Физика као наставни предмет

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
VII i VIII razred u Matematičkoj gimnazijI
Advertisements

Увод у таласну оптику.
Завод за унапређивање образовања и васпитања
69. Основне сметње и њихово отклањање.
Građevinski fakultet u Beogradu, školska 2018/19 godina
Шта је наука?.
Sekcija iz fizike LEPOTA FIZIKE
Univerzitet u Novom Sadu, Fakultet tehničkih nauka
БЕЗБЕДНОСТ И ЗДРАВЉЕ НА РАДУ
ВИСОКИХ СТРУКОВНИХ ШКОЛА
VISOKA TEHNIČKA ŠKOLA STRUKOVNIH STUDIJA ZVEČAN
Olivera Hrnjaković, Marko Tot, Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački
Изборни предмети -докторске студије-
Aleksandar Kupusinac, Rade Doroslovački, Ilija Kovačević 2019
Наставни планови за информатичко образовање у основним и средњим школама Републике Србије Даниела Минић Алексић 24. јануар, 2015.
План и програми наставе и учења
Значај стручног усавршавања за квалитетан рад школе
ALICE SALOMON OSOBA I DJELO.
ELEKTRIČNA STRUJA - Električna provodljivost supstancije-
UVOD U NASTAVNI PREDMET
Лековите и ароматичне биљке
Излагач: Марко Маслаћ Април, 2014.
UPISI U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Катарина Алексић, саветник министра за еПросвету
Избор у звање научни сарадник кандидат: Андреј Буњац
Regionalna konferencija Almir Beridan
Nenad Grahovac, Miodrag Žigić
НАУЧНИ ИДЕНТИТЕТ НАСТАВНЕ ДИСЦИПЛИНЕ
СТРУКТУРА ДРУШТВА.
САВРЕМЕНО ДРУШТВО И ЕКОЛОШКИ ПРОБЛЕМИ
Проф.др Емина Копас-Вукашиновић
Meтодика наставе физике
ВИСОКА ГРАЂЕВИНСКО – ГЕОДЕТСКА ШКОЛА СТРУКОВНИХ СТУДИЈА
POSTULATI SPECIJALNE TEORIJE RELATIVNOSTI
Razvoj filozofije kvaliteta
Физика околине.
Размисли Шта је природа? Како се дели природа?
Завод за унапређивање образовања и васпитања
Program stručnog usavršavanja na Građevinskom fakultetu Sveučilišta u
СТРУЧНО УСАВРШАВАЊЕ НАСТАВНИКА КАО ПРЕДМЕТ НАУЧНИХ ИСТРАЖИВАЊА
SARADNJA VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA - AKADEMSKE I STRUKOVNE STUDIJE
ТАЛАСИ Основне величине потребне за описивање таласног кретања
ОПЛЕМЕЊИВАЊЕ УКРАСНИХ БИЉАКА
Сазнавање у настави Видови сазнања:
Радиоактивност.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
Наставник: Др Драгана Бјекић, ванредни професор
Реизбор у звање научни сарадник кандидат: Саша Ћирковић
Избор у звање научни сарадник кандидат: Никола Веселиновић
Специјализована ИТ одељења
Реизбор у звање научни сарадник кандидат: Новица Пауновић
Физика 1 ИТ.
Наставник: Проф. др Небојша Митровић Асистенткиња: Мр Јелена Пуреновић
KREATIVNA EKOLOGIJA KREATIVNA EKOLOGIJA.
RAZVOJ ŠKOLSKOG KURIKULUMA
Osnovne informacije o projektu
О ИЗБОРНИМ ПРОГРАМИМА У ТРЕЋОЈ БЕОГРАДСКОЈ ГИМНАЗИЈИ
ФОРМУЛА 1 – ОД НАУКЕ ДО СПОРТА Основна школа ‘’Павле Савић’’ Београд
ITER Vanja Veruševski II-7.
Наставна средства физике
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
Избор у звање научни сарадник кандидат: Дејан Малетић
Unutarnja energija i toplina
Poglavlje treće: Troškovi kao vid ulaganja u reprodukciju
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
ИЗБОРНИ ПРОГРАМ У ПРВОМ РАЗРЕДУ ГИМНАЗИЈЕ
Завод за унапређивање образовања и васпитања
РЕПУБЛИЧКИ ПЕДАГОШКИ ЗАВОД
Osnovne informacije o projektu
Транскрипт презентације:

Физика као наставни предмет место физике у образовном систему одређено је положајем и улогом физике у систему наука њеном везом са другим наукама природним и математиком, техничким и примењеним, Друштвено-хуманистичким: филозофијом,... доприносом у подизању нивоа политехничког и општег образовања и формирању научног погледа на свет непосредном везом са свакодневним животом

Физика као наставни предмет Садржај наставе физике се мењао – условљено еволуцијом физике као науке њеног садржаја метода и средстава проучавања потребама и захтевима технике, производње, праксе развитком методике, педагогије и дидактике усавршавањем метода и начина образовања општом културом и степеном развитка друштва – LHC, летови у свемир, нуклеарна енергетика, развој обновљивих извора енергије, ..., мерења брзине неутрина и Тесла (Motors)

Физика као наставни предмет Почетна етапа развитка наставе физике углавном су се изучавала и описивала својства супстанције (чврста тела, течности и гасови) и најприступачније природне појаве (механичко кретање, топлотне, акустичне, светлосне, електричне, магнетне и електромагнетне појаве) тада су у настави преовладавали емпиријски и примењени садржаји чија се интерпретација сводила на фрагментарно описивање и квалитативно тумачење

Физика као наставни предмет Почетна етапа развитка наставе физике као науке чак и у тој фази се наметала потреба за успостављање квалитативних и квантитативних веза и односа између физичких величина потребан је био и одговарајући математички апарат када је развијен систематизовани су фундаментални закони и принципи класичне механике (закон инерције, принцип релативности механичког кретања тела, закони динамике и закон гравитације, једначине електродинамике, физичка својства простора и времена битна при великим брзинама кретања, физика атома, молекула, физика елементарних честица

Физика као наставни предмет Почетна етапа развитка наставе физике као науке чак и у тој фази се наметала потреба за успостављање квалитативних и квантитативних веза и односа између физичких величина потребан је био и одговарајући математички апарат када је развијен систематизовани су фундаментални закони и принципи класичне механике (закон инерције, принцип релативности механичког кретања тела (Галилеј), закони динамике и закон гравитације (Њутн), једначине електродинамике (Максвел), физичка својства простора и времена битна при великим брзинама кретања (Ајнштајн), физика атома, молекула (Планк, Бор, Хајзенберг, Шредингер, Фејнман, ...), физика елементарних честица (Глешоу, Вајнберг, Салам, ...)

Физика као наставни предмет Карактеристике наставе Физике зависе од степена образовно-васпитног система у којем се изводи основна, средња школа и факултет (висока школа струковних студија) од профила средње школе и врсте факултета од значаја изабраног наставног градива како у науци, тако и у пракси и професионалном позиву

Физика као наставни предмет Настава физике у разним земљама Европе се разликује некада је почињала обично у 7 разреду основне школе фонд часова је 2-3 недељно у основној и 3-5 у средњој често садржаји нису груписани у посебан предмет у нашој земљи 2 часа у основој школи од 6. разреда у окружењу – обично од 7. разреда (Хрватска, БиХ)

Физика као наставни предмет Средња школа Очекује се смањење фонда у гимназији У стручним школама је већ смањена у великој мери Природа као замена за Физику, Хемију и Биологију Факултети На медицини је практично укинута На нематичним факултетима често наставу изводе инжењери – доктори техничких наука