Скинути презентацију
Отпремање презентације траје. Молимо да сачекате
1
Основи музичке културе
Прва година
2
Oснови музичке културе
Назив предмета – ОСНОВИ МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ Смер: Учитељ (I година, I семестар) Смер: Васпитач (I година, I семестар) Број ESPB бодова - 5 Фонд часова х 5 Вежбе изводи асистент – мр Богдан Ђорђевић
3
Садржај Теоријска настава - Теорија музике.
Практична настава – Вокално – инструментални практикум - Клавир. (eлементи нотног система; oсновни појмови у музици; метрика; ритмика; лествице; интервали; акорди; cолфеђо; певање и свирање дечијих песама за клавир; историја музике и познавање музичке литературе, познавање музичких инструмената и музичких облика)
4
Вежбе #1 1. Појам музике (звук, тон, имена тонова, тонски систем);
2. Поставка десне руке на клавијатури. Увежбавање прстореда
5
Вежбе #2 1. Линијски систем, виолински кључ, ноте, трајање нота, паузе. 2. Поставка леве руке. Увежбавање прстореда
6
Вежбе #3 1. Бас кључ. Вежбање нотног писма.
2. Усклађивање леве и десне руке.
7
Вежбе #4 1. Интервали (Величине и врсте интервала). Подела по звучности. 2. Наизменично и истовремено свирање и промене позиција.
8
Вежбе #5 1. Повишени и снижени тонови.
2. Вежбање свирања на инструменту и читање нота
9
Вежбе #6 1. Дурске лествице са повисилицама.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама
10
Вежбе #7 1. Дурске лествице са снизилицама.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама
11
Вежбе #8 1. Молске лествице са повисилицама (природни, хармонски и мелодијски). 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
12
Вежбе #9 1. Молске лествице са снизилицама (природни, хармонски и мелодијски). 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
13
Вежбе #10 1. Ритам, Такт, Метрика.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
14
Вежбе #11 1. Акорди и тоналне функције, квинтакорд.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
15
Вежбе #12 1. Акорди и тоналне функције, секстакорд.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
16
Вежбе #13 1. Акорди и тоналне функције, квартсекстакорд.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
17
Вежбе #14 1. Доминантни септакорд.
2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
18
Вежбе #15 1. Динамика, темпо, артикулација, помоћни знаци и скраћенице. 2. Анализа, свирање и певање дечијих песама.
19
Циљ и исход предмета Циљ предмета
Оспособити студенте - будуће учитеље и васпитаче за самостално извођење наставе из предмета Музичка култура и Музичко васпитање у разредној настави основне школе и предшколским установама. Исход предмета Унапређeње музичке писмености и вокално - инструменталних способности студената.
20
Број сати наставе Свака од 5 група студената на вежбама у току сваке недеље има двочас у трајању од 90 минута.
21
Предиспитне обавезе Предавања – 15 поена Вежбе – 15 поена
Семинарски рад – 5 поена Колоквијум – 10 поена Активност на вежбама – 5 поена
22
Семинарски радови (Word, Times New Roman, Font Size 12, Line spacing 1,5 , Justify)
Колоквијум – писмени тест (Дурске и молске лестивице, интервали) Активност (Свирање и певање песама и усмена активност на часу – провера пређеног градива) Свих 15 радних недеља студенти практичним бежбама указују на спремност и оспособљеност нотног певања и свирања на инструменту (укупно 50 поена).
23
Начин оцењивања Завршни испит (Усмени испит) вреди 50 поена.
Анализа, певање и свирање композиција намењених дечјем узрасту. До 54 поена - оцена 5 (пет) Од 55 – 64 поена - оцена 6 (шест) Од поена – оцена 7 (седам) Од 75 – 84 поена – оцена 8 (осам) Од 85 – 94 поена – оцена 9 (девет) Од 95 – 100 поена – оцена 10 (десет)
24
Контролна и испитна питања
Контролна питања – вежбе – Звук и каквих има звукова; Музички тон; Тонски систем; Ноте; Где и како се бележе ноте; Кључ и име кључа; Лествица; Ступањ; 1/1 и ½; Интервал; Трајања тонова; Паузе; Нотне вредности; Музички метар; Такт; Тактирање; Ритам; Синкопа, Триола; Предтакт; Предзнаци; Тетракорд; Квинтни и квартни круг; Акорд; Темпо, Динамика... Испитна питања Завршни испит - Певање и свирање композиција за децу (укупно 50 поена) Свака анализирана песма, отпевана са текстом и солмизацијом, одсвирана мелодија са акордском пратњом, ритмички тачна, целовито интерпретирана укупно вреди 5 поена
25
Литература 1. Ђурковић - Пантелић, М. (1998). Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Шабац: Виша школа за образовањае васпитача. (27-55). 2. Тајчевић, М. (1997). Основи теорије музике. Београд: Књижевно-издавачка задруга Центар. (стр. 7-23; 27-40; 52-58; 62-73). 2. Вукомановић, Н. (1984). Растимо с песмом, 2. проширено издање, Горњи Милановац: Дечије Новине. (стр ). 3. Јабланов, Н. (2005). Народне песме и игре (за децу, родитеље, васпитаче и учитеље). Београд: Креативни центар. (стр ). 4. Манастериоти, В. (1987). Музички одгој на почетном ступњу. Загреб: Школска књига. (стр ). 5. Петровић, М. Л. (1995). Најмлађем пијанисти - школица за клавир, Ниво А. Књажевац: Музичко издавачко предузеће "Нота". (стр ). 6. Петровић, М. Л. (1995). Најмлађем пијанисти - школица за клавир, Ниво Б. Књажевац: МИП "Нота". (стр ). 7. Кршић, Ј. (2003). Почетна школа за клавир. Београд: Марцомпанy. (стр. 5-27). 8.Ђурковић - Пантелић, М. (1998). Методика музичког васпитања деце предшколског узраста, Шабац: Виша школа за образовање васпитача. ( ). 9. Вукомановић, Н. (1984). Растимо с песмом, 2. проширено издање, Горњи Милановац: Дечије Новине. 10. Јабланов, Н. (2005). Народне песме и игре (за децу, родитеље, васпитаче и учитеље). Београд: Креативни центар 11. Кнежевић С. и Ђорђевић Б. (2005). Методика почетне наставе музике, Сомбор: Учитељски факултет
Сличне презентације
© 2024 SlidePlayer.rs Inc.
All rights reserved.