(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada

Slides:



Advertisements
Сличне презентације
Srednja škola – Centar za odgoj i obrazovanje Zagreb, Zagorska 14
Advertisements

Направити добру Power Point презeнтацију ...
Odgoj za humane vrijednosti
Etika u psihologijskim istraživanjima 2
Samovrednovanje učenika i roditelja u OŠ Kostrena
ALICE SALOMON OSOBA I DJELO.
Ponašanje potrošača.
UPISI U I. RAZRED SREDNJE ŠKOLE
Projekt OŠ Popovac Školski grb i himna.
Унапређивање наставе употребом информационо комуникационих технологија
8. Perspektiva dece u porodičnom biznisu
Унапређивање компетенција запослених у школи у области васпитног рада
Партнерски односи и насиље у везама младих
PRIJATELJSTVO.
-веза наставе и оцењивања двосмерна
Kako koristimo Internet!?
POSTULATI SPECIJALNE TEORIJE RELATIVNOSTI
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
ПРАВОСЛАВНИ КАТИХИЗИС МАРКО РАДАКОВИЋ, СОМБОР, 2016.
Kako poticati profesionalni razvoj učenika u osnovnoj školi
Спаси воду спаси свој живот!.
Од активности домског васпитача (начина подучавања)
Vježbe 3: Izgradnja tima
KRIMINOLOŠKA ETIOLOGIJA 2. DIO Doc.dr.sc. Anna-Maria Getoš Kalac.
NEŽELJENI KONTAKT.
инклузивно образовање -примјери добре праксе-
Program za cjeloživotno učenje-Leonardo da Vinci
KNJIŽNICA U ODGOJNO-OBRAZOVNOM SUSTAVU
Izbori za predsjednika razreda
CLIL metodologija – Primjena u različitim predmetima
Библија у васпитно-образовном процесу
Мудрост топле чоколаде
općenito i na internetu
Funkcije.
Електротехничка школа „Раде Кончар,,
Pozitivna klima i (ne)nasilje u odeljenju
Људски рад је посебно и веома важно обележје људи.
KONFLIKTI doc. dr Slavko Alčaković
Osnovna škola Bartola Kašića Vinkovci
ЛАВ И МИШ ЕЗОП.
СТАНДАРДИ КОМПЕТЕНЦИЈА ЗА ПРОФЕСИЈУ НАСТАВНИКА И ЊИХОВОГ ПРОФЕСИОНАЛНОГ РАЗВОЈА Нови Сад, јун СИНДИКАТ.
ОСНОВНА ШКОЛА „ИВАН ГУНДУЛИЋ“
ПРИМЈЕР ДОБРЕ ПРАКСЕ ЈУ Техничка школа “Михајло Пупин” Бијељина
(методе и чиниоци учења) Сузана Вељковић, проф.разр.наставе
(Potencijalno) Daroviti učenici
ГРУПНИ СУПЕРВИЗИЈСКИ САСТАНАК - СТРУКТУИРАЊЕ
Златна правила лепог понашања
САОБРАЋАЈНЕ СЕКЦИЈЕ У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
Стручно усавршавање у установи
RAVNATELJ I SIGURNOST ODGOJNO-OBRAZOVNE USTANOVE Suzana Hitrec, prof.
PEDAGOŠKA IGRA DVORAC Učiteljica Iva Zajec.
Eksperiment.
СТРАХ ОД ОДГОВАРАЊА → Упознавање компоненти емоционалних реакција страха у испитној ситуацији у функцији редуковања страха. → Задаци: - Освестити све компоненте.
Милија Марјановић инспектор-просвјетни савјетник за историју
Решавањем асоцијације открићете о чему ће бити речи на овом часу!
Osnovne informacije o projektu
Finsko strukovno obrazovanje
OSNOVNA ŠKOLA MATE LOVRAKA
НАРОДНЕ УМОТВОРИНЕ Аутор ГОРИНКА БАЈИЋ Професор разредне наставе.
Međunarodna Eko-škola OŠ “August Šenoa” - Osijek
Uvod u znanstveni rad Sveučilište u Zagrebu - Hrvatski studiji Uvod u znanstveni rad 2008./2009.
Okidač /triger/ seksualno agresivnog ponašanja kod osoba sa IO
КЉУЧНА ОБЛАСТ 2: НАСТАВА И УЧЕЊЕ
КЉУЧНА ОБЛАСТ 3: ПОСТИГНУЋА УЧЕНИКА
Ivana Katavić, AZOO Hrvoje Mladinić, OŠ Mertojak
ОРГАНИЗАЦИЈА НАСТАВЕ И ПРИПРЕМА НАСТАВНИКА
Проширена делатност и верификација установа
RAZVOJ INDIKATORA DISKRIMINACIJE
DIJETE I PROSTOR U NASTAVI PRIRODE I DRUŠTVA
Транскрипт презентације:

