RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
CRKVENA ORGANIZACIJA I JEDISTVO
Advertisements

Непроменљиве речи обрада
SISTEMI PODRŠKE.
Хришћанске врлине вјера, нада и љубав
Čovjek je slika Božja.
O ХРИШЋАНСКИМ ДУЖНОСТИМА
Hebrejska Tora — osnovica Biblije Izborni predmet uz Biblija SZ ECTS 3
БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основе Православне културе ЧАС 2
RELIGIJE_SVETA.PPS ČOVEK SP, Jun 2011 UPALITE ZVUČNIKE
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
Петрарка - канцонијер.
Kralj David i Bat Šeba 1 Sam 11s Ps 51
Test tri sita.
Православна вјеронаука
Партнерски односи и насиље у везама младих
Riječ za život Siječanj 2019.
PRIJATELJSTVO.
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
PORODICE U KOJIMA SE NEGUJE VERA
О ПОСТУПЦИМА ОСАМОСТАЉИВАЊА У АНДРИЋЕВИМ ЗНАКОВИМА ПОРЕД ПУТА
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
“ŠTA SU VIDELI U TVOEM DOMU?”
Библија за дјецу представља Старјешина храма посјећује Исуса.
MUDRE REČI UPUĆENE PORODICAMA
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
„ШТО ГОД ТКАШ, ВЕЗУЈ КОНЦЕ ЗА НЕБО“
MOJA OMILJENA FILOZOFIJA.
Valentinovo Radio: Renato Stanić 2.E.
JOВАН ЈОВАНОВИЋ ЗМАЈ ђУЛИЋИ Аутор: Проф. Адријана Јоксимовић
Рођење Христово Родослов (Мт 1, 1-16)
Библија у васпитно-образовном процесу
Онтолошки аргументи Анселм: Бог је оно од чега се ништа веће не може замислити. Пошто постојање и у мислима и у стварности јесте веће но постојање само.
Бесмртност душе Прва промјена,која долази са гријехом,јесте смрт.Смрт је раздвајање душе од тијела.Послије смрти кад душа напусти тијело,тијело се враћа.
Ovako smo počeli a i 6.b, zajedno za Europu, surađujemo dok radimo svatko na svom projektu, a na kraju ćemo biti ponosni i na svoj i na drugi.
Божић –Рођење Господа Исуса Христа
KRŠĆANSKA VJERA KAO ODGOVOR SMISLA
13. april IZBORI KOJE ČINIMO.
ПРАВОСЛАВНА ВЈЕРОНАУКА
Притисак чврстих тела.
Сергеј Иванов и Никола Кондић Радили су:.
BOŽJE VEČNO JEVANĐELJE
ПИСАЊЕ РЕЧЦЕ ЛИ И НЕ.
„БАКА И ТОРТА“ -поучна прича.
CARSKA LJUBAVNA PESMA 11. maj
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
Riječ za život Ožujak 2018.
Бесмртност душе.
БЕСМРТНОСТ ДУШЕ.
ОСНОВНЕ ОДЛИКЕ УСМЕНЕ БАЈКЕ
Књига је вреднија од свих споменика украшених сликама,рељефом и дуборезом,јер она сама гради споменике у срцу онога који је чита.                      
БРАК, ПОРОДИЦА, ДЈЕЦА Основи Православне културе ЧАСТЬ 6
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
“ja ne mogu ovo riješiti ...” “Ja ću ispraviti tvoje staze”
Библијска историја Новог Завета
Valentinovo.
DIVLJE ŽIVOTINJE.
Православни катихизис
СВЕТА ТАЈНА МИРОПОМАЗАЊА
Тада дође Исус из Галилеје на Јордан Јовану да га овај крсти.
RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU
SLUŽIMO POTREBAMA LJUDI
Riječ za život Svibanj 2016 «On će prebivati s njima: oni će biti narod njegov, a on će biti Bog s njima.» (Otk 21, 3)
Холокауст Геноцид над јеврејима
OGRADA.
Sportski auto.
OBRAĆENJE SRCA U POSLEDNJE VREME
Транскрипт презентације:

RAZDOBLJA U PORODIČNOM ŽIVOTU 2. tromesečje 2019. Prezentacija biblijske pouke 11. maj 2019.

