Рад са графичким објектима

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Računarstvo i informatika
Advertisements

Направити добру Power Point презeнтацију ...
ARITMETIČKO LOGIČKA JEDINICA
PODZAKONSKA AKTA NA OSNOVU ZAKONA O PLANIRANJU PROSTORA I IZGRADNJI OBJEKATA dio 1.
Непроменљиве речи обрада
Описивање Описивање.
Физика за 8. разред СВЈЕТЛОСТ Душанка Томић.
ИНФОРМАТИЧКЕ ТЕХНОЛОГИЈЕ
СТАБИЛИЗАЦИЈА РАДНЕ ТАЧКЕ
SISTEMI PODRŠKE.
Konto, kontni okvir, kontni plan
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Наставна целина 1 Рад са табелама MS Excel
Tekst, Grafika, Multimedija Rad s Powerpoint-om
Изломљена линија.
2.1.(A) Grafičke naredbe u programu
Kratko uputstvo za koriscenje pretrage
ISTICANJE KROZ MALI OTVOR
Слике Слике се не кодирају у HTML документ, већ се наводи путања до слике. За приказивање слика користи се елемент IMG. Елемент IMG има само почетни маркер.
Точак знања!.
Kliknite ovde za unos prikaza časa u Word dokumentu!
ANALITIČKA METODA ZA KINEMATIČKU ANALIZU – METODA KOMPLEKSNOG BROJA
3. 4. Дизајн статичких веб страна
BREGASTI MEHANIZMI.
ОРГАНИЗАЦИЈА ПАРКИРАЛИШТА И ИЗРАЧУНАВАЊЕ ПРИХОДА ОД ПАРКИРАЊА
7. Алтернатор – улога.
ГРАФИЧКЕ КОМУНИКАЦИЈЕ
Umetanje i oblikovanje raznih objekata
СТАБИЛИЗАТОРСКЕ (ЦЕНЕРОВЕ) ДИОДЕ
Predavač: Dr Predrag Rajković
6.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
229. Premestite četiri Od 20 palidrvaca sastavljeno je 5 kvadrata. Premestite 4 palidrvca da biste dobili 7 kvadrata
Ms Word 2010 Oblikovanje znakova.
Preuzimanje i instaliranje programa
6.1. Upoznavanje alata za izradu prezentacija
ТАЛАСИ Основне величине потребне за описивање таласног кретања
Tehnička kultura 8, M.Cvijetinović i S. Ljubović
Meni Home II dio.
PyGame.
Nastavna jedinica: 1.3. (B) Crtanje kružnice
1. задатак.
Kreiranje događaja.
ZAŠTITA OD GUBITKA POBUDE I KOORDINACIJA SA LIMITEROM MINIMALNE POBUDE
Računarska grafika Vrste i podjela.
Дуж, права, полуправа Мерење дужи.
ЛИНИЈА И ОБЛАСТ ВЕЖБАЊЕ 1
Теме предавања: Векторска и растерска графика
MS excel 2010 Grafikoni.
BAZE PODATAKA.
Statičke i dinamičke web stranice
PRAVLJENJE FORMULARA Biranjem opcije Create form by using wizard, izrada forme se vrši u nekoliko koraka: U ovom koraku se biraju polja iz tabela koja.
и његов магични квадрат
Т А Ч К А Висока грађевинско-геодетска школа Београд /
KREIRANJE GRAFIKONA U EXCEL-U
7.3. Oblikovanje teksta na slajdovima
О К Т А Н Т И Висока грађевинско-геодетска школа Београд /
Ms Word 2010 Oblikovanje odlomaka.
? Razvoj Mogucnosti CORTANA Opcije Prednosti SLedeca.
Tipkovnica engl. Keyboard.
Programski jezici.
Анализа структуре.
ПЕРСПЕКТИВА Висока грађевинско-геодетска школа Београд /
Моделовање решоа Јашћур Милан.
Разломци Снежана Стефановић.
Саобраћај.
Predložak slike na društvenim mrežama
Peković Dejan Jasna Suljević
Slanje platnih listića putem a podešavanja za microsoft office 2007
dr Aleksandra Kostić-Milanović mr Vule Aleksić
Транскрипт презентације:

Рад са графичким објектима

Врсте цртања Флеш подржава три врсте цртања: стапање (енгл. Merge), објектно и основно (енгл. Primitive). Избор врсте цртања врши се избором одговарајуће опције када се активира неки од алата за цртање или избором алата. Такође, врста цртања се одређује пре самог чина цртања, али је касније могуће вршити пребацивање из стапања у објекат и обрнуто.

Када се одабере неки од алата за цртање (оловка, четкица Када се одабере неки од алата за цртање (оловка, четкица...), у доњем делу панела са алатима, појављују се опције везане за тај алат и могућност избора цртања стапањем или објекта. Подразумевана опција је стапање. Да ли ће се радити стапањем или објектно, може се видети на сличици круга уоквиреног квадратом; ако је позадина сличице затамњена, у питању је објектно цртање, у супротном је цртање стапањем (слика 5).