(NE)DISCIPLINA U NASTAVI Učiteljica: Tamara Šumrada

U skupini ljudi ponašati se u skladu s pravilima. 1. ŠTO JE DISCIPLINA? U skupini ljudi ponašati se u skladu s pravilima. Ukupnost pravila ponašanja nametnutih skupini ljudi (učenika) → pokoravanje tim pravilima, stega, red, poslušnost,…

Možemo li tako definirati disciplinu u nastavi? Je li svako samosavlađivanje učenika korisno sa stajališta njihovog razvoja, osobito socijalnoga? Učenik će teško postati samodiscipliniran ako ga prisiljavamo da šuti, da bez pogovora nešto prihvaća, da to čini zbog prijetnji, zastrašivanja i kazni.

Disciplina je jedan od nosećih stupova dobre nastave.

NEDOVOLJNA DISCIPLINA NEUČENJE NEDOVOLJNA DISCIPLINA NESPOSOBNOST UČENIKA DA SE KONCENTRIRA DUŽE VRIJEME VELIKI PROBLEM

„Pozitivna“ definicija discipline: Vladanje nad vlastitom voljom, osjećajima i sklonostima kako bi se nešto postiglo.

Disciplina se ne može svesti samo na skup pravila niti na „poučavanje“ učenika kako poštovati ta pravila. Time se ne negira značaj pravila i drugih normi o radu i ponašanju učenika.

Da bi učitelj uspostavio disciplinu i održao je mora i sam biti discipliniran: dolaziti u točno vrijeme na nastavu, ljubazno se obraćati učenicima, primjereno se odjevati… Kad počinje sat učenici trebaju osjećati da je učitelj pripremljen, a ne da se slučajno zatekao u situaciji kao predavač, koji će prenositi znanje i informacije. Učenici, pa čak i ono „najgori“ su vrlo kritični i ne opraštaju nepripremljenost učitelja za nastavu.

Osobnost učitelja ima značajnu ulogu u cjelovitom procesu nastave, pa tako i u uspostavi discipline. Učitelj treba preuzeti ulogu vođe i zračiti kvalitetama vođe. Ako to ne učini mudro, učenici će to protumačiti kao njegovu slabost. To ne znači „dokrajčiti“ prvog učenika koji se ogriješi o pravilo. Ali treba ozbiljno reagirati biranim riječima, držanjem tijela i izravnim kontaktom očima, jasno dati na znanje da neće moći podnositi takvo ponašanje.

Istraživanja su pokazala to da su poželjne osobine učitelja: prijateljski odnos učitelja i njegova težnja da ih razumije objektivnost i pravednost osobito prigodom ocjenjivanja stručnost strpljenje dosljednost savjet jednak odnos prema svim učenicima neposrednost pristupačnost i uvažavanje mišljenja učenika duhovitost

Kako uspostaviti disciplinu i preduhitriti učenički neposluh? ZANIMLJIVIM POUČAVANJEM I PROFESIONALNIM PONAŠANJEM ↓ Dobro isplanirane nastavne aktivnosti koje će poticati i održavati učeničku pozornost, nastavnikovo zanimanje, skoro zanos („uživljenost“) za posao koji obavlja, te osjetljivost učitelja za uzajamno poštovanje i razumijevanje.

Ivan Filipović: Školski zapt (“Napredak”, 1859., br. 1)

Ivan Filipović: Školski zapt Priznati valja svaku ozbiljnu težnju po razmjêrju upotrebljenih silah, pa ma uspêh i slab bio. Priznanje odobrava, ukor ubija, osobito ako nije zaslužen. Na stranu s mnogim moralizovanjem; svako zahtêvanje neka je kratko i opredêljeno, a isto tako neka je s malo rêčih i svaka hvala i svaki ukor. Sa slabim trêba biti ustèrpiv, a neumoran s onim, koi je sam šta rada. Ustèrpiv budi i s onim, koi nečini, što bi činiti mogao.

(. ) Učitelji, samo ne mnogo zakonah za dêtcu (...) Učitelji, samo ne mnogo zakonah za dêtcu! Mislite samo uvêk na našu narodnu poslovicu: “Što je mnogo, nije ni s kruhom dobro!”

Hvala na pozornosti! (i disciplinarnosti  )