Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
VII i VIII razred u Matematičkoj gimnazijI
Advertisements

ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
ГЛОБАЛНЕ И ПАРЦИЈАЛНЕ ДРУШТВЕНЕ ГРУПЕ
RANGIRANJE UNIVERZITETA KAO PODSTICAJ RAZVOJA
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
Завод за унапређивање образовања и васпитања
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Konkurentnost je superiornost u odnosu na rivale, druge konkurente na tržištu Makro konkurentnost –sposobnost zemlje da nacionalne resurse usmjeri u pravcu.
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Razvoj, dostignuća i budući planovi
Студијски програм Пословно управљање Модул: Маркетинг менаџмент
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Готовост деце за школу Континуитет у сарадњи
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
Meтодика наставе физике
Крагујевац, Маја Марковић Гашић
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Упутство о друштвеној одговорности
INKLUZIVNO OBRAZOVANJE
Дијабетес у пракси Аутори: Биљана Зекановић, сестра на превентиви
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
IPA Komponenta IV. Razvoj ljudskih potencijala Završna konferencija projekta Radne sposobnosti - izvor znanja Slavonski Brod, 24. siječanj Velika.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
Покрајински секретар за образовање
Физика као наставни предмет
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
ГОДИШЊИ САВЕТОДАВНО ИНСТРУКТИВНИ РАД
ДАН ДЕВОЈЧИЦА.
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Шта је портфолио професионалног развоја?
Избор у звање научни сарадник кандидат: Никола Веселиновић
PREDSTAVLJANJE UNIJE POSLODAVACA SRBIJE, PARTNERA NA PROJEKTU
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Ministarstvo prosvjete i sporta
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Osnovne informacije o projektu
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
Međunarodna federacija računovođa
Finsko strukovno obrazovanje
Ciljevi mladih Sofija,
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Сиромаштво и друштвена изопштеност
Иницијативу су покренули
Мој портфолио.
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
Bezbednost u sportu, upravljanje rizicima i Menadžment u sportu
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Педагошка интеракција (социо-конструктивистичко становиште),
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе Иван Ружичић, професор филозофије, директор Гимназије у Чачку Врњачка Бања, 25-27. мај 2015.

„Да ли се у Србији тако мало улаже у образовање зато што је Србија сиромашна или је Србија сиромашна зато што тако мало улаже у образовање“

Како помоћи наставницима да развију сопствене способности, т. ј Како помоћи наставницима да развију сопствене способности, т.ј. да помогну сами себи да досегну сопствене циљеве?

КАКО УНАПРЕДИТИ ОБРАЗОВНО – ВАСПИТНИ СИСТЕМ?

ПОДУЧАВАЊЕ ЈЕ ВИСОКО СТРУЧАН ПОСАО.

Глобални светски реформски покрет. Стандардизација Тржиште Мерење (примена модела из пословног света на школе)

Да ли се оценама ученика мери рад наставника?

Квалитет подучавања и школе је интеракција школе, ученика и њихових родитеља и то се не може мерити, јер сарадња, љубав, поверење нису мерљиве величине, јер наставник није продавац усисивача.

Паси Салберг “Финске лекције” Новоли, Београд, 2013. година “Вирус стандардизације”

Како раде најбољи? “ЉУДСКИ КАПИТАЛ” Финска, Јужна Кореја, Јапан, Холандија... “ЉУДСКИ КАПИТАЛ” САРАДЊА уместо ТАКМИЧЕЊА ПОВЕРЕЊЕ уместо контроле и разних инспекција АУТОНОМИЈА школе уместо централизација система Одговорност наставника, школе и локалне средине за квалитет школе уместо неодговорности, неефикасности, урушавању смисла школе

Стручно усавршавање наставника Централно акредитовање програма “јурњава за бодовима” Нема унапређења, подучавања и учења Локално развијати “предметну дидактику” Размена искуства и добрих примера из праксе Стицање звања у струци на основу истраживања и доприноса ПОДУЧАВАЊУ

... “Уместо да корачамо стазом реформи, понекад треба да застанемо и да се ОСВРНЕМО на оно што радимо”. Тибор Варaди “Демократија мора да буде основна вредност у свакој школи, као што је то у слободном друштву”. Паси Салберг

ХВАЛА