Unutrasnji magistralni

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
UVOD Upravljanje realizacijom investicije (upravljanje izgradnjom objekata) podrazumeva tehnički, ekonomski i pravni koncept, bilo koja faza realizacije.
Advertisements

Мале хидроелектране у Републици Српској
Planiranje i analiza poslovanja
SMANJENJE GUBITAKA U MREŽI BARA KAO REZULTAT IZMJEŠTANJA I UGRADNJE NOVIH BROJILA I UVOĐENJA AMM-a Sve studije gubitaka električne energije,koje su do.
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
Град Ужице Инвестициони програм централне припреме и соларног грејања санитарне топле воде на Градском базену.
BIZNIS PLAN !!! Veljković Uroš 157/09 Ristović Danilo 08/09
MEĐUNARODNO FINANSIJSKO PRAVO
STUDIJA OPRAVDANOSTI most Verige (Kamenari-Lepetani)
САВРЕМЕНО ДРУШТВО И ЕКОЛОШКИ ПРОБЛЕМИ
Управљање инвестицијама
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Пројектовање нето новчаног тока
EKONOMIKA PREDUZEĆA Nastavnik: dr. sc. Jasmin Halebić
САОБРАЋАЈ.
EKONOMSKI ZNAČAJ I ULOGA TURIZMA
Текст задатка, Помоћне радње, Поступак израде задатка и књижења
Obnovljivi izvori energije i njihov uticaj na životnu sredinu
EKONOMSKA ANALIZA DOBITI I TROŠKOVA IMPLEMENTACIJE NAPREDNIH MREŽA
Дисконтна стопа.
Doc. dr Mirjana Orašanin
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
energetski održiv grad
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
ПРИЗНАВАЊЕ РАСХОДА.
Mogućnosti dodjele bespovratnih sredstava - Proces odabira i najčešće pogreške kod izrade projektne prijave Organizacija događaja sufinancirana je sredstvima.
Doc. dr Mirjana Orašanin
Републичка агенција за просторно планирање
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
КОНФЕРЕНЦИЈА ЗА НОВИНАРЕ
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
LED IZVORI SVETLOSTI KAO ALTERNATIVA
INOVATIVNI TIM DUNĐER NIŠ
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Општина пријепоље Генерални пројекат повећања енергетске ефикасности санацијом јавне рАсвете у Општини пријепоље.
GLAVA XXI: INVESTICIJE
Цена капитала корпоративног предузећа
V Savjetovanje CG KO CIGRE
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Napredni imovinski standard uvod
Značaj objavljivanja finansijskih izvještaja za tržište kapitala
VREDNOST GRAĐEVINSKOG OBJEKTA
Natalija Radonjić, Spec. Sci. EE Velimirka Perišić, Spec. Sci. EE
Високоризични кредити у банкарском сектору Републике Србијe
СТРАТЕГИЈЕ ЛОКАЛНИХ САМОУПРАВА
Minimizacija gubitaka u prenosnoj mreži Srbije uticajem na tokove reaktivne snage V.Bečejac, M.Mosurović, B.Šumonja, D.Aničić.
Град Сремска Митровица
FINANSIJSKO RAČUNOVODSTVO
O ISTRAŽIVANJIMA TERMALNIH, MINERALNIH I NA PODRUČJU OPĆINE KAKANJ
RAZVOJ PROJEKTA JAVNO GOLF IGRALIŠTE PLAVA I ZELENA LAGUNA POREČ
BILANS STANJA.
UNAPRIJEĐENA METODA PROCJENE KAPACITETA PRIKLJUČENJA OBNOVLJIVIH IZVORA ENERGIJE NA DISTRIBUTIVNU MREŽU Autori: Vito Kumelj, dr. Gorazd Krese, dr. Dejan.
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
Investiraj u Loznicu
Procena vrednosti kapitala troškovnim pristupom
Prezentacija projekta Industrijske Zone Šepak-Faza II
dr.sc. Ivan Strnad, Pro Integris mr.sc. Ivan Višić, Pro Integris
PRORAČUN GRADA CRIKVENICE ZA GODINU
2.РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
Transformacija 35/0.4 kV (od 1948 DO 1964
Analiza i prikaz mjerenja ugrađenog monitoringa vibracija, vazdušnog zazora i magnetnog fluksa na HE „Perućica“ VI SAVJETOVANJE CG KO CIGRE Bečići, 14.
Izrada plana kapitalnih investicija
УРБАНИСТИЧКИ ЗАВОД БЕОГРАДА ЈАВНО УРБАНИСТИЧКО ПРЕДУЗЕЋЕ
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
Управљање инвестицијама
Sadržaj predavanja Uvod u postupak procjene Metodologija procjene
STRUČNA OBUKA ZA PROCENITELJE VREDNOSTI NEPOKRETNOSTI 09
Tржишна вредност и цена акција
Транскрипт презентације:

Unutrasnji magistralni STUDIJA OPRAVDANOSTI Unutrasnji magistralni poluprsten u Beogradu

1.PODACI O NARUCIOCU: Grad Beograd Autori studije: VGGS doo

2.UVOD cilj izrade studije: Beograd ima samo dva funkcionalna mosta koji povezuju stari deo Beograda (900.000 stanovnika) sa Novim Beogradom i Zemunom (400.000 stanovnika). Pogoršana pristupačnost, saobraćajno zagušenje, buka i zagađenje vazduha koji su posledica nedovoljnog kapaciteta prelaza preko reke predstavljaju jedan od najvažnijih gorućih gradskih problema. zadatak za izradu studije: Predloženi unutrašnji magistralni prsten biće oko 17 km dug. Deonica projekta koja će predstavljati prvu fazu biće približno 4km dugačka, od čega će 3 km obuhvatati novi most preko reke Save i povezane prilazne puteve na vijaduktima. dokumenta koriscena za izrade studije: Generalni urbanistickiplan Beograda i Novog Beograda, tehnicki, ekonomski, geoloski, seizmicki, geodetski i hidroloski plan, saobracajni uslovi i podaci

rezultat prethodne studije opravdanosti: Na osnovu detaljne saobraćajne i ekonomske analize ustanovnjeno je: Na postojećoj mreži bi oko 2010. godine došlo do kolapsa. Zato je izgradnja I faze UMP-a neminovna nužnost. I faza UMP-a rasterećuje Gazelu za 28-30% i donosi velike saobraćajne uštede. Uštede vremena 2009. godine iznose 4.600 h/dan, 2029. godine čak 18.200 h/dan. Ekonomsko vrednovanje je pokazalo pozitivnu neto sadašnju vrednost. Diskontirane direktne koristi 24% celogodišnjeg saobraćaja u 30 godina za 138% premašuju troškove. Konstatovane su i znatne posredne koristi koje se ukazuju u obliku indukovanih uticaja nove saobraćajnice. I faza UMP-a će saobraćajno dobro funkcionisati oko 10 godina. Najdalje do 2020. godine biće potrebno realizovati drugu i sledeće faze UMP-a.

3.SVRHA INVESTIRANJA drustveni ciljevi: bolja povezanost opstina,kao i rasterecenje saobracaja u gradu

ekonomski ciljevi: smanjenje cena putnih troskova, vremena putovanja kao i smanjenje stetnih gasova koja emituju vozila u gradu

4.OPIS OBJEKTA lokacija: Omladinskih Brigada-Pastroviceva; Novi Beograd-Beograd funkcija: povezivanje Novog Beograda sa Beogradom tehnicka dokumentacija: idejni projekat,generalni projekat vreme izgradnje: 5 godina

5.ANALIZA RAZVOJNIH MOGUCNOSTI INVESTITORA naziv i sediste investitora: Republika Srbija, grad Beograd struktura zaposlenih: pravna lica i ekonomisti bilans poslovanja: budzet za prethodnu godinu iznosio je 500 000 000 € , bez dugovanja

6.METODOLOSKE OSNOVE IZRADE STUDIJE zakoni: Zakon o planiranju i izgradnji

7.TEHNICKO-TEHNOLOSKO RESENJE IDEJNOG PROJEKTA proces izrade idejnog projekta: za izradu idejnog projekta predvidjeno je sest meseci graficki prikaz projekta: etape i faze izgradnje objekta: izrada unutrasnjeg magistralnog puta podeljena je na 3 etape po fazama

