Erasmus + project Serbia 2017.

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

VII i VIII razred u Matematičkoj gimnazijI
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Београд, 25. јануар ДИГИТАЛНИ МЕДИЈИ И КОГНИТИВНИ И СОЦИЈАЛНИ.
Učenje i suradnja uz Blended Play
СЦЕНАРИО ЗА ЧАСА Наставна јединица: Сабирање и одузимање до 20.
U ONLINE OKRUŽENJU, prikaz projekta Igrajmo se jezikom
Projekat „Učim da učim“
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
ВИСОКА ШКОЛА МОДЕРНОГ БИЗНИСА БЕОГРАД
Од права на партиципацију до праве партиципације
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Tatjana Pivac, Milica Pavkov Hrvojević, Lana Zorić
Sounds intriguing Danilo Stojanovic.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
TREND, februar 2019 Sofija Pekić Quarrie
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Унапређивање наставе употребом информационо комуникационих технологија
ЧАС ПО МЕРИ ДЕТЕТА 218 К3 П2
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Партнерски односи и насиље у везама младих
Сарадња кадра у ПУ и школи
GRAZ-AUSTRIJA b.
  4 Ovaj projekat je finansijski podržan od strane Evropske Komisije. Ova publikacija (sredstvo komunikacije) odražava isključivo stavove autora, i Komisija.
БЕЛЕШКЕ ЈЕДНЕ УЧИТЕЉИЦЕ
КАКО ДА ПОМОГНЕМ ДЕТЕТУ У УЧЕЊУ.
Meтодика наставе физике
Крагујевац, Маја Марковић Гашић
Електронским учењем до креативне наставе
Спаси воду спаси свој живот!.
Različiti programi i njihovi nedostaci u podsticanju dečje kreativnosti Metodika vaspitnog rada Ana Miljković-Pavlović.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Гласно - тихо.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
ЋИРИЛИЦА НАШЕ КУЛТУРЕ или РАЂАЊЕ ИДЕЈЕ
Dobrodošli u 1. razred Predstavljanje stručno razvojne službe škole
ОЦЕЊИВАЊЕ НА ОСНОВУ ПОРТФОЛИЈА Ш.Д. Изли, К. Мичел
Предиспитне обавезе студената
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
Шта је портфолио професионалног развоја?
Специјализована ИТ одељења
Стручно усавршавање у установи
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Ministarstvo prosvjete i sporta
Наставница: Проф. др Драгана Бјекић Асистенткиња: Милица Вучетић
Физика 1 ИТ.
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2
DETALJAN OPIS PROJEKTA
Osnovne informacije o projektu
Finsko strukovno obrazovanje
Osnovne informacije o projektu
ZAJEDNICA KOJA UČI SJENICA
СТИЛОВИ УЧЕЊА.
BOSNA I HERCEGOVINA NA PUTU KA EVROPSKIM INTEGRACIJAMA
ПРОДУЖЕНИ БОРАВАК ОШ “19. април” Дервента.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Тема 3. Отварање, приступање и управљање налозима на порталу дигиталних образовних ресурса проф. др Даница Лечић-Цветковић, ФОН.
КЉУЧНА ОБЛАСТ 1: ШКОЛСКИ ПРОГРАМ И ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА ШКОЛЕ
МЕЂУНАРОДНИ ДАН ПИСМЕНОСТИ
Сваки студент унутар групе током јавне презентације приказује следеће резултате:
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Erasmus + project Serbia 2017. OŠ “Nada Popović“, Kruševac Tema: „Internacionalizacija škole kroz primenu inovativnih metoda i veću upotrebu IKT u nastavi“

