ОПШТИНА ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Мале хидроелектране у Републици Српској
Advertisements

СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
ОДЛУКА О БУЏЕТУ ГРАДА НИША ЗА ГОДИНУ - ГРАЂАНСКИ БУЏЕТ -
Predmet: Finansijsko pravo
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ ЗА ГОДИНУ
Од права на партиципацију до праве партиципације
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ НАЦРТ ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину
SPECIFIČNOSTI RAČUNOVODSTVA KOMUNALNE DJELATNOSTI
ПОРЕСКЕ ОБАВЕЗЕ ОМЛАДИНСКИХ ОРГАНИЗАЦИЈА ИЗ ОБЛАСТИ ДИРЕКТНИХ ПОРЕЗА
ИЗАЗОВИ И ПЕРСПЕКТИВЕ ФИНАНСИЈСКОГ УПРАВЉАЊА У ЗДРАВСТВЕНИМ УСТАНОВАМА
ФИНАНСИРАЊЕ СИСТЕМА ЗДРАВСТВЕНЕ ЗАШТИТЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
ЗА ПЕРИОД ЈАНУАР - ЈУН ГОДИНЕ
ДРАГОШ РИСТИЋ, дипл. економиста
Poglavlje 1 EVROPSKI PRIORITETI I NACIONALNI SISTEM ZA RAZVOJ ŠKOLA
PROJEKAT JAČANJE ULOGE MJESNIH ZAJEDNICA U BOSNI I HERCEGOVINI
Javne finansije - vežbe -
Porez na dohodak građana u Srbiji
ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ за годину
Prelomna tačka rentabiliteta
Oblici organizovanja i nadzor delatnosti osiguranja
Priredila: Aleksandra Vladisavljević
КАРИЈЕРНО ВОЂЕЊЕ У ОБЛАСТИ СТРУКОВНОГ ТУРИЗМА
I. ОСНОВНИ ПОЈМОВИ О ПРЕДУЗЕЋУ, УПРАВЉАЊУ И ИНФОРМАЦИОНИМ ПОТРЕБАМА
Рачуноводство буџетских организација
“Projektna dostignuća”
PROGRAM RURALNOG RAZVOJA REPUBLIKE HRVATSKE ZA RAZDOBLJE – 2020.
Osnovne klasifikacije troškova u trgovinskim preduzećima
ПРИЗНАВАЊЕ РАСХОДА.
Др Ката Шкарић Јовановић
Др Ката Шкарић Јовановић
EKONOMIKA PREDUZEĆA osmo predavanje Rezultati reprodukcije
Budva, hotel "Mogren" godine
ОДРЖИВИ РАЗВОЈ ЕНЕРГЕТИКЕ
МИНИСТАРСТВО ПОЉОПРИВРЕДЕ ШУМАРСТВА И ВОДОПРИВРЕДЕ
Богдан Трифуновић Центар за дигитализацију
FINANSIJSKO POSLOVANJE -MENADŽMENT U BANKARSTVU-
Knjigovodstveno obuhvatanje stalne imovine
Др Ката Шкарић Јовановић
Uvod u pravo Evropske unije
Prof. dr Nevena Petrušić Gorica Čolić, MA za prava deteta
Sistem plata zaposlenih u javnim službama u Srbiji
UGOVOR O PREVOZU, UGOVOR O LICENCI...
Trinaesta nedelja Budžetski prihodi, javni prihodi, poreski prihodi
СТРАТЕГИЈЕ ЛОКАЛНИХ САМОУПРАВА
Град Сремска Митровица
FINANSIJSKO RAČUNOVODSTVO
Kontrole rashoda u Turskoj
LEADER приступ у Републици Србији Тренутно стање
Сиромаштво и друштвена изопштеност
ИЗВРШЕЊЕ БУЏЕТА, МЕСТО И УЛОГА ЛОКАЛНЕ СКУПШТИНЕ
Иницијативу су покренули
PRORAČUN GRADA CRIKVENICE ZA GODINU
Mreža za društveno odgovorno poslovanje (DOP)
PRIMER: Uduženje TERRA’S i Regionalni Arhus centar Subotica
Dažbine (fiskaliteti)-pojam i obilježja
Унапређење локалних финансија
Бесплатна правна помоћ Обука за одлучивање о захтеву за бесплатну правну помоћ .
Izrada plana kapitalnih investicija
Javna i privatna svojina
Проширена делатност и верификација установа
ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА
Др Ката Шкарић Јовановић
POJAM UPRAVNOG PRAVA Prof. dr iur
ПОДРШКА НА ПОКРАЈИНСКОМ И ЛОКАЛНОМ НИВОУ
1.2 PREDSTAVLJANJE PROJEKTNE JEDINICE U MINISTARSTVU ZAŠTITE ŽIVOTNE SREDINE Nebojša Pokimica, National Workshop:Developing.
НАЦИОНАЛНА СЛУЖБА ЗА ЗАПОШЉАВАЊЕ
ГРАД СМЕДЕРЕВО ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О ИЗМЕНАМА И ДОПУНАМА ОДЛУКЕ О БУЏЕТУ за годину (РЕБАЛАНС I)
Транскрипт презентације:

