Razvoj kulture lidera obrazovno vaspitnih institucija

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ.
Advertisements

SISTEMI PODRŠKE.
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
Katarina Aleksić, Advisor to the Minister for eEducation
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Bajka u radu s djecom i odraslima
Од права на партиципацију до праве партиципације
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
UPOREDNA ANALIZA NAUČNE PRODUKCIJE
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
MOBILNOST STUDENATA I NASTAVNOG OSOBLJA U OBLASTI ARHITEKTURE IZMEĐU FAKULTETA TEHNIČKIH NAUKA U NOVOM SADU (SRBIJA) I UNIVERZITETA U ALCALI (ŠPANIJA)
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
KARIJERNO VOĐENJE STRUKOVNIH MENADŽERA
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Nenad Grahovac, Miodrag Žigić
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
Упутство о друштвеној одговорности
Kako poticati profesionalni razvoj učenika u osnovnoj školi
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Аерозагађења и шумски екосистеми
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Informacijska pismenost
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Upravljanje odnosima s javnošću
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
МОТИВИ, КОНФЛИКТИ И ОДБРАНЕ
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
Предиспитне обавезе студената
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
у библиотеци „Филип Вишњић“
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Zakoni i standardi o zaštiti informacija
Dr Biljana Lazović Biotehnički fakultet Podgorica
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
PISANJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA
BOSNA I HERCEGOVINA NA PUTU KA EVROPSKIM INTEGRACIJAMA
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
Иницијативу су покренули
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Проширена делатност и верификација установа
Избор у звање научни сарадник кандидат: Дејан Малетић
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
HR kao ključna funkcija u procesu sprovođenja promena
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
Definicija i osobine digitalnih biblioteka
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Razvoj kulture lidera obrazovno vaspitnih institucija Prof. dr Šefika Alibabić Filozofski fakultet Univerziteta u Beogradu

"Сваки дан старим учећи нешто ново." ***** "Сваки дан старим учећи нешто ново." (Солон, око 639–559. п.н.е.)

Ciljevi elaboracije teme Upoznavanje sa istraživačkim trendovima u oblasti liderske kulture, Podsticanje na sagledavanje SEBE u kontekstu liderske kulture.

Fenomen liderske kulture ili kulture lidera Sadržinska struktura Fenomen liderske kulture ili kulture lidera Dominirajuće teme u istraživačkim trendovima na području liderstva

Oblasti razvoja liderske kulture ponašanje n kompetencije ličnost

Značaj kulture lidera u hijerarhijskim kontekstima nacionalna kultura kultura organizacije kultura lidera

Dominirajuće teme/pitanja Koje kompetencije razvijati? Kako ih razvijati? Kome pokloniti poverenje u procesu obuke?

Rezultati istraživanja odgovaraju na pitanje - koje kompetencije razvijati?

Rezultati istraživanja potreba (Alibabić, 2011) Lista aktivnosti (delimična) za koje je direktorima potrebna kontinuirana obuka Prioritetna lista tema obuke Aktivnosti srednje vrednosti Razgovara (sa učenicima, zaposlenim, roditeljima) 14,85 Odlučuje 14,82 Vrši pedagoški nadzor 14,80 Stvara pozitivne odnose u školi 14,72 Motiviše zaposlene 14,65 Planira 14,63 Rešava probleme međuljudskih odnosa 14,50 Konstruktivno kritikuje 14,25 Savetuje 14,15 Delegira zadatke 13,80

Rezultati faktorske analize (Marićević, 2014.) Vizija prilagođena realnosti Opreznost u odnosu sa ljudima Inspirisanje, podsticanje i motivisanje ljudi

Primarne liderske kompetencije Lična kompetencija – sposobnosti koje određuju kako upravljamo sami sobom Društvena kompetencija – osobine koje određuju način upravljanja odnosima s drugim ljudima

