учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Advertisements

Мерење силе динамометром
Шта се налази на свим сликама, а не видите га?
Без Сунца не би било живота на Земљи
Описивање Описивање.
Физика за 8. разред СВЈЕТЛОСТ Душанка Томић.
Бајка о рибару и рибици А. С. Пушкин
КРЕТАЊЕ ПРОИЗВОДИ ЗВУК
Увод у таласну оптику.
Пратим и предвиђам временске прилике.
Без чега не могу жива бића- нераскидива веза живе и
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
ELEKTRIČNO POLJE Teorija atoma o naelektrisavanju tela
Kristalizacija limunske kiseline
4 ELEMENTA VODA, VATRA, ZEMLJA, ZRAK.
Зависност разлике од умањеника
ТЕХНИЧКА ШКОЛА - Суботица
ISTICANJE KROZ MALI OTVOR
ПРАШИНА КАО ПОТЕНЦИЈАЛНА ПОЖАРНА ОПАСНОСТ У ГРАФИЧКОЈ ИНДУСТРИЈИ
Партнерски односи и насиље у везама младих
1.4 Elastične deformacije i kompresibilnost fluida
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
7. Алтернатор – улога.
Merenje koeficijenta indukcije
учитељица Лала, ОШ"Анта Богићевић«
Спаси воду спаси свој живот!.
Хемија.
MATERIJALNI I TOPLOTNI BILANS U TEHNOLOŠKIM PROCESIMA
Univerzitet u Novom Sadu
Укрштеница 1. Кућа од Аутомобили користе Чаша je од ...
Електрична сила Кулонов закон.
Шта се налази на свим сликама, а не видите га?
Електрицитет.
Katedra za elektroniku
Funkcije.
Врсте кретања под дејством силе теже
Давачи силе.
учитељица Лала, ОШ ''Анта Богићевић'', Лозница
Отпор кретању тела.
Притисак чврстих тела.
1. задатак.
Горива.
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница
Кинематика и кретање.
V Savjetovanje CG KO CIGRE
Najčudesnije pojave u prirodi
Predavanja su bazirana na prezentacijama profesora Mijata Božovića sa Medicinskog fakulteta Univerziteta u Crnoj Gori sa site-a
CERN -Conseil Européen pour la Recherche Nucléaire-
Mjerenje Pritiska Student:Amar Merdić.
DINAMIČKO ISPITIVANJE REGULACIONE SKLOPKE TRANSFORMATORA – SIMULACIJE I IDENTIFIKACIJE POTENCIJALNIH KVAROVA Autori: Aleksandar Boričić & Danilo Laban.
Категорија:Обавезни предмети – Природа и друштво Разред: III
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Uloga lista.
Механика флуида.
ВРСТЕ ТЛА И ЊИХОВА СВОЈСТВА
Угао паљења и угао претпаљења
ITER Vanja Veruševski II-7.
Слушање музике.
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
TEHNOLOGIJA MAŠINOGRADNJE
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић" Лозница
KRUŽENJE VODE U PRIRODI
Poglavlje treće: Troškovi kao vid ulaganja u reprodukciju
6. Термоелектране: делови, котао и котловско постројење
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
О притиску уопште Притисак чврстих тела Притисак у течностима
1. Узрок падања јабуке на Земљу је
OVO SU NEKI OD BEZBROJ OPTIČKIH PARADOKSA.
Транскрипт презентације:

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Занимљивост... https://naukica.wordpress.com/2013/09/01/greje-li-bunda-greje-li-sneg/ Ваздух је гасовити слој око Земље у коме настају облаци и падавине и који истовремено штити живи свет на Земљи од претераног загревања и хлађења. учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Данашња тема: Ваздух свуда око нас Наставна област: Веза живе и неживе природе Разред: трећи Циљ часа: оспособљавање ученика за препознавање и разликовање особина ваздуха, као и даље развијање самосталности у раду -боље разумевање природе и појава у њој ; подстицање интелектуалне радозналости и схватање узрочно- последичних веза у природи; Припрема за час учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Шта је ваздух? Ваздух је део природе. Налази се свуда око нас и у нама. Како можемо да докажемо да је ваздух свуда око нас? Облак у боци-извођење огледа (пластична флашица, шибица) Смишљамо оглед којим ћемо доказати да се ваздух налази у нама. учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

