Проблемска ситуација Експериментисање Истраживачки рад ??? Досетљивост Маштовитост Оригиналност Комбинаторне способности Решавање проблема на више начина.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
[napisati ime inovacije]
Advertisements

Komunikacija ponašanje na Internetu Sanja Ružić
Računarstvo i informatika
Направити добру Power Point презeнтацију ...
ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
Знак једнакости =.
Мерење силе динамометром
Непроменљиве речи обрада
Добар дан, драга децо! Данас ћемо учити: САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ
Да се мало забавимо? Аутор презентације: Мирјана Рашић Митић,
Описивање Описивање.
Физика за 8. разред СВЈЕТЛОСТ Душанка Томић.
Бајка о рибару и рибици А. С. Пушкин
Замена места сабирака.
SISTEMI PODRŠKE.
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Kristalizacija limunske kiseline
Kako (pre)živeti na društvenoj mreži
Изборни предмети -докторске студије-
КОЦКА И КВАДАР.
ISPITIVANJE KVALITETA SOFTVERSKI GENERISANIH SEGMENATA U OBLASTI VREMENSKE SLOŽENOSTI ALGORITAMA ZA AUTOMATIZOVANO SASTAVLJANJE ISPITA     Đorđe Pešić,
Точак знања!.
1. час: Одељењска заједница
Kliknite ovde za unos prikaza časa u Word dokumentu!
SUNČEV SUSTAV.
VEDSKA MATEMATIKA (Trikovi lakšeg računanja) 
ГРАФИЧКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ
POSTULATI SPECIJALNE TEORIJE RELATIVNOSTI
КОМПЈУТЕРСКА СИМУЛАЦИЈА И ВЕШТАЧКА ИНТЕЛИГЕНЦИЈА
Konačni automati i regularni izrazi
Мала математичка игрица
PRAVOUGAONIK.
ЛИЧНЕ ЗАМЕНИЦЕ УПОТРЕБА ЗАМЕНИЦЕ ВИ.
6.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
Rješavanje jednadžbi 2.
229. Premestite četiri Od 20 palidrvaca sastavljeno je 5 kvadrata. Premestite 4 palidrvca da biste dobili 7 kvadrata
VIŠEDIMENZIONI NIZOVI
ЕЛЕКТРИЧНИ РАД И СНАГА. ЏУЛОВ ЗАКОН
Притисак чврстих тела.
1. задатак.
Strukturni (međusektorski) modeli
Усмено рачунање.
Periodične transakcije
Други разред Задаци са јабукама.
JEZIK RAČUNALA: bit i bajt
Odrediti ekvalentan kapacitet za sistem kondenzatora dat na slici.
ТРАНСФОРМАЦИЈА И РОТАЦИЈА
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
7.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
"С в е т и С а в а" Аранђеловац Симетрала дужи. Симетрала угла
О К Т А Н Т И Висока грађевинско-геодетска школа Београд /
Osnovne informacije o projektu
Organizacija preduzeća
Мр Оливера Васовић, дипл. инж. геод.
Osnovne informacije o projektu
Пресек два троугла у равни
Profesor Sead Rešić,van.prof
Анализа структуре.
Бројеви већи од 1000.
Наставна средства физике
Spektar elektromagnetnih talasa
Разломци Снежана Стефановић.
учитељица Лала, ОШ "Анта Богићевић" Лозница
Sastavni delovi su isti ali kad se razmeste nastane RUPA??
MATEMATIKA mr.sc.Lidija Pecko, savjetnica
Zbrajanje decimalnih brojeva
Dijeljenje decimalnih brojeva
Знак једнакости =.
Osnovne informacije o projektu
ВИСОКА ПОСЛОВНА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА ВАЉЕВО
Транскрипт презентације:

Проблемска ситуација Експериментисање Истраживачки рад ??? Досетљивост Маштовитост Оригиналност Комбинаторне способности Решавање проблема на више начина Флексибилност