Lična kompetencija SAMOSVEST - emocionalna samosvest: poznavanje vlastitih emocija i razumevanje njihovog dejstva;korišćenje “visceralnog” osećaja prilikom odlučivanja. - tačno ocenjivanje samog sebe: poznavanje sopstvenih jakih i slabih strana. - samopouzdanje: razumna spoznaja vlastitih vrednosti i sposobnosti. VLADANJE SAMIM SOBOM - emocionalna samokontrola:obuzdavanje burnih osećanja i poriva. - transparentnost:ispoljavanje pouzdanosti,iskrenosti. - prilagodljivost novim situacijama uz prevazilaženje prepreka. - težnja za uspehom: da se dostignu lični standardi izvrsnosti. - inicijativa: spremnost da se deluje i iskoristi prilika. - optimizam: pozitivno sagledavanje događaja

Društvena kompetencija Društvena svest - empatija:osetiti šta drugi osećaju kada to ne kažu. - svest o organizaciji:razumevanje struja, kanala odlučivanja u organizaciji. - predusretljivost:shvatanje i zadovoljavanje potreba “vođenih”. Upravljanje odnosima - inspirativno liderstvo: rukovođenje i motivisanje zasnovano na privlačnoj viziji. - uticaj:vešto korišćenje taktika ubeđivanja. - usavršavanje drugih ljudi:podsticanje razvoja njihovih sposobnosti. - katalizator promene: iniciranje, upravljanje u novom pravcu. - upravljanje sukobima: razrešavanje nesuglasica. - stvaranje veza: gajenje i održavanje mreže odnosa. - timski rad i saradnja: stvaranje timova i upravljanje njima.

Šta je emocionalna inteligencija/kompetencija? Emocionalna inteligencija nije suprotna racionalnoj. Emocionalni i racionalni um nisu inkompatibilne već su komplementarne sposobnosti od čije saradnje zavisi naša sreća i uspeh u životu. Logika uma i srca valja da su u ravnoteži da bi čovek bio srećan i da bi uspešno delovao.

Emocionalna inteligencija/kompetencija obuhvata: Sposobnost razumevanja sebe samog (uvid u sebe, svoje potrebe, afekte, konflikte); Sposobnost emocionalne samokontrole (obuzdavanje afekata, suzbijanje “toksičnih” emocija, sposobnost preoblikovanja vlastitih emocija u skladu sa zahtevima realnosti); Samouverenost (samopouzdanje i optimizam); Osetljivost za probleme i potrebe drugih (hvatanje teško opazivih signala, predusretljivost);

I još Sposobnost razumevanja osećanja drugih ljudi (empatija); Sposobnost rešavanja međuličnih sukoba (omiljenost u društvu); Sposobnost uspostavljanja skladnih prijateljskih odnosa (dobri su kao prijatelji i popularni kao saradnici na poslu); Sposobnost rukovođenja grupom

Kako (i ko) razvijati lidersku kulturu? U okviru formalnog obrazovanja U okviru neformalnog obrazovanja Samousmerenim učenjem Učenjem kroz iskustvo Licencirani treneri

Konsultovana i preporučena literatura Alibabić,Š., (2011) Education of School Leaders – from their Educational needs to Training Models , S¶TRA - journal for Research on Education, Psychology, Traditional Sciences and Systems, Health and Consciousness, Volume 10/ 2011, New Delhi, pp. 85-103. Fairholm,M.R., Fairholm,G.W., (2009) Understanding Leadership Perspectives, New York, Springer Science and Business Media. Hodzic,S., Ripoll,P., Lira,E., Zenasni,F., (2015) Can intervention in emotional competences increase employability prospects of unanployed adults?, Yournal of Vocational Behavior, Elsevier, 88(1915)28-37. Ladkin, D. (2010) Rethinking Leadership: A New Look at Old Leadership Questions. Cheltenham, Northamton: Edward Elgar. Marićević,L. (2014) Faktori liderstva, Andragoške studije, br.1, str. 91-107.