ОПШТИНА ВЕЛИКО ГРАДИШТЕ ГРАЂАНСКИ ВОДИЧ КРОЗ ОДЛУКУ О БУЏЕТУ за 2019.годину

САДРЖАЈ Увод Ко се финансира из буџета? Како настаје буџет општине? Појам буџета Ко учествује у изради буџета? На основу чега се доноси буџет? Како се пуни градска каса? Шта су приходи и примања буџета? Структура прихода и примања На шта се троше јавна средства? Шта су расходи и издаци буџета? Структура расхода и издатака Расходи буџета по програмима Расходи буџета расподељени по буџетским корисницима Најважнији пројекти од интереса за локалну заједницу

Драги суграђани и суграђанке, Основна сврха документа који је пред вама јесте да на што једноставнији и разумљивији начин објасни у које сврхе се користе јавни ресурси да би се задовољиле потребе грађана. Грађански буџет представља сажет и јасан приказ Одлуке о буџету општине Велико Градиште за 2019. годину, која је по својој форми веома обимна и тешка за разумевање због специфичних појмова и класификација које је чине. Иако је немогуће објаснити целокупан буџет у овако краткој форми, искрено се надамо да ћемо на овај начин успети да вас информишемо о начину прикупљања јавних средстава и остваривања прихода и примања буџета општине, као и о начину планирања, расподеле и трошења буџетских средстава. Кроз овај транспарентан приступ настојимо да унапредимо разумевање и интересовање наших суграђана за локалне финансије, а у перспективи очекујемо и сарадњу локалне самоуправе и житеља Општине Велико Градиште у заједничком постављању циљева, дефинисању приоритета и планирању развоја наше општине. Председник општине Драган Милић

Ко се финансира из буџета? Директни корисници јавних средстава: - Скупштина општине - Председник општине - Општинско веће - Општинска управа - Правобранилаштво општине Индиректни корисници јавних средстава: - Народна библиотека - Народни музеј - Културни центар - Предшколска установа - Туристички организација - Спортски центар - Месне заједнице Остали корисници јавних средстава: - Образовне институције (школе) - Здравствене институције (дом здравља) - Социјалне институције (Центар за социјални рад) - Непрофитне организације (удружења грађана, невладине организације, итд.)

Како настаје буџет општине? БУЏЕТ општине је правни документ који утврђује план прихода и примања и расхода и издатака града за буџетску, односно календарску годину. То значи да овај документ представља предвиђање колико ће се новца од грађана и привреде у току једне године прикупити и на који начин ће се тај новац трошити. Из општинског буџета се током године плаћају све обавезе локалне самоуправе. Исто тако у буџет се сливају приходи из којих се подмирују те обавезе. Председник општине и локална управа спроводе општинску политику, а главна полуга те политике и развоја је управо буџет општине. Приликом дефинисања овог, за Општину Велико Градиште најважнијег документа, руководе се законским оквиром и прописима, стратешким приоритетима развоја и другим елементима. Реалност је таква да постоје велике разлике између жеља и могућности, тако да креирање буџета подразумева утврђивање приоритета и прављење компромиса.

