Лековите и ароматичне биљке

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
VII i VIII razred u Matematičkoj gimnazijI
Advertisements

ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ III ГОДИНА V СЕМЕСТАР VI СЕМЕСТАР
ВОЋЊАК.
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
Појам птице (Шта су птице?)
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
POREĐENJE KARAKTERISTIKA KOLABORACIJE
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
ПРОРАЧУН ПОВРШИНЕ РАСАДНИКА
Унапређивање наставе употребом информационо комуникационих технологија
Radio novinarstvo- uvodno predavanje
Заштићена подручја и њихов утицај на повећање привлачности простора Републике Србије Стојановић Верица, Драгана Петраш Завод за заштиту природе.
Prezentacija rezultata ankete
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Предавач: Маја Димитријевић Асистент: Јована Сабљић
Meтодика наставе физике
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
ПРИКАЗ ИЗБОРНОГ ПРЕДМЕТА: ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРИЈЕ АЛГОРИТАМА
doc. dr Nataša Simeunović
Физика околине.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Mediji u kriznim situacijama- uvodno predavanje
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Аерозагађења и шумски екосистеми
Физика као наставни предмет
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
УПРАВЉАЊЕ НАНОСОМ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Станимир Костадинов, ред. проф.
Врста и ниво студија: Основне академске студије
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Земљиште и технике биоинжењеринга
Водопривреда брдско-планинских подручја
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
195 sati. 45 sati predavanja, 30 sati seminara i 120 sati vježbi.
Физика 1 ИТ.
PREZENTACIJA KOLEGIJA METODE DALJINSKIH ISTRAŽIVANJA U GEOLOGIJI
PRIMENA INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Увод у објектно оријентисано програмирање
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
Напредни курс из рачунарских архитектура
Uvod u pravo Evropske unije
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
Зелена економија и административни капацитети Србије
Основи музичке културе
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Пондерисање 4/5. октобар
METODE PREZENTACIJE NASTAVNO OSOBLJE: Dr Branko Kolin, red. prof. Dr Goran Milić, docent Godina slušanja: II Semestar: III Tip predmeta: opšteobrazovni.
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Ministarstvo zaštite životne sredine
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Транскрипт презентације:

Лековите и ароматичне биљке НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Проф. др Драгица Д. Обратов – Петковић Асистент: Мр Ивана Р. Бједов Година студија: II Семестар:III Број ЕСПБ: 6 Услов за упис предмета: Потврда о похађању наставе из предмета “Хортикултурна ботаника” (потпис).

Зашто да одаберем предмет? Наставни значај Значај за рад у пракси Стицање основних и примењених знања о лековитим и ароматичним биљкама, њиховој морфологији, екологији, начину коришћења на принципима одрживог развоја и законској регулативи из области лековитих и ароматичних биљака. Стечена знања ће омогућити адекватну употрбу лековитих и ароматичних биљака у пејзажном пројектовању и расадничкој производњи. Зашто да одаберем предмет?

САДРЖАЈ ПРЕДМЕТА Дефиниција и номенклатура лековитих и ароматичних биљака у складу са европским директивама. Самоникле лековите и ароматичне биљке. Систематски положај. Синонимика. Домаћи називи. Биологија. Станишни услови. Распрострањење у Србији и опште распрострањење. Морфолошка својства вегетативних и репродуктивних органа. Начин прикупљања и коришћења. Лековити састојци и начин употребе. Домаће и страно тржиште. Легислатива у области лековитих и ароматичних биљака. Еколошке карактеристике ових биљака, које су битне за њихову употребу у пејзажном пројектовању. Гајење и начин размножавања самониклих лековитих и ароматичних биљака.

Методе извођења наставе Настава се изводи кроз тематска предавања, вежбе и консултације.

литература Обратов-Петковић, Д. (2006): Самоникле лековите биљке. Пољокњига. Београд. Обратов-Петковић, Д., Ђукић, М. (2000): Мала флора Авале. Агена. Београд. Јанчић, Р., Стошић, Д., Дукић, М., Лакушић, Б. (1995): Ароматичне биљке Србије. Београд. Јанчић, Р. (1996). Лековите биљке са кључем за одређивање. Београд. Начин оцењивања - структура поена: Активност на предавањима: 3 поена Активност на вежбама: 3 поена Семинарски рад: 34 поена Испит: 60 поена Испит је могуће полагати парцијално.