КОЛОВОЗНЕ КОНСТРУКЦИЈЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Škola za dizajn tekstila i kože Novi Pazar
Advertisements

СТАБИЛИЗАЦИЈА РАДНЕ ТАЧКЕ
Konto, kontni okvir, kontni plan
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Др Ката Шкарић Јовановић
СТАРОСНА СТРУКТУРА СТАНОВНИШТВА И ПЕНЗИЈСКИ СИСТЕМ СРБИЈЕ
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
4 ELEMENTA VODA, VATRA, ZEMLJA, ZRAK.
IZVOZ VINA U EU DRAGICA SAMARDŽIĆ PRIVREDNA KOMORA VOJVODINE
PROJEKTOVANJE TEHNOLOGIJE ZAVARIVANJA
ОСНОВНЕ СТУДИЈЕ IV ГОДИНА VII СЕМЕСТАР VIII СЕМЕСТАР
РАДОЈКА ПОПОВИЋ, дипл.инж.техн.
Šta pokreće promene na tržištu goriva
Град Ужице Инвестициони програм централне припреме и соларног грејања санитарне топле воде на Градском базену.
UTICAJ NASTAVKA ODLAGANJA PEPELA I ŠLJAKE, NA DEPONIJU MALJEVAC, NA KVALITET VODA I ZEMLJIŠTA Autor: mr Snežana Đurović, dipl.ing.tehnologije.
TEHNOLOGIJA MAŠINOGRADNJE
Управљање инвестицијама
Merenje koeficijenta indukcije
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
Упутство о друштвеној одговорности
Plan upravljanja otpadom EPCG AD
САОБРАЋАЈ.
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
Zavarivanje električnim otporom
Savremene tehnolohije spajanja materijala - 1
Obnovljivi izvori energije i njihov uticaj na životnu sredinu
Univerzitet u Novom Sadu
Savremene tehnolohije spajanja materijala - 1
Делија Балош, ВТШСС Нови Сад
Tehnologija spajanja savremenih materijala
Tehnologija spajanja savremenih materijala
Давачи силе.
Vežba 7 – Uvod u Tribologiju
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
V Savjetovanje CG KO CIGRE
Tehnologija spajanja savremenih materijala
ZAŠTITA OD GUBITKA POBUDE I KOORDINACIJA SA LIMITEROM MINIMALNE POBUDE
Olivera Kujundžić Ministarstvo održivog razvoja i turizma Oktobar 2017
MATERIJALI ZA POVRŠINSKU OBRADU DRVETA
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
KGH sistemi u školama u Srbiji
LED IZVORI SVETLOSTI KAO ALTERNATIVA
INOVATIVNI TIM DUNĐER NIŠ
URBANISTIČKO GRAĐEVINSKE PROCEDURE
Еколошки ефекти пројекта
TAGUCHI METODA.
Општина пријепоље Генерални пројекат повећања енергетске ефикасности санацијом јавне рАсвете у Општини пријепоље.
Primjer održivosti bioreaktorskog odlagališta komunalnog otpada Autori: Marin Herenda, dipl.ing.prom. Kristina Tomašić, dipl.ing.građ. H-PROJEKT.
Ambalaža Ambalaža – pakovanje.
Milica Glomazić, COTEE prof.dr Jadranka Radović, ETF
мр Бобан Величковић, дипл. инж. грађ.
UPRAVLJANJE OSNOVNIM SREDSTVIMA SA POSEBNIM OSVRTOM NA DALEKOVODE
SWOT ANALIZA PROJEKTA „BEOGRAD NA VODI“
Nedis Dautbašić, Hasan Muftić,  Tatjana Konjić, Maja Muftić Dedović 
O ISTRAŽIVANJIMA TERMALNIH, MINERALNIH I NA PODRUČJU OPĆINE KAKANJ
СПОРЕДНИ ПРОИЗВОДИ ЖИВОТИЊСКОГ ПОРЕКЛА
ВРСТЕ ТЛА И ЊИХОВА СВОЈСТВА
Investiraj u Loznicu
Unutrasnji magistralni
Tehnologija zavarivanja
TEHNOLOGIJA ZAVARIVANJA
Tehnologija zavarivanja
Viaduc de Millau.
Analiza i prikaz mjerenja ugrađenog monitoringa vibracija, vazdušnog zazora i magnetnog fluksa na HE „Perućica“ VI SAVJETOVANJE CG KO CIGRE Bečići, 14.
TEHNOLOGIJA MAŠINOGRADNJE
Kontrolne karte – 1. dio.
Poglavlje treće: Troškovi kao vid ulaganja u reprodukciju
DINAMIKA KONSTRUKCIJA I ZEMLJOTRESNO INŽENJERSTVO
TEHNOLOGIJA MAŠINOGRADNJE
Maksimalno dozvoljena ukupna težina
Транскрипт презентације:

