Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Шта је наука?.
Advertisements

PRIMENA OBRAZOVNIH TEHNOLOGIJA NA UNIVERZITETU
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Prezentacija rezultata ankete
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Електронским учењем до креативне наставе
Физика околине.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Prezentacija tema završnih radova po Katedrama
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Физика као наставни предмет
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Upravljanje odnosima s javnošću
УПРАВЉАЊЕ НАНОСОМ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Станимир Костадинов, ред. проф.
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
Шта је портфолио професионалног развоја?
Organizacija preduzeća
Специјализована ИТ одељења
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Стручно усавршавање у установи
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Физика 1 ИТ.
PRIMENA INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Увод у објектно оријентисано програмирање
DETALJAN OPIS PROJEKTA
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
Engleski jezik I Uvodno predavanje
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Uvod u pravo Evropske unije
Oblast Tehnika (Agrotehnika,Tehnička sredstva u poljoprivredi) Uzrast
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
METODE PREZENTACIJE NASTAVNO OSOBLJE: Dr Branko Kolin, red. prof. Dr Goran Milić, docent Godina slušanja: II Semestar: III Tip predmeta: opšteobrazovni.
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Integrisane marketinške komunikacije
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Mehanika Šifra predmeta Status predmeta Semestar Broj ECTS Fond časova
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор Изборни предмет за студенте 1. године студијског програма ОАС Информационе технологије – ИТ (ИАС ТИ - у 3. семестру ОБАВЕЗАН) Психологија Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор

Изборни предмети у овој групи: Детаљније упознавања са изборним предметом за све студенте 1. године студијског програма Информационе технологије на првом часу по распореду ЧЕТВРТАК , 7. ОКТОБАР, 13 САТИ Изборни предмети у овој групи: Физика 1 Психологија Бирате лично попуњавајући одговарајући упитник на часу представљања предмета, а најкасније до краја седмице. Предајете на том часу или у студентској служби!

Психологија Предмет слушате у 1. семестру Три часа седмично 2 часа предавања и 1 час вежби Предиспитне обавезе реализујете у току семестра и тако полажете део предмета, а на крају семестра полажете завршни испит (део градива усмено)

Зашто учите овај предмет? Да би препознавали психичке процесе, особине и појаве Да би објашњавали основне психолошке појмове и теорије Да би разумели функционисање личности и психички развој Да би препознавали ефекте чинилаца психичког развоја, развоја особе да би препознавали, анализирали и планирали процесе учења у оквиру и ван наставе, социјалну интеракцију и комуникацију Да би познавали психолошке димензије професионалног деловања професионалаца различитог профила и развијали сопствене професионалне вештине Да би лакше разумели друге и били толерантнији за различитости

Које садржаје изучавамо на часовима Психологије?

Методологија психолошких истраживања. А. део Психологија као научни систем, значај за професионално деловање различитих професионалних група (наставника, систем инжењера итд.). Методологија психолошких истраживања. Органске основе психичког живота. Основе опште психологије: когнитивни психички процеси; динамички психички процеси – емоционални процеси и конативни процеси. Појам личности, црте, структура и динамика личности. Појам и чиниоци развоја; законитости психофизичког развоја, критични периоди у развоју, зрелост. Развој психичких функција и процеса. Периодизација психичког развоја. Психолошке карактеристике појединих стадијума. Вежбе: Препознавање психичких процеса; повећавање интерперсоналне свесности; препознавање детерминанти психичког развоја, предвиђање тока психичког развоја. Б. део Психологија васпитања и образовања: подручја учења, школско учење, димензије учења. Фактори учења и памћења. Трансфер. Напредовање у учењу; проверавање, оцењивање и вредновање. Социјалне димензије васпитања и наставе: васпитање као психолошки процес; разредна клима, стилови васпитања, стилови руковођења. Социјалне димензије радног процеса. Индивидуализација: обдарени ученици, ученици са тешкоћама. Професионални развој. Основе психологије рада. Психологија наставника: личност наставника, успешност, улоге. Вежбе: Избор метода учења и управљање процесом учења. Планирање процедура праћења напредовања ученика. Динамика група. Идентификовање ученика са посебним карактеристикама. Улога наставника у планирању професионалног информисања и усмеравања ученика. Анализа посла и професионална селекција.

Како проверавамо научено? Задаци који се реализују у току наставе се проверавају и оцењују. После сваке целине полаже се колоквијум! Колоквијуми за А део су у облику теста знања! Датуми полагања колоквијума су на почетку семестра одређени! Студент који не положи одређени колоквијум, полаже га у следећем термину за колоквијуме! Б део је усмени део испита који се полаже на крају!

Које обавезе имате? Редовно похађање наставе – услов је квалитетног усвајања знања и усвајања вештина, да се предмет не би свео на меморисање чињеница јер учењем напамет се предмет не може савладати! ПРИСУСТВО И УЧЕСТВОВАЊЕ ОБАВЕЗНО! Највише 2 изостанка! Израда свих задатака на вежбама! Полагање предиспитних колоквијума (обавезних)! Ангажовање на часовима у дискусијама, групним и индивидуалним вежбама!

Из чега учите Психологију? Сепарати из уџбеника Психологија за наставнике – 1. део Аутора др Драгане Бјекић постављени на сајту ТФ у оквиру система за електронско учење Moodle на страници предмета Радни материјал и упутства за вежбе, домаћи задаци, помоћни текстови су изложени у уџбенику. Делови из уџбеника: Рот, Н., Радоњић, С. (2000..). Психологија, уџбеник за 2. разред гимназије….. Andrilović, V., Čudina, M. (1989). Osnove opće i razvojne psihologije, …. deo 113-177. Andrilović., V., Čudina, M. (1989). Psihologija učenja i nastave……. Додатни радни материјали на часовима.

Који су елементи завршне оцене? Резултати положених колоквијума! Квалитет задатака реализованих на часовима! Ангажовање на часовима при реализацији тих задатака и одговорност за квалитетну комуникацију на часу! Показатељи напредовања у остваривању циљева предмета!

Избор предмета Садржај предмета и колико Вас интересује! Да би се ДО 8. ОКТОБРА 2010. ГОДИЈЕ лакше определили између два предмета узмите у обзир: Садржај предмета и колико Вас интересује! Обавезе и задатке које треба да испуните у току семестра! Начин полагања! Пуно успеха у току студија на Техничком факултету!

Контакт са предметним наставником Кабинет 231 на другом спрату Време консултација: Непосредно после одржаних часова Петком од 13 до 14 Е-консултације: Електронском поштом: dbjekic@tfc.kg.ac.rs У оквиру система за е-учење Moodle за регистроване кориснике: ИТ лабораторија - Катедра за техничке и педагошке науке - предмет Психологија 2010/2011 др Драгана Бјекић, ванр. проф.