Сазнавање у настави Видови сазнања:

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Metodološki pristupi i metode u izučavanju SP
КОНТЕКСТУАЛИЗАЦИЈА ПУТ У ОТВОРЕНИ КУРИКУЛУМ
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Konto, kontni okvir, kontni plan
Оцењивање засновано на стандардима
Шта је наука?.
Проф. др Александар Милојевић АКАДЕМСКО ПИСАЊЕ
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Изборни предмети -докторске студије-
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Elektronički logički sklopovi i registri
Од права на партиципацију до праве партиципације
План и програми наставе и учења
Појам птице (Шта су птице?)
Прича о хлебу Вања Белецки
Медији у савременом друштву
Socio-kulturna teorija razvoja viših psihičkih funkcija
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Ekonomska statistika (Makroekonomski računi i modeli) -uvodno predavanje Prof.dr Maja Baćović
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Nastavna jedinica: 1.5. Elektronički logički sklopovi i registri
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Prezentacija rezultata ankete
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
КАКО ДА ПОМОГНЕМ ДЕТЕТУ У УЧЕЊУ.
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ПРАВИЛНО УЧЕЊЕ аутор: Нела Крањчевић, педагог.
Крагујевац, Маја Марковић Гашић
Електронским учењем до креативне наставе
Спаси воду спаси свој живот!.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Nastavna jedinica: 1.5. Elektronički logički sklopovi i registry
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Физика као наставни предмет
План и програм индивидуалног третмана
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Стручно усавршавање у установи
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
Eksperiment.
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Sociologija sa sociologijom prava
ЧИТАЊЕ РЕВИЗОРСКИХ ИЗВЕШТАЈА
Анализа структуре.
Тема 2. Принципи конструктивизма у сврху примене технологије у настави - настава некад и сад проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
Унапређење локалних финансија
Metodologija istraživanja
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Medijska pismenost i mladi
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
Транскрипт презентације:

Сазнавање у настави Видови сазнања: Свакодневно (природно, лаичко, случајно) – стиче се неплански, неорганизовано и ненамерно, Научно – стиче се по утврђеној методологији, постављањем и доказивањем хипотеза, провером резултата, Сазнање у настави – остварује се у посебним условима чија је сврха да се тај процес убрза и учини ефикаснијим.

Нивои знања: Ниво репродукције – Ученик је способан да именује и распознаје карактеристике и елементе садржаја који су му изложени. Знање чињеница, појмова, принципа и генерализација које је ученик само у стању да репродукује, без дубљег улажења у њихова значења.

Ниво разумевања – Схватање значаја чињеница, термина и појмова у склопу веће целине; уочавање зависности међу појмовима; издвајање битног од небитног; објашњавање дефиниција, закона и правила; повезивање чињеница и логичко и самостално излагање ученог градива. Ученик усваја битно, повезује учено градиво и закључује, схвата узрочно – последичне односе, тумачи различите појаве и догађаје. Ученик даје научене примере принципа или поново формучише принцип, али својим речима. У стању је да користи научене принципе и правила када му се излажу већ познати примери, али није у стању да их примењује на решавање сасвим нових и непознатих проблема.

Ниво примене – Генерализовано знање, садржи увиђање суштинских односа, схватање општих правила и принципа. Да би могло да буде применљиво на нове ситуације, знање мора да буде довољно уопштено и ослобођено конкретног контекста у коме је први пут стечено. Ученик је у стању да примени научену генерализацију на специфичну ситуацију, то јест код решавања нових и непознатих проблема. Ученик независно и самостално употребљава и преноси стечено знање у новим ситуацијама и на непознатом материјалу. Индивидуално и критички приступа задатим проблемима, апстрахује их и уопштава, долази до принципа и законитости, испољава наклоност ка истраживању.

Етапе сазнајног процеса у настави Чулно сазнавање – засновано је на опажању (перцепцији). Доминира посматрање. Мисаона активност (мишљење) – подразумева примену више различитих мисаоних операција. Практична провера стечених знања (пракса).

Рецептивност у настави Рецептивност у настави је процес стицања готових, од стране наставника формулисаних и саопштених знања, при чему се потенцира памћење ученика а занемарују његови мисаони напори. Видови рецептивности Ex cathedra Диктирање (било који вид дословног преписивања или записивања задатих садржаја) Псеудоактивност

Активно стицање знања у настави Активности ученика: Слушање Читање Прављење теза, извода и графичких приказа Самостално репродуковање Дискутовање – супротстављање мишљења Истраживачко учење Решавање проблема