Iskustva EPALE zajednice na polju obrazovanja u zatvorima, mogućnost primjene istih u Bosni i Hercegovini.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
Advertisements

Penologija predavanja PROF. DR HANA KORAĆ v
BUILD UP Skills Croatia
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
CILJANOM AKREDITACIJOM KA INTERNACIONALIZACIJI UNIVERZITETA
План и програми наставе и учења
Новинско-издавачка установа „Руске слово“ чува и негује русински језик и културу, националну свест и идентитет Русина.
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
UPIS U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Hmm, a što će meni Comenius?
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Regionalna konferencija Almir Beridan
Doprinos instrumenata marketing miksa satisfakciji studenata
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
Meтодика наставе физике
Zakon o izvršavanju kazne zatvora (NN 190/2003.)
UKLJUČIVANJE RODNE DIMENZIJE U JAVNE POLITIKE
Socijalna uključenost i ljudski razvoj u Srbiji najava nacionalnog izveštaja o ljudskom razvoju za 2010 god. Stručni tim: dr Slobodan Cvejić dr.
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
IPA Komponenta IV. Razvoj ljudskih potencijala Završna konferencija projekta Radne sposobnosti - izvor znanja Slavonski Brod, 24. siječanj Velika.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Покрајински секретар за образовање
Agencija za mobilnost i programe EU
Vidljivost i komuniciranje reforme javne uprave
Informacijska pismenost
План и програм индивидуалног третмана
EUROPSKO VIJEĆE.
ULOGA ŠKOLSKIH BIBLIOTEKA I BIBLIOTEKARA S OBZIROM NA KONCEPT CJELOŽIVOTNOG UČENJA Seminar za direktore škola o ulozi školskih biblioteka u demokracijskim.
Republička agencija za prostorno planiranje
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Шта је портфолио професионалног развоја?
Специјализована ИТ одељења
ERASMUS MUNDUS II ( ) Vanja Drljević nacionalni Tempus koordinator Ana Dragutinović, savjetnik za međunarodnu saradnju, Rektorat UCG.
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
Богдан Трифуновић Центар за дигитализацију
Ministarstvo prosvjete i sporta
Povećanje i iskazivanje vrijednosti unutarnje revizije
Конференција Укљученост родитеља у рад школа и предшколских установа
Ivana Jakir-Bajo, Ministarstvo financija
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Centar za pružanje pravne pomoći u borbi protiv korupcije -program-
Основне надлежности по Уговору о ЕЗ
Znanstveno-stručni skup Instituta za javnu upravu
Dr Biljana Lazović Biotehnički fakultet Podgorica
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Osnovne informacije o projektu
Сиромаштво и друштвена изопштеност
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
Иницијативу су покренули
PREDVIĐANJE POTREBA ZA LJUDSKIM RESURSIMA Prof. Nikola Jančev.
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
Ministarstvo zaštite životne sredine
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
PROMICANJE REFORMI RAČUNOVODSTVA U JAVNOM SEKTORU Uloga Svjetske banke
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
Zajednički master programi
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
Učešće zemalja zapadnog Balkana u programu ERASMUS +
Студијски програм Економија и менаџмент енергетике
Транскрипт презентације:

Iskustva EPALE zajednice na polju obrazovanja u zatvorima, mogućnost primjene istih u Bosni i Hercegovini

U zatvorima je dozvoljeno koristiti pribor za jelo? 12 U zatvorima je dozvoljeno koristiti pribor za jelo? 11 2 1 2 10 5 4 4 3 6 9 7 7 8

Zatvorsku kaznu je moguće otkupiti, zamjeniti pravosnažno izrečenu kaznu zatvora novčanom kaznom?

U svako doba dana ovlaštena osoba može pretražiti zatvorenika i njegove stvari ako to smatra potrebnim?

Boravak zatvorenika na otvorenom u prosjeku je četiri sata dnevno?

Tuširanje je dozvoljeno svaki dan?

Zatvorenici mogu da ostvare pravo na rad?

Zatvorenici imaju pravo da koriste godišnji odmor?

Najsigurnija i najmodernija zatvorska ustanova u regiji nalazi se u Hrvatskoj?

Za svaku pročitanu knjigu u pojedinim državama zatvorenici dobijaju dan slobode?