1. На столу се налазе три палидрвца. Не додајући више 1. На столу се налазе три палидрвца. Не додајући више ниједно палидрвце, направити од три - четири, при чему ломљење палидрваца није дозвољено. РЕШЕЊЕ

2. Четири палидрвца поставити на столу тако да се добије седам?!. 2. Четири палидрвца поставити на столу тако да се добије седам?!. РЕШЕЊЕ

3. Помоћу два постојећа и три нова палидрвца, дакле пет палидрваца, показати да ипак два и три могу бити - осам?! РЕШЕЊЕ

4. На столу је 3 палидрваца. Додати још 6 тако да се добије тридесет три. На колико начина се то може учинити? РЕШЕЊЕ 1

4. На столу је 3 палидрваца. Додати још 6 тако да се добије тридесет три. На колико начина се то може учинити? РЕШЕЊЕ 2

5. Имате два палидрвца. Додајте још два тако да добијете сто један. 5. Имате два палидрвца. Додајте још два тако да добијете сто један. РЕШЕЊЕ

6. Од шест палидрваца направљен је број једна седмина (видети слику) 6. Од шест палидрваца направљен је број једна седмина (видети слику). Преместити само једно палидрвце, ако да се добије једна трећина. РЕШЕЊЕ

7. Од седам палидрваца направљен је број једна осмина Преместити само два палидрвца, тако да се добије једна половина. РЕШЕЊЕ

8. Од три цела и једног, на средини преломљеног, палидрвца састављен је број 411. Разместити сва палидрвца, једанпут, други пут, трећи и четврти пут, тако да се сваки пут добије већи број него претходног пута.

8. Од три цела и једног, на средини преломљеног, палидрвца састављен је број 411. Разместити сва палидрвца, једанпут, други пут, трећи и четврти пут, тако да се сваки пут добије већи број него претходног пута. РЕШЕЊЕ

9. Број 300 сложен је од 9 палидрваца (видети слику) 9. Број 300 сложен је од 9 палидрваца (видети слику). Не мењајући број палидрваца умањите га три пута. На колико начина се то може учинити? РЕШЕЊЕ 1

9. Број 300 сложен је од 9 палидрваца (видети слику) 9. Број 300 сложен је од 9 палидрваца (видети слику). Не мењајући број палидрваца умањите га три пута. На колико начина се то може учинити? РЕШЕЊЕ 2

9. Број 300 сложен је од 9 палидрваца (видети слику) 9. Број 300 сложен је од 9 палидрваца (видети слику). Не мењајући број палидрваца умањите га три пута. На колико начина се то може учинити? РЕШЕЊЕ 3

10. Помоћу 6 палидрваца написан је број 110 (видети слику) 10. Помоћу 6 палидрваца написан је број 110 (видети слику). Не мењајући број палидрваца, увећати тај број 9 пута. РЕШЕЊЕ

11. Од 12 палидрваца направљена је “једнакост” VI - IV = IX 11. Од 12 палидрваца направљена је “једнакост” VI - IV = IX. Као што видите она није тачна, јер VI - IV није IX. Преместите само једно палидрвце, тако да добијена једнакост буде тачна. Колико решења има дати проблем?

11. Од 12 палидрваца направљена је “једнакост” (видети слику) 11. Од 12 палидрваца направљена је “једнакост” (видети слику). Као што видите она није тачна, јер VI - IV није IX. Преместите само једно палидрвце, тако да добијена једнакост буде тачна. Колико решења има дати проблем? РЕШЕЊЕ 1

11. Од 12 палидрваца направљена је “једнакост” (видети слику) 11. Од 12 палидрваца направљена је “једнакост” (видети слику). Као што видите она није тачна, јер VI - IV није IX. Преместите само једно палидрвце, тако да добијена једнакост буде тачна. Колико решења има дати проблем? РЕШЕЊЕ 2

12. Дате су ''једнакости'': IV - III = VI; I - III = II; II + 0 = I; X - I = I које нису тачне Ваш задатак је да у свакој “једнакости” преместите само једно палидрвце и добијете тачне једнакости. РЕШЕЊЕ