КОЛОВОЗНЕ КОНСТРУКЦИЈЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ ИНСТИТУТ ЗА ПУТЕВЕ, А.Д. БЕОГРАД Кумодрашка 257 Иван Андрић, дипл.грађ.инж. Драган Стојнић, дипл.грађ.инж. ПРИМЕНА НОВИХ АДИТИВА ПРИ ИЗРАДИ СЛОЈЕВА КОЛОВОЗНЕ КОНСТРУКЦИЈЕ У РЕПУБЛИЦИ СРБИЈИ ПРИВРЕДНА КОМОРА БЕОГРАДА, Јул 2013.

Нови материјали и технологије Нови материјали и технологије при изради слојева коловозне конструкције омогућавају да се постижу значајна побољшања како у погледу квалитета истих (превасходно отпорност на појаву трајних деформација) тако и у погледу брже и ефикасније изградње. .

Нови материјали и технологије У грађевинарству а самим тим и у путоградњи, константо се јавља потреба за адитивима који омогућавају побољшање квалитета постојећих материјала од којих је изграђена коловозна конструкција. Ту се пре свега мисли на асфалтни слој и горњи носећи слој. Адитиви који су нашли примену у Републици Србији: ”NovoCrete“(адитив за побољшање цемент везаног слоја) ”TecRoad“(адитив на бази рециклиране гуме за побољшање асфалтног слоја) ”Rediset“ (адитив за снижавање температуре уградње асфалтног слоја) .

” NOVOCrete“- НЕМАЧКА

” NOVOCrete“ Технологија примене цементног везива са додатком ”NovoCrete“ адитива припада поступку ”Рециклирарања у пуној дебљини“ (eng.FDR-Full Depth Reclamation), при чему је дубина захвата просечно 20 cm. ”Рециклирарање у пуној дебљини“ ”NOVOCrete“

” NOVOCrete“ ”NovoCrete“ адитив на бази алкалних и земно-алкалних елемената фине гранулације који се додаје цементном везиву ради побољшања карактеристика (притисне и индиректне затезне чврстоће) цемент везаног слоја. ”NovoCrete“ адитив омогућује несметано одвијање саобраћаја на другој половини коловозне површине у тренутку одвијања радова. Након 10-12 сати по завршетку радова на изради рециклираног слоја може приступити изради асфалтних слојева. ”NOVOCrete“

НАЧИН УПОТРЕБЕ ”NovoCrete“ адитив се додаје директно у цементно везиво (око 2% у односу на количину цемента), а промена гранулометријског састава постојеће коловозне конструкције нема великог утицаја на количину ”NovoCrete“ адитива у рециклажној мешавини и њеним карактеристикама. ”NovoCrete“

ПРИМЕНА Целокупан концепт додавања ”NovoCrete“ адитива у цемент везани слој замишљен је пре свега како би се повећала носивост и смањио утицај тешког оптерећања, а самим тим повећала отпорност на трајне деформације (рефлектоване пукотина и слегање). ”NOVOCrete“

НОСИВОСТ Изградњом цемент везаног слоја употребом ”NovoCrete“ адитива остварујемо веће структурно ојачање коловозне конструкције (структурни коефицијент слоја a=0,22-0,29) у односу на нпр. поступака примене битумена или пенастог битумена. ”NOVOCrete“

ТЕМПЕРАТУРА И ПАДАВИНЕ Употребом ”NovoCrete“ адитива могуће је снизити температуру производње цемент везаног слоја и до - 6oC, у условима малих падавина (забрана рада само код интензивних снежних или кишних падавина). ”NOVOCrete“

ВОДОНЕПРОПУСНОСТ Због кристаласте структуре која настаје приликом везивања и саме карактеристике везива, рециклирани слој је водонепропусан како за воду што се процеђује из површинских слојева, тако и за капиларно подизање воде из постељице. ”NOVOCrete“

