RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
AKTIVNO UČENJE KAO POLAZIŠTE RADA S DAROVITOM DJECOM
Advertisements

DRIVEN Cilj EU projekta usklađivanja profesionalnih vještina instruktora (Obuka trenera za FCO – periodički trening) Zagreb, 9. prosinca Valérie.
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Samovrednovanje učenika i roditelja u OŠ Kostrena
Појам и суштина курикулума
Eksperimentalni program
ŠKOLSKI KURIKULUM Za školsku 2015./2016. godinu.
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
KPR u osnovnoj školi Doc. dr Mirjana Đorđević
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
VISOKA POSLOVNO- TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA U UŽICU
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
Припрема за СИР Курикулуми предшколског васпитања
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
Васпитно-образовни циљеви у теорији и пракси курикулума
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
Eksperimentalni program
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
SLOBODNO VRIJEME Tematski dan u VI. razredu MŠ Budinščina
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Agencija za mobilnost i programe EU
Физика као наставни предмет
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(Potencijalno) Daroviti učenici
Pripremila : Dijana Milanović, prof.
Praktične radionice za nastavnike i učitelje
Православни Катихизис
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O ODGOJU I OBRAZOVANJU U OSNOVNOJ I SREDNJOJ ŠKOLI NN 68/2018 od
Стручно усавршавање у установи
TEORIJA NASTAVE GOVORNOG I PISMENOG IZRAŽAVANJA
Školska knjižnica, Internet, mediji
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
195 sati. 45 sati predavanja, 30 sati seminara i 120 sati vježbi.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja – novosti i naglasci -
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Građanski odgoj i obrazovanje -izvannastavna aktivnost 1Gim i 1A razreda- IMOVINSKA KARTICA izrađivali smo imovinsku karticu.
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
POSLOVI U ŠKOLI U RAZDOBLJU OD DO
Finsko strukovno obrazovanje
Osnovne informacije o projektu
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
С о ц и о л о г и ј а С о ц и о л о г и ј а
Školska godina 2019./2020. Roditeljski sastanak Razrednik.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Hrvatski jezik online.
Povezanost digitalnih i tiskanih materijala
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA Marino Pešut, prof

Kurikulum??? Nekad! U pedagoškom razmatranju: Izvorno značenje Curriculum = od (lat.) tijek, slijed U pedagoškom razmatranju: U kasnoj antici (sedam slobodnih vejština - gramatika, retorika, dijalektika, aritmetika, geometrija, astronomija i teorija muzike) → srednjovjekovni fakulteti (sedam viteških vejština - jahanje, plivanje, mačevanje, gađanje lukom i strijelom, lov, stihotvorstvo, društvene igre) = opseg znanja i vještina Prijelazi iz 16. u 17. st. = redoslijed učenja gradiva po godištima = poistovjećivanje s nastavim planom i programom

Kurikulum ≠ Nastavni plan i program Kurikulum ??? Danas! U pedagogiji i didaktici = ciljno usmjeren pristup odgoju i obrazovanju kao relativno pouzdan, precizan i optimalan način provođenja fleksibilno planiranog procesa učenja, obrazovanja te stjecanja kompetencijskih sposobnosti Kurikulum ≠ Nastavni plan i program (Individualizirani pristup) (Uniformirana škola)

Odgojno - obrazovna (kurikulumska) područja Jezično-komunikacijsko Društveno-humanističko Matematičko-prirodoslovno Tehničko-tehnologijsko Tjelesno-zdravstveno Umjetničko Praktični rad i dizajniranje

Polazište za izradu školskog kurikuluma Nacionalni kurikulum (Okvir koji osigurava jednakost mogućnosti svim školama) 70% 30% Školski kurikulum (Osigurava prilagodljivost individualnim potrebama i specifičnosima lokalne zajednice u kojoj škola djeluje) ?

RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA CILJEVI UČENJA (potrebe) SADRŽAJI UČENJA UVJETI UČENJA (programiranje) (poučavanje) ISHODI UČENJA (vrednovanje)

RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA Ključna pitanja za određivanje ciljeva i ishoda učenja: U čemu se razlikuje učenik prije i nakon učenja? Što će učenik nakon učenja biti sposoban učiniti, a prije to nije mogao? Po čemu ćemo znati da je učenik zaista naučio ono što je ciljevima predviđeno?

Kriteriji za određivanje sadržaja učenja: ciljevi učeničke sposobnosti uvjeti učenja u školi osospobljenost nastavnika interesi učenika

Razrada prijedloga u zadanim obrascima aktivnost, program ili projekt cilj i zadaće namjena, sadržaji nositelji aktivnosti način realizacije; metode i sociološki oblici rada vremenik detaljni troškovnik načini vrednovanja i samovrednovanja

Koji programi čine sadržajnu strukturu? Izborni i fakultativni programi Izvannastavni i izvanškolski programi Druge odgojno obrazovne aktivnosti, npr. dodatni programi

Kada i kako (tko)? Na početku školske godine! Sastavnice školskog kurikuluma izrađuju se u obliku dokumenta koji se može osloniti na nastavni plani i program. I kao takav mora biti transparentan (na Web-u). Individualno Timski

Primjer

Literatura Prevšić V.(ur.)(2007.)Kurikulum.Zagreb, Školska knjiga MZOŠ RH (2007.)Strategija za izradbu i razvoj nacionalnog kurikuluma za... Zagreb