ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
Advertisements

Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Изборни предмети -докторске студије-
МЕДИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
ДРВО У ГРАЂЕВИНАРСТВУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: др БИСЕРКА НЕСТОРОВИЋ
TREND 2019 XXV GODINA SKUPOVA TREND Prof. dr VLADIMIR KATIĆ
Doc. dr Mirjana Orašanin
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
Лековите и ароматичне биљке
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
Menadžment kvaliteta – vježbe broj 2: Obrasci za prikupljanje podataka
Radio novinarstvo- uvodno predavanje
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
Ekonomska statistika (Makroekonomski računi i modeli) -uvodno predavanje Prof.dr Maja Baćović
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
Предавач: Маја Димитријевић Асистент: Јована Сабљић
Meтодика наставе физике
Literatura Cotton, D., Faley, D. & Kent, S., (2012). Market Leader Pre-intermediate Business English Course Book. Pearson Longman, UK Rogers, J. (2012).
Шта је семинарски рад? Семинарски рад је писани рад једног студента или групе студената у коме се обрађује одређена тема.
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
ПРИКАЗ ИЗБОРНОГ ПРЕДМЕТА: ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРИЈЕ АЛГОРИТАМА
doc. dr Nataša Simeunović
Физика околине.
Prezentacija tema završnih radova po Katedrama
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
ДИЗАЈН Наставно особље: мр Јелена Матић, доцент
Аерозагађења и шумски екосистеми
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Предузетништво и мала и средња предузећа у шумарству
Upravljanje odnosima s javnošću
УПРАВЉАЊЕ НАНОСОМ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Станимир Костадинов, ред. проф.
Врста и ниво студија: Основне академске студије
СИГУРНОСТ НА РАДУ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Професор: Драган Лукачев
Organizacija preduzeća
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Organizacija “Izabrane teme”
DOBRODOŠLI NA DEPARTMAN ZA MATEMATIKU I INFORMATIKU
Земљиште и технике биоинжењеринга
Водопривреда брдско-планинских подручја
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ Гајење шума посебне намене
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Физика 1 ИТ.
PRIMENA INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Увод у објектно оријентисано програмирање
REHABILITACIJA INTELEKTUALNO OMETENIH OSOBA
Engleski jezik I Uvodno predavanje
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Multimedijalni sistemi
Uvod u pravo Evropske unije
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ НАСТАВНО ОСОБЉЕ др Раде Цвјетићанин ванр. проф.
ЕКОЛОГИЈА ДИВЉАЧИ НАСТАВНО ОСОБЉЕ: Др Драган Гачић, ванр. проф.
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Пондерисање 4/5. октобар
METODE PREZENTACIJE NASTAVNO OSOBLJE: Dr Branko Kolin, red. prof. Dr Goran Milić, docent Godina slušanja: II Semestar: III Tip predmeta: opšteobrazovni.
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Integrisane marketinške komunikacije
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Fakultet za poslovni menadžment Bar
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Mehanika Šifra predmeta Status predmeta Semestar Broj ECTS Fond časova
Транскрипт презентације:

ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД ПРЕДУЗЕТНИЧКА ЕКОНОМИЈА Проф. др Горан Ђоковић

Електронска пошта: goran.djokovic@mbs.edu.rs Пријем студената: Уводно предавање Предавач: Проф. др Горан Ђоковић Електронска пошта: goran.djokovic@mbs.edu.rs Пријем студената: Понедељак 12ч - 13ч. Кабинет 11, 4 спрат

Уводно предавање Eфикасна предузетничка економија представља кључни фактор привредног развоја. Растућа важност глобалне економије подстиче нас на нова размишљања и промишљања о перспективи предузетништва у оквиру домаће економије и међународним преспективама. Изучавањем тематике ПРЕДУЗЕТНИШТВА наглашавамо примењену перспективу предузетничке економије, иновација и менаџмента. Уместо бављења масом досадних чињеница које су застареле или ће ускоро застарити, изучавање ПРЕДУЗЕТНИШТВА наглашава јединствени аналитички оквир за студије пословне економије и предузетништва. Тај оквир ће вам уједно пружити алате који вам требају за разумевање трендова предузетничких варијабли. Подручје предузетничке економије је динамично и узбудљиво подручје.

Уводно предавање Изучавајући предузетничку економију стећи ћете вештине које ће вам користити у каријери, такође ћете и јасно разумети догађаје везане за предузетнички бизнис о којима често слушате, а увешће вас и у многе контроверзе о којима се расправља. Ове студије ће вам помоћи и у премошћавању јаза примене теорије у пракси. Али, и као и код свих осталих практичних дисциплина, познавање предузетништва значи само средство за остваривање неког циља. То значи да је управо сада време за предузетништво и иновације, да се развијају њихови основни принципи, пракса и предузетништво као дисциплина.