ОПИТНЕ ДЕОНИЦЕ У Србији је адитив ”NovoCrete“ примењен је на следећим деоницама: Кружни пут Р-251, Деоница: Бубањ поток – Бели поток – Кнежевац / 2010 год. Магистрални пут М-5, Деоница: Стража – Бољевац / 2011 год. ”NOVOCrete“

БУБАЊ ПОТОК – БЕЛИ ПОТОК – КНЕЖЕВАЦ Пројектно решење рехабилитације предвидео је рециклажу дела материјала (просечно d=20 cm) који се налази у саставу постојеће коловозне конструкције. Рециклажа и стабилизација постојећих слојева коловоза извршена је помоћу цемента уз додатак ”NovoCrete“ адитива (2% од укупне количине цемента, 150 kg/m3 (цемент + NovoCrete)), чиме се добија стабилизовани носећи слој као подлога за нови асфалтни слој. ”NOVOCrete“

БУБАЊ ПОТОК – БЕЛИ ПОТОК – КНЕЖЕВАЦ / 2010 год. ”NOVOCrete“

"TECROAD" RUBBERTEC – ШВАЈЦАРСКА

"TECROAD" RUBBERTEC Адитив “TecRoad“ представља додатак битумену у облику ситних гранула на бази рециклиране (старе) гуме. Применом овог адитива долази до побољшања физичко–механичких карактеристика (стабилност и течење), као и динамичких карактеристика (индиректна затезна чврстоћа, динамички модул крутости, отпорност на трајне трајне деформације и отпорност на замор), што свеобухватно утиче на дужи животни век асфалтног слоја. "TECROAD" RUBBERTEC

"TECROAD" RUBBERTEC Институт за путеве Београд је у јануару 2009.год, обавио испитивање могућности примене рециклиране гуме ”TecRoad“ за израду асфалтне мешавине типа СМА 0/11. Оцена квалитета асфалтне мешавине СМА 0/11 уз додатак адитива ”TecRoad“ и битуменом БИТ 60 обављено је у односу на стандардну мешавину СМА 0/11 са ПмБ 50/90

ФИЗИЧКО-МЕХАНИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ Дијаграм индиректне затезне чврстоће асфалтне мешавине СМА 0/11 са и без додатка ”TecRoad“ пре и после потапања у воду

ДИНАМИЧКЕ КАРАКТЕРИСТИКЕ Дијаграм отпорности на трајну деформацију асфалтне мешавине СМА 0/11 са и без додатка „TecRoad“ na 30ºC

НАЧИН УПОТРЕБЕ “TecRoad“ се додајe око 1,5% (у односу на асфалтну мешавину) директно у асфалтну мешалицу на врућ агрегат (160оC) и филер. После мешања од 10-15 секунди додаје се битумен и меша (10-15 секунди) на температури од 170 - 175 оC. "TECROAD" RUBBERTEC

ПРИМЕНА Целокупан концепт додавања гумених гранула битумену је замишљен као алтернатива коришћењу полимер модификованом битумену (ПмБ). Трошкови коришћења “TecRoad“ адитива су нижи у односу на трошкове при употреби полимер модификованог битумена. "TECROAD" RUBBERTEC

ОПИТНЕ ДЕОНИЦЕ У Србији је адитив “TecRoad“ примењен на следећим деоницама: Аутопут Е-75 , Деоницa: Појате-Ново Село асфалт бетон АБ 16с / 2009 год. Мост “Остружница“ (магистрални пут М-19) асфалт бетон АБ 11с / 2009 год. Ресавска улица у Београду Магистрални пут М-4, Деоница: Лајковац – Ћелије "TECROAD" RUBBERTEC

Мост “Остружница“ У Институту за Путеве а.д. Београд је извршено испитивање предходног састава асфалтне мешавине АБ 11с са додатком „Тecroad“ адитива уграђеног на мосту “Остружница“. Извођач радова је П.З.П. “БЕОГРАД”. "TECROAD" RUBBERTEC

Мост “Остружница“ Минерална мешавина АБ11с пројектована је од каменог брашна "Венчац“, дробљеног песка 0/2 mm "Бисина", камене ситнежи 2/4 mm, 4/8 mm и 8/11 mm "Бисина". За пројектовану асфалтну мешавину оптималан садржај битумена БИТ60 - Панчево је 5,6%(m/m) уз додатак 1,5% ”ТecRoad“ адитива. "TECROAD" RUBBERTEC