Изводимо огледе - откривамо која својства има ваздух? Оглед 1. Материјал за рад: посуда са водом, празна, провидна чаша. Празну чашу, окренуту отвором на доле, брзо спустите у воду тако да отвором додирује дно посуде. Шта сте приметили? Да ли је вода испунила целу чашу? Како то објашњавате? Сада чашу нагните на једну страну. Шта се догодило? Зашто? Оглед 2. Материјал за рад: четири чаше допола напуњене водом, неколико коцки шећера, сунђер, неколико кликера. У прву чашу ставите коцке шећера, у другу сув сунђер а у трећу кликере. Шта се дешава? Зашто? Уочи разлике између материјала од ког је направљен сунђер и материјала од којег су направљени кликери, па одговори на питање: Зашто су се у чаши у коју је спуштен сунђер појавили мехурићи, а у чаши у којој су спуштени кликери нису? Шта сте овим огледом утврдили о ваздуху? Где се све налази ваздух? Оглед 3. Материјал за рад: балон, конац. Балон мало надувај, вежи га једним крајем конца да не излази ваздух, а другим крајем га вежи изнад радијатора. Посматрај шта се дешава. Шта примећујеш? Надуван и загрејан балон пренеси у хладну просторију. Шта се сада дешава? Да ли ваздух има облик? Покушај да закључиш како температуре утиче на ширење и скупљање ваздуха. Оглед 4. Материјал за рад: два балона, конац, лењир. Вежите конац на средини лењира и направите вагу. За један крај вежите празан, а за други крај надуван балон. Шта се догодило? Који је балон тежи? Објасните зашто. Оглед 5. Материјал за рад: чаша напуњена водом, пластична цевчица. Усисајте цевчицом воду из чаше, тако да се цевчица напуни. Прстом затворите горњи део цевчице и извади из воде. Шта запажате? Вратите цевчицу изнад чаше и уклоните прст са отвора. Шта се догодило? Зашто је вода сада изашла из цевчице? Сетите се да се ваздух налази свуда око нас, да ваздух има масу и да свако тело стављено на неко друго тело својом масом врши притисак на њега. Шта можете закључити на основу изведеног огледа? учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

Шта можемо закључити о ваздуху? Ваздух је безбојан гас, без боје, мириса и укуса. Ваздух испуњава и заузима сваки слободан простор који није испуњен нечим другим. Ваздух се налази у шупљикавим предметима. Ваздух нема сталан облик већ се, у зависности од температуре, шири или скупља. Загрејан ваздух се равномерно шири, постаје лакши и одлази у висину. Хладан је тежи и пада наниже. Када то видимо? Ваздух има масу. Својом масом ваздух притиска сва тела са свих страна, тј. врши притисак Занимљиво... https://www.youtube.com/watch?v=LO8OGkhsX6M учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Корисно о ваздуху: Ваздушни притисак у природи није свуда и увек исти. На промену ваздушног притиска највише утичу промена температуре и влажности ваздуха. Слушајте извештај о временским приликама, а затим покушајте да уочите везу између висине ваздушног притиска и температуре ваздуха. Шта се дешава са ваздушним притиском када температура расте? https://www.youtube.com/watch?v=Xw8uRCVTWxY https://www.youtube.com/watch?v=kEt_f9Gajw8 https://www.youtube.com/watch?v=oEDhx5Oxj84 Закључак: Ваздушни притисак утиче на промену временских прилика, па је мерење ваздушног притиска значајно за предвиђање времена. учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Још нека својства ваздуха: Помаже горење. https://www.youtube.com/watch?v=PktlUy71X0A Заузима простор и има одредену масу (1 литар ваздуха = 1 грам). Као и сви гасови, под притиском може да се сабије. Својом тежином ваздух врши притисак. https://www.youtube.com/watch?v=vo2iE94iAoA учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Сазнај више... Дебљина (висина) ваздушног омотача око Земљи износи око 200 km и на њега делује сила Земљине теже. Услед њеног деловања горњи слојеви ваздуха сабијају доње, тако да је слој ваздуха у непосредном додиру са површином Земље најгушћи. Мерења показују да се густина ваздуха са висином смањује, да је на великим висинама ваздух веома разређен, док у највишим слојевима (на хиљаде километара од Земље) атмосфера постепено прелази у безваздушни простор. Барометар је уређај за мерење ваздушног притиска. Његова цев је испуњена вакумом – па се у њој жива слободно креће, што зависи директно од ваздушног притиска. Хигрометар је инструмент за мерење влаге у ваздуху. Ветар је хоризонтално струјање ваздуха које настаје због неједнакости ваздушног притиска у Земљиној атмосфери. учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница Наставни листић Поновимо: 1. Штаје ваздух? 2. Које су основне особине ваздуха? 3. Зашто је лети ваздушни притисак нижи него зими? 4. Зашто се са повећањем висине смањује ваздушни притисак? Домаћи задатак: Реши задатке из радне свеске страна ... и сазнај нешто више о ваздуху. учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница

Презентација урађена за потребе наставе Коришћени линкови: http://www.df.uns.ac.rs/files/200/ivan_matejic_-_diplomski_rad_%28d-561%29.pdf http://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%B0%D1%80 ; учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић", Лозница