Садржај предавања је подељен на 26 поглавља: ПРВИ ДЕО - ПРЕДУЗЕТНИШТВО Садржај предавања је подељен на 26 поглавља: ПРВИ ДЕО - ПРЕДУЗЕТНИШТВО 1. ПРЕДУЗЕТНИШТВО 2. ПРЕДУЗЕТНИЧКЕ ОРГАНИЗАЦИОНЕ ПРОМЕНЕ 3. ПРЕДУЗЕТНИЧКА ЕКОНОМИЈА 4. ПРЕДУЗЕТНИШТВО И ИНОВАЦИЈЕ 5. ПЕРСПЕКТИВЕ И БУДУЋНОСТ ПРЕДУЗЕТНИШТВА ДРУГИ ДЕО – БИЗНИС ПЛАН 1. ПРЕДУЗЕТНИК И БИЗНИС ПЛАН 2. ПОЈАМ БИЗНИС ПЛАНА 3. ПРИПРЕМА ИЗРАДЕ БИЗНИС (ПОСЛОВНОГ ПЛАНА) 4. КАРАКТЕРИСТИКЕ ПОСЛОВНОГ ПЛАНА 5. ФОРМА И САДРЖИНА ПОСЛОВНОГ (БИЗНИС) ПЛАНА 6. НАЈВАЖНИЈИ ДЕЛОВИ БИЗНИС ПЛАНА

Садржај предавања ТРЕЋИ ДЕО – ПРЕДУЗЕТНИЧКИ МАЛИ БИЗНИС 1. ПОЈАМ МАЛОГ БИЗНИСА 2. ПОГЛЕД НА БИЗНИС 3. ПОЧЕТАК ПРЕДУЗЕТНИЧКОГ БИЗНИСА 4. ИЗБОР ПРАВОГ ПОСЛА 5. ДОНОШЕЊЕ ОДЛУКЕ О ЗАПОЧИЊАЊУ ПОСЛА (БИЗНИСА) 6. ПРЕДНОСТ ПОСЛА КОЈИ СЕ РАДИ ОД КУЋЕ 7. ИЗБОР ДОБРИХ НАЗИВА И ЛОКАЦИЈА 8. ОДРЕЂИВАЊЕ ФОРМЕ ПОСЛОВАЊА 9. НОВАЦ И НОВИ ПОСАО (БИЗНИС) 10. СТВАРАЊЕ ПОЗНАТОГ ПОСЛОВНОГ ИМИЏА 11. СТВАРАЊЕ ПРОФИТА 12. ОДРЕЂИВАЊЕ ЦЕНЕ ПРОИЗВОДА И УСЛУГА 13. ПРОЦЕС РАЗВОЈА БИЗНИСА

ЧЕТВРТИ ДЕО – ПОСЛОВНЕ КОМУНИКАЦИЈЕ Садржај предавања ЧЕТВРТИ ДЕО – ПОСЛОВНЕ КОМУНИКАЦИЈЕ 1. ВЕРБАЛНА (ДИРЕКТНА КОМУНИКАЦИЈА) 2. ИНДИРЕКТНЕ КОМУНИКАЦИЈЕ

Литература ЛИТЕРАТУРА: Основна: Проф.др Славко Каравидић, Др Марија Чукановић Каравидић, Предузетништво, ПЕП, Београд, 2010. Допунска Проф.др Радослав Авлијаш, Предузетништво и менаџмент МСП, Универзитет Сингидунум,Београд, 2010.

Методе извођења наставе Остваривање циљева предмета захтева примену више различитих метода извођења наставе: ПРЕДАВАЊЕ, односно преношење системских знања из литературе, ДИСКУСИЈЕ НА ЧАСУ, ПРЕЗЕНТАЦИЈА ИНДИВИДУАЛНИХ И ГРУПНИХ СЕМИНАРСКИХ РАДОВА, АНАЛИЗА СЛУЧАЈЕВА ИЗ ПРАКСЕ, КОЛОКВИЈУМ - тест провере знања студента ( раде се 2 колоквијума) , ИСПИТИВАЊЕ.

Предиспитне обавезе студената ОБАВЕЗНО ПРИСУСТВО НАСТАВИ АКТИВНО УЧЕШЋЕ У ТОКУ НАСТАВЕ ПРИСУСТВО ВЕЖБАМА ИЗРАДА ТЕСТА 1 – ПРВИ КОЛОКВИЈУМ ИЗРАДА ТЕСТА 2 – ДРУГИ КОЛОКВИЈУМ ИЗРАДА И УСМЕНА ПРАЗЕНТАЦИЈА СЕМИНАРСКОГ РАДА

Оцењивање студента Укупна оцена студента је резултат броја стечених поена према следећем распореду: 95 – 100 поена, оцена 10 85 – 94 поена, оцена 9 75 – 84 поена, оцена 8 65 – 74 поена, оцена 7 55 – 64 поена, оцена 6 0 - 54 поена, оцена 5