Access to education in Europe: A Framework and Agenda for system change (Pristup obrazovanju u Evropi: okvir i agenda za promjenu sistema) Paul Downes 6 ways to improve prisoners access to education in Europe (6 načina da se zatvorenicima u Evropi poboljša pristup obrazovanju)

1. Svaki zatvor će nastojati da pruži svim zatvorenicima pristup obrazovnim programima koji će biti prilagođeni njihovim individualnim portebama uzimajući u obzir njihove težnje; 2. Prioritete treba dati zatvorenicima koji nisu elementarno pismeni, ili nemaju završeno osnovno odnosno srednje stručno obrazovanje; 3. Posebna pažnja mora se posvetiti mladim zatvorenicima, i zatvorenicima koji imaju poteškoće u razvoju (zatvorenici sa posebnim potrebama); 4. Obrazovanje ne smije imati manju važnost od rada u zatvorskom režimu i zatvorenici neće biti finansijski niti na bilo koji drugi način u nepovoljnom položaju zbog participacije u obrazovanju;

8. Svi osuđenici biće podsticani i motivisani da učestvuju u programima obrazovanja i obuke; 9. Obrazovni programi biće prilagođeni predviđenoj dužini boravka osuđenika u zatvoru; 10. Posebni programi trebaju da budu doneseni da bi se zadovoljile potrebe zatvorenika koji pripadaju etničkim ili jezičkim manjinama 5. Svaka ustanova treba da ima biblioteku dostupnu svim zatvorenicima, adekvatno opremljenu knjigama zabavnog i obrazovnog sadržaja, kao i sa drugim medijima; 6. Gdje god je to moguće zatvorsku biblioteku treba organizovati sa bibliotečkim sistemom u lokalnoj zajednici; 7. Sistematski program obrazovanja, koji uključuje programe za razvoj vještina, s ciljem poboljšanja ukupnog obrazovanja zatvorenika, kao i perspektive vođenja u odgovoran život bez kriminala biće ključni dio režima za osuđenike;

8. Svi osuđenici biće podsticani i motivisani da učestvuju u programima obrazovanja i obuke; 9. Obrazovni programi biće prilagođeni predviđenoj dužini boravka osuđenika u zatvoru; 10. Posebni programi trebaju da budu doneseni da bi se zadovoljile potrebe zatvorenika koji pripadaju etničkim ili jezičkim manjinama.

Slovenija “Ne postoje posebni nacionalni dokumenti o obrazovanju odraslih u zatvorima, dok istovremeno postoje odvojene nacionalne strategije koje definišu ciljeve i mjere vezane za specifične ciljne grupe, npr. Rome” (Ivančić, 2010) Belgija “Postoji mnogo tenzija među različitim kreatorima politika i to se sigurno reflektuje na belgijski nacionalni zatvorski sistem. S obzirom na činjenicu da su vlasti na različitim nivoima odgovorne za kreiranje politika, neposredno djelovanje i kreiranje politika ponekad gube koherentnost.” (Vermeersch and Vandenbroucke 2010 )

Litvanija “Bez obzira na činjenicu da je učešće u zatvorskim radionicama jasno definisano planom obrazovanja, u praksi, to mogu reći to zavisi od toga koliko finansijskih resursa imamo da platimo nastavnicima. Zatvorenici dobijaju samo ograničeni, vrlo ograničeni broj konsultacija sa nastavnicima. Finansiranje je ograničeno i neadekvatno.” (Taljunaite, 2010)

Austrija Postoje li posebni planovi za poboljšanje pristupa obrazovanju odraslih u zatvorima?

Mađarska Nadležnost – Ministarstvo rada Estonija Nadležnost – Ministarstvo prosvjete

6 škola, pohađao 741 polaznik, s uspjehom završilo 457 polaznika Bugaraska 6 škola, pohađao 741 polaznik, s uspjehom završilo 457 polaznika Danska Zatvorskim školama odobren status “lokalnih centara za obarazovanje odraslih”

Engleska – ciljevi obrazovanja u zatvorima 1. Razviti službu za učenje i razvoj vještina kao sastavni dio upravljanja procesom učenja u zatvoru s ciljem osposobljavanja polaznika za zapošljavanje po povratku u zajednicu 2. Razviti strategije na nacionalnom, regionalnom i lokalnom nivou za angažovanje u pružanju radnih mjesta za bivše prestupnike 3. Staviti zapošljivost i zapošljavanje u centar nadzora zajednice za svakog nezaposlenog bivšeg osuđenika

je učenik a svaki zatvor mjesto za učenje” “Svaki zatvorenik je učenik a svaki zatvor mjesto za učenje” Prisoners’ Education Trust (PET) 1989 – kursevi za učenje na daljinu, materijale za bavljenje umjetnošću i hobijima u svim zatvorima u Engleskoj i Velsu 3.000 - zatvorenika svake godine

2012 – Prisoner Learning Alliance (PLA) (savez zatvoreničkog učenja) 2017 – Prison Learning Academic Network (PLAN) (akademska mreža zatvorskog učenja) 2017 – Prison University Partnership in Learning (PUPiL) (zatvorsko akademsko partenerstvo u učenju)

1. Obrazovanje osoblja za rad sa zatvorenicima 2 1. Obrazovanje osoblja za rad sa zatvorenicima 2. Programi obrazovanja odraslih 3. Obrazovanje zatvorenika? za povratak u zajednicu (post penalni pristup)

NAČIN DA SE BUDE SLOBODAN” “OBRAZOVANJE OSUĐENIKA NAČIN DA SE BUDE SLOBODAN”

Hvala na pažnji!