Живот и прикљученија Љубезни Харалампије

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Kultura javnoga govora
Advertisements

Lekcija 1: Istorija osiguranja
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
ВИОЛИНА Мирослав Демак.
Скајп (SKYPE) 6 инсталација
Бајка о рибару и рибици А. С. Пушкин
SISTEMI PODRŠKE.
Хришћанске врлине вјера, нада и љубав
Čovjek je slika Božja.
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
O ХРИШЋАНСКИМ ДУЖНОСТИМА
RELIGIJE_SVETA.PPS ČOVEK SP, Jun 2011 UPALITE ZVUČNIKE
Петрарка - канцонијер.
Test tri sita.
EUROPA I HRVATSKA SREDINOM 18. ST.
Медији у савременом друштву
ROĐENJE SV. IVANA KRSTITELJA
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
РАЗВОЈ ДРУШТВА.
Крсна слава код православних Срба
Барокне тенденције у српској књижевности
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
Библија за дјецу представља Старјешина храма посјећује Исуса.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
„ШТО ГОД ТКАШ, ВЕЗУЈ КОНЦЕ ЗА НЕБО“
Знамените личности нашег краја
Kraljević i prosjak Mark Twain Dino Zrilić 6.b.
Ponavljanje.
Рођење Христово Родослов (Мт 1, 1-16)
Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.
Uspostava kraljevstva (1 Sam 8)
Prekršajno pravo-opći dio- razlozi isključenja protupravnosti
Tragovima Marka Marulića
Преображење Господње.
ИСТОРИЈА СРПСКОГ ЈЕЗИКА
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
ПРАВОСЛАВНА ВЈЕРОНАУКА
Сергеј Иванов и Никола Кондић Радили су:.
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
Житије у српској књижевности
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
SREDNJoŠKOLAC U KANŽDAMA RIJALITI PROGRAMA
„БАКА И ТОРТА“ -поучна прича.
БЕСМРТНОСТ ДУШЕ.
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
и других Јужних Словена
у библиотеци „Филип Вишњић“
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
“Zar sam ja čuvar brata svoga?”
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Загонетке и пословице Народне умотворине.
DIVLJE ŽIVOTINJE.
Православни катихизис
Милован данојлић.
ЕВРОПСКА НЕДЕЉА МОБИЛНОСТИ ДАН БЕЗ АУТОМОБИЛА
STVORIMO BOLJI INTERNET ZAJEDNO!
BOSNA I HERCEGOVINA NA PUTU KA EVROPSKIM INTEGRACIJAMA
Poznavanje istorije i stavovi građana prema događajima iz prošlosti
СХВАТАЊЕ О ОДНОСУ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА И РЕШАВАЊЕ ЕКОЛОШКИХ ПРОБЛЕМА
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Холокауст Геноцид над јеврејима
С В Е Т И С А В А.
Sportski auto.
OVO JE MOJ LJUBLJENI SIN OVO JE MOJ LJUBLJENI SIN
Sigurniji Internet za djecu i mlade
Транскрипт презентације:

Живот и прикљученија Љубезни Харалампије Доситеј Обрадовић Живот и прикљученија Љубезни Харалампије ИЗАЂИ

Живот и прикљученија Аутобиографија Живот и прикљученија једна је од књига којом почиње српска световна књижевност. У њој је српски просветитељ описао детињство, младост и већи део свог живота. Најзанимљивије странице Доситејевог житија представља онај део у коме је приказано дечаково бекство у манастир, покушај да живи по угледу на нестварне јунаке из хришћанских хагиографија и коначан младићев раскид са таквим заблудама. Иако није био писац уметник ни по образовању ни по опредељењу, Доситеј је показао да уме да приповеда, да описује и портретише и да то чини од грађе која је не само животно уверљива него и у највећој мери карактеристична за живот и односе у 18. веку. ИЗАЂИ

Живот и прикљученија Значењем се истичу следеће сцене: први дечаков сусрет са манастирском средином изненадни долазак мајке Доситејевог друга Ника и њен сусрет са калуђерима неколико Доситејевих одлазака са игуманом младићево замонашење Доситејеви покушаји да живи аскетским животом и да чини ,,светачке подвиге” бекство из манастира ИЗАЂИ

Живот и прикљученија Поред низа живо испричаних сцена и догађаја, Доситеј даје и неколико изврсних портрета. Истинитошћу и уверљивошћу посебно се истичу пишчев аутопортрет и портрет старог игумана и Никове мајке. Доситеј је своју биографију писао с намером да просвети, да утиче на разум, да глорификује снагу разума и значај просвећивања. Из тих разлога крајем 18. и почетком 19. века Живот и прикљученија била је најчитанија књига. Чак се и степен образованости породице ценио по томе да ли располаже овим Доситејевим делом. ИЗАЂИ

Писмо љубезном Харалампију Прави наслов овог Доситејевог првог штампаног дела је Љубезни Харалампије. Писан је у априлу 1783. године и упућен је пријатељу у Трсту. Писмо је позив на претплату за дело Совјети здраваго разума. Уз мало података приватне природе, ово дело је већим делом скуп начела која су у суштини Доситејево радикално супротстављање владајућим схватањима танког књижевног круга пишчевог времена. У првом делу писма Доситеј поздравља просветитељске реформе цара Јосифа II, називајући покрет просвећености златним веком. У другом делу писма изложене су основне Доситејеве идеје о Богу, религији, људској природи, васпитању, књижевности и језику. ИЗАЂИ

Љубезни Харалампије Доситеј верује у Бога, а његова вера проистиче из учења европског рационализма. Зато и вели: ,,По закону и по вери сви би људи могли добри бити. Сви су закони основани на закону јестества. Ни један закон на свету не вели: чини зло и буди неправедан, но напротив сви, што и` је гођ, од стране божје налажу и заповедају: ником никаква зла не творити, добро творити и љубити правду.” Доситеј је веровао у спасоносну моћ разума. Свом пријатељу и будућим својим читаоцима писао је: ,,Само простота и глупост задовољава се свегда при старинском остати. Зашто је друго Бог дао човеку разум, расужденије и слободну вољу него да може расудити, распознати и изабрати оно што је боље? А шта је друго боље него оно што је полезније? Што год не приноси какову либо ползу, не има никакве доброте у себи.” ИЗАЂИ