Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Novinarstvo u XIX vijeku

Сличне презентације


Презентација на тему: "Novinarstvo u XIX vijeku"— Транскрипт презентације:

1 Novinarstvo u XIX vijeku

2 Karakteristike novinarstva u prvoj polovini XIX vijeka
Komercijalno novinarstvo Penny press Autorsko novinarstvo Pojava reportera Povoljnija zakonska regulativa Druga polovina XIX vijeka – zlatno doba novinarstva Karakteristike novinarstva u prvoj polovini XIX vijeka

3 Komercijalno novinarstvo
Francuska – Emil de Žirarden Nedjeljnik Lopov Prvi ženski časopis La mode Le Journal Osnivač “masovne i popularne štampe” La Presse Francuska – reklamni oglasi zauzimaju mali prostor SAD – ¾ novine – plaćeni oglasi Komercijalno novinarstvo

4 Komercijalizacija listova u SAD-u
New York Morning Post – Horas Grili 1834 – The New Yorker – nedeljnik – Horas Grili i Jonas Winchester Od 1841 dnevni list 1841- The New York Tribune 1841 – Weekly Tribune – najpopularniji nedeljnik 1859 – intervju sa liderom mormonske zajednice Brigamom Jangom Komercijalizacija listova u SAD-u

5 Penny press Prvi peni list 1833 – Bendžamin Dej “It shines for all”
Ljubavi, rođenja, bolesti, vjenčanja, smrt,zločini 1834 – rubrika “Police Office” “Bad news is a good news” – pravilo penny press 1868 – Čarls Dejn

6 Pravo na privatnost Džejms Gordon Benet – The Morning Herald - 1835
Uvodi žanr političke hronike (detalji iz privatnog života političara) Više pažnje posvećuje privrednim i finansijskim vijestima Za sportske informacije ima mrežu dopisnika Tiraž Heralda raste sa na primjeraka Pravo na privatnost

7 Imaju li javne ličnosti pravo na privatnost?
“Štampa zlostavlja političare, književnost, umjetnost, pozorište, čak i privatni život. Pod izgovorom da štiti javni moral, ona ga kvari, i dok se pretvara kako podržava slobodu, postepeno zavodi nemilosrdan, pohlepan i vulgaran despotizam. Iza visokoparnih izjava o slobodi mišljenja ne stoji tolerancija; pred izlivima patriotizma nema nikakvog žrtvovanja interesa; a uprkos otužnim hvalospjevima o dostojanstvu, često je lišena svake pristojnosti”. Džejms Kuper Imaju li javne ličnosti pravo na privatnost?

8 Najvažniji izvor prihoda - oglasi
“Oglasi su najzanimljiviji i najpraktičniji oblik lokalne vijesti. Predstavljaju nade, misli, radosti, projekte, sramote, gubitke, nesreće, sreće, zadovoljstva, bijedu, politiku i religiju ljudi. Svaki davalac oglasa je stoga reporter...” Frederik Hadson „Reklama predstavlja veliki izvor zarade za novine; bez nje neki od najčitanijih listova ne bi mogli da podmire sve troškove“ (1834) Najvažniji izvor prihoda - oglasi

9 Najvažniji izvor prihoda - oglasi
“Neki od naših čitalaca se žale na veliki broj medicinskih sredstava koja se reklamiraju u našim novinama. Jedini odgovor koji možemo da damo jeste da je u našem interesu da objavljujemo ove oglase budući da oni nisu napisani ni neprecizno, ni neprimjereno, a mi ne možemo utvrđivati da li su artikli koji se reklamiraju zaista ono što tvrde da jesu. To je zadatak čitaoca, koji je zainteresovan za te proizvode, a ne naš”. Boston Daily Times, 1837 Najvažniji izvor prihoda - oglasi

10 Prve reklamne agencije
1812 – London 1841 – SAD – Voni Palmer 1845 ili 1846 – Francuska – Šarl Diverje 1870 – Italija – Atilio Manconi Prve reklamne agencije

11 Reklamni časopisi 1865 – Advertising Agency Circular
1875 – Advertiser’ s Gazette 1898 – Njujork – zakon o reklami koji treba da “predupredi prikazivanja koja skreću s pravog puta i nisu časna”. Reklamni časopisi

12 New York Times 1851 - New York Daily Times - Henri Džarvis Rejmond
Tiraž – primjeraka New York Times

13 New York Times- elitna štampa
„Dođite do svih novosti; ne ugađajte ličnostima; tretirajte pristojno sve ljude; ...i ne zaboravite da dnevne novine moraju biti tačan odraz onoga kako izgleda svijet. Novine ne smiju biti izborni pamflet odnosno alat ili rob neke stranke.“ Henri Rejmond New York Times- elitna štampa

14 New York Times 1896 – Adolf Ohs
„All the News That's Fit to Print“ („Sve vijesti koje su za štampu”) “Moj najpreči cilj biće da New York Times objavljuje vijesti, sve vijesti, u sažetom i privlačnom obliku, napisane urbanim jezikom dobrog društva i sa isto tolikom (ili većom) tačnošću bilo kojeg pouzdanog izvora, i neka ih daje nepristrasno, bez straha ili oklijevanja, bez obzira na partiju, udruženje ili umješani interes. Namjeravam da od stubaca New York Timesa stvorim forum za rasprave o svim pitanjima koja imaju javni značaj i da za to tražim inteligentan doprinos svih mišljenja”. New York Times

15 The New York Times Prvi uvodi opposit editorial- kolumne
The New York Times se poslednji počeo štampati u boji tek godine The New York Times

16 Karakteristike novinarstva u XIX vijeku
Podjela na elitnu i masovnu štampu Štampa dobija ulogu moralnog nadzora nad politikom Reporteri imaju nadmoć nad urednicima Novinar je newsgatherer, a ne gatekeeper Karakteristike novinarstva u XIX vijeku


Скинути ppt "Novinarstvo u XIX vijeku"

Сличне презентације


Реклама од Google