Kako smo došli na ideju ? *Posetili smo : - prezentaciju u Gimnaziji, - radionicu u Leskovcu, - konsultacije u Beogradu. *Usvojen Evropski razvojni plan škole - ERP *Tim je izabran transparentno, prema interesovanju i sposobnostima učesnika. * Pronadjen partner preko eTwinninga * Period rada na projektu (uz pomoć B. Varinca, čija mobilnost nije odobrena za finansiranje) od 4.11.2016.-26.01.2017. *Projekat odobren 26.05.2017. (u konkurenciji od 75 poslatih, odobrenio je 31)

Erasmus + project team, Serbia 2017. OŠ “Nada Popović“, Kruševac Članovi tima : 1. Jelena Ivanović, Nenad Lazić legalni predstavnik 2. Nataša Todosijević, koordinator 3. Slađana Đokić, koordinator 4. Jelena Marković, Danijela Andrejić- r.n. 5. Bojan Nikolić, prof. istorije 6. Daniela Stošić, prof. engleskog jezika 7. Marija Gajić, prof. engleskog jezika 8. Dragan Egerić, prof.tehničkog i informatike.

Erasmus + project Serbia 2017 Erasmus + project Serbia 2017. OŠ“ Nada Popović“, Kruševac Strukturni kurs: Egerić Dragan Posmatranje nastave – jobshadowing : Ime učesnika Metoda koju posmatra 1. Nenad Lazić Menadžment i organizacija škole 2. Nataša Todosijević Heiny metod – konstruktivistička metoda u matematici 3. Danijela Andrejić Sfumato metod u čitanju 4. Marija Gajić Jolly phonics, CLIL metod 5. Daniela Stošić 6. Bojan Nikolić Terenska nastava (field teaching) 7. Sladjana Đokić Organizacija nastave muzike ,hora

Erasmus + project Serbia 2017. OŠ“ Nada Popović“, Kruševac *Vrednost projekta 13 129 € *Ključna aktivnost –Mobilnost nastavnika *Tip aktivnosti – posmatranje, jobshadowing : 7 - strukturni kurs : 1 *Period trajanja projekta: 13.06.2017. - 12.06.2018. *Period trajanja mobilnost: 2.10 – 6.10.2017. *Status mobilnosti: jobshadowing, 7 – sprovedena *Strukturni kurs: D.Egerić ide u Bolonju, Italija, u periodu od 26.11 – 02.12.2017. * Diseminacija : u toku

Priprema za put i saradnju sa kolegama iz Češke Priprema za put i saradnju sa kolegama iz Češke * Pet članica tima prošlo je odgovarajući nivo engleskog jezika (A1, C2) *Održavana je konstantna komunikacija sa koordinatorom tima iz škole iz Češke, * Organizovani su: smeštaj, prevoz, osiguranje, rad Timova za praćenje i podršku * Obezbeđeni pokloni za domaćine, đaci poslali svoje pozdrave na češkom jeziku

Put preko Mađarske do Praga, trajao je 13 sati

Prag – D I V A N *Zbog čekanja na granici - kasnili, ali ipak posetili sve što smo želeli ...

Smeštaj u Ostravi i prvi dan u školi * Lepo su nas dočekali, dali nam prostoriju gde ćemo biti tih dana. Upoznali se, razgledali školu Slušali Jolly pfonic i Sfumato na dva časa Ručali u obližnjem restoranu Uveče se sastali u restoranu

Smeštaj u Ostravi i prvi dan u školi * Lepo su nas dočekali, dali nam prostoriju gde ćemo biti tih dana. Upoznali se, razgledali školu Slušali Jolly pfonic i Sfumato na dva časa Ručali u obližnjem restoranu Uveče se sastali u restoranu

Informatički kabinet: - Programiranje se izučava kroz sekcije

- Od 6-9 raz.slepo kucanje

Softverski se prati aktivnost i postignuće

Hejny metod ili "Heavenly Method„ To je potpuno drugačiji netradicionalni pristup, metod u podučavanju matematike kojom uče učenici u više od 750 od 4100 osnovnih škola u Češkoj. *Njome se razvija logično i kritičko razmišljanje *Atmosfera u učionici podstiče timski rad *To povećava uspeh na takmičenjima i upis u škole To je nova metoda usmerena na izgradnju mreže mentalnih matematičkih dijagrama, kojim svaki učenik može rešiti odgovarajuće probleme i raspravljati o svojim rešenjima s svojim vršnjacima.

Hejny metod Ova „nežna“ metoda temelji se na poštovanju 12 ključnih načela koja čine sveobuhvatan koncept, tako da dete otkriva matematiku, samo i rado. Temelji se na 40 godina eksperimentisanja i praktično koristi istorijsko znanje koje se razvilo od drevnog Egipta sve do davnih vremena u istoriji matematike. *To su : 1. Izgradi šematsko znanje -sistem 2. Rad u poznatom okruženju –učionica 3. Nema jedinih matematičkih rešenja- sva tačna su dobra 4. Podrška ličnom stavu deteta-Deca znaju, poštuju druge, odlučuju 5. Svako prati svoj tempo razvoja - unutrašnja motivacija 6. Znanje gradimo na sopstvenom iskustvu 7. Podizanje samopouzdanja, sopstvenim uspehom 8. Sopstveni zaključak je mnogo jači od tuđeg 9. Nastavnik samo vodi i usmerava raspravu i moderira 10. Greške kao sredstvo učenja- sami nađu, prouče i objasne. 11.Radi se diferencirano, svako na svom nivou- nema dosade 12.Znanje je rezultat rasprave i rada grupe, para, samostalni, ali učenik može reći kako je došao do rezultata i objasniti drugima.

Hejny metod Nastava je veoma dinamična, a samo neke od korišćenih aktivnosti kod učenja brojeva su: koračanje, autobus, pogađanje brojeva, ređanja kocki po boji, broju i položaju dopunjavanje slikovnih zadataka ( domine )...

SFUMATO metod u početnom čitanju Autor ovе mеtodе je dr Marija Navratilova, pеdagog sa višе od 30 godina iskustva u nastavi. Izvorno zanimanjе Marijе Navratilovе jе opеrski pеvač i profеsor muzikе. Spеcijalizovala jе oblast korеktivnog čitanja i radila jе sa dеcom koja imaju potеškoća u savladavanju čitanja. *Mеtoda koja sе koristi u nastavi počеtnog čitanja u 1.i 2. razrеdu. Zasniva sе na pravilnom izgovoru glasova kroz koordinaciju vizuеlnog, glasovnog i slušnog aparata, što jе dugotrajan procеs. *Krajnji cilj je čitanje sa razumevanjem Faze u učenju : 1.Formiranjе pravilnog izgovora glasova; 2.Povеzivanjе glasova u slogovе; 3.Sintеza glasova u rеči od tri slova; 4.Sintеza glasova u rеči od čеtiri slova; 5.Vеžbе čitanja uz pravilnu intonaciju rеči.

SFUMATO metod -Tеkstovi sе dramatizuju kako bi ih učеnici iskustvеno doživеli i еmocionalno obojili. -Mеtoda sе radi po cеlinama, sporija jе i do 20 puta od prosеčnih mеtoda počеtnog čitanja. *Bitna jе motivacija nastavnika , jеr sе bazira na laganom iskustvеnom učеnju u cilju postizanja veštine čitanja sa razumevanjem i boljеg pamćеnja. *Korak po korak, ponavljajući naučеno uz korišćеnjе slika, bojеnjе, dramatizaciju, krеativni podsticaj, iskustvеno učеnjе čitanja kojе razvija maštu.

SFUMATO metod Mogućnost primеnе mеtodе u našеm obrazovnom sistеmu ГЛАВНИ ДЕО ЧАСА ОБНАВЉАЊЕ НАУЧЕНИХ СЛОВА (ГЛАСОВА) АКТИВНОСТ1 ГЛАСОВИ АКТИВНОСТ2 СЛОГОВИ АКТИВНОСТ3 СЛОВАРИЦА АКТИВНОСТ4 ПРИПРЕМЉЕН МАТЕРИЈАЛ ОДЕЉЕНСКО ЧИТАЊЕ ПОЈЕДИНАЧНО ЧИТАЊЕ АКТИВНОСТ5 ДОМАЋИ ЗАДАТАК АКТИВНОСТ6 БОЈЕЊЕ И ИЗДВАЈАЊЕ ГЛАСОВА (СЛОВА) SFUMATO metod Mogućnost primеnе mеtodе u našеm obrazovnom sistеmu 1. Priprеmna prеdškolska grupa; 2. Školska nastava: 3..Dopunska nastava; 4. Uvodni dеo časa; 5. Korеktivni rad sa dеcom koja sporo usvajaju čitanjе.

Jolly Phonics metoda Jolly Phonics je multisenzorna metoda učenja čitanja i pisanja engleskog jezika. Uključuje čula vida, sluha i dodira. Svaki od 42 glasa se uči kroz priču, pesmu i pokret, a sve ovo pomaže deci da lakše zapamte glasove.

CLIL metoda CLIL nastavni pristup (Content and Language Integrated Learning) predstavlja podučavanje jednog ili više nastavnih predmeta na stranom jeziku, gde strani jezik ima posredničku ulogu u prenošenju sadržaja tih predmeta, ali istovremeno i sadržaja tog stranog jezika. Ciljevi: -razvoj interkulturalnih komunikativnih veština - priprema za internacionalizaciju - poboljšanje motivacije kroz različite metode i oblike nastavnih vežbi uz primenu novih tehnologija - usvajanje terminologije određenog predmeta poboljšanje sveopšte jezičke kompetencije ciljnog jezika (Prisustvovali smo časovima matematike i geografije.)

Field (trip) teaching – Terenska nastava (istorija) *Terenska putovanja opisuju mogućnosti za inkorporiranje spoljašnjih iskustava u određeni predmet. *Ovo može biti u vidu izleta na odgovarajuće lokacije, ili može biti više projektno zasnovano polje raditi sa učenicima koji redovno posećuju ili rade na jednoj lokaciji kao deo aktivnosti projekta. Na primer: Istoriju nekog mesta učimo baš tamo gde je izvor informacija , na samoj lokaciji, često uz pomoć stručnog lica sa lokaliteta.

Organizacija nastave Muzičke kulture i hora Nastavnica muzicke kulture posmatrala je nacin organizacije časa muzičke kulture i hora *Novine koje mogu da se primene Igre (slagalica) na početku časa vežbe disanja - vezbe upevavanja sa svetlim i otvorenim vokalima kroz melodijske fraze melodijska pesma praćena pokretima tela *** Nastavnica je koordinator projekta na eTwinningu. ***Mogući novi projekat KA2 u saradnji sa Muzičkom školom

Drugi dan i promena plana obilaska Drugi dan i promena plana obilaska *Slušali metode: Sfumato, Heiny, CLIL ; radili na projektima sa Alenom, našom koordinatorkom, ručali u kantini, a uveče “Labudovo jezero „- NEZABORAVNO

Treći dan – časovi, konsultacije i na kraju druženje

Četvrti dan – časovi, konsultacije, razgovor sa direktorom, pokloni, utisci i opera

Peti dan i sertifikati - Aušvic

Šesti dan - Krakov – D I V A N, Welicka - impresivna !

Utisci : Mnogo smo videli, naučili, stekli nove prijatelje, divno se proveli i stasali u pravi TIM !!!

Vratili se umorni , ali zadovoljni, zajedno sa poklonima i nezaboravnim uspomenama, koje delimo sa kolegama !!!

Hvala na pažnji ! Erazmus + tim OŠ“Nada Popović“,Kruševac