Стручно усавршавање у установи Пројекат у настави Приказ дела семинара Комуникација и интеракција у савременој школи Излагач: Тања Бабић Фебруар 2013. године ОШ “Милорад Мића Марковић” Мала Иванча
Комуникација и интеракција у савременој школи 1. Савремена схватања креативности и иновативности и њихово подстицање у савременој школи; значај и потреба сарадничких односа у образовно-васпитном раду, животу школе и професионалном развоју. 2. Комуникација, кооперација, интерактивна настава; сарадничке методе; тима; интеракција и ИКТ, трансфер знања у информационим условима; врсте сарадничких и партнерских односа у школи.
Комуникација и интеракција у савременој школи 3. Он-лајн професионалне заједнице, социјалне мреже и учење; одређивање креативног потенцијала и улога у тиму; комуникационе вештине; сараднички веб-алати; пројектно планирање и логичка матрица. 4. Модели практичне примене сарадничке наставе и пројектног планирања, њихова процена и образложење; анализа СВОТ, међутимско вредновање и самовредновање.
Пројектно планирање Пројектна настава Пројектно планирање Пројектна настава Пројектна настава је модел организован око пројекта. Пројекат је комплексан задатак, заснован на изазовном и интересантном питању или проблему, који тражи од ученика да постави истраживање, истражи, реши проблем кроз дужи временски период и донесе коначни продукт који се јавно презентује. (Џон В. Томас, 2000.)
Циљ пројектне наставе је да ученике научи: да уче, да истражују, претражују, бирају и користе информације, да развијају и унапређују социјалне вештине, да уче да живе у сарадњи с другима, да стичу практичне вештине (моделовање, коришћење алата и уређаја), да стичу менаџерске вештине, да стварају позитивну слику о себи (сигурност, свест о сопственим квалитетима и предностима).
Етапе пројектне наставе: Избор теме и формулисање оквирног циља пројекта Подела теме на подтеме и формулисање посебних циљева за сваку подтему Формирање група/тимова и подела задужења Припремање материјала за истраживачки рад Одређивање рока за завршетак пројектне активности и договор о презентацији резултата Разрада пројекта, истраживање Обједињавање резултата мањих група/тимова Презентација Рефлексија
1. Избор теме и формулисање оквирног циља пројекта 1. Избор теме и формулисање оквирног циља пројекта Наставник заједно са ученицима предлаже теме и формулише опште образовне и пројектне циљеве Ученици расправљају и заједно с наставником бирају тему
Наставник помаже ученицима у постављању и прецизирању подтема 2. Подела теме на подтеме и формулисање посебних циљева за сваку подтему Наставник помаже ученицима у постављању и прецизирању подтема Ученици предлажу или бирају понуђене подтеме
3. Формирање група/тимова и подела задужења 3. Формирање група/тимова и подела задужења Наставник формира групе по изабраним подтемама водећи рачуна о интересовањима ученика Ученици у оквиру малих група/тимова међу собом деле улоге ради успешније реализације изабраног задатка
4. Припремање материјала за истраживачки рад 4. Припремање материјала за истраживачки рад Наставник унапред разрађује задатке, питања за истраживачки рад и припрема потребне ресурсе Ученици прихватају обавезе у изради задатка
5. Одређивање рока за завршетак пројектне активности и договор о презентацији резултата Наставник организује расправу и учествује у њој Ученици расправљају и утврђују облике презентовања резултата својих истраживања
6. Разрада пројекта, истраживање Наставник прати и усмерава рад ученика Ученици истражују према унапред утврђеним задацима и процедурама уз инструкције наставника/библиотекара
7. Обједињавање резултата мањих група/тимова 7. Обједињавање резултата мањих група/тимова Наставник упућује ученике како да обједине резултате Ученици обједињују резултате према прихваћеним правилима
8. Презентација Наставник организује (јавну) презентацију 8. Презентација Наставник организује (јавну) презентацију Ученици извештавају о резултатима свог рада и добијају повратне информације
9. Рефлексија Наставник процењује резултате реализованих активности и ефекат свог рада Ученици оцењују читав процес, своју улогу и допринос у процесу учења
Коришћена литература Материјал добијен на семинару Комуникација и интеракција у савременој школи
Хвала на времену и пажњи! Крај Хвала на времену и пажњи!