Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате

6. Термоелектране: делови, котао и котловско постројење

Сличне презентације


Презентација на тему: "6. Термоелектране: делови, котао и котловско постројење"— Транскрипт презентације:

1 6. Термоелектране: делови, котао и котловско постројење

2 Шематски приказ и основни делови термоелектрана
Целокупна термоенергетска опрема се по појединим технолошким целинама дели на:  котловски,  напојни,  турбински,  кондензациони,  топлификациони (за топлане) и  електроенергетски део.

3 Шематски приказ производње електричне енергије у ТЕ "Никола Тесла Б"
1-котао, 2-турбина, 3-генератор, 4-трансформатор, 5-кондензат пумпа, 6-пречишћавање кондензата, 7-загрејач ниског притиска, 8-напојни резервоар,9-напојна пумпа, 10-загрејач високог притиска, 11-млин за угаљ, 12-загрејач ваздуха, 13-електро филтер, 14-димњак, 15-блок команда, 16-складиште

4 Транспорт горива  Угаљ који се код нас користи у термоелектранама је обично лигнит, који има релативно малу доњу топлотну моћ (6-10 MJ/kg).  Зависно од близине рудника, угаљ се од рудника до термолектране превози на покретним тракама (транспортерима), камионима, железницом, обично сопственом пругом, или бродовима.  Код железничког транспорта, да би се смањило време истовара, обично се користе специјални вагони код којих се у ходу отвара дно.

5 У електранама се угаљ одлаже на складишту одговарајућег
капацитета како би се обезбедио пун рад електране у одговарајућем периоду (нпр. 15 дана) у случају проблема у достави.  Угаљ се после истовара помоћу транспортера доводи до котловских бункера. Капацитет бункера је обично довољан за десетак сати рада електране.  Већи проблеми у достави угља могу да изазову прекид рада термоелектране.  На путу од истовара до котловских бункера, врши се селекција и издвајање гвоздених предмета из угља, као и узимањеузорака и мерење проточне тежине угља. Пуњење котловских бункера угљем врши се према раду котла. Као помоћно гориво је обично предвиђен мазут, па постоји и постројење за истовар, као и резервоари за складиштење.

6 Котловски део Котловско постројење – да би се обавило сагоревање, гориво треба припремити, довести до температуре паљења и уз довођење кисеоника извршити његово сагоревање. Припрема горива има за циљ повећање површине горива која ће доћи у додир са ваздухом, шта се обично постиже распршивањем. Чврста горива могу да сагоревају на решетки (слојно) (код котлова до 100 t/h) или у простору. Код сагоревања на решетки, руковање ложиштем обухвата три најважније операције: довод горива на решетку, односно ложиште; расподелу горива по решетци; уклањање пепела и шљаке.

7 При сагоревању у простору, чврсто гориво се прво помоћу млинова уситни на одређену финоћу, а затим доводи у ложиште помоћу струје загрејаног ваздуха, посредством горионика. Мешавина самлевеног угља и ваздуха пали се у ложишту. Код угљева мале топлотне моћи, често се користи рециркулација димних гасова, тако што се део димних гасова из ложишта враћа у млинове. На тај начин се врши сушење угљене прашине у млиновима и постиже потребна температура мешавине за сагоревање.

8 Предности и недостаци сагоревања горива у простору, у односу на сагоревање на решетки су:
Предности: - могу се израђивати ложишта великих снага (јер нема гломазних решетки); - истовремено се могу користити горива различитих карактеристика; - постиже се висок степен искоришћења ложишта (нема пропадања горива кроз решетке, потребно је мање ваздуха итд.); - ваздух се може загревати до виших температура (неће се угрозити решетка). Недостаци: - велика потрошња енергије за млевење угља и за рад вентилатора који доводе свеж ваздух; - велико трошење обртних делова млинова за угаљ; - неопходна уградња филтера за димне гасове ради уклањања честица пепела и несагорених састојака горива; - тежа могућност рада котла са мањим оптерећењем (најмање 30-50% назначене снаге); - опасност самозапаљења угљене прашине.

9 Код котлова са сагоревањем у простору, за потпалу и евентуално одржавање ватре, као помоћно гориво је обично предвиђен мазут. Код течних и гасовитих горива, припрема је знатно једноставнија. Код течних је потребно извршити распршивање како би се створила мешавина паре течног горива и ваздуха, која потом сагорева. Да би се остварило потпуно сагоревање, треба извршити правилан избор горионика. Код гасовитих горива потребно је стално мешање са ваздухом. Сагоревање се врши помоћу гасних горионика (пламеника).


Скинути ppt "6. Термоелектране: делови, котао и котловско постројење"

Сличне презентације


Реклама од Google