ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Komunikacija ponašanje na Internetu Sanja Ružić
Advertisements

Kultura javnoga govora
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Направити добру Power Point презeнтацију ...
ЧОВЕК И РАД.
КРЕТАЊЕ ПРОИЗВОДИ ЗВУК
SISTEMI PODRŠKE.
69. Основне сметње и њихово отклањање.
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
Да поновимо:. Здравствено васпитни рад у превенцији менталних и емоционалних поремећаја.
Kako (pre)živeti na društvenoj mreži
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Bajka u radu s djecom i odraslima
25.Звучна сирена.
REZULTATI POSLOVANJA PREDUZEĆA
КВИЗ ПОКРЕНИ КВИЗ.
ОРГАНИЗАЦИЈА ПАРКИРАЛИШТА И ИЗРАЧУНАВАЊЕ ПРИХОДА ОД ПАРКИРАЊА
ВРСТЕ ТРЕТМАНСКИХ ЈЕДИНИЦА
VEDSKA MATEMATIKA (Trikovi lakšeg računanja) 
SIGURNO VOĐENJE GRUPE NA IZLETE I TURE
Dr Momir Praščević, red. prof.
Kako koristimo Internet!?
О ПОСТУПЦИМА ОСАМОСТАЉИВАЊА У АНДРИЋЕВИМ ЗНАКОВИМА ПОРЕД ПУТА
TELEFONIRANJE I ELEKTRONSKA KOMUNIKACIJA
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Vježbe 3: Izgradnja tima
ЛИЧНЕ ЗАМЕНИЦЕ УПОТРЕБА ЗАМЕНИЦЕ ВИ.
Istorija novinarstva počevši od praistorijskog doba
Гласно - тихо.
KOMPENZACIJA, CESIJA, ASIGNACIJA
NEŽELJENI KONTAKT.
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
мр.сци Велибор Срдић, виши асистент
21. Основни појмови и величине
КОМУНИКАЦИЈА И КУЛТУРА
Tehnologija spajanja savremenih materijala
OSI referentni model Miljan G. Jeremić.
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Отпор кретању тела.
VEZE IZMEĐU SLAJDOVA 8. razred.
TREZOR RUSKE FEDERACIJE
Logički sklopovi Zadaci.
РАЗГОВОРНИ ЈЕЗИК - ужи избор лексике - једноставне реченице - интонација, експресивност су прилагођени усменој комуникацији - честа је употреба архаизама,
Olivera Kujundžić Ministarstvo održivog razvoja i turizma Oktobar 2017
Златна правила лепог понашања
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
4. OBRADA ZVUKA I VIDEOZAPISA
RAČUNARSKE MREŽE.
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
OŠ Dragojle Jarnević GLOBE program
Primjer održivosti bioreaktorskog odlagališta komunalnog otpada Autori: Marin Herenda, dipl.ing.prom. Kristina Tomašić, dipl.ing.građ. H-PROJEKT.
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
INTERNET 5. razred.
IPX/SPX.
Uvod u znanstveni rad Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji Uvod u znanstveni rad 2008./2009.
Слушање музике.
PROFIL INTERNET Internetski servisi.
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
Основи музичке културе
Logičko projektovanje računarskih sistema 2
Individualno i društveno ponašanje Približavanje Bogu
НАСТАВНИ ПРЕДМЕТ-ПРОТЕТИКА И ОРТОТИКА
SPECIFIČNI TESTOVI U REKREACIJI I FITNESU
Medijska pismenost i mladi
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

ВЕРБАЛНА И НЕВЕРБАЛНА КОМУНИКАЦИЈА

– вербална комуникација КАКО је речено (карактеристике гласа) ШТА је речено – садржај – вербална комуникација КАКО је речено (карактеристике гласа) – паравербална комуникација ШТА ЈЕ ПРАТИЛО говор (контекст) - невербална комуникација

Вербална комуникација Вербална комуникација може бити: 1. усмена и 2. писана Писана комуникација обезбеђује записе за будућност. Предности и недостаци Усмена комуникација важно је знати због чега улазимо у конверзацију понашање током разговора треба прилагодити особи или особама са којима разговарамо пожељно је запамтити имена саговорника. треба бити активан слушалац.  

Вербална усмена комуникација Трба водити рачуна о: интонацији избегавати мононију и једнобојност у гласу, наглашавати битне сегменте усклађивању фацијалне експресије са говором.

Паравербалне комуникације: Брзина Ритам Јачина гласа Боја гласа Арткулација Мелодија Јасноћа Смејање и други гласови

Тон гласа: тон не би требало да буде превише груб, али ни превише умилан. Важно је да тон буде самоуверен. Интензитет (јачина) гласа: што је интензитет већи разумевање саговорника је боље. Промена јачине (интензитета) звука односно гласа даје осећај динамичности.  Боја гласа: условљена полом и физиолошким карактеристикама човека, међутим може бити и релевантан показатељ «психичког стања» особе. Висина гласа зависи од: природе и темперамента особе, од њеног васпитања, односа према саговорнику и тренутног расположења

Темпо се изражава бројем изговорених слогова у секунди Темпо се изражава бројем изговорених слогова у секунди. Брзина говора, односно темпо, зависи од: спољашњих фактора и унутрашњих фактора Вокална бука помаже у изражавању ставова и осећања (смех, крике радости односно уживања, бола као и уобичајене изразе гађења, тријумфа и слично)  

Коришћење паузе Паузе могу бити: гласне и безгласне. Пауза може бити: Паузе могу бити: гласне и безгласне. Пауза може бити: Логичка или пауза разграничења Психичка Ритмичка Техничка Пауза услед истицања Пауза оклевања Пауза прекида говора  

Невербална комуникација процес комуникације кроз примање и слање негласовних порука потврђује изговорено, обликује, мења, допуњује вербално, изражава емоције, намере и очекивања, пружа информације о реаговању на дато саопштење, пружа информације о нама.

Невербална комуникација има вишеструке функције: користи се да би нагласила вербалну поруку, допуњује вербалну поруку, али може бити и контрадикторна са њом. регулише интеракције може бити замена за вербалну поруку

Канали невербалне комуникације Контакт очима Изрази лица Покрети главом Гестови и покрети тела Држање и став Раздаљина и оријентација Додир Изглед