitanja i odgovora. Vrstom pitanja, gestikulacijom i mimikom koja ga prati, odjećom i stotinom drugih elemenata, novinar svom sagovorniku prenosi signale koji sugerišu kakav je čovjek, kako vidi sagovornika i šta misli o sagovornikovim odgovorima”.

10 Vrste intervjua Usmjeravan intervju Neusmjeravan intervju

11 Pitanja Vrste pitanja: direktna, opšta, lična, dodatna, otvorena, zatvorena. Savjeti za formulisanje pitanja: sročite jednostavna i jasna pitanja dajte prednost otvorenim pitanjima uvodna pitanja neophodna da bi intervju išao pravim tokom filter pitanja neophodna da bismo ustanovili da li izvor zaista nešto zna pitanja sonde (potpitanja) faktografska pitanja reflektirajuća pitanja kreativna pitanja

12 Greške prilikom intervjuisanja
Opšte averzija prema postavljanju pitanja zbog straha da ne budemo etiketirani kao neznalice Nedostatak entuzijazma i prirodne radoznalosti Izostanak slušanja Nedostatak pripreme Izostanak sondiranja Neodređenost Nemaran izgled Lijenost Pretjerano isplanirani intervjui guše dijalog i nove ideje Provjerite podatke Izbjegavajte senzacionalizam Izbjegavati sugestivna, preoštra i pitanja “gomila otpada” Izbjegavati parajezik na radiju

13 Etičke dileme pri intervjuisanju
“Efekat refleksije” Treba težiti nepristrasnom i neosuđujećem pristupu Izbjeći pokušaje manipulisanja sagovornikom Da li je preoštra tehnika “prženje sagovornika”?

14 Etička pravila „Intervju se smatra potpuno ispravnim sa novinarskog stanovišta ako je autorizovan od intervjuisane osobe ili njenog predstavnika, ili je očigledno da postoji saglasnost intervjuisanog za objavljivanje neautorizovanog intervjua. Ukoliko je rok kratak, korektno je objaviti neautorizovan intervju, ako je jasno i intervjuisanom i osobi koja intervjuiše da će njihov razgovor u cjelini ili djelimično biti publikovan u pisanoj ili audiovizuelnoj formi. Ako je sadržaj intervjua prenesen u cjelosti ili djelimično, medij koji ga objavljuje obavezan je da navede izvor i autora intervjua, odnosno dijela intervjua. Ako se parafrazira osnovni sadržaj nečijih usmeno izraženih misli, takođe je neophodno navesti izvor. U slučaju kada intervjuu prethodi izvještaj, kao forma najavljivanja, mora se voditi računa da najava ne odudara od sadržaja programskog konteksta koji se najavljuje. I u ovom slučaju se mora voditi računa da se intervjuisana osoba zaštiti od neistine ili bilo čega drugog što bi moglo da ugrozi njeno dostojanstvo ili pravne interese”. Kodeks novinara Crne Gore


Скинути ppt "Intervju."

Сличне презентације


Реклама од Google