Upamtite stih PRIČE 3,5.6: “Metni me kao pečat na srce svoje, kao pečat na mišicu svoju. Jer je ljubav jaka kao smrt, i ljubavna sumnja tvrda kao grob; žar je njezin kao žar ognjen, plamen Božji.”

PORODIČNA NAČELA UTEMELJENA NA PISMU Kada je Bog pogledao na sve što je stvorio, uključujući i naše fizičko telo, smatrao je da je sve ”veoma dobro” (1. Moj. 1,31). Već je samo ova potvrda mogla da posluži kao odobrenje seksualne aktivnosti čak i da nema drugih biblijskih tekstova na ovu temu. Ali nije baš tako. Iz desetina tekstova iz Pisma koji govore o ovoj temi može- mo eksplicitno i implicitno da zaključimo, da je ljudska seksualnost bila Božja na- mera. Naravno, ona je pažljivo uređena (1. Moj.1,28; 4,1; 9,1; 2. Moj.20,14; 3. Moj. 18, 1-30; Priče 6,32; 1. Kor. 6,9; Gal. 5,19; Jevr. 13,4). Pošto je Bog stvorio naše telo On ima nešto da kaže o našem polnom životu. On zna koliko je ta tema važna.

Seksualni odnosi su tabu tema u mnogim kulturama Seksualni odnosi su tabu tema u mnogim kulturama. U generalnom smislu ti odnosi su uglavnom bili tretirani kao nešto grešno. Međutim, biblijsko je objašnjenje da je Bog stvorio čoveka i ženu i seksualne odnose ne samo za prokre- aciju, nego i za radosno intimno zadovoljstvo i fizičko i duhovno uživanje u tim odnosima. Seksualni odns je jedsn od najvećih darova koji je Bog dao ljudskom rodu. Kako na pravilan način možemo da uživamo u tom daru? Gde je granica, limit u toj vrsti odnosa? Kako treba da izrazimo svoju ljubav: Fizička i duhovna ljubav Ljubav i prijateljstvo Fizičko izražavanje ljubavi Kako održati ljubav živom: Ljubav koja čeka Granice ljubavi

FIZIČKA I DUHOVNA LJUBAV “Jer ste kupljeni skupo. Proslavite dakle Boga u telesima svojim i u dušama svojim, što je Božje.” (1. Korinćanima 6,20) Postoji jedna pogrešna grčka filozofija (dualistički gnostici- zam), koja se u hrišćanstvo probila gotovo od početka, po kojoj je sve ono što je fizičko (telo) bilo zlo, a ono što je duhovno je bilo dobro. Prema ovom stavu seksualnost je spadala u zlo. Međutim, Biblija kaže (1. Moj. 2,7) da su te- lesna i duhovna strana ljudskog bića neodvo- jivi. Posvećenost nije neusklađena sa seksu- alnošću. Zdrav seksualni život nije prepreka osobama u braku da budu posvećene i oda- ne Bogu i telom i duhom. Solomunova pesma govori o fizičkim odnosi- ma sasvim prirodno. Noge, trbuh, prsa, polju- pci, milovanja… Bog je sve ovo stvorio za fizi- čko zadovoljstvo bračnih parova (Pesma nad pesmama 5,10-16; 7,1-9).

LJUBAV I PRIJATELJSTVO “Usta su mu slatka i sav je ljubak. Takav je moj dragi, takav je moj mili, kćeri jerusalimske.” (Pesma nad pesmama 5,16) Da bi u potpunosti uživali u svom odnosu, čovek i žena koji žele ući u brak moraju prvo biti dobri prijatelji.Oni moraju postati najbolji prijatelji. Oni treba da provode vreme zajedno, da otvoreno razgovaraju i brinu jedno o drugo- me. Takvo ljubazno prijateljstvo pomaže budućim supružnicima da se zbliže, pokazu- jući svoju obostranu privlačnost komplimentima i nežnostima iskrene ljubavi. Međutim, ljudskom srcu prava ljubav nije prirodna, ona je dar Svetog Duha (Rim. 5,5). Takva ljubav čvrsto povezuje muža i ženu u snažnu i trajnu zajednicu. To je nesebična ljubav koja spaja vernike u telo Hristovo.

