Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Од права на партиципацију до праве партиципације
Advertisements

Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Сарадња кадра у ПУ и школи
Ефективна комуникација у процесу управљања вртићем
Meтодика наставе физике
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Упутство о друштвеној одговорности
Електронским учењем до креативне наставе
Kako poticati profesionalni razvoj učenika u osnovnoj školi
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Да ли су нам потребне школске униформе?
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Покрајински секретар за образовање
ПРОЈЕКАТ “ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА” ОШ”ЧИБУКОВАЧКИ ПАРТИЗАНИ”
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Шта је портфолио професионалног развоја?
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Православни Катихизис
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Ministarstvo prosvjete i sporta
ИОП (ИНДИВИДУАЛНИ ОБРАЗОВНИ ПЛАН).
Ministarstvo znanosti i obrazovanja – novosti i naglasci -
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Osnovne informacije o projektu
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
ИНТЕРНА ЗАШТИТНА МРЕЖА.
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ПРОФЕСИОНАЛНИ ПОРТФОЛИО
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада Биљана Лајовић, Завод за унапређивање образовања и васпитања

Основни појмови Компетенције: знања, вештине и ставови Запослени који обављају образовно – васпитни рад: наставник,васпитач и стручни сарадник (али и директор и сви запослени...) Васпитни рад: разноврсна одређења (заједничко - развијање позитивних особина, ставова, вредности)

СТАТУС ВАСПИТНОГ РАДА ЈЕДАН УГАО ПОСМАТРАЊА СТАТУС ВАСПИТНОГ РАДА ЈЕДАН УГАО ПОСМАТРАЊА Министарство: Закон и приоритети ВАСПИТНИ РАД Понуда програма с у У области васпитног рада Похађање програма су У области васпитног рада

Закон о основама система образовања и васпитања Циљеви образовања и васпитања (члан 4.) Општи исходи и стандарди образовања и васпитања (члан 5.)

ПРИОРИТЕТИ ЗА НАРЕДНЕ 3 ГОДИНЕ: превенција насиља, злостављања и занемаривања; превенција дискриминације; инклузија деце и ученика са сметњама у развоју и из друштвено-маргинализованих група, као и индивидуални образовни план; комуникацијске вештине; учење да се учи и развијање мотивације за учење; јачање професионалних капацитета запослених, нарочито у области иновативних метода наставе и управљања одељењем; сарадња са родитељима, ученицима, ученичким парламентима; информационо-комуникацине технологије.

Пријављени/одобрени програми школска 2008/2009. Пријављени/одобрени програми школска 2008/2009.

Извештај о реализацији програма школска 2008/2009. година

Број реализованих семинара

Број учесника семинара

Најчешће реализовани програми Назив програма Статус програма Област Број реализација Број учесника Просечна оцена Школско оцењивање у основној и средњој школи обавезни Васпитни рад и општа питања наставе 147 4.197 3,68 Активно учење/настава 63 1.522 3,69 Примена тестова знања у основној и средњој школи Васпитни рад и општа питања наставе 60 1.549 3,72 Наставник као креатор климе у одељењу изборни 57 1.642 3,56

Најчешће реализовани програми Назив програма Статус програма Област Број реализација Број учесника Просечна оцена Умеће комуникације: Како да говоримо да би ученици желели да нас чују и како да их слушамо да би желели да разговарају са нама обавезни Васпитни рад и општа питања наставе 44 1.257 3,83 Тајне читања лектире 2 изборни Српски језик и књижевност 43 2.019 3,69 Самовредновање у функцији развоја школа/установа 42 1.276 3,65 Компетентан наставник између теорије и праксе 1.127 3,75

Компетенције

Унапређивање компетенција 1. део Унапређивање компетенција 1. део ЗНАЊА: развојне карактеристике деце, права и обавеза деце, прописи , технике подржавања деце у исказивању мишљења, ставова (дебата, дискутовање, аргументација), технике и активности за развијење свести о себи и позитивне слике о себи , облици партиципације деце-активни партиципативни приступ, трансфер знања, различити стилови учења ………

Унапређивање компетенција 2. део Унапређивање компетенција 2. део ВЕШТИНЕ: медијација, управљање одељењем, конструктивно решавање конфликата, вођењe мини пројеката и акција, интерактивни рад, aктивно слушање, тимски рад ………

Унапређивање компетенција 3. део Унапређивање компетенција 3. део СТАВОВИ: позитиван однос према: целоживотном учењу, партиципацији деце... толеранција, уважавање различитости, сарадња, против предрасуда и дискриминације

Како? Идентификовње “васпитних проблема” у установи Анализа потреба и планирање СУ у складу са тим Похађање одговарајућих програма и других облика СУ Примена знања и вештина стечених стручним усавршавањем Размена стечених знања у оквиру школе Праћење ефеката примене знања и вештина стечених стручним усавршавањем Израда пројеката Повезивање школе и локалне заједнице Укључивање родитеља у активности школе База примера из праксе Форум Формирање мреже школа и размена искустава Демократизацијом односа у школи – укључивањем деце у доношење одлука које их се директно тичу, уважавањем... ......

Завод за унапређивање образовања и васпитања, Биљана Лајовић Завод за унапређивање образовања и васпитања, Београд, Фабрисова10 biljana.lajovic@zuov.gov.rs У припреми презентације учествовале Тања Шијаковић Смиљана Грујић Мирјана Тркуља