МЕТОДИКА УПОЗНАВАЊА ОКОЛИНЕ 2 Доц. др Наташа Бранковић
Циљ и исход предмета Оспособити студенте за самостално организовање и реализовање рад са предшколско децом у области упознавања околине Очекује се да ће студенти бити оспособљени за самосталну реализацију свих облика активности у упознавању околине са децом предшколског узраста
Садржај предмета Теоријска настава: Игре и активности из области упознавања околине: истраживачке игре, игре за укључивање детета у кућне обавезе, игре за учење правила и понашања у саобраћају, игре за откривање света биљака и животиња, игре за упознавање материјалносг света, игре за увођење у еколошку културу понашања. Драмско играње и импровизација у циљу упознавања околине. Активности у функцији развијања комуникације. Организација деце за реализацију активности упознавања околине.
Садржај предмета Практична настава: Практичне вежбе из упознавања околине реализују се путем боравка у предшколским установама -вежбаоницама Факултета. У групама од 10 студената, под менторством наставника односно сарадника, сваки студент припрема и самостално организује различите врсте активности из упознавања околине деце путем савремених приступа у усвајању садржаја. У припреми активности студенту помажу ментор-учитељ и ментор-асистент. У анализи методичке праксе студента активно учествују сви студенти из групе
Евалуација Предиспитне обавезе Испит Активност у току предавања – 5 б Писмени део – 25 б Практична настава - 10 б Усмени део – 25 б Колоквијум – 25 б Семинарски рад – 15 б
Литература Цвјетићанин, С.: Методика упознавања околине 1, Педагошки факултет у Сомбору, ин принт. Група аутора (2000): Корак по корак (приручник за васпитаче), стр. 137-183., Креативни центар, Београд. Каменов, И. (1991): Игре опажања, Методички приручник са збирком игара, НОва просвета, Београд. Еинон, Д. (2004): Игре училице, Профил, Загреб Бојовић, В. (1982): Истраживачке активности у којима деца откривају физичке појаве, Материјал са семинара за васпитаче, ЗУНС, Београд.