Ко све може да учествује у изради буџета? Ко учествује у изради буџета? Месне заједнице Установе: - Културни центар -Библиотека -Туристичка организација -Установа за спорт Општинска власт и стручне службе -Предшколска установа -Основне школе -Средња школе Грађанство Невладине организације

На основу чега се доноси буџет? Закони и прописи: Закон о финансирању локалне самоуправе, Закон о буџетском систему, Закон о локалној самоуправи, Упутство Министарства финансија за припрему одлуке о буџету за 2018. годину и др. Сви посебни прописи којима су утврђене надлежности ЈЛС Стратешки документи: Стратегија развоја Акциони планови за поједине области Потребе буџетских корисника Започети пројекти из ранијих година Остварење прошлогодишњег буџета

Како се пуни општинска каса? Укупни јавни приходи и примања општине Велико Градиште за 2019.годину износе Одлуком о буџету општине Велико Градиште за 2019.годину планирана су средства из буџета општине у износу од 797 милиона динара, пренета средства из ранијих година у износу од 20 милиона динара и средства из осталих извора 1 милиона динара 818 милиона динара Средства из буџета општине 797 Пренета средства из ранијих година 20 Средства из осталих извора 1 Укупан буџет општине 818

Шта су приходи и примања буџета? ПОРЕСКИ ПРИХОДИ обухватају 77% пореза на зараде (остатак припада буџету државе), порезе на приходе од самосталних делатности, на приходе од пољопривреде и шумарства, непокретности, давања у закуп покретних ствари, порез на наслеђе и поклон, порез на пренос апсолутних права, које наплаћује Пореска управа Републике Србије. Затим порези на имовину и порези на добра и услуге које наплаћује локална пореска администрација. ДОНАЦИЈЕ И ТРАНСФЕРИ - Донације се добијају од домаћих и страних инвеститора за различите пројекте. Трансфери представљају пренос новчаних средстава из буџета Републике (или АП). Општина сваке године добија одређени износ ненаменских средстава из буџета Републике, док се наменски трансфери добијају на основу учешћа на конкурсима за поједине пројекте од значаја за општину (као што је комасација, превоз ученика и студената, изградња вртића и сл.). НЕПОРЕСКИ ПРИХОДИ прикупљају се од правних и физичких лица за коришћење јавних добара (накнаде), за пружање одређених јавних услуга (таксе), за кршењe уговорених или законских одредби (пенали и казне), као и приходе који се остварују употребом јавне имовине (нпр. накнада за коришћење шумског и пољопривредног земљишта, минералних сировина, закуп пословног простора у јавној својини, накнада за коришћење грађевинског земљишта и сл.). ПРИМАЊА ОД ПРОДАЈЕ НЕФИНАНСИЈСКЕ ИМОВИНЕ се остварују продајом непокретности и покретних ствари у власништву општине. ПРИМАЊА ОД ПРОДАЈЕ ФИНАНСИЈСКЕ ИМОВИНЕ се остварују на основу повраћаја кредита које је општина дала ранијих година преко Фонда за развој општине. ПРЕНЕТА СРЕДСТВА ИЗ РАНИЈИХ ГОДИНА представљају нераспоређени вишак прихода из ранијих година. ОСТАЛИ ПРИХОДИ обухватају трансфере од физичких и правних лица у корист општине, као и све неодређене и мешовите приходе.

Структура планираних прихода и примања за 2018. годину Укупни буџетски приходи и примања 818 милиона динара Приходи од пореза 247 милиона динара Трансфери 324 милиона динара Други приходи 83 милиона динара Примања од продаје нефинансијске имовине 95 милиона динара Примања од задуживања 41 милиона динара Пренета средства из ранијих година 20 милиона динара

На шта се троше јавна средства? Буџет мора бити у равнотежи, што значи да расходи морају одговарати приходима. Укупни планирани расходи и издаци у 2019.години из буџета износе: РАСХОДИ Расходи представљају све трошкове града за плате буџетских корисника, набавку роба и услуга, субвенције, дотације и трансфере, социјалну помоћ и остале трошкове које општина обезбеђује без директне и непосредне накнаде. ИЗДАЦИ представљају трошкове изградње или инвестиционог одржавања већ постојећих објеката, набавку земљишта, машина и опрeме неопходне за рад буџетских корисника. РАСХОДИ И ИЗДАЦИ морају се исказивати на законом прописан начин, односно морају се исказивати: по програмима који показују колико се троши за извршавање основних надлежности и стратешких циљева општине; по основној намени која показује за коју врсту трошка се средства издвајају; по функцији која показује функционалну намену за одређену област и по корисницима буџета што показује организацију рада општине. 817.810.466,00 динара