12. Дате су ''једнакости'': IV - III = VI; I - III = II; II + 0 = I; X - I = I које нису тачне Ваш задатак је да у свакој “једнакости” преместите само једно палидрвце и добијете тачне једнакости. РЕШЕЊЕ

12. Дате су ''једнакости'': IV - III = VI; I - III = II; II + 0 = I; X - I = I које нису тачне Ваш задатак је да у свакој “једнакости” преместите само једно палидрвце и добијете тачне једнакости. РЕШЕЊЕ

12. Дате су ''једнакости'': IV - III = VI; I - III = II; II + 0 = I; X - I = I које нису тачне Ваш задатак је да у свакој “једнакости” преместите само једно палидрвце и добијете тачне једнакости. РЕШЕЊЕ

13. Колико се највише квадрата може направити са 6 палидрваца? 13. Колико се највише квадрата може направити са 6 палидрваца? РЕШЕЊЕ

14. Од 40 палидрваца направљена је квадратна мрежа 4 х 4, која садржи 16 јединичних квадрата. Колико на датој слици видиш различитих квадрата? Склонити 12 палидрваца, тако да добијена фигура садржи тачно 4 квадрата.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

БРОЈ КВАДРАТА 1х1 → 16 2х2 → 9 3х3 → 4 4х4 → 1 УКУПНО 30 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 БРОЈ КВАДРАТА 1х1 → 16 2х2 → 9 3х3 → 4 4х4 → 1 УКУПНО 30

14. Од 40 палидрваца направљена је квадратна мрежа 4 х 4, која садржи 16 јединичних квадрата. Колико на датој слици видиш различитих квадрата? Склонити 12 палидрваца, тако да добијена фигура садржи тачно 4 квадрата.

14. Од 40 палидрваца направљена је квадратна мрежа 4 х 4, која садржи 16 јединичних квадрата. Колико на датој слици видиш различитих квадрата? Склонити 12 палидрваца, тако да добијена фигура садржи тачно 4 квадрата.

15. Пред вама је кућица“саграђена” од 10 палидрваца 15. Пред вама је кућица“саграђена” од 10 палидрваца. Преместите само два палидрвца, тако да кућа буде окренута на другу страну.

15. Пред вама је кућица“саграђена” од 10 палидрваца 15. Пред вама је кућица“саграђена” од 10 палидрваца. Преместите само два палидрвца, тако да кућа буде окренута на другу страну.

16. Крава “направљена” од 15 палидрваца усмерила је свој поглед у лево 16. Крава “направљена” од 15 палидрваца усмерила је свој поглед у лево. Преместите само два палидрвца, тако да крава гледа у десно.

16. Крава “направљена” од 15 палидрваца усмерила је свој поглед у лево 16. Крава “направљена” од 15 палидрваца усмерила је свој поглед у лево. Преместите само два палидрвца, тако да крава гледа у десно.

17. Дата су 3 палидрвца која чине троугао 17. Дата су 3 палидрвца која чине троугао. Додај и размести још 2 палидрвца, тако да добијеш још један троугао подударан са почетним троуглом.

18. Дата су 3 палидрвца која чине троугао 18. Дата су 3 палидрвца која чине троугао. Додај и размести још 3 палидрвца, тако да добијеш још три троугла подударнаа са почетним троуглом.

ИНИЦИЈАТИВА, САРАДЊА, СТВАРАЛАШТВО ИНИЦИЈАТИВА, САРАДЊА, СТВАРАЛАШТВО Иницијатива се подстиче занимљивим избором проблема Самостална конструкција сличних проблема

ИНИЦИЈАТИВА, САРАДЊА, СТВАРАЛАШТВО Рад у паровима код решавања задатих проблема Тимски рад у конструкцији нових оригиналних проблема

ИНИЦИЈАТИВА, САРАДЊА, СТВАРАЛАШТВО Оригиналност Маштовитост Досетљивост Комбинаторне способности Флексибилност Решавање проблема на више начина