Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6

Сличне презентације


Презентација на тему: "БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6"— Транскрипт презентације:

1 БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6
Са руског језика, превео вјероучитељ: Ранко Ковач (по книзи И. Шугајева)

2 УНУТРАШЊИ УКЛАД ПОРОДИЦЕ
СТВАРАЊЕ ПОРОДИЦЕ ДОБА, УЗРАСТ УНУТРАШЊИ УКЛАД ПОРОДИЦЕ УНУТРАШЊА И СПОЉАШЊА СЛОБОДА

3 КО СЕ МОЖЕ НАЗВАТИ ОДРАСЛИМ?
Важне карактеристике човјека: аутономија (слобода, независност); одговорност за друге људе. АЛЕКСАНДАР НЕВСКИ ДИМИТРИЈЕ ДОНСКИ

4 СЛОБОДА КАО ЗНАК ЗРЕЛОСТИ
Ко омета нашу слободу? Родитељи Учитељи Старији брат и сестра Полиција итд. БОГ ? Ако Бога нема, све је онда могуће!

5 Али ако Бог постоји, Он је Свемогућ
Может ли всемогући Бог створити камен, који Сам не може подићи? Такав камен Бог је створио – то је човјек, кога Бог није лишио слободне воље.

6 ШТА ЧОВЈЕКА РАЗЛИКУЈЕ ОД ЖИВОТИЊЕ?
Човјек: Има слободну вољу Може разликовати добро, од зла Склон је пороцима и страстима Животиње Подлежу инстинкту Немају слободну вољу Слободни су од порока и страсти

7 ДВА ВИДА СЛОБОДЕ Спољашња слобода Унутрашња слобода
ДВА ВИДА СЛОБОДЕ Спољашња слобода Унутрашња слобода његово могу узети она зависи од многих околности може довести до губитка слободе његово не могу узети она зависи од човјека стиче се трудом

8 Истинска слобода је слобода од страсти
Како контролисати своја осјећања кад комуницирамо са супротним полом: Морају да се боре са својим осјећањима још док су мали; Не дозволити себи слободу; избегати ситуацију, која доводи до погоршања њихових жеља.

9 Права слобода је способност да видимо последице
ЈЕДНО ВИЂЕњЕ СЛОБОДЕ Права слобода је способност да видимо последице своих поступака Слободни људи могу да контролишу своје жеље

10 ЧЕМУ ЧОВЈЕК УЧИ СВОЈУ ПОРОДИЦУ
Људи – живи организам, ћелије од којих настаје породица ЉУДИ живи искуством живота (преноси искуство са једне генерације на другу) породица – ово је једино мјесто гдје човјек пролази школу љубави. захваљујући способности љубави васпитава се патриотизму. појам хијејарархије (уважава старије, брине се о млађима).

11 ХИЈЕРАРХИЈА ВРИЈЕДНОСТИ У ПОРОДИЦИ
Хијерархија – поредак од вишег ка нижем Како да поступи жена, ако је муж наговара да абортира? Шта да уради жена, ако јој муж брани ићи у храм? Породица изнад свега.

12 ПОРОДИЦА - САВРШЕНО ОКРУЖЕЊЕ ЗА ВАСПИТАЊЕ
ДИЈЕТЕ У ПОРОДИЦИ: проводи више времена са вољенима; добија појам о хијерархији; учи се послушности према старијима; учи се бризи о млађима; васпитава се за будућег породичног човјека; учи се повјерењу и љубави.

13 "МИНУС" ДИЈЕТЕ НАПОЉУ Већину времена дијете проводи ван породице.
У друштву нема хијерархије, само вршњаци. Дијете усађује принцип равноправности. Васпитање човјека није успјешно ван породице. Развија способност да не воли и да не живи. Половину времена дијете проводи у окружењу, које није као окружење у кући (у породици).

14 ХИЈЕРАРХИЈА ПОРОДИЦЕ Отац – мајка – дјед и бака – старија браћа
Правилна хијерархија породице Отац – мајка – дјед и бака – старија браћа Свако нарушавање овакве хијерархије раздваја породицу Често глава породице постаје дијете. Чему то води?

15 ОДНОС ГЕНЕРАЦИЈА Зашто нам је потребна снажна веза између генерација:
ОДНОС ГЕНЕРАЦИЈА Зашто нам је потребна снажна веза између генерација: очувати искуства стечена стотинама година; заједнички рад; одсутство сукоба међу генерацијама.

16 ДИЈЕТЕ – МАЛИ ЧОВЈЕК Одрсли треба схватати дијете као одраслу особу
Дјеца се морају учити раду ДИЈЕТЕ ОДРАСЛИ МАЛО НЕЈАСНОЋА МНОГО ОДГОВОРНОСТИ МНОГО НЕЈАСНОЋА МАЛО ОДГОВОРНОСТИ

17 Реци ми – и ја ћу заборавити, покажи ми – и ја ћу запамтити, сједи са мном – и ја ћу научити!
Родитељи требају бити васпитачи своје дјеце. Девојка са 14 година, треба, већ да буде научена кућним пословима Постепено се развијају способности Да развијају одговорност треба учити дјецу кроз њихов живот

18 БЕСХОЗЯЙСТВЕННОСТЬ ЛОШЕ УПРАВЉАЊЕ
Савремени систем управљања и старања моћне масовне производње доводи до: постизања најмање цијене робе; уског усавршавања; уништавања природне економије (села); распад породице. Најбоље окружење за васпитање, изгубљена воља за животом – приватна имања, мали породични бизниси, у коме је особа забринута за сваку ситницу, чак и небитну.

19 ОДСУСТВО ИДЕОЛОГИЈЕ Идеологија – то је систем идеала, без ње је васпитање немогуће Идеологија подразумјева: присуство идеала; присуство моралних норми; присуство хијерархије вриједности. Грешке модерног образовања при одсуству идеологије: дијете се васпитава на идеалима реклама и које каквих серија; дијете је претрпано информацијама, које нису својствене његовом узрасту;

20 ЗАДАЋА ВАСПИТАЊА ДА: развија код дјетета разумјевање, о томе шта је добро, а шта није; даје дјетету образац (примјер), са којим би се могао упоредити; да дијете цијени вриједност хијерархије

21 Нажалост у нашем друштву постоји замјена правих вриједности
Сада су наши млади системски корумпирани Развратни (изопачени) човјек никада неће постати добар породичан човјек и добар грађанин Нажалост у нашем друштву постоји замјена правих вриједности


Скинути ppt "БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6"

Сличне презентације


Реклама од Google