Шта су расходи и издаци буџета? Расходи за запослене представљају све трошкове за запослене, како у управи тако и код буџетских корисника Коришћење роба и услуга обухватају сталне трошкове, путне трошкове, услуге по уговору, специјализоване услуге, трошкове материјала и текуће поправке и одржавање. Дотације и трансфери су трошкови које локална самоуправа има за исплату институцијама које су у примарној надлежности централног/покрајинског нивоа као што су школе, центар за социјални рад, дом здравља. Остали расходи обухватају дотације невладиним организацијама, порезе, таксе, новчане казне. Субвенције сe одобравају за функционисање међумесног превоза и пољопривредним произвођачима. Социјална заштита обухвата све трошкове исплате социјалне помоћи за различите категорије грађана. Буџетска резерва представља новац који се користи за непланиране или недовољно планиране сврхе, као и у случају ванредних околности. Капитални издаци су трошкови за изградњу нових, или инвестиционо одржавање постојећих објеката, набавку опреме, машина земљишта и слично.

Структура планираних расхода и издатака буџета за 2019. годину Укупни расходи и издаци 817.810.466,00,00 динара Коришћење роба и услуга 202.740.256,00 Дотације и трансфери 107.430.870,00 Расходи за запослене 135.388.112,00 динара Социјална помоћ 12.150.000,00 Субвенције 400.000,00 динара Остали расходи 86.785.070,00 Средства резерве 12.000.000,00 Капитални издаци 228.916.158,00

Расходи буџета по програмима Назив програма Средства из Одлуке о буџету за 2019. годину (износ у динарима) Програм 1. Становање, урбанизам и просторно планирање 16.965.880,00 Програм 2. Комуналне делатности 47.500.000,00 Програм 3. Локални економски развој 3.700.000,00 Програм 4. Развој туризма 68.057.606,00 Програм 5. Пољопривреда и рурални развој 7.500.000,00 Програм 6. Заштита животне средине 21.500.000,00 Програм 7. Организација саобраћаја и саобраћајна инфраструктура 123.516.587,00 Програм 8. Предшколско васпитање и образовање 62.454.332,00 Програм 9. Основно образовање и васпитање 50.546.000,00 Програм 10. Средње образовање и васпитање 8.499.000,00 Програм 11. Социјална и дечија заштита 52.241.841,00 Програм 12. Здравствена заштита 10.205.000,00 Програм 13. Развој културе и информисања 29.425.500,00 Програм 14. Развој спорта и омладине 43.824.580,00 Програм 15. Опште услуге локалне самоуправе 238.692.070,00 Програм 16. Политички систем локалне самоуправе 25.104.070,00 Програм 17. Енергетска ефикасност и обновљиви извори енергије 8.078.000,00 Укупни расходи по програмима 817.810.466,00

Расходи буџета расподељени по буџетским корисницима Р. бр. Назив буџетског корисника Средства из Одлуке о буџету за 2019. годину (износ у динарима) 1. Скупштина општине 8.306.070 2. Председник општине 15.160.000 3. Општинско веће 13.638.000 4. Општинска управа 565.424.714 5. Општинско јавно правобранилаштво 2.425.200 6. Месне заједнице 7.304.070 7. Основне школе 50.546.000 8. Средњa школa 8.875.000 9. Културни центар 8.967.500 10. Народна библиотека 14.634.000 11. Народни музеј 5.824.000 12. Предшколска установа 62.454.332 13. ЈУ Спортски центар 15.324.580 14. Туристичка организација 34.346.000 15. Дом здравља 10.205.000 16. Центар за социјални рад 28.721.870   У К У П Н О: 817.810.466,00

На крају желимо да Вам се захвалимо што сте издвојили време за читање ове презентације буџета. Уколико сте заинтересовани да сагледате у целини Одлуку о буџету општине Велико Градиште за 2019.годину, исту можете преузети на следећем линку интернет странице општинске управе: http://velikogradiste.rs/budzet/