FIZIČKO IZRAŽAVANJE LJUBAVI “Neka dođe dragi moj u vrt svoj, i jede krasno voće svoje.” (Pesma nad pesmama 4,16) Bog je u Edemskom vrtu ohrabrio Adama i Evu da postanu “jedno telo". Solomunova pesma je metafora tog Božjeg plana da su- pružnici budu “jedno telo“ i slobodno ulaze iz ljubavi u intim- nost njihog vrta: “Moj vrt“ je “njegov vrt“. Ova vrsta izražavanja govori da su seksualni odnosi u braku dar našeg Stvoritelja. Za intimnu zajednicu muža i žene Biblija koristi izraz “poznati" (1. Moj. 4,1.17.25; 1. Sam. 1,19; 1. O car. 1,4; Luka 1,34). To je temeljit opis dubi- ne lične bliskosti i ranjivosti, što spolnosti daje značenje kakvo je Bog nameravao. Reč “poznati“, isto tako, opisuje i odnos između pojedinaca i Boga (Jovan 17,3). Sam brak pruža uvid u najuzvišeniju i najsvetiju tajnu, zajednicu Hrista i Crkve.

LJUBAV KOJA ČEKA “Ti si vrt zatvoren, sestro moja nevesto, izvor zatvoren, studenac zapečaćen.” (Pesma nad pesmama 4,12) Ideal u Pesmi nad pesmama je da čovek i žena ostaju nevini „zatvoren vrt" sve dok se ne obavi venčanje. U Pesmi 8,8-10, braća mlade Sulamke su se pitala hoće li njihova sestra osta- ti čedna (zid) ili će postati promiskuite- tna (vrata). Sulamka je potvrdila da je sačuvala svoju čednost: “Ja sam zid“! Njen dragi je potvrdio da mu je došla kao devojka jer kaže da je ona “vrt zatvoren… izvor zatvoren, studenac zapeča- ćen“ (4,12). Ovo ju smiruje i sada dvoje zaljubljenih mogu da se mirno prepuste uživanju "mleka i meda" (4,11), pot- punim predanjem jedno drugom. U toj zajednici ljubavi oni se osećaju kao da su stigli u Obe- ćanu zemlju (u kojoj teče mleko i med).

GRANICE LJUBAVI “Metni me kao pečat na srce svoje, kao pečat na mišicu svoju. Jer je ljubav jaka kao smrt, i ljubavna sumnja tvrda kao grob; žar je njezin kao žar ognja, plamen Božji.” (Pesma nad pesmama 8,6) Zajednica čoveka i žene na poseban način odražava Božje obličje (1. Moj. 1,26.27). Međutim, greh je pokvario seksualne odnose. To je razlog zašto je Bog ograničio seks. Bog je odredio šta je ispravno a šta nije (3. Moj. 20, 7- 21; Romans 1,24-27). Preljuba, incest, homoseksualnost, bestijalnost, i druga neprihvatljiva seksualna upražnjavanja Biblija smatra teškim gresima. Pozvani smo da prihvatimo da naše telo i naša spolnost pripadaju Bogu. Moramo ih koristiti prema Njegovom planu—uz Njegovu pomoć.

“Božanska ljubav koja zrači iz Hrista, nikada ne uništava, već obuhvata ljudsku ljubav. Ona čisti i posvećuje ljudsku ljubav, uzdiže je i oplemenju- je. Ljudska ljubav nikada ne može da donese dragoceni rod sve dok se ne ujedini sa božan- skom prirodom i tako podstasknuta raste prema nebu. Isus želi da vidi srećne brakove, srećna porodična ognjišta. Kao i svaki drugi Božji dobri dar, brak je Bog dao za održavanje čovečanstva, ali je iskvaren grehom; cilj je Jevanđelja da obnovi njegovu čistotu i lepotu… Hristova blagodat, i jedino ona, može ovu ustanovu da učini da bude ono što je Bog želeo — sredstvo za blagosiljanje čovečanstva. Tako zemaljske porodice svojim jedinstvom, mirom i ljubavlju, mogu da predstave nebesku porodicu.” Ellen G White, Temelji srećnog doma, str. 99.100. original.

