TIMSKI RAD, ORGANIZIRANJE I VOĐENJE

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
[napisati ime inovacije]
Advertisements

Kultura javnoga govora
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Врсте речи Српски језик 4
Описивање Описивање.
SISTEMI PODRŠKE.
Vrednovanje lokalne zajednice/ekonomije
ДЕФИНИЦИЈЕ НЕДЕЉА ЈЕ ВРЕМЕНСКИ ПЕРИОД КОЈИ ЗАПОЧИЊЕ У ПОНЕДЕЉАК У 00:00 ЧАСОВА А ЗАВРШАВА СЕ У НЕДЕЉУ У 24:ОО ЧАСА. ОДМОР ЈЕ НЕПРЕКИДАН ВРЕМЕНСКИ ПЕРИОД.
Шта је наука?.
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Primjena programiranja u nastavi matematike
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada
1. час: Одељењска заједница
Test tri sita.
Projekt OŠ Popovac Školski grb i himna.
Свет око нас Дани у недељи Први разред.
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
VEDSKA MATEMATIKA (Trikovi lakšeg računanja) 
Акузатив (четврти падеж).
Партнерски односи и насиље у везама младих
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
Naziv predmeta, broj Predavač Imena članova grupe
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
Kako koristimo Internet!?
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
ОШ „Краљ Петар Први” Правописна вежба.
TELEFONIRANJE I ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA
POSTULATI SPECIJALNE TEORIJE RELATIVNOSTI
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ НЕ УЗ ГЛАГОЛЕ, ПРИДЕВЕ И ИМЕНИЦЕ
Vježbe 3: Izgradnja tima
Мала математичка игрица
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
Rješavanje jednadžbi 2.
NEŽELJENI KONTAKT.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Проблемска ситуација Експериментисање Истраживачки рад ??? Досетљивост Маштовитост Оригиналност Комбинаторне способности Решавање проблема на више начина.
Marko Čupić, prof. glazbene kulture OŠ Dr. fra Karlo Balić, Šestanovac
Ovako smo počeli a i 6.b, zajedno za Europu, surađujemo dok radimo svatko na svom projektu, a na kraju ćemo biti ponosni i na svoj i na drugi.
Funkcije.
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
VEZE IZMEĐU SLAJDOVA 8. razred.
EUROPSKO VIJEĆE.
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
METODA SUPROTNIH KOEFICJENATA
ЛАВ И МИШ ЕЗОП.
вјероучитељ Драган Ђурић
„БАКА И ТОРТА“ -поучна прича.
Periodične transakcije
Proroci Jesen-zima 2011 p. Niko Bilić SJ > nastava > redovnice
НЕ МОГУ ДА ЗАМИСЛИМ ЖИВОТ БЕЗ...
Стручно усавршавање у установи
SALJEM TI OVU IGRU, NEMOJ MISLITI DA JE JEDNA OD TIPICNIH IGARA U LANCU KOJE SE SALJU TEK TAKO. SUPER JE ZABAVNA I NE ZNAM  STO JE TO, ALI POSTOJI MOGUCNOST.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
Eksperiment.
“ja ne mogu ovo riješiti ...” “Ja ću ispraviti tvoje staze”
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Brojevi, zamjenice, glagoli
Добар дан! Научили смо да множимо разломке.
Ideja pravednosti.
Саобраћај.
10 – црвена 9 - сива 8 - браон 7 - плава 6 - црвена 4 - зелена
OGRADA.
Транскрипт презентације:

TIMSKI RAD, ORGANIZIRANJE I VOĐENJE Predavač: Dinka Juričić, dinka.juricic@skolskaknjiga.hr

Smisao tima 2 + 2 > 4 Smisao tima je u sinergiji, tj. pojavi da se suradnjom ostvaruju rezultati veći od zbroja pojedinačnih rezultata članova tima. Formula sinergije je: 2 + 2 > 4

       Što možemo naučiti od divljih gusaka? Divlje guske lete u V-formaciji. Znanost je otkrila zašto: to je najbolji način da iskoriste potlak koji mahanjem krila prave guske koje lete ispred njih. Na taj način – korištenjem nastalih zračnih struja – štede i do 75% energije.

       Što možemo naučiti od divljih gusaka? 2. Kad se guska na čelu formacije umori, stane, prepusti čelno mjesto sljedećoj guski i odlazi na začelje.

       Što možemo naučiti od divljih gusaka? 3. Guske sa začelja gakanjem bodre one na čelu kako bi im pomogle da izdrže. Kako je to s ljudima? Koju poruku svojim “gakanjem” najčešće šalju onima ispred sebe?

       Što možemo naučiti od divljih gusaka? 4. Kad neka guska iz formacije padne od umora, bolesti, lovačkoga hitca... dvije guske iz formacije kreću za njom. Ostaju uz nju dok se ne odmori, dok ne ozdravi ili ne ugine.

       Što možemo naučiti od divljih gusaka? Isto je i s ljudima u timu: Svjesni su da će idu li istim pravcem, puno brže i jednostavnije stići do cilja ako surađuju i uzdaju se jedni u druge. Timski raditi, znači letjeti u V-formaciji.

5 zlatnih pravila timskoga rada Prvo pravilo: Svaki član tima preuzima odgovornost za svoju ulogu u timu i za zadatak koji treba obaviti.

Nema međusobnog nadmetanja Drugo pravilo: Nema međusobnog nadmetanja i neprijateljstava.

