Стручно усавршавање у установи

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
Advertisements

Projekat „Učim da učim“
Од права на партиципацију до праве партиципације
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
BILJKE I ŽIVOTINJE- RIJEKA NERETVA
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Profesionalno ocjenjivanje rada sudija
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
KPR u osnovnoj školi (2+1 čas; 18:30h, petak, Velika sala)
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Унапређивање наставе употребом информационо комуникационих технологија
MARKETING ISTRAŽIVANJE I MIS
О ВРЕДНОВАЊУ КВАЛИТЕТА РАДА УСТАНОВЕ
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Израда ИНДИВИДУАЛНОГ ОБРАЗОВНОГ ПЛАНА
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
Сарадња кадра у ПУ и школи
Meтодика наставе физике
ЕСТЕТИКА ПЕЈЗАЖА наставник: mr Милена Путник, доцент трећа година програма основних студија пејзажне архитектуре и хортикултуре VI семестар 5 ЕСПБ.
Крагујевац, Маја Марковић Гашић
Електронским учењем до креативне наставе
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
NISPUSŠ - Nacionalni informacijski sustav prijava i upisa u srednje škole Zvonimir Stanić.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
Eksperimentalni program
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
INOVACIJE KAO PREDMET IZUČAVANJA NA SAVREMENIM UNIVERZITETIMA
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
ПРОЈЕКАТ “ОБРАЗОВАЊЕ ЗА ПРАВА ДЕТЕТА” ОШ”ЧИБУКОВАЧКИ ПАРТИЗАНИ”
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Upravljanje odnosima s javnošću
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Ефикасно преношење искустава у превенцији школског насиља
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Шта је портфолио професионалног развоја?
Organizacija preduzeća
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Завод за унапређивање образовања и васпитања
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
РАЧУНОВОДСТВО, УПРАВЉАЧКО РАЧУНОВОДСТВО И ЊЕГОВА ИНФОРМАЦИОНА УЛОГА
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
Наставница: проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
Provedba stručno-pedagoškoga nadzora
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
КВАЛИТЕТ УЏБЕНИКА ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
Завод за унапређивање образовања и васпитања
ЗНАЧАЈ ОСПОСОБЉАВАЊА, ИНФОРМИСАЊА И ИЗГРАДЊЕ СВЕСТИ О БЗР др Биљана Гемовић др Аница Милошевић мр Тања Крунић мр Наташа Субић.
Тема 10: Евалуација Филип Марић, Данијела Шћепановић 1.
Транскрипт презентације:

Стручно усавршавање у установи Пројекат у настави Приказ дела семинара Комуникација и интеракција у савременој школи Излагач: Тања Бабић Фебруар 2013. године ОШ “Милорад Мића Марковић” Мала Иванча

Комуникација и интеракција у савременој школи 1. Савремена схватања креативности и иновативности и њихово подстицање у савременој школи; значај и потреба сарадничких односа у образовно-васпитном раду, животу школе и професионалном развоју. 2. Комуникација, кооперација, интерактивна настава; сарадничке методе; тима; интеракција и ИКТ, трансфер знања у информационим условима; врсте сарадничких и партнерских односа у школи.

Комуникација и интеракција у савременој школи 3. Он-лајн професионалне заједнице, социјалне мреже и учење; одређивање креативног потенцијала и улога у тиму; комуникационе вештине; сараднички веб-алати; пројектно планирање и логичка матрица. 4. Модели практичне примене сарадничке наставе и пројектног планирања, њихова процена и образложење; анализа СВОТ, међутимско вредновање и самовредновање.

Пројектно планирање Пројектна настава Пројектно планирање Пројектна настава Пројектна настава је модел организован око пројекта. Пројекат је комплексан задатак, заснован на изазовном и интересантном питању или проблему, који тражи од ученика да постави истраживање, истражи, реши проблем кроз дужи временски период и донесе коначни продукт који се јавно презентује. (Џон  В. Томас, 2000.) 

Циљ пројектне наставе је да ученике научи: да уче, да истражују, претражују, бирају и користе информације, да развијају и унапређују социјалне вештине,   да уче да живе у сарадњи с другима,  да стичу практичне вештине (моделовање, коришћење алата и уређаја), да стичу менаџерске вештине, да  стварају позитивну слику о себи (сигурност, свест о сопственим квалитетима и предностима).

Етапе пројектне наставе: Избор теме и формулисање оквирног циља пројекта Подела теме на подтеме и формулисање посебних циљева за сваку подтему Формирање група/тимова и подела задужења Припремање материјала за истраживачки рад Одређивање рока за завршетак пројектне активности и договор о презентацији резултата Разрада пројекта, истраживање Обједињавање резултата мањих група/тимова Презентација Рефлексија

1. Избор теме и формулисање оквирног циља пројекта 1. Избор теме и формулисање оквирног циља пројекта Наставник заједно са ученицима предлаже теме и формулише опште образовне и пројектне циљеве Ученици расправљају и заједно с наставником бирају тему

Наставник помаже ученицима у постављању и прецизирању подтема 2. Подела теме на подтеме и формулисање посебних циљева за сваку подтему Наставник помаже ученицима у постављању и прецизирању подтема Ученици предлажу  или бирају понуђене подтеме

3. Формирање група/тимова и подела задужења 3. Формирање група/тимова и подела задужења Наставник формира групе по изабраним подтемама водећи рачуна о интересовањима ученика Ученици у оквиру малих група/тимова међу собом деле улоге ради успешније реализације изабраног задатка

4. Припремање материјала за истраживачки рад 4. Припремање материјала за истраживачки рад Наставник унапред разрађује задатке, питања за истраживачки рад и припрема потребне ресурсе Ученици прихватају обавезе у изради задатка

5. Одређивање рока за завршетак пројектне активности и договор о презентацији резултата Наставник организује расправу и учествује у њој Ученици расправљају и утврђују облике презентовања резултата својих истраживања

6. Разрада пројекта, истраживање Наставник прати и усмерава рад ученика Ученици истражују према унапред утврђеним задацима и процедурама уз инструкције наставника/библиотекара

7. Обједињавање резултата мањих група/тимова 7. Обједињавање резултата мањих група/тимова Наставник упућује ученике како да обједине резултате Ученици обједињују резултате према прихваћеним правилима

8. Презентација Наставник организује (јавну) презентацију 8. Презентација Наставник организује (јавну) презентацију Ученици извештавају о резултатима свог рада и добијају повратне информације

9. Рефлексија Наставник процењује резултате реализованих активности и ефекат свог рада Ученици оцењују читав процес, своју улогу и допринос у процесу учења

Коришћена литература Материјал добијен на семинару Комуникација и интеракција у савременој школи

Хвала на времену и пажњи!  Крај Хвала на времену и пажњи! 