ZAKLJUČAK Među životnim razdobljima, brak je jedno od najvažnijih. Ove sedmice pouka obrađuje brak prikazan u starozavetnoj knjizi Pesma nad pesmama. Očigledno je da se ljubavna drama odvi- ja između Solomuna i njegove Sulamke. Oboje imaju prijatelje koji se često pojavljuju (Pesma 1,4.5.11; 2,7; 3,7.8.11), međutim, intimnost Solomuna i Sulamke skrivena je od tuđih pogleda (5,16). Pouka ističe da je Sulamka ”zid” i ”vrt zatvoren” (4,12; 8,10). Ona s pravom procenjuje da su njeno srce i nevinost dovoljno vredni da ih preda samo posvećenom, doživotnom brać- nom drugu. Ona odbacuje iskušenje da postane ”vrata” za mnoštvo bezvrednih udvarača (8,9). Mnogo ima blagoslova koje ovakav stav donosi i boli koje bivaju izbegnute da se ne mo- gu izbrojati. Biblijske vrednosti o uzdržavanju od seksualnih odnosa pre braka često se isme- vaju kao idealističke, zastarele jer kvare radost i uživanje, ispostavlja se da je upravo supro- tno. I dok pojedine jadne duše nedozvoljenim seksualnim aktivnostima doslovno uništavaju svoju sposobnost da osete seksualno zadovoljstvo u braku, Bog pokušava da čak i Pesmom nad pesmama, sačuva i pojača zadovoljstvo koje brak može da pruži. Slava Njegovom imenu!

PRIMENA ? Kako mi ovo znanje o carskoj ljubavnoj pesmi može pomoći danas? Shvativši da mi Isus želi pomoći, da razmislim o glasu nebeskog Oca koji me poziva da primim pouke, Da li želim da otvorim svoje srce božanskim načelima života? Da li želim da delima svoje ljubavi pokrenem svo- je bljžnje da i oni budu nežni, zahvalni i srećni?

? PRENOŠENJE ISTINE Koje promene treba da ostvarim u svom životu? Koje biblijsko načelo iz ove pouke možemo da primenimo danas?

PLAN Kako ovu pouku o carskoj ljubavnoj pesmi možemo da koristimo iduće sedmice? ? Razgovarajte u razredu ili grupi: 1. Kakvo je biblijsko gledište o ljudskom telu? 1. Moj. 2,7; Ps. 63,1; 84,2; 1. Kor. 6,19.20; 1. Sol. 5,23. 2. Prema primedbi od ponedeljka, kakva ljubav povezuje muža i ženu u trajnu zajednicu? Rim. 5,5. 3. Kako opis bračne zajednice kao ”poznati” obogaćuje razumevanje našeg od- nosa sa Bogom? 1. Moj. 4,1.25; 1. Sam. 1,19; Luka 1,34; Jovan 17,3; 1. Kor. 8,3. 4. Da li je Božji plan bio da osobe ostanu čedne do braka? Pesma 4,12. 16; 5,1; 8;8-10? 5. Kakav stav Pismo zauzima prema seksualnoj praksi koja nije u skaldu sa Božjim planom? 3. Moj. 20,7-21; Rim. 1,24-27; 1. Kor. 6,9-20.

? PRENOŠENJE ISTINE Koje promene treba da izvršimo u našem životu? ODLUČITE! Starting this week,, I will depend upon Christ’s righteousness not on my own righteousness Starting this week, I will submit my plans to God daily Želim doživeti promenu ”da bu- dem novina od Njegova stvara- nja” (Jakov,1,18): NAČELO PRIMENA PROBLEM ODLUKA 1. Donoseći ispravne odluke slobodnom voljom od Boga. 2. Po Isusovom primeru uvek pozitivno utičući na druge. Želim da moja okolina, a pre svega moj dom, prepozna da sam bio sa Isusom! Ne postoji savršena žena?