U timu smo udruženi protiv samo jednog, Treće pravilo: U timu smo udruženi protiv samo jednog, zajedničkog neprijatelja: problema koji rješavamo da bismo ostvarili cilj.

Budi maksimalno otvoren prema tuđim idejama. Četvrto pravilo: Budi maksimalno otvoren prema tuđim idejama. Ideje nisu ničije vlasništvo. Nije važno odakle (od koga) ideja dolazi, nego što da s njom učinimo kako bismo je mogli primijeniti na naš problem. Slobodno je i poželjno da preuzimamo i nastavljamo tuđe ideje, dorađujemo ih i činimo primjenjivijima. Ideje su sirovina od koje se grade prijedlozi. Nema dobrih i loših ideja, sve su ideje potencijalno dobre, samo ih treba učiniti primjenjivima.

U timu nema pojedinačnih uspjeha i neuspjeha: Peto pravilo: U timu nema pojedinačnih uspjeha i neuspjeha: ako u zadanome roku riješimo problem, svi smo jednako uspješni. Ako ne riješimo, svi smo jednako neuspješni.

TIMSKE KOMUNIKACIJSKE VJEŠTINE

1. Razviti naviku da pohvalimo i podržimo jedni druge. To si odlično napravio. Bilo mi je ugodno raditi s tobom. Puno sam naučio kad smo učili zajedno. Hvala ti što si mi objasnio...

2. Naučiti čuti jedni druge. Pozorno slušaj. Pitaj odmah čim ti nešto nije jasno. Provjeri jesi li razumio objašnjenje koje si dobio tako da ga ponoviš u obliku pitanja (Ako sam dobro razumio, ti si rekao da...) Razmisli o onome što si čuo i sredi podatke u svojoj glavi kako bi ih mogao iskoristiti.

Više pitaj, a manje objašnjavaj! 3. Naučiti pitati Zatvorena pitanja Je li danas bilo sve u redu u školi? Hoćemo li problem riješiti tako da... ? Otvorena pitanja Što se danas zanimljivo događalo u školi?Kako si proveo dan? Što misliš, na koji načnin da riješimo taj problem? Princip timske komunikacije: Više pitaj, a manje objašnjavaj!

4. Naučiti kako da se ponašamo kad zapadnemo u probleme. Odvoji problem od osobe. Ne osuđuj, ne vrijeđaj, ne dijeli nadimke, ne viči, ne svađaj se... Budi nježan prema osobama, a nemilosrdan prema problemima.

5. Naučiti koristiti JA rečenice TI rečenice su optužujuće i potiču sukobe. Ti to ne znaš objasniti. JA rečenicama objašnjavaš kako se osjećaš kad ti nešto odgovara ili ne odgovara. Nisam dobro razumjela. Molim te, hoćeš li mi to ponovno objasniti?

6. Naučiti koje su naše odgovornosti prema timu i odgovorno se ponašati. Rado ću ti pomoći, ali ne traži da radim umjesto tebe jer ja imam svoga posla.

Brainstorming ili Oluja ideja TIMSKO GENERIRANJE IDEJA

Timsko generiranje ideja Brainstorming (oluja mozgova) - brza i učinkovita metoda generiranja ideja u timu. ČETIRI pravila za brainstorming: 1. Voditelj definira problem za čije se rješenje traži ideja.

2. Članovi tima sjede u krugu 2. Članovi tima sjede u krugu. Redom nabacuju svoje ideje i to JEDNOM riječju. Ideje mogu biti sasvim neobične i nevjerojatne. 3. Ideje se ne komentiraju i ne vrednuju, ali smiju se preuzimati i mijenjati.

4. Ako član na kojeg je red da kaže svoju ideju nema što reći, daje znak sljedećem članu da nastavi, kako se ne bi gubilo vrijeme. Nakon 2 ili 3 kruga nabacivanja ideja napravi se mala stanka. Tim se odlučuje za jednu ideju kojom će se dalje baviti.

ŠEST MISLEĆIH ŠEŠIRA (TIMSKA PODJELA ULOGA)

Šest mislećih šešira je šest načina razmišljanja. Igrači mijenjaju svoj uobičajeni način razmišljanja: način na koji će razmišljati ovisi o boji šešira koji dobiju.

Bijeli šešir - razmišlja samo o činjenicama, brojkama, faktografiji vezanoj uz problem koji se rješava. Svi njegovi prijedlozi temelje se na podacima. Crni šešir - gleda krajnje realno. Upozorava na slaba mjesta u projektu, opasnosti koje prijete, probleme na koje će se naići u realizaciji.

Zeleni šešir - krajnje je kreativan Zeleni šešir - krajnje je kreativan. Predlaže sasvim neočekivana i neiskušana rješenja. Žuti šešir - krajnje je optimističan. Upozorava na prednosti projekta i na njegove potencijale. Ima viziju proširenja projekta i mogućih koristi od njega.

Crveni šešir - razmišlja emotivno, srcem Crveni šešir - razmišlja emotivno, srcem. Zanima ga kako će se taj problem odraziti na ljude, društvo u cijelini, okolinu, opće ozračje, ekologiju... Ne zanima ga novac, nego sreća i opće dobro.

Plavi šešir - nema svoga mišljenja Plavi šešir - nema svoga mišljenja. On samo usmjerava mišljenja drugih: nakon crvenoga, žutoga ili zelenoga šešira, riječ ponovno daje bijelome ili crnome, da vrati razmišljanje u praktičnije okvire.