Мост “Остружница“ / 2009 год. "TECROAD" RUBBERTEC

„REDISET WMX“ AKZO NOBEL – ШВЕДСКА

„REDISET WMX“ AKZO NOBEL

НАЧИН УПОТРЕБЕ ”Rediset WMX“ адитив додајe се (око 2% рачунато у односу на везиво) директно у битуменску цистерну на температури од 150°C, где се након растварања може одмах користити за производњу асфалтних мешавина. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ПРИМЕНА Употребом ”Rediset WMX“ адитива могуће је снизити температуре производње, уградње и компактирања асфалтне мешавине за 20-30°C. На овај се начин постиже смањење емисије штетног СО2 , као и уштеда енергије. Топла асфалтна мешавина Стандардна врућа асфалтна мешавина са ”REDISET WMX“ – AKZO NOBEL „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ПРИОНЉИВОСТ – АКТИВНА АДХЕЗИЈА ”Rediset WMX“ адитив као активни промотер адхезије повећава прионљивост битумена, тј уклања воду и омогућава обавијање агрегата битуменом, смањује ризик од штетног утицаја појаве заостале влаге а самим тим и олакшава уградљивост асфалтне мешавине. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ПРИОНЉИВОСТ – ПАСИВНА АДХЕЗИЈА Као пасивни промотер адхезије повећава отпорност на продирање воде између агрегата и битумена и на тај начин продужава век употребе пута. ”Rediset WMX“ адитив, појачава кохезиону чврстоћу асфлатне мешавине, смањује појаву колотрага и ударних рупа и на тај начин смањује потребно одржавање током његовог трајања. Добра адхезија Лоша адхезија „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ПРИОНЉИВОСТ На захтев ”AKZO NOBEL SURFACE CHEMISTRY AB ASPHALT APPLICATIONS“ Шведска у Институту за путеве а.д. Београд урађена су испитивања о могућности примене вишенаменског адитива ”Rediset WMX“ за израду асфалтне мешавине типа АБ 11с. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ЗБИЈАЊЕ Употребом ”Rediset WMX“ адитива у могућности смо да продужимо време потребно за збијање асфалтног слоја, и тиме повећамо издржљивост асфалтног слоја. Такође повећавамо раздаљину на којој транспортујемо асфалтну мешавину и продужујемо грађевинску сезону радова. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ЗБИЈАЊЕ Дијаграм шупљина у асфалтном узорку при различитим температурама збијања „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ОПИТНЕ ДЕОНИЦЕ У Србији је адитив ”Rediset WMX“ примењен је на следећим опитним деоницама: Локални пут : Мочиоци – Јасеново, асфалт бетон AБ 11с / 2009 год. Локални пут : Голијска река, Приступна саобраћајница : Сурчин, битуменизирани носећи слој БНС 22A / 2010 год. Примарна саобраћајница : Топчидерска звезда, асфалт бетон AБ 11с / 2010 год. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

МочиоцИ – ЈасеновО / 2009 год. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ГОЛИЈСКА РЕКА / 2009 год. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

Сурчин / 2010 год. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ТОПЧИДЕРСКА ЗВЕЗДА / 2010 год. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ПРАЋЕЊЕ СТАЊА Треба напоменути да је уз примену адитива ”NovoCrete“, ”Tecroad“ и ”Rediset WMX“, неопходно укључити савремену опрему, као вршити и периодичан визуелни преглед са циљем прикупљања података о оштећености коловоза тј. Праћење стања – оцена ефеката.

БУБАЊ ПОТОК – БЕЛИ ПОТОК – КНЕЖЕВАЦ / 2012 год. ”NovoCrete“

Мост “Остружница“ / 2012 год. "TECROAD" RUBBERTEC

М-4, ЛАЈКОВАЦ - ЋЕЛИЈЕ“ / 2012 год. "TECROAD" RUBBERTEC

Сурчин / 2012 год. „REDISET WMX“ AKZO NOBEL

ЗАКЉУЧАК Треба охрабрити примену нових материјала (адитива) у путоградњи, јер примена ових материјала има значајан утицај на уштеду и побољшање у домену брже и ефикасније изградње коловозне конструкције као и на њено одржавање. Посебно треба истаћи да неки од приказаних материјала имају широку примену у области заштите животне средине, нарочито у погледу смањења емисије штетних гасова, као и уштеди енергије.

ХВАЛА НА ПАЖЊИ