Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе Иван Ружичић, професор филозофије, директор Гимназије у Чачку Врњачка Бања, 25-27. мај 2015.
„Да ли се у Србији тако мало улаже у образовање зато што је Србија сиромашна или је Србија сиромашна зато што тако мало улаже у образовање“
Како помоћи наставницима да развију сопствене способности, т. ј Како помоћи наставницима да развију сопствене способности, т.ј. да помогну сами себи да досегну сопствене циљеве?
КАКО УНАПРЕДИТИ ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНИ СИСТЕМ?
ПОДУЧАВАЊЕ ЈЕ ВИСОКО СТРУЧАН ПОСАО.
Глобални светски реформски покрет. Стандардизација Тржиште Мерење (примена модела из пословног света на школе)
Да ли се оценама ученика мери рад наставника?
Квалитет подучавања и школе је интеракција школе, ученика и њихових родитеља и то се не може мерити, јер сарадња, љубав, поверење нису мерљиве величине, јер наставник није продавац усисивача.
Паси Салберг “Финске лекције” Новоли, Београд, 2013. година “Вирус стандардизације”
Како раде најбољи? “ЉУДСКИ КАПИТАЛ” Финска, Јужна Кореја, Јапан, Холандија... “ЉУДСКИ КАПИТАЛ” САРАДЊА уместо ТАКМИЧЕЊА ПОВЕРЕЊЕ уместо контроле и разних инспекција АУТОНОМИЈА школе уместо централизација система Одговорност наставника, школе и локалне средине за квалитет школе уместо неодговорности, неефикасности, урушавању смисла школе
Стручно усавршавање наставника Централно акредитовање програма “јурњава за бодовима” Нема унапређења, подучавања и учења Локално развијати “предметну дидактику” Размена искуства и добрих примера из праксе Стицање звања у струци на основу истраживања и доприноса ПОДУЧАВАЊУ
... “Уместо да корачамо стазом реформи, понекад треба да застанемо и да се ОСВРНЕМО на оно што радимо”. Тибор Варaди “Демократија мора да буде основна вредност у свакој школи, као што је то у слободном друштву”. Паси Салберг
ХВАЛА