8.TRZISNI ASPEKTI Unutrasnji magistralni put je od velikog znacaja jer donosi mnoge prednosti gradu Beogradu kako sa finansijskog aspekta tako i sa aspekta ekologije

9.PROSTORNI ASPEKTI Postojeća mreža (stanje iz 2003. godine), spajanje Bulevara Vladimira Popovića sa Bulevarom Nikole Tesle i jugozapadni segment obilaznice i puta, koji su predmet investicije 1 faze UMP-a: veza Omladinskih brigada – novi most sa priključcima na ulice Omladinskih brigada, Španskih boraca, Proleterske solidarnosti I Jurija Gagarina, novi most, deonica do Paštrovićeve ulice, koja uključuje priključak Čukarica i priključak Požeška (sa denivelisanim ukrštanjem železničke pruge) sa novom deonicom Požeške ulice.

10.EKOLOSKI ASPEKTI smanjenje stetnih gasova koja emituju vozila u gradu

11.EKONOMSKI TROSKOVI troskovi izgradnje,nabavke i ugradnje opreme: Za izradu mosta i prilaznih puteva planirano je 127.118.644,00 €, dok bi ostali troskovi (idejni projekat,generalni projekat,tehnicka dokumentacija…) iznosili 1.358.682,00€

12.STRUKTURA KORISTI

13.FINANSIJSKA EFIKASNOST

Suma saobraćajnog opterećenja 14.ANALIZA RIZIKA FINANSIRANJA troškovi investicije parametar Suma saobraćajnog opterećenja 24% godišnjeg s. (2 JVČ+3 PVČ) 16% godišnjeg s. (1 JVČ+2 PVČ) investicija B/C 2,379 1,536 NPV (mio €) 157,511 61,256 EIRR (%) 12,4 9,2 Investicija+10% 2,163 1,397 146,085 49,833 11,7 8,6 Investicija+20% 1,982 1,280 134,659 38,407 11,0 8,0 Investicija+30% 1,830 1,182 123,245 26,993 10,4 7,5 Investicija+40% 1,707 1,102 112,512 16,26 9,9 7,0 Investicija+50% 1,594 1,029 101,264 5,12 9,4 6,7

15.ANALIZA IZVORA FINANSIRANJA   ulozeno % nova ulaganja ukupno Sopstvena Sredstva investitora 100 000 000 76,92 10 000 000 7,69 110 000 000 84,61 saulagac/ akcioni kapital 0,00 kredit 20 000 000 15,39 UKUPNO 30 000 000 130 000 000 Cene su izrazene u eurima €.

16.ZAKLJUCAK OPRAVDANOSTI INVESTICIJE Oko 2010 godine na postojećoj mreži dolazi do saobraćajnog kolapsa, zato je izgradnja I faze UMP-a nezaobilazna nužnost. Realizacijom I faze UMP-a rasteretiće se most Gazela za 28-30% i u oba vršna časa i u oba vremenska perioda donosiće značajne saobraćajne uštede (2011. godine uštede vremena iznose 4.600 sati na dan, a godine 2029 18.200 sati na dan), zato je izgradnja I faze UMP-a saobraćajno opravdana. Ekonomsko vrednovanje ukazuje da sadašnje koristi u 30-godišnjem periodu kod 6,5 % diskontnoj stopi za 138% prevazilaze sadašnje troškove povezane sa investicijom u I fazu UMP-a. To znači da je investicija u I fazu UMP-a ekonomski opravdana. Planirana izgradnja će doneti i značajne posredne koristi, koje se ogledaju u obliku induktivnih efekata nove saobraćajnice. Zato je investicija opravdana i zbog pozitivnih uticaja na širi društveni i ekonomski razvoj. I faza UMP-a će saobraćajno delovati oko 10 godina, tj. približno do 2020

Autori studije: Dimitrijevic Pavle 141/05 Ilic Ivan 301/05 Todorovic Nikola 196/06 Tasic Milisav 281/07 Drenovac Aleksandar 299/07 Zekic Dusan 145/06