САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Advertisements

Projekat „Učim da učim“
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
Завод за унапређивање образовања и васпитања
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Спаси воду спаси свој живот!.
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Покрајински секретар за образовање
Физика као наставни предмет
ЗАДАЦИ РАДА НА ФОРМИРАЊУ ОСНОВНИХ ПОЈМОВА ПОЗНАВАЊА ПРИРОДЕ И ДРУШТВА
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Предиспитне обавезе студената
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Шта је портфолио професионалног развоја?
Специјализована ИТ одељења
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
PRVENSTVO PROLAZA.
Физика 1 ИТ.
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Osnovne informacije o projektu
POSLOVI U ŠKOLI U RAZDOBLJU OD DO
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
smer: PREDŠKOLSKI VASPITAČ VI semestar
ПРИМЕНА ОБРАЗОВНИХ СТАНДАРДА У ФИЗИЧКОМ ВАСПИТАЊУ
Саобраћај.
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Завод за унапређивање образовања и васпитања
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Osnovne informacije o projektu
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник

ПРАВНИ ОСНОВ Закон о основном васпитању и образовању чл. 54 ст. (3) У школи се организују ваннаставне активности укључивањем ученика у различите облике рада који се заснивају на добровољном изјашњавању ученика, а у складу са могућностима и потребама школе. Правилник о норми непосредног рада са ученицима наставника и стручних сарадника, у оквиру 40-часовне радне седмице у основној школи чл. 2 Седмични фонд часова непосредног васпитно-образовног рада наставника са ученицима износи 24 часа. чл. 7 ст. (1) У оквиру непосредног рада са ученицма наставник може имати један или два часа осталих облика рада са ученицима који се обављају путем: а) допунске наставе б) додатне наставе в) факултативне наставе г) припремне наставе и д) секције

ПРАВНИ ОСНОВ чл. 9 Наставнику који остварује наставу у оквиру пуног радног времена, за припремање наставе, проучавање стручне и уџбеничке литературе и писмене припреме за сваки час за сваки час непосредног рада са ученицима признаје се 12 часова недјељно (0,5 за једна час). Уредба о педагошким стандардима и нормативима за основно образовање и васпитање чл. 11 ст. (3) Слободне активности организују се за групе од 15 до 20 ученика

Развијају низ компетенција: социјалних, когнитивних, моторичких и сл. О СЕКЦИЈАМА . . . да омогући сваком ученику да развије све своје потенцијале и помогне му да постане одговоран члан своје заједнице и друштва. . . . . . . да ученику пружи прилику да открије и развије своја интересовања, сарађује са другима на различитим активностима и стекне нова знања и вјештине и заузме друштвено прихватљиве ставове. Развијају низ компетенција: социјалних, когнитивних, моторичких и сл. Рад секција представља саставни дио цјелокупног рада школе и доприноси квалитету и резултатима које школа постиже.

САОБРАЋАЈНА СЕКЦИЈА Информисати ученике у школи о раду Саобраћајне секције (путем огласа, лично, на школској огласној табли, са терминима одржавања часова секције). На првом часу упознати ученике са начином рада. Циљ је да ученици : Прошире стечена и усвоје нова знања о саобраћајним прописима Овладају вјештином управљања бициклом на полигону Стекну трајне ставове о поштовању прописа из области саобраћаја

ПЛАНИРАЊЕ, ПРОГРАМИРАЊЕ И ПРИПРЕМАЊЕ Глобално (годишње) планирање подразумијева распред тематских цјелина по мјесецима са оквирним бројем часова потребних за реализацију. Оперативно (мјесечно) планирање је детаљније и представља попис наставних садржаја, метода и облика рада, као и очекиваних исхода учења. Писане припреме треба да садрже све неопходне дидактичко – методичке елементе, дефинисане исходе учења, облике, методе рада и планиране активности.

ДОКУМЕНТАЦИЈА У одјељењским књигама – стр. 208. (име ученика, врста слободне активности и наставник) Дневник рада слободних активности ученика (обр. 12) Евидентира се: - распоред рада - датуми планираних манифестација - програм рада - списак ученика - дневник рада - запажања о раду и успјеху ученика - подаци о посјетама, успјесима и промоцији рада секције

ПЛАНИРАЊЕ, ПРОГРАМИРАЊЕ И ПРИПРЕМАЊЕ Наставне теме које се реализују НПП-ом Разред Наставни предмет/ предметно подручје Назив наставне теме Број часова 1. Моја околина Саобраћајна азбука 12 2. Природа и друштво Ученик у саобраћају 10 3. Саобраћај у мјесту и околини 5 6. Техничко образовање Саобраћајни системи и регулисање саобраћаја 3

ПЛАНИРАЊЕ, ПРОГРАМИРАЊЕ И ПРИПРЕМАЊЕ Компетенције које ученици стичу реализацијом НПП-а Први разред: зна ко су учесници у саобраћају; именује саобраћајна средства; зна основна саобраћајна правила неопходна за прелазак пута од куће до школе; зна улоге семафора у кретању пјешака и возила, као и правила понашања на раскрсници. Други разред: примијени правила понашања у саобраћају; дефинише термине: пјешачки прелаз, раскрсница, саобраћајни знак, саобаћајна средства; објасни кретање пјешака тротоаром и коловозом без тротоара; зна бројеве телефона хитне помоћи и полиције; опише своју одговорност као активног учесника у саобраћају: објасни моћ ауторитета саобраћајца коју му омогућава закон.

ПЛАНИРАЊЕ, ПРОГРАМИРАЊЕ И ПРИПРЕМАЊЕ Трећи разред: објасни врсте саобраћаја и саобраћајних средстава; идентификује опасности на путу; објасни пружање помоћи повријеђенима; препозна саобраћајне знакове опасности, обавјештења и изричитих наредби. Шести разред: познаје све врсте саобраћајних система; познаје све врсте саобраћајних знакова; поштује основна правила и прописе кретања пјешака и бицикла у јавном саобраћају; издвоји учеснике у саобраћају по праву првенства.

ЕВАЛУАЦИЈА Један час секције обавезно треба посветити осврту на рад у протеклом периоду. Евалуација служи за процјену степена остварености дефинисаних циљева и исхода, квалитет и ефикасност реализације планираних активности, потешкоће које су се јављале у раду и ниво постигнутих резултата. Битна је и процјена о томе како су се ученици осјећали током рада у секцији, да ли су добро сарађивали, шта би се могло промјенити, да ли им је рад био користан, шта би се могло урадити како би резултати били бољи. Процјена квалитета рада секције: - упитник/анкета - интервју/фокус група

ПРОМОЦИЈА СЕКЦИЈЕ Информације о раду секције Израда школског паноа – активности, резултати, манифестације Едукација других ученика у школи (путем кратких предавања, флајера са информацијама, презентација . . .) Обиљежавања значајних датума или акција ( Дан без аутомобила, коришћење појаса, дјечијих сједалица . . .) Организација приредби са темом саобраћаја Сарадња међу секцијама (представа “Мирка”) Израда и дјељење едукативног материјала Презентовање рада путем школског часописа Презентовање на сајту школе Укључивање родитеља у активности секције Покретање иницијативе код представника локалне заједнице за стварање безбједног окружења школе