Флеш стапа нацртане облике на месту где се преклапају и тако од неколико облика прави један. Ако се неки од стопљених објеката помери, део који је био преклопљен бива уклоњен. Нпр. ако се стапањем нацрта квадрат, па преко дела њега круг, а касније тај круг помери, део квадрата који је био преклопљен кругом биће уклоњен. Објектно цртање сваки облик третира као засебну целину, па би у случају претходног примера после померања и круг и квадрат остали цели. На слици 6 виде се облици нацртани стапањем пре и после померања (лево) и облици нацртани објектно пре и после померања (десно).

Трећа врста цртања, основно цртање, односи се на коришћење алата Rectangle Primitive (основни правоугаоник) и Oval Primitive (основни кружни облик). Њих Флеш црта као одвојене објекте, али за разлику од правих објеката, њима је могуће мењати параметре (радијус угла код темена правоугаоника, унутрашњи радијус круга и сл.) у панелу за својства.

Објекте и стопљене облике је лако разликовати приликом обележавања; објекти су уоквирени правоугаоником, а стопљени облици бивају попуњени тачкама. Разбијање објекта на стопљени облик врши се тако што се одабере жељени објекат, па у менију Modify одабере опција Break Apart. Обрнуто, претварање стопљеног облика у објекат врши се тако што се одабере облик, па у менију Modify одабере Group Objects > Union.

Пример 1. Цртање стопљених облика и објеката као на слици 6 Пример 1. Цртање стопљених облика и објеката као на слици 6. За цртање стопљених објеката одабрати алат за правоугаоно цртање и искључити опцију за објектно цртање (слика 5). Нацртати квадрат (док се црта правоугаоник држи се тастер Shift) жељене боје и димензије. Користећи алат за кружно цртање нацртати круг (док се црта елипса држи се тастер Shift). Користећи алат за обележавање експериментисати са обележавањем и премештањем делова облика. За рад са објектима поновити све поступке са укљученом опцијом за објектно цртање.

Алати за цртање

Пенкало (слика 7) служи за цртање облика помоћу вектора Пенкало (слика 7) служи за цртање облика помоћу вектора. Ако се користи тако што се кликне (и постави тачка), а онда помери стрелица на другу позицију и само кликне, добиће се права линија између те две тачке. Ако се задржи клик и помера стрелица, појавиће се тангентне линије помоћу којих се одређује положај и изглед криве (слика 8). Додавање и уклањање контролних тачака врши се алатима Add Anchor Point Tool и Delete Anchor Point Tool (слика 7).

Четкица (енгл. Brush Tool) служи за цртање линија које имају унутрашњу боју (не само контура неког облика). Поред избора боје контуре и унутрашњости линије, ширине и облика четкице, стила (испрекидано, тачкице и сл.), значајан је режим рада алата. Величина четкице је увек иста, што значи да, ако се нацртају две линије на различитим нивоима увеличања позорнице, једна ће бити шира од друге иако су коришћени исти параметри. Постоји пет режима (слика 9) и, гледано одозго надоле, њихове намене су: • Нормално бојење – боји преко свих површина и других облика • Попуњавање – боји само унутрашњост облика, не боји преко контура • Бојење позадине – боји само иза постојећих облика и објеката • Бојење обележеног – боји само обележене облике • Бојење унутрашњости – боји само попуну оног облика у чијој унутрашњости је бојење започето

Алати за правоугаоно и кружно цртање и оловка имају стандардне опције и налазе се у панелу за својства. Гумица функционише врло слично четкици, само што брише уместо да боји; опције су исте.

Пример 2. Коришћење четкице Пример 2. Коришћење четкице. Одабрати алат четкица и подесити близину позорници на 100%. Нацртати једну линију. Смањити или повећати близину позорници. Нацртати другу линију. Вратити позорницу на 100% и уочити разлику у ширини линија. Користећи различите режиме бојења, бојити линије и уочити разлике у раду са алатом.

Уређивање облика и објеката При манипулацији елементима на позорници, постоји разлика у раду са облицима цртаним стапањем и објектима. Алати за обележавање и обележавање саставних делова користе различито зависно од врсте елемента. У раду са стопљеним обликом, обележавањем унутрашњости или контуре обележава се само оно на шта је кликнуто, не читав облик. Коришћењем правоугаоног обележавања дела облика се такође не обележава читав, већ само захваћени део облика. Исто важи за алат за обележавање саставних делова. Да би се обележио читав облик, користи се двоклик.

Пример 3. Нацртана је звезда од пет страна режимом стапања, црног оквира (ширине 1), жуте боје попуне. С лева на десно су примери обележавања попуне, оквира, дела облика и читавог облика (слика 10).

Када се ради са објектима, обележавањем било ког дела објекта се обележава читав објекат што се види као правоугаоник који уоквирује објекат. Да би се појединачно мењали делови објекта, потребно је два пута кликнути на њега чиме се „улази“ у објекат и долази на ниво стопљених облика којима се даље манипулише на малопређашњи начин. Ниво на ком се тренутно корисник налази види се у горњем левом углу изнад позорнице. Ако је то ниво позорнице и рад са облицима, тамо пише (подразумевано) Scene 1; ако се уђе у неки објекат, пише Scene 1 Drawing Object (слика 11). Излазак из нивоа објекта